Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ogromne stuki z prawego przedniego koła
Autor Wiadomość
rodzynek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 130
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-08-2006, 19:40   ogromne stuki z prawego przedniego koła

Dziś mnie Tempra zawiozła do pracy ale z powrotem powiedziała dość. Najpierw niezbyt mocne stuki z przodu, w miarę przejeżdżanych km coraz głośniejsze aż w efekcie stały się tak głośne, jakby coś chciało się natychmiast wyrwac z auta. Czasem był nawet efekt zarzucania - kołysania przodem (amplituda ok. 5 cm). Z duszą na ramieniu dojechałem do domu a właściwie do mechanika. Dodam, że kilkakrotnie po drodze sprawdzałem co się dzieje z kołem, zawieszeniem itd.

Najciszej a potem najlżejsze stuki miałem wtedy, gdy ukł. napędowy nie przenosił siły - tzn. np. na lekkim gazie (przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem oraz na luzie mocno łomotało).

Co to się stało? Przegub? Łożysko? Półośka? Wcześniej nie było żadnych niepokojących objawów...

Ile będzie mnie kosztować naprawa?

Może ktoś ma odpowiednie części za niewielkie pieniądze?
_________________
rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż
  
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-08-2006, 21:11   

Rodzynek czesci to hehe po diagnozie :-)

Nikt tu wrozka nie jeste a usterka dosc niespodziewana i najlepsze ze nie bylo wczesniejszych objawow :-)
Przeguby daja o sobie znac
lozyska tez daja znac wczesniej
Moze ci jakas poduszka silnika przeskoczyla ?
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 20-08-2006, 15:33   

Możliwe, że łożysko koła. Przegub by "chrupał" ale nie powodował latania auta po drodze. A tym bardziej by dawal odgłosy, jak byś skrecał koła i ruszał.

Stawiam na łożysko, ale jak Mupik napisał wróżkami nie jesteśmy ;)

Najlepiej idz do ASO i kup oryginalne łożysko. Będzie droższe może o 30-40zł od takiego z zwykłego sklepu motoryzacyjnego, ale napewno będzie lepszej jakości. Głownie SKF dostarcza łożyska do kół w ASO Fiat. Chyba,że byś gdzieś dorwał takie łożysko poza ASO.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-08-2006, 16:17   

a jesteś pewien co do ... opon? ja miałem raz taki przypadek, że na jednej oponie wyskoczyła bania od strony wewnętrznej, więc nie było nawet na skręconym kole tak tego widać... nawet na stacji diagnostycznej !!! całe auto sprawdzali i nic;
bania niewielka, bieżńik nie był zbyt odkształcony, ale jak tylko szybciej jechałem to było tragicznie, z czasem coraz gorzej (bo bania rosła)...

chyba, że rzeczywiście poduszka jakaś (nie zawsze samą ręką wyczujesz, bez ruszania autem - silnikeim) albo łożysko albo może np tuleje od wahacza?
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 26-08-2006, 17:39   

Koledze się kiedyś opona rozwarstwiła (na bieżniku a nie z boku) i nie było tego za bardzo widać na postoju - w miarę jak jechał coraz szybiej coraz bardziej się to rozwarstwienie odchylało od opony i zaczynało łomotać. Fakt, że były to najtańsze, fabrycznie regenerowane Marix'y...

A w opisywanym przypadku, biorąc, że efekt łomotania pojawia się przy dodawaniu gazu na przy toczeniu się z małym gazem zanika to stawiał bym jednak na przegub - temu samemu koledze równie niespodziewanie z podobnymi objawami posywał się właśnie zewnętrzny przegub półosi.

Pozdrawiam
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
rodzynek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 130
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-08-2006, 23:52   

Zbyniu napisał/a:

A w opisywanym przypadku, biorąc, że efekt łomotania pojawia się przy dodawaniu gazu na przy toczeniu się z małym gazem zanika to stawiał bym jednak na przegub - temu samemu koledze równie niespodziewanie z podobnymi objawami posywał się właśnie zewnętrzny przegub półosi.

Pozdrawiam


No i ten kolega ma rację:) Wczoraj dzwonili do mnie z warsztatu - posypał się przegub. Powiem wam, że jeżeli we Fiatach wszystko tak ni z gruchy ni z pietruchy ma nawalać to nieciekawie to wygląda...
_________________
rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż
  
 
 
ManiekPIM 



Wiek: 42
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 120
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-08-2006, 06:35   

[/quote]

Powiem wam, że jeżeli we Fiatach wszystko tak ni z gruchy ni z pietruchy ma nawalać to nieciekawie to wygląda...[/quote]

A bo TT to trzeba kochać bez względu na wszystko! :dance:
_________________
W Temprze pokochałem moją Żonę raz pierwszy ;) .
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Alan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 636
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 28-08-2006, 07:23   

ja mam prawie takie same odglosy z kola:( tyle ze gdy skrecam w prawo wszystko cichnie....ale narazie puki co jezdzi....jak sie wysypie latwiej bedzie ustalic co sie zepsulo
_________________
Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...

Lancia Kappa SW 2.4 Tds

     assistance
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-08-2006, 07:37   

jeśli łożyska to tylko skf,są dostepne poza aso bez problemu koszt przedniego nie powinien przekroczyć 100 zł
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
rodzynek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 130
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-08-2006, 15:15   

Koszt naprawy też nie wygląda zbyt ciekawie - 380 zł za prawy przegub i wymianę wszystkich (a właściwie nie wiem jeszcze dokładnie jakich) przewodów hamulcowych - pękały kolejno... Radzę je sprawdzić w waszych autach.

** Dodano: 04-11-2006, 14:35 **
Heh, muszę coś dodać bo na tym się jednak nie skończyło...

Otóż po wymianie zewnętrznego przegubu i uciszeniu się auta, poprzejechaniu jakiegoś 1000 km powyższe objawy znowu wystąpiły... Ponownie cisza nastała po wymianie wewnętrzego przegubu. 210 zł. Mam nadzieję, że te stuki a właściwie walenie z napędu już się nie powtórzą bo to auto zaczyna się robić za drogie...
_________________
rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load