Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
co zrobić aby TDI po wyjęciu turbiny jakoś jeżdziło
Autor Wiadomość
oleklu 



Wiek: 55
Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 22
Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-07-2008, 20:11   co zrobić aby TDI po wyjęciu turbiny jakoś jeżdziło

Co zrobić aby TDI po wyjęciu turbiny jakoś jeżdziło?.a właśnie mi padła a koszt regeneracji 900 zł .ominołem turbinę -auto jeżdzi ale jest bardzo słabe (to chyba normalne) czy ktoś z Was zrobił taki wynalazek ? czy trzeba zmienić końcówki wtryskiwaczy czy coś zmieniać na pompie wtryskowej ?
_________________
pozdrawiam jacek
     assistance   Moneta
 skype
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 13-07-2008, 21:32   

oleklu jak Ci padła turbina to poszukaj dobrej używki i nie baw się w regenerację turbiny bo nie warto... Używaną kupisz za 300-400zł. A omijać turbinę...? hmm... :doubt:
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-07-2008, 21:56   

oleklu napisał/a:
czy trzeba zmienić



Trzeba zmienić wtryskiwacze, pompe wtryskową, wałek rozrządu ... teraz pomyśl czy jest sens takiego zabiegu ? a nie wspominam o skrzyni która zupełnie się nie nadaje do wolnossącego.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
oleklu 



Wiek: 55
Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 22
Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-07-2008, 22:24   

czy taka bedzie pasowała ? http://moto.allegro.pl/it...lancia_itp.html
_________________
pozdrawiam jacek
     assistance   Moneta
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-07-2008, 06:19   

Ta też już zajechana jest, zobacz jak cała jest obklejona z oleju którym się pociła. Natomiast jeśli chodzi o samo podejscie do Tipo to będzie pasować tylko trzeba zmienić ten kawałek wylotu do którego rure się przykręca bo w T/T jest tylko krótkie kolano i tyle a w BBM jest to kolano i jakieś 20-30cm rurki jeszcze.


Natomiast ja wogóle bym się zastanowił czy ma sens zakup używanej, kupić sobie padaczke ? Napisz co siadło w Twojej, jeśli to tylko kwestia uszczelnien na wałku to taka usterka do 200zł się zamyka ( zrobienie samego turbo, nie mówie o wyjęciu).
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 14-07-2008, 06:26   

Hipo jeśli to tylko uszczelniacze to regeneracja ma sens ale jeśli to łożyskowanie lub wirnik to już nie ma sensu.
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-07-2008, 06:49   

akj3 napisał/a:
jeśli to łożyskowanie lub wirnik to już nie ma sensu


Panewki jeszcze majatku nie kosztują a po zmianie uszczelnień i tak trzeba wyważać wirnik, dopiero jak sam wałek wymaga wymiany czy też wiatraczki to już wtedy szkoda zachodu.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
oleklu 



Wiek: 55
Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 22
Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-07-2008, 19:56   

panewka wałka rozpadła się a na dodatek pekł cały wałek.chyba jednak kupię jakąs używkę -może trafie na dobrą a jak nie to wtedy ją zregeneruje tak czy tak to max koszt 900 zł bez turbiny to nir jazda MALUCH MNIE WYPRZEDZIŁ :(
_________________
pozdrawiam jacek
     assistance   Moneta
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-07-2008, 20:11   

Jak będziesz kupował to zwróć na następujące punkty uwagę :

- czy flansza pasuje do twojego auta
- czy turbiona jest czysta i niezaolejona - ale nie umyta do sprzedaży
- czy wałek nie ma luzu wzdłuznego
- jak duży jest luz poprzeczny bo on jest częsciowo kasowany przez olej smarujący panewke
- czy wirnik kręci się lekko
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Peeles 


Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 20
Skąd: Sucha Beskidzka
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-08-2008, 07:12   

jak duzy moze byc luz poprzeczny ? wogule moze byc??
_________________
FIAT TEMPRA T.D.s 1.9
  
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-08-2008, 18:08   

Peeles napisał/a:
jak duzy moze byc luz poprzeczny ? wogule moze byc??


Minimalny musi być bo jest kasowany przez olej smarujący panewki i wałek. Nie okreslę wartości ale chyba logiczne że nie może latać jak żyd po pustym sklepie tylko ma w miare spasowane być.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Peeles 


Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 20
Skąd: Sucha Beskidzka
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-08-2008, 18:25   

turbine idzie podregulowac (zregenerowac)samemu bo cos tego chodzi .???????????..nie ma zadnych luzow niz te co maja chyba byc...... (mialem dziurawy interkoler)
ee żyda pod maska nie mam xD jezdze ostroznie:D
_________________
FIAT TEMPRA T.D.s 1.9
  
 
Jędrzej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 154
Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 08-08-2008, 21:24   

Aby z turbo diesla zrobić zwykłego diesla nic nie trzeba zmieniać żadnych wtrysków żadnych wałka rozrządu ani pompy wtryskowej kto wam takich głupot na opowiadał wystarczy wyjąć turbinę zaślepić otwór po turbinie i zmienić obieg smarowania turbiny lub zaślepić i taka wielka filozofia a jak już będzie z turbo zwykły diesel to będzie słabszy i wogóle bo nie będzie miał kopa a i może kopcić ale nie koniecznie a kupować używkę turbinę sie nie opłaca cóż ze damy za nią 300-400zł jak nie mamy gwarancji rozruchowej na nią a jak jest to na ile na 1 miesiąc może tyle pochodzi ale może padnąć lepiej jest zregenerować wtedy mamy gwarancji rok i jeździmy śmiało
  
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-08-2008, 18:45   

Jedrzej napisał/a:
Aby z turbo diesla zrobić zwykłego diesla nic nie trzeba zmieniać żadnych wtrysków żadnych wałka rozrządu ani pompy wtryskowej kto wam takich głupot na opowiadał wystarczy wyjąć turbinę zaślepić otwór po turbinie i zmienić obieg smarowania turbiny lub zaślepić i taka wielka filozofia


A tobie kto takich głupot naopiwiadał ? turbo ma pompe wydajniejszą, wieksze wtryski i podlewa znacznie więcej paliwa niż wolny ssak, a taka instrukcja jak napisałeś to równia pochyła do zajechania silnika który nie jest przystosowany do takiej ekspoloatacji. Owszem da się tak jeździć ale czy ktoś normalny tak robi ? :zolta:
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Jędrzej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 154
Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 11-08-2008, 22:56   

ja przerobiłem tak turbo diesla na zwykłego diesla forda sierre i gość 3 lata tak jeździł i to dużo kilometrów robił aż mu buda nie padła i zezłomował go
  
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 12-08-2008, 01:00   

Hipo, wtryski maja tylko wieksze dysze, poza tym masz turbodziurę, w której paliwka jest podawane mniej, jak się rozkręci turbo podaje więcej powietrza wtedy i zwiększa się długośc podawania paliwa więc leci go jakby więcej, jak turba nie będzie to wtryski będą mniej lać i tyle.
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-08-2008, 07:01   

dcfan napisał/a:
Hipo, wtryski maja tylko wieksze dysze, poza tym masz turbodziurę, w której paliwka jest podawane mniej, jak się rozkręci turbo podaje więcej powietrza wtedy i zwiększa się długośc podawania paliwa więc leci go jakby więcej, jak turba nie będzie to wtryski będą mniej lać i tyle.



Błędnie rozumujesz.

Przedewszystkim pompa wtryskowa głupieje bo jest sterowana ciśnieniowo dawka w niej, natomiast jak zabierzesz turbine to się w dolocie robi podciśnienie i wszystko próbuje w pompie działać w drugą strone, czy to jest zdrowe to sam się domysl. Sprawa druga, pompa już na starcie ma większą dawke paliwa niż wolnyssak i też więcej tego paliwka podlewa.

Poza tym jesli chodzi o turbodziure to jest ona kasowana własnie przez paliwo bo niby co napędza sprężarke jesli nie spaliny? a te biorą się wlasnie z paliwa. Stąd też masz efekt zakopcenia na czarno dopóki turbo nie doładuje wystarczającej ilości powietrza do podanej dawki paliwa.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load