|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
skladanie silnika 2.0 16v (potrzebna pomoc) |
Autor |
Wiadomość |
tomas212212
Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 41 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-01-2009, 15:07 skladanie silnika 2.0 16v (potrzebna pomoc)
|
|
|
witam wszystkich. jak zwykle mam pytania dotyczace mojego nieszczesnego sedici zaczolem skladac juz silniczek bo zarowno blok jak i glowica sa przygotowane do zalozenia, teraz potrzebne mi tylko informacje takie jak : momet przykrecenia walu i korbowodow do walu, momet przykrecenia glowicy do bloku i walkow rozrzadu w glowicy, acha ia jkie maja byc katy ulozenia pierscieni na tloku i jaki punkt odniesienia z ulozeniami ich. tak dla pewnosci jeszcze spytam na tlokach sa wglebienia na zawory, sa one przygotowane na zawory wydechowe czy raczej te drugie co jest bardziej prawdopodobne bo sa wieksze. za pomoc z gory dziekuje i mam nadzieje ze dzieki waszej pomocy juz niedlugo wyjade wymarzonym sedici i pochwale sie na jakims zlocie pozdrawiam |
_________________ Były:
Fiat cinquecento KJS,
Fiat Tipo SEDICIVALVOLE 3D,
Fiat Bravo HGT
JEST:
Subaru Impreza GC8 GT 2.0 turbo 2000r. |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-01-2009, 15:12
|
|
|
tomas212212, w domu mam wszystkie wartości,napisze Ci wieczorem... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-01-2009, 16:32
|
|
|
No nareszcie Tomku w końcu go składasz A ja już miałem taką cichą nadzieję,że po jakieś części do Ciebie przyjadę
Powodzenia w składaniu |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
tomas212212
Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 41 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-01-2009, 16:44
|
|
|
dziura793@o2.pl no tez tak mysle ze za dlugo zwlekalem, a czesci to sam jeszcze chyba bede szukac bo wyjdzie cos napewno przy skladaniu, zawsze wychodzi no to jak zloze i go rozjezdze troche to ustaiwamy sie na kresce a jak tam twoje cudo buja mam pytanie czy ty pracujesz w katowicach czy jak bo widze dziennie na przeciwko palacu mlodziezy stoi sedici na parkingu ale jakos nigdy mi sie nie chcialo wysiasc z autobusu zeby sprawdzic
** Dodano: 12-01-2009, 16:45 **
ego byl bym niezmiernie wdzieczny, naprawde bo jakos znalesc nie moge takich wartosci na internecie, pozdrawiam |
_________________ Były:
Fiat cinquecento KJS,
Fiat Tipo SEDICIVALVOLE 3D,
Fiat Bravo HGT
JEST:
Subaru Impreza GC8 GT 2.0 turbo 2000r. |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-01-2009, 16:59
|
|
|
Zgadza się Tomku to moje cudo tam żona parkuje ma blisko do pracy no i parking w tamtym miejscu jest za free (jeszcze) |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
tomas212212
Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 41 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-01-2009, 17:39
|
|
|
wiedzialem ze znam ten samochodzik sedici poznam z daleka, a to juz wogule z tym charakterystycznym spojlerem |
_________________ Były:
Fiat cinquecento KJS,
Fiat Tipo SEDICIVALVOLE 3D,
Fiat Bravo HGT
JEST:
Subaru Impreza GC8 GT 2.0 turbo 2000r. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-01-2009, 18:09
|
|
|
Postaram się pomóc, za książką WKił:
- pokrywa środkowego łożyska wału - 20Nm - potem dokręcenie o 130st.
- pozostałe łożyska wału - 20Nm - potem dokręcić o 90st.
- korbowody - 22Nm - następnie dokręcenie o 50st
- głowica - 40Nm-20Nm -90st-90st
- głowiczki wałków 118Nm.
Niech ktoś te wartości zweryfikuje.
Składaj furaka, dobrego sedici nigdy za wiele |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-01-2009, 19:31
|
|
|
Nie wiem jak to się ma do silnika 2.0 16V ale parę tygodni temu wymieniałem uszczelkę pod głowicą drugi raz bo pierwsza puściła po dwóch dniach.Dokręciłem ją wedle książki czyli 20Nm->40Nm>o 90°->o 90° i gdy odkręcałem głowicę to z ciekawości dokręciłem parę śrub i były dość luźne jak na śruby od głowicy.
Ot takie moje rozmyślenia |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-01-2009, 17:28
|
|
|
Kolego niestety nie pomoge Ci,nie moge znalezc papierów z tymi informacjami,sciagałem to kiedys z niemieckiej strony o tipo,ale widze,ze jej tez juz nie ma... niestety |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-01-2009, 17:36
|
|
|
romano napisał/a: |
- głowiczki wałków 118Nm.
Niech ktoś te wartości zweryfikuje. |
Tu jest wielki błąd drukarski, max moment jaki mozna uzyc do dokrecania gornych polpanewek walkow to jakies 20Nm, te 118Nm to radze nie probopwac, od razu okrecicie gwint.
Co do tłoków, wyfrezowane masz na nich pod zawory ssące, momenty/stopnie dokrecania stóp walu korbowego Romano podal dobrze.
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-01-2009, 17:39
|
|
|
romano napisał/a: | - głowica - 40Nm-20Nm -90st-90st | co do tego to rowniez miałbym niepewnosc,dokrecałem raz 90st i wydaje mi sie,że jakbym pociagnął jeszcze raz 90st to poleciał by gwint na szpilce albo w bloku... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-01-2009, 17:42
|
|
|
ego napisał/a: | romano napisał/a: | - głowica - 40Nm-20Nm -90st-90st | co do tego to rowniez miałbym niepewnosc,dokrecałem raz 90st i wydaje mi sie,że jakbym pociagnął jeszcze raz 90st to poleciał by gwint na szpilce albo w bloku... |
E to spokojnie wytrzymuja sruby, jesli masz tylko dobry bit do nich zeby nie uszkodzic i nie byly wczesniej przeciagniete nie zrobi to na nich wrazenia, moja glowice dokrecalem wstepnie 50nm, potem 30Nm i dwa razy po 90 stopni.
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-01-2009, 17:47
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | jesli masz tylko dobry bit do nich zeby nie uszkodzic i nie byly wczesniej przeciagniete nie zrobi to na nich wrazenia | jeśli nie były,pewności nie ma,te momenty to są raczej do nowych śrub,nie pamietam juz ile,ale szpilki do głowicy można przykręcać tylko kilka razy,pozniej trzeba wymienic na nowe... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-01-2009, 18:38
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | Tu jest wielki błąd drukarski, max moment jaki mozna uzyc do dokrecania gornych polpanewek walkow to jakies 20Nm, te 118Nm to radze nie probopwac, od razu okrecicie gwint. |
Wszystko się zgadza, bo w knidze wszystkie DOHC są potraktowane jednakowo i te wartości dotyczą głowiczek wałków w 8v a zapomniało mi się, że w sedici wałki są przykręcana na ułożyskowaniach i nie potrzebnie podałem te wartości, ale wiedziałem, że jak będzie błąd to specjalista od sedici mnie poprawi |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-01-2009, 20:05
|
|
|
romano, spoko, ten błąd bardzo wiele opracowań powiela ;], w Autodacie też jest źle i to nawet w przypadku tego silnika w Fiacie Coupe ;]
pzdr. Grzesiek
** Dodano: 14-01-2009, 20:08 **
tomas212212, bardzo ważne jeszcze, czym odkrecaleś śruby głowicy?? Te śruby maja łeb na końcówke RIBE i tylko taką stosuj, nawet nie myśl dokręcać TORXem [odkręcić się nim da], niby pasuje ale nie zdziw się jak łby zaczną pękać przy dociąganiu ;] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
tomas212212
Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 41 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-01-2009, 22:07
|
|
|
jeszcze niczym chce dopiero skaldac w ten weekend autko , mam nadzieje zrobic jak najwiecej a reszte zostawic na kolejny weekend. dziekuje wszystkim za pomoc mam nadzieje ze was nie zawiode i ozywie kolejnego sedici ktory bedzie ukochanym autkiem dumnego klubowicza acha a jak wyglada sprawa tych pierscieni wie ktos jak to sie ustawia po uruchomieniu autka bede szukac pakietu spojlerow wiec szykowac propozycje chlopaki naprawde dzieki |
_________________ Były:
Fiat cinquecento KJS,
Fiat Tipo SEDICIVALVOLE 3D,
Fiat Bravo HGT
JEST:
Subaru Impreza GC8 GT 2.0 turbo 2000r. |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-01-2009, 22:38
|
|
|
tomas212212, co do pierscieni, jak kupisz GOETZE bedziesz mial na opakowaniu jasno podana kolejnosc i ulozenie, ogolnie zamki powinno sie co 120stopni ustawic
A i jeszcze bardzo wazne, przed demontazem walkow z glowicy poznacz sobie dokladnie gorne polowki lozysk walkow, musze trafic przy skladaniu na te same miejsca, kolejna sprawa, rozumiem ze jak zdejmiesz glowice zajzysz na nowo do zaworow, jesli bedziesz docieral gniazda, wyreguluj od razu zawory jeszcze na nie zalozonej glowicy, bo na silniku robi sie to pierunsko niewygodnie ;/ |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
tomas212212
Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 41 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-01-2009, 10:50
|
|
|
no i jest problem mam pierscienie goetze i nie mam na opakowaniu jak zakladac dlatego napisalem czy ktos wie jak. jest kolejnosc ktory pierscien na ktora szczeline ale nie ma katow. |
_________________ Były:
Fiat cinquecento KJS,
Fiat Tipo SEDICIVALVOLE 3D,
Fiat Bravo HGT
JEST:
Subaru Impreza GC8 GT 2.0 turbo 2000r. |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 17-01-2009, 21:38
|
|
|
tomas212212 napisał/a: | no i jest problem mam pierscienie goetze i nie mam na opakowaniu jak zakladac dlatego napisalem czy ktos wie jak. jest kolejnosc ktory pierscien na ktora szczeline ale nie ma katow. |
Pisałem wyżej, zamki co 120 stopni. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|