Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wspomaganie hamulca a podciśnienie
Autor Wiadomość
bronek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-03-2006, 21:02   wspomaganie hamulca a podciśnienie

Czy zauważyliście taki objaw w swoich temperówkach:
Gdy silnik pracuje na biegu jałowym i wcisnę mocno pedał hamulca, to obroty troszeczkę spadają, natomiast gdy puszcze pedał hamulca, wówczas obroty na moment mocno rosną (o ok. 500 obrotów).
Zastanawiam się czy nie nie jest to zwiastun problemów z podciśnieniem. Co o tym sądzisz?
     Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-03-2006, 21:08   

Raczej nie jest to żaden zwiastun problemów.Poprostu wćiskając pedał i go puszczając,wpychasz lub zaciągasz małe ilości powietrza,które właśnie zmieniają obroty silnika.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Mucha 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-03-2006, 21:36   

A po drugie spadek obrotow na biegu jalowym przy wcisnietym pedale hamulca powoduje zapalenie sie swiatel stop. Żarowki zamieszczone w tylnych lampach pobieraja takze prad i takze wplywa to na obroty silnika. Tak samo jak i stanie na swiatlach (czerwone :D ) z zapalonymi swiatlami mijania powoduje takze spadek obrotow. Prosto sprawdzic stojac na swiatlach wylaczyc swiatla mijania.Obroty napewno spadna. Nie spotkalem sie jeszcze z samochodem w ktorym by sie tak nie dzialo. A podcisnienie nie ma nic wspolnego z tym co piszesz. To tak samo jak bys pisal ze powietrze w oponach ma zwiazek z grajacym radiem w samochodzie.

Pozdrawiam :D
_________________
     assistance
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-03-2006, 21:43   

Mucha napisał/a:
A podcisnienie nie ma nic wspolnego z tym co piszesz. To tak samo jak bys pisal ze powietrze w oponach ma zwiazek z grajacym radiem w samochodzie.

Pozdrawiam :D


Skoro tak twierdzisz to nie mamy o czym rozmawiać.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Mucha 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-03-2006, 21:53   

ZielonyTBG napisał/a:
Skoro tak twierdzisz to nie mamy o czym rozmawiać.
Czy to jest odpowiedz apelujaca o mojej nie wiedzy :roll: ja tylko napisalem jak moze byc :) ale na 100000000% pewnien nie jestem :) Pozdrawiam.
_________________
     assistance
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-03-2006, 22:05   

Nie chodzi o apelowanie do twojej niewiedzy,jak to napisałeś.Wystarczy że poczytasz o wspomaganiu układu hamulcowego,to może zmienisz zdanie o "radiu i powietrzu w kołach"

Nie miałem na celu w żaden sposób jakiej kolwiek obrazy twojej osoby.Jeżeli tak to odebrałeś to przepraszam. :D
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
bronek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-03-2006, 22:22   

Mucha, thx za obszerną wypowiedź. Prawdą jest to, co piszesz o wpływie obciążenia układu elektrycznego na pracę silnika, ale z drugiej strony zadałem to pytanie z tej przyczyny, że tą temperówką jeżdżę już prawie 7 lat i nigdy wcześniej czegoś takiego nie zauważylem.

Właśnie sobie przypomniałem! Gdy samochód postoi powiedzmy cały dzień, to pedał hamulca robi się twardy co wskazuje, że ciśnienie z układu wspomagania może gdzieś uciekać. Tego również wcześniej nie zauważałem - jeśli dobrze sobie przypominam, to ciśnienie w układzie utrzymywało się kiedyś znacznie dłużej.
     Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-03-2006, 22:32   

Bronek w obudowie wspomagania jest zawór zwrotny na przewodzie podciśnieniowym.Może zaczął puszczać i po dłuższym czasie ciśniene się wyrównuje.Ewentualnie uszkodzona membrana we wspomaganiu.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Adam1971 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 04 Lip 2005
Posty: 178
Skąd: Kielce
Wysłany: 09-03-2006, 12:12   

Ja mam tak samo jak wcisne kilka razy szybko pedał hamulca też obroty spadaja a i nie raz potrafi zgasnac i tez nie wiem z czym to może byc zwiazane
_________________
Tempra 1,6 93 r. gaźnik
  
 
bronek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-03-2006, 20:49   

ZielonyTBG, dzięki za wskazówkę. Zainteresowało mnie to więc czy wiesz o tym może coś więcej - do czego służy, gdzie mniej więcej go szukać, itp. btw. gdzie jest serwo wspomagania hamulca to akurat wiem. Czy jeśli po prostu looknę pod maską na serwo to zobaczę ten zawór zwrotny?
     Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-03-2006, 22:03   

Tak.Będzie go widać.Skoro wiesz gdzie jest serwo,to zobaczysz na nim biały plastikowy króciec,wygięty pod kątem 90 stopni.To ten zaworek.Utrzymuje on podciśnienie nawet jak zgaśnie śilnik dla bezpieczeństwa.Tyle wiem.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-03-2006, 15:15   Re: wspomaganie hamulca a podciśnienie

bronek napisał/a:
Czy zauważyliście taki objaw w swoich temperówkach:
Gdy silnik pracuje na biegu jałowym i wcisnę mocno pedał hamulca, to obroty troszeczkę spadają, natomiast gdy puszcze pedał hamulca, wówczas obroty na moment mocno rosną (o ok. 500 obrotów).
Zastanawiam się czy nie nie jest to zwiastun problemów z podciśnieniem. Co o tym sądzisz?


Ciekawe... Też kiedyś zwróciłem uwagę na spadające obroty po wciśnięciu hamulca... A teraz sobie nie przypominam żeby się tak działo, a nadmienię, że mam wymienioną pompę hamulcową, bo stara puszczała...
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 10-03-2006, 17:09   

Kurka. Ja jakos ostatnio mocno hamowalem. I nagle poczulem, jak by mi pedla sie lekko zapadl. Zrobil sie troche bardziej miekki. Teraz jak stoje na postoju i zaczne hamowac to obroty mi skacza. Mowiecie, ze to moze byc ten zaworek? Idzie go wymienic?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
valdmidi 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 64
Skąd: tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-03-2006, 20:15   

Ostatnio na rozgrzanym silniku jak wcisnę hamulec, to obroty mi spadają, a parę razy to mi nawet zgasł.
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-03-2006, 20:47   

mi od zawsze może nie spadały specjalnie obroty ale wyczuwalnie malały i silniczek bardzioej na postoju się telepał, szczególnie 'osłabiony' gdy na LPG jak mocno bym wdeptał pedał hamulca czy max skręcał kierownicę.
Tylko czy to wspomaganie hamulców i kierownicy tak go obciąża że bardziej się zatelepie :) czy może to nie norma i szukać czy zaworek OK, układ szczelny (nic nigdy nie zauważyłem) , pompa nie zdezelowana itp itd... ?
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
bronek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-03-2006, 21:05   

Dzięki za wypowiedzi. Sprawny układ hamulcowy to podstawa bezpiecznej jazdy dlatego uważam, że nie powinniśmy tego lekceważyć - tym bardziej, że ten objaw pojawia się nie tylko u mnie (a wcześniej go nie miałem!). Myślę, że w przyszłą sobotę będę grzebał pod maską to spróbuję się przyjżeć temu zaworkowi.
     Moneta
 
sosen86 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 345
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-12-2007, 18:33   

Wlasnie dzisiaj to zauwazylem u siebie,mam tez pytanko czy to moze byc przyczyną tego ze auto mi gasnie jak dojezdzam do swiateł(noga z gazu -sprzęgło-hamulec)??Jak juz chyba wszystko wymienilem co moglo by byc przyczyną tego ze Tipolot gaśnie???

** Dodano: 27-12-2007, 18:35 **
dzisiaj sprawdzalem, to jak na postoju wcisne kilka razy hamulec to auto praktycznie gasnie.
_________________
FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D :) 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-12-2007, 13:39   

hmm... możesz coś mieć z podciśnieniem lub serwem faktycznie, mi minimalnie spadają obroty jak mocno depnę hamulec na postoju ale nie gaśnie; u Ciebie przy hamowaniu nagle sprzęgło to spadają obroty i jeszcze doduszasz go hamowaniem... może masz nieszczelne gdzieś podciśnienie, wężyki, obejmy ? a może coś przy serwie? myślę, że faktycznie warto to sprawdzić
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
sosen86 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 345
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-12-2007, 13:59   

unknown, no przyznam,ze trzeba bedzie sie zabrac za wymiane przewodów, nie mam wyjscia bo juz mam dosc tej usterki
_________________
FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D :) 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load