Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Prędkościomierz nie działa
Autor Wiadomość
gulczas 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 171
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-02-2007, 16:05   Prędkościomierz nie działa

Witam wszystkich. Mam mały problem z prędkościomierzem w desce analogowej.
Otóż tak z niczego, z dnia na dzień przestał działać (nie dziala predkość i nie nabija dystansu) :(
Sprawdziłem Czy dobrze linka jest wpięta w deske ale niec to nie pomogło.
Co jeszcze należałoby sprawdzić i moze ktoś wie jak odpina się linke od obudowy koła zamachowego, ja nie próbowalem żeby niczego nie sknocic. Pozdrawiam i prosze o sugestie :)
_________________
FIAT Tipo 1.4ie 1994r SREBRNY a jest BRAVO 1.8 GT

     assistance   Moneta
 
 
Adam1971 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 04 Lip 2005
Posty: 178
Skąd: Kielce
Wysłany: 21-02-2007, 17:57   

Witam
Odkręca się ją i wyciągasz. Może wyjść linka z kołnierza ale to nie problem.
_________________
Tempra 1,6 93 r. gaźnik
  
 
KRT 



Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 397
Skąd: Kraków - NH
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-02-2007, 19:33   

Otóż tak mam tipacza 2.0 i miałem ten sam problem . Uszkodzony był czujnik ( prędkościomieża czy coś takiego niepamiętam dokładnie jak to się nazywało choć to było miesiąc temu :roll: ) . Zrobiłem to w serwisie fiata i orginalny czujnik kosztował 115zł a wymiana 30zł
_________________
:drive: NieCh MoC BędZie Z waMi WaRiAtaMi :diabelek: Tipo 2.0 8v <-rozbity :death: Calibra C20NE :hipis:
     assistance
 
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-02-2007, 12:11   

Może wyrobił się taki plastikowy bolec na końcu linki; ten który mocujesz do zegarów od tyłu.
Może również linka w pancerzu się ukręciła.
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
gulczas 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 171
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-03-2007, 14:47   

Po oględzinach stwierdziłem ze poszła linka, urwala sie jakieś 10cm przed wyjściem na zegary (przed padnieciem słyszalne bylo cykanie przy zegarach).
Kupiłem dzisiaj nową linke teraz mam pytanie czy ktoś juz u siebie wymieniał, bo widze ze dostęp koszmarny. Moze ktos poradzi jak sprawnie to wymienic, na co zwrocic uwage, ?
_________________
FIAT Tipo 1.4ie 1994r SREBRNY a jest BRAVO 1.8 GT

     assistance   Moneta
 
 
seba0921 


Dołączył: 21 Lut 2007
Posty: 21
Skąd: Kąty Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-03-2007, 22:07   

Nie jest tak zle musisz troszkę sie położyć pod kierke i wszystko zobaczysz .linka przechodzi z komory silnika przez gumowy przegub takie tam cos wyciagniesz starą wpuscisz tamtendy nową musisz odkręcić licznik całą deskę podpiąc linkę do zegara potem do skrzyni ja założyłem linkę od CIENIASA pasuje jest ok .
_________________
TEMPRA 1.6 JETTR.+BRC
  
 
gulczas 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 171
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-03-2007, 11:42   

Dzięki, jakoś sobie dałem radę, nie moglem sobie poradzić z wyciągnięciem tego pancerza (siłowałem sie ale nie wychodził), także zostawiłem stary pancerz, zapuściłem do środka oleju i włożyłem nowy wkład (całość wkład z pancerzem to koszt 21zl a oryginał w ASO 90pln za wymianę życzą sobie 35pln :sciana: ).

Zauważyłem jedną ważna rzecz, która mogła być przyczyną ze rąbła mi ta linka - wcześniej były u mnie zarzucone podstawowe zegary analog (prędkościomierz po środku deski), no a później zarzuciłem takie z obrotkiem a licznik prędkości jest u nich maksymalnie z lewej strony.

Tutaj chyba jest pies pogrzebany bo oryginalnie linka przechodziła przez blaszany "pierścień" w karoserii tuż za dechą wprost do zgarów (bez dodatkowych załamań), po montażu nowych zegarów nie kombinowałem z przekładaniem linki i pojawiły się dwa dodatkowe załamania - pierwsze przy tym metalowym pierścieniu przy desce a drugi tuż przy liczniku (po oględzinach stwierdziłem że owa linka pękła właśnie mniej więcej w miejscu przy tym pierścieniu). To tego w zegarach było słychać czasem cykanie i jestem przekonany, że odpowiada ono za źle ułożoną linkę.

Teraz gdy wszystko poprawiałem linkę puściłem lekko bokiem i tak aby nie przechodziła przez ten pierścień, co zaowocowało tym że po drodze niema dodatkowych załamań.

Może głoszę jakieś herezje ale, innego powodu pęknięcia linki nie stwierdzam (zwłaszcza że pękła w miejscu w którym była załamana).
Dlatego proponuje abyście zwrócili u siebie uwagę, jeśli zmienialiście dechę...

Jutro dorzucę fotki jak teraz mam to rozwiązane.
_________________
FIAT Tipo 1.4ie 1994r SREBRNY a jest BRAVO 1.8 GT

     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load