|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
tipek strasznie zamulony!! |
Autor |
Wiadomość |
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 31-05-2008, 18:26 tipek strasznie zamulony!!
|
|
|
Siemanko!
Jak w temacie!
Chodzi o to ze podejrzewamy uszczelke pod głowicą, ale zanim zaczne to rozbierac chciałem sie upewnic. Mianowicie tipek jest bardzo słaby ja na 1,6 mało tego czuje sie jakbym miał ze 1,2 pod maską
Poza tym ma straszne przedmuchy tzn. kiedy wyciągnie sie bagnet podczas pracy silnika strasznie dmucha i leje olejem. Powoiem jeszcze ze cisnienie na tłokach ma dobre.
Odpowiednio; na 1 tłoku - 11,8 2 tłok - 11,5 3 tłok - 11,5 4 tłok 11,6
Pomózcie od czego zacząc? |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-05-2008, 21:22
|
|
|
przedmuchy do komory korbowej to raczej by na pierścienie wskazywały ale kompresje masz ok
masz musztardę pod korkiem? nie przybywa Ci płynu chłodniczego lub oleju? kopci na biało ? |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-06-2008, 00:40
|
|
|
egon11, ja bym jednak postawil na uszczelke pod glowica, mialem to samo zanim zmienilem silnik na drugi, z tym ze przy maoich objawach ubywalo plynu chlodniczego, a przybywalo oleju i w konsekwensji przybywania "mieszanki olejowo-borygowej" lalo sie skad tylko moglo |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 01-06-2008, 01:02
|
|
|
yoyo napisał/a: | nie przybywa Ci płynu chłodniczego lub oleju? kopci na biało ? |
No własnie nie, oleju nie przybywa wrecz przeciwnie ubywa (silnik ma wycieki na uszczelce pod kopułą zaworów), a płyn chłodniczy w normie. Co do kopcenia to tak ponad 3000obr kopci dosc mocno (na zlocie kazdy to pewnie zauwazył )
Poza tym swiece są czysciutkie wiec oleju tak dobrze by nie spalił (chyba) |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 01-06-2008, 08:29
|
|
|
Sprawdź jeszcze odme, ona tam ma jakiś metalowy filterek i możliwe, że się zapchał stąd wyrzucanie oleju spod bagnetu.
Najlepiej to jedź na sprawdzenie kompresji, wtedy zobaczysz jaką ma, ile mu z wiekiem ubyło i podejmiesz decyzję.
A co do uszczelki pod głowicą to jak koledzy wspomnieli miałbyś breję pod korkiem, problemy z olejem (przybywanie), płynem w chłodnicy (ubywaniem) i ogólnym grzaniem się silnika. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 01-06-2008, 08:40
|
|
|
miszko napisał/a: | Najlepiej to jedź na sprawdzenie kompresji, |
Kompresja jest w normie, a pod korkiem czysto tylko dymi strasznie na wyzszych obrotach
miszko napisał/a: | Sprawdź jeszcze odme, ona tam ma jakiś metalowy filterek i możliwe, że się zapchał stąd wyrzucanie oleju spod bagnetu. |
A le taki słaby by chyba nie był |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 01-06-2008, 09:13
|
|
|
Nie, ale sprawdz odme. Może to być powodem, że pod bagnetem się "gotuje".
Możliwe, że ta "słabość" idzie czymś innym.
Chociaż jak kopci to znaczy, że albo silnik dostaje za dużą dawkę paliwa albo olej się tam dostaje.
Ale jak piszesz, że świece są czyste to sądze, że dawkowanie paliwa jest obliczane.
Musiałbyś sprawdzić wszystkie czujniki od komputera. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 02-06-2008, 17:56
|
|
|
miszko napisał/a: | Nie, ale sprawdz odme. Może to być powodem, że pod bagnetem się "gotuje". |
No niestety odma wporządku, przeczysciłem w razie czego i dalej dmucha |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-06-2008, 18:00
|
|
|
a jak uszczelniacze? bierze Ci olej ?? |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 02-06-2008, 18:16
|
|
|
yoyo napisał/a: | a jak uszczelniacze? bierze Ci olej ?? |
uszczelniacze pewnie do wymiany (chyba) olej bierze, dymi ale swiece czyste |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-06-2008, 18:19
|
|
|
no to może tu leży przyczyna - uszczelniacze na wydechu |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 02-06-2008, 18:21
|
|
|
yoyo napisał/a: | uszczelniacze na wydechu |
no całkiem mozliwe, ale czemu taki zamulony jest i przedmuchy straszne ma, to tez od tego moze byc |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-06-2008, 18:27
|
|
|
no przedmuchy to pewnie od tego - część spalin kieruje się do komory silnika, a zamulenie hmm gdybby do tego któryś zawór był upalony i się nie domykał - spekulacje spekulacje ... |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 02-06-2008, 18:31
|
|
|
yoyo napisał/a: | no przedmuchy to pewnie od tego - część spalin kieruje się do komory silnika |
no to troche juz wiem tylko jeszcze czemu on taki muł jest
Rozumiem ze zeby zmienic uszczelnacze trzeba zdjąc głowice tak |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-06-2008, 18:38
|
|
|
egon11,da się to zrobić od góry przy odrobinie wprawy - w poldku za taką usługę zapłaciłem parę lat temu 80zł
niestety mechanik zawsze może powiedzieć, że nie chciało wyjść, i bał się skrzywić zawór, albo faktycznie może mieć problem ze zdjęciem - w każdym razie za zdjęcie głowicy zainkasuje kilkakrotnie większą kasę, ale wtedy przy okazji możesz też zrobić uszczelniacze wału i będziesz miał przynajmniej silnik suchutki |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 02-06-2008, 18:43
|
|
|
yoyo, tu chodzi o to ze ja to sobie sam zrobie tylko niewiem od czego zacząc a niechce rozbierac pół silnika na marne |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-06-2008, 19:01
|
|
|
egon11, to zacznij od góry - ściągnij wałek i cała sztuka polega na zdjęciu zabezpieczeń i wydłubaniu uszczelniacza- brzmi łatwo ale z tego co wiem trzeba troszkę wprawy mieć i co najważniejsze - trzeba jakoś podeprzeć zawór zanim zdejmiesz zabezpieczenie, w niektórych serwisach robią to sprężonym powietrzem wpompowywanym do cylindra przez otwór świecy |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 12-06-2008, 12:59
|
|
|
Oki, uszczelniacze wymienione, poza tym uszczelka pod głowicą, pasek rozrządu i moc wróciła (przynajmniej tak misie zdaje bo mocniejszy jest i to sporo) przestał kopcic, ogólnie jest o niebo lepiej
Wielkie podziekowania dla kubka za pomoc w naprawie i miłą goscine
Ale przedmuchy nadal ma, wiem ze to cos z odmą moze byc bo przez odme prawie wcale nie dmucha, ten filterek (siatka) jest wyjeta wiec niewiem o co biega |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|