|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Prędkościomierz nie działa |
Autor |
Wiadomość |
gulczas
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Cze 2005 Posty: 171 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-02-2007, 16:05 Prędkościomierz nie działa
|
|
|
Witam wszystkich. Mam mały problem z prędkościomierzem w desce analogowej.
Otóż tak z niczego, z dnia na dzień przestał działać (nie dziala predkość i nie nabija dystansu)
Sprawdziłem Czy dobrze linka jest wpięta w deske ale niec to nie pomogło.
Co jeszcze należałoby sprawdzić i moze ktoś wie jak odpina się linke od obudowy koła zamachowego, ja nie próbowalem żeby niczego nie sknocic. Pozdrawiam i prosze o sugestie |
_________________ FIAT Tipo 1.4ie 1994r SREBRNY a jest BRAVO 1.8 GT
|
|
|
|
|
Adam1971
Pomógł: 1 raz Wiek: 53 Dołączył: 04 Lip 2005 Posty: 178 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 21-02-2007, 17:57
|
|
|
Witam
Odkręca się ją i wyciągasz. Może wyjść linka z kołnierza ale to nie problem. |
_________________ Tempra 1,6 93 r. gaźnik |
|
|
|
|
KRT
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 397 Skąd: Kraków - NH
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-02-2007, 19:33
|
|
|
Otóż tak mam tipacza 2.0 i miałem ten sam problem . Uszkodzony był czujnik ( prędkościomieża czy coś takiego niepamiętam dokładnie jak to się nazywało choć to było miesiąc temu ) . Zrobiłem to w serwisie fiata i orginalny czujnik kosztował 115zł a wymiana 30zł |
_________________ NieCh MoC BędZie Z waMi WaRiAtaMi Tipo 2.0 8v <-rozbity Calibra C20NE |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-02-2007, 12:11
|
|
|
Może wyrobił się taki plastikowy bolec na końcu linki; ten który mocujesz do zegarów od tyłu.
Może również linka w pancerzu się ukręciła. |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
gulczas
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Cze 2005 Posty: 171 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-03-2007, 14:47
|
|
|
Po oględzinach stwierdziłem ze poszła linka, urwala sie jakieś 10cm przed wyjściem na zegary (przed padnieciem słyszalne bylo cykanie przy zegarach).
Kupiłem dzisiaj nową linke teraz mam pytanie czy ktoś juz u siebie wymieniał, bo widze ze dostęp koszmarny. Moze ktos poradzi jak sprawnie to wymienic, na co zwrocic uwage, ? |
_________________ FIAT Tipo 1.4ie 1994r SREBRNY a jest BRAVO 1.8 GT
|
|
|
|
|
seba0921
Dołączył: 21 Lut 2007 Posty: 21 Skąd: Kąty Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-03-2007, 22:07
|
|
|
Nie jest tak zle musisz troszkę sie położyć pod kierke i wszystko zobaczysz .linka przechodzi z komory silnika przez gumowy przegub takie tam cos wyciagniesz starą wpuscisz tamtendy nową musisz odkręcić licznik całą deskę podpiąc linkę do zegara potem do skrzyni ja założyłem linkę od CIENIASA pasuje jest ok . |
_________________ TEMPRA 1.6 JETTR.+BRC |
|
|
|
|
gulczas
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Cze 2005 Posty: 171 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-03-2007, 11:42
|
|
|
Dzięki, jakoś sobie dałem radę, nie moglem sobie poradzić z wyciągnięciem tego pancerza (siłowałem sie ale nie wychodził), także zostawiłem stary pancerz, zapuściłem do środka oleju i włożyłem nowy wkład (całość wkład z pancerzem to koszt 21zl a oryginał w ASO 90pln za wymianę życzą sobie 35pln ).
Zauważyłem jedną ważna rzecz, która mogła być przyczyną ze rąbła mi ta linka - wcześniej były u mnie zarzucone podstawowe zegary analog (prędkościomierz po środku deski), no a później zarzuciłem takie z obrotkiem a licznik prędkości jest u nich maksymalnie z lewej strony.
Tutaj chyba jest pies pogrzebany bo oryginalnie linka przechodziła przez blaszany "pierścień" w karoserii tuż za dechą wprost do zgarów (bez dodatkowych załamań), po montażu nowych zegarów nie kombinowałem z przekładaniem linki i pojawiły się dwa dodatkowe załamania - pierwsze przy tym metalowym pierścieniu przy desce a drugi tuż przy liczniku (po oględzinach stwierdziłem że owa linka pękła właśnie mniej więcej w miejscu przy tym pierścieniu). To tego w zegarach było słychać czasem cykanie i jestem przekonany, że odpowiada ono za źle ułożoną linkę.
Teraz gdy wszystko poprawiałem linkę puściłem lekko bokiem i tak aby nie przechodziła przez ten pierścień, co zaowocowało tym że po drodze niema dodatkowych załamań.
Może głoszę jakieś herezje ale, innego powodu pęknięcia linki nie stwierdzam (zwłaszcza że pękła w miejscu w którym była załamana).
Dlatego proponuje abyście zwrócili u siebie uwagę, jeśli zmienialiście dechę...
Jutro dorzucę fotki jak teraz mam to rozwiązane. |
_________________ FIAT Tipo 1.4ie 1994r SREBRNY a jest BRAVO 1.8 GT
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|