co zrobić aby TDI po wyjęciu turbiny jakoś jeżdziło |
Autor |
Wiadomość |
oleklu
Wiek: 55 Dołączył: 23 Mar 2006 Posty: 22 Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-07-2008, 20:11 co zrobić aby TDI po wyjęciu turbiny jakoś jeżdziło
|
|
|
Co zrobić aby TDI po wyjęciu turbiny jakoś jeżdziło?.a właśnie mi padła a koszt regeneracji 900 zł .ominołem turbinę -auto jeżdzi ale jest bardzo słabe (to chyba normalne) czy ktoś z Was zrobił taki wynalazek ? czy trzeba zmienić końcówki wtryskiwaczy czy coś zmieniać na pompie wtryskowej ? |
_________________ pozdrawiam jacek |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 13-07-2008, 21:32
|
|
|
oleklu jak Ci padła turbina to poszukaj dobrej używki i nie baw się w regenerację turbiny bo nie warto... Używaną kupisz za 300-400zł. A omijać turbinę...? hmm... |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-07-2008, 21:56
|
|
|
oleklu napisał/a: | czy trzeba zmienić |
Trzeba zmienić wtryskiwacze, pompe wtryskową, wałek rozrządu ... teraz pomyśl czy jest sens takiego zabiegu ? a nie wspominam o skrzyni która zupełnie się nie nadaje do wolnossącego. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
oleklu
Wiek: 55 Dołączył: 23 Mar 2006 Posty: 22 Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
|
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-07-2008, 06:19
|
|
|
Ta też już zajechana jest, zobacz jak cała jest obklejona z oleju którym się pociła. Natomiast jeśli chodzi o samo podejscie do Tipo to będzie pasować tylko trzeba zmienić ten kawałek wylotu do którego rure się przykręca bo w T/T jest tylko krótkie kolano i tyle a w BBM jest to kolano i jakieś 20-30cm rurki jeszcze.
Natomiast ja wogóle bym się zastanowił czy ma sens zakup używanej, kupić sobie padaczke ? Napisz co siadło w Twojej, jeśli to tylko kwestia uszczelnien na wałku to taka usterka do 200zł się zamyka ( zrobienie samego turbo, nie mówie o wyjęciu). |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 14-07-2008, 06:26
|
|
|
Hipo jeśli to tylko uszczelniacze to regeneracja ma sens ale jeśli to łożyskowanie lub wirnik to już nie ma sensu. |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-07-2008, 06:49
|
|
|
akj3 napisał/a: | jeśli to łożyskowanie lub wirnik to już nie ma sensu |
Panewki jeszcze majatku nie kosztują a po zmianie uszczelnień i tak trzeba wyważać wirnik, dopiero jak sam wałek wymaga wymiany czy też wiatraczki to już wtedy szkoda zachodu. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
oleklu
Wiek: 55 Dołączył: 23 Mar 2006 Posty: 22 Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-07-2008, 19:56
|
|
|
panewka wałka rozpadła się a na dodatek pekł cały wałek.chyba jednak kupię jakąs używkę -może trafie na dobrą a jak nie to wtedy ją zregeneruje tak czy tak to max koszt 900 zł bez turbiny to nir jazda MALUCH MNIE WYPRZEDZIŁ |
_________________ pozdrawiam jacek |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-07-2008, 20:11
|
|
|
Jak będziesz kupował to zwróć na następujące punkty uwagę :
- czy flansza pasuje do twojego auta
- czy turbiona jest czysta i niezaolejona - ale nie umyta do sprzedaży
- czy wałek nie ma luzu wzdłuznego
- jak duży jest luz poprzeczny bo on jest częsciowo kasowany przez olej smarujący panewke
- czy wirnik kręci się lekko |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Peeles
Dołączył: 14 Kwi 2008 Posty: 20 Skąd: Sucha Beskidzka
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-08-2008, 07:12
|
|
|
jak duzy moze byc luz poprzeczny ? wogule moze byc?? |
_________________ FIAT TEMPRA T.D.s 1.9 |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-08-2008, 18:08
|
|
|
Peeles napisał/a: | jak duzy moze byc luz poprzeczny ? wogule moze byc?? |
Minimalny musi być bo jest kasowany przez olej smarujący panewki i wałek. Nie okreslę wartości ale chyba logiczne że nie może latać jak żyd po pustym sklepie tylko ma w miare spasowane być. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Peeles
Dołączył: 14 Kwi 2008 Posty: 20 Skąd: Sucha Beskidzka
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-08-2008, 18:25
|
|
|
turbine idzie podregulowac (zregenerowac)samemu bo cos tego chodzi .???????????..nie ma zadnych luzow niz te co maja chyba byc...... (mialem dziurawy interkoler)
ee żyda pod maska nie mam xD jezdze ostroznie:D |
_________________ FIAT TEMPRA T.D.s 1.9 |
|
|
|
|
Jędrzej
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2008 Posty: 154 Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 08-08-2008, 21:24
|
|
|
Aby z turbo diesla zrobić zwykłego diesla nic nie trzeba zmieniać żadnych wtrysków żadnych wałka rozrządu ani pompy wtryskowej kto wam takich głupot na opowiadał wystarczy wyjąć turbinę zaślepić otwór po turbinie i zmienić obieg smarowania turbiny lub zaślepić i taka wielka filozofia a jak już będzie z turbo zwykły diesel to będzie słabszy i wogóle bo nie będzie miał kopa a i może kopcić ale nie koniecznie a kupować używkę turbinę sie nie opłaca cóż ze damy za nią 300-400zł jak nie mamy gwarancji rozruchowej na nią a jak jest to na ile na 1 miesiąc może tyle pochodzi ale może padnąć lepiej jest zregenerować wtedy mamy gwarancji rok i jeździmy śmiało |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-08-2008, 18:45
|
|
|
Jedrzej napisał/a: | Aby z turbo diesla zrobić zwykłego diesla nic nie trzeba zmieniać żadnych wtrysków żadnych wałka rozrządu ani pompy wtryskowej kto wam takich głupot na opowiadał wystarczy wyjąć turbinę zaślepić otwór po turbinie i zmienić obieg smarowania turbiny lub zaślepić i taka wielka filozofia |
A tobie kto takich głupot naopiwiadał ? turbo ma pompe wydajniejszą, wieksze wtryski i podlewa znacznie więcej paliwa niż wolny ssak, a taka instrukcja jak napisałeś to równia pochyła do zajechania silnika który nie jest przystosowany do takiej ekspoloatacji. Owszem da się tak jeździć ale czy ktoś normalny tak robi ? |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Jędrzej
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2008 Posty: 154 Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 11-08-2008, 22:56
|
|
|
ja przerobiłem tak turbo diesla na zwykłego diesla forda sierre i gość 3 lata tak jeździł i to dużo kilometrów robił aż mu buda nie padła i zezłomował go |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-08-2008, 01:00
|
|
|
Hipo, wtryski maja tylko wieksze dysze, poza tym masz turbodziurę, w której paliwka jest podawane mniej, jak się rozkręci turbo podaje więcej powietrza wtedy i zwiększa się długośc podawania paliwa więc leci go jakby więcej, jak turba nie będzie to wtryski będą mniej lać i tyle. |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-08-2008, 07:01
|
|
|
dcfan napisał/a: | Hipo, wtryski maja tylko wieksze dysze, poza tym masz turbodziurę, w której paliwka jest podawane mniej, jak się rozkręci turbo podaje więcej powietrza wtedy i zwiększa się długośc podawania paliwa więc leci go jakby więcej, jak turba nie będzie to wtryski będą mniej lać i tyle. |
Błędnie rozumujesz.
Przedewszystkim pompa wtryskowa głupieje bo jest sterowana ciśnieniowo dawka w niej, natomiast jak zabierzesz turbine to się w dolocie robi podciśnienie i wszystko próbuje w pompie działać w drugą strone, czy to jest zdrowe to sam się domysl. Sprawa druga, pompa już na starcie ma większą dawke paliwa niż wolnyssak i też więcej tego paliwka podlewa.
Poza tym jesli chodzi o turbodziure to jest ona kasowana własnie przez paliwo bo niby co napędza sprężarke jesli nie spaliny? a te biorą się wlasnie z paliwa. Stąd też masz efekt zakopcenia na czarno dopóki turbo nie doładuje wystarczającej ilości powietrza do podanej dawki paliwa. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
|