wspomaganie hamulca a podciśnienie |
Autor |
Wiadomość |
bronek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Paź 2005 Posty: 284 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-03-2006, 21:02 wspomaganie hamulca a podciśnienie
|
|
|
Czy zauważyliście taki objaw w swoich temperówkach:
Gdy silnik pracuje na biegu jałowym i wcisnę mocno pedał hamulca, to obroty troszeczkę spadają, natomiast gdy puszcze pedał hamulca, wówczas obroty na moment mocno rosną (o ok. 500 obrotów).
Zastanawiam się czy nie nie jest to zwiastun problemów z podciśnieniem. Co o tym sądzisz? |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-03-2006, 21:08
|
|
|
Raczej nie jest to żaden zwiastun problemów.Poprostu wćiskając pedał i go puszczając,wpychasz lub zaciągasz małe ilości powietrza,które właśnie zmieniają obroty silnika. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Mucha
Wiek: 39 Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 184 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-03-2006, 21:36
|
|
|
A po drugie spadek obrotow na biegu jalowym przy wcisnietym pedale hamulca powoduje zapalenie sie swiatel stop. Żarowki zamieszczone w tylnych lampach pobieraja takze prad i takze wplywa to na obroty silnika. Tak samo jak i stanie na swiatlach (czerwone ) z zapalonymi swiatlami mijania powoduje takze spadek obrotow. Prosto sprawdzic stojac na swiatlach wylaczyc swiatla mijania.Obroty napewno spadna. Nie spotkalem sie jeszcze z samochodem w ktorym by sie tak nie dzialo. A podcisnienie nie ma nic wspolnego z tym co piszesz. To tak samo jak bys pisal ze powietrze w oponach ma zwiazek z grajacym radiem w samochodzie.
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-03-2006, 21:43
|
|
|
Mucha napisał/a: | A podcisnienie nie ma nic wspolnego z tym co piszesz. To tak samo jak bys pisal ze powietrze w oponach ma zwiazek z grajacym radiem w samochodzie.
Pozdrawiam |
Skoro tak twierdzisz to nie mamy o czym rozmawiać. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Mucha
Wiek: 39 Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 184 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-03-2006, 21:53
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | Skoro tak twierdzisz to nie mamy o czym rozmawiać. | Czy to jest odpowiedz apelujaca o mojej nie wiedzy ja tylko napisalem jak moze byc ale na 100000000% pewnien nie jestem Pozdrawiam. |
_________________
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-03-2006, 22:05
|
|
|
Nie chodzi o apelowanie do twojej niewiedzy,jak to napisałeś.Wystarczy że poczytasz o wspomaganiu układu hamulcowego,to może zmienisz zdanie o "radiu i powietrzu w kołach"
Nie miałem na celu w żaden sposób jakiej kolwiek obrazy twojej osoby.Jeżeli tak to odebrałeś to przepraszam. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
bronek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Paź 2005 Posty: 284 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-03-2006, 22:22
|
|
|
Mucha, thx za obszerną wypowiedź. Prawdą jest to, co piszesz o wpływie obciążenia układu elektrycznego na pracę silnika, ale z drugiej strony zadałem to pytanie z tej przyczyny, że tą temperówką jeżdżę już prawie 7 lat i nigdy wcześniej czegoś takiego nie zauważylem.
Właśnie sobie przypomniałem! Gdy samochód postoi powiedzmy cały dzień, to pedał hamulca robi się twardy co wskazuje, że ciśnienie z układu wspomagania może gdzieś uciekać. Tego również wcześniej nie zauważałem - jeśli dobrze sobie przypominam, to ciśnienie w układzie utrzymywało się kiedyś znacznie dłużej. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-03-2006, 22:32
|
|
|
Bronek w obudowie wspomagania jest zawór zwrotny na przewodzie podciśnieniowym.Może zaczął puszczać i po dłuższym czasie ciśniene się wyrównuje.Ewentualnie uszkodzona membrana we wspomaganiu. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Adam1971
Pomógł: 1 raz Wiek: 53 Dołączył: 04 Lip 2005 Posty: 178 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 09-03-2006, 12:12
|
|
|
Ja mam tak samo jak wcisne kilka razy szybko pedał hamulca też obroty spadaja a i nie raz potrafi zgasnac i tez nie wiem z czym to może byc zwiazane |
_________________ Tempra 1,6 93 r. gaźnik |
|
|
|
|
bronek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Paź 2005 Posty: 284 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-03-2006, 20:49
|
|
|
ZielonyTBG, dzięki za wskazówkę. Zainteresowało mnie to więc czy wiesz o tym może coś więcej - do czego służy, gdzie mniej więcej go szukać, itp. btw. gdzie jest serwo wspomagania hamulca to akurat wiem. Czy jeśli po prostu looknę pod maską na serwo to zobaczę ten zawór zwrotny? |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-03-2006, 22:03
|
|
|
Tak.Będzie go widać.Skoro wiesz gdzie jest serwo,to zobaczysz na nim biały plastikowy króciec,wygięty pod kątem 90 stopni.To ten zaworek.Utrzymuje on podciśnienie nawet jak zgaśnie śilnik dla bezpieczeństwa.Tyle wiem. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-03-2006, 15:15 Re: wspomaganie hamulca a podciśnienie
|
|
|
bronek napisał/a: | Czy zauważyliście taki objaw w swoich temperówkach:
Gdy silnik pracuje na biegu jałowym i wcisnę mocno pedał hamulca, to obroty troszeczkę spadają, natomiast gdy puszcze pedał hamulca, wówczas obroty na moment mocno rosną (o ok. 500 obrotów).
Zastanawiam się czy nie nie jest to zwiastun problemów z podciśnieniem. Co o tym sądzisz? |
Ciekawe... Też kiedyś zwróciłem uwagę na spadające obroty po wciśnięciu hamulca... A teraz sobie nie przypominam żeby się tak działo, a nadmienię, że mam wymienioną pompę hamulcową, bo stara puszczała... |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 10-03-2006, 17:09
|
|
|
Kurka. Ja jakos ostatnio mocno hamowalem. I nagle poczulem, jak by mi pedla sie lekko zapadl. Zrobil sie troche bardziej miekki. Teraz jak stoje na postoju i zaczne hamowac to obroty mi skacza. Mowiecie, ze to moze byc ten zaworek? Idzie go wymienic? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
valdmidi
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 64 Skąd: tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-03-2006, 20:15
|
|
|
Ostatnio na rozgrzanym silniku jak wcisnę hamulec, to obroty mi spadają, a parę razy to mi nawet zgasł. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-03-2006, 20:47
|
|
|
mi od zawsze może nie spadały specjalnie obroty ale wyczuwalnie malały i silniczek bardzioej na postoju się telepał, szczególnie 'osłabiony' gdy na LPG jak mocno bym wdeptał pedał hamulca czy max skręcał kierownicę.
Tylko czy to wspomaganie hamulców i kierownicy tak go obciąża że bardziej się zatelepie czy może to nie norma i szukać czy zaworek OK, układ szczelny (nic nigdy nie zauważyłem) , pompa nie zdezelowana itp itd... ? |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
bronek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Paź 2005 Posty: 284 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-03-2006, 21:05
|
|
|
Dzięki za wypowiedzi. Sprawny układ hamulcowy to podstawa bezpiecznej jazdy dlatego uważam, że nie powinniśmy tego lekceważyć - tym bardziej, że ten objaw pojawia się nie tylko u mnie (a wcześniej go nie miałem!). Myślę, że w przyszłą sobotę będę grzebał pod maską to spróbuję się przyjżeć temu zaworkowi. |
|
|
|
|
sosen86
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 24 Wrz 2006 Posty: 345 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-12-2007, 18:33
|
|
|
Wlasnie dzisiaj to zauwazylem u siebie,mam tez pytanko czy to moze byc przyczyną tego ze auto mi gasnie jak dojezdzam do swiateł(noga z gazu -sprzęgło-hamulec)??Jak juz chyba wszystko wymienilem co moglo by byc przyczyną tego ze Tipolot gaśnie???
** Dodano: 27-12-2007, 18:35 **
dzisiaj sprawdzalem, to jak na postoju wcisne kilka razy hamulec to auto praktycznie gasnie. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-12-2007, 13:39
|
|
|
hmm... możesz coś mieć z podciśnieniem lub serwem faktycznie, mi minimalnie spadają obroty jak mocno depnę hamulec na postoju ale nie gaśnie; u Ciebie przy hamowaniu nagle sprzęgło to spadają obroty i jeszcze doduszasz go hamowaniem... może masz nieszczelne gdzieś podciśnienie, wężyki, obejmy ? a może coś przy serwie? myślę, że faktycznie warto to sprawdzić |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
sosen86
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 24 Wrz 2006 Posty: 345 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-12-2007, 13:59
|
|
|
unknown, no przyznam,ze trzeba bedzie sie zabrac za wymiane przewodów, nie mam wyjscia bo juz mam dosc tej usterki |
_________________ FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com |
|
|
|
|
|