Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kontrolka niezapiętych pasów
Autor Wiadomość
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-07-2005, 12:36   Kontrolka niezapiętych pasów

Jakiś czas temu na Forum przewijał się temat dziwnej kostki zwisającej pod fotelem kierowcy. Po dokładnym sprawdzeniu okazało się, że faktycznie jest to złącze od czujnika niezapiętego pasa bezpieczeństwa. A skoro kostka tak sobie zwisała bez celu - trzeba było ją wykorzystać.

Jedną z końcówek (nie ma znaczenia, którą) podłączyłem do masy.
Drugą połączyłem cienkim przewodem z odpowiednią kostką "na tyłach" zegarów.
Później pozostało tylko uzupełnienie odpowiedniej żarówki w zestawie wskaźników.

Problemy mogące wystąpić podczas instalacji:
- gniazdko żarówki w zestawie wskaźników nie ma "blaszek" - to tylko taka zaślepka. Należy się zaopatrzyć w gniazdko z "blaszkami".
- złącze w zestawie wskaźników - wystarczy sprawdzić, do którego z nich biegnie ścieżka od gniazda żarówki. Problem powstaje w samej kostce gdyż w niej też brakuje odpowiednich "blaszek". Mnie się udało dopasować od starego złącza, które znalazłem wsród moich "szpargałów"

Efekt końcowy:
Po przekręceniu kluczyka zapala się na czerwono kontrolka w zestawie wskaźników. Piktogram jest widoczny tylko po podświetleniu (taki koleś przepasany pasem). Po zapięciu pasa bezpieczeństwa (działa tylko na pas kierowcy) kontrolka gaśnie.
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Sh4rKy 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 183
Skąd: EZG
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 31-07-2005, 13:14   

Dobre ale w digitalu tego niestety nie ma :(

A robi takie charakterystyczne: "ding....ding....ding.....ding...(...)" jak sie nie zapnie pasów? :P
_________________
Fiat Tipo.
L'ultima tentazione.


--

Wyhoduj własnego Chomika! Udostępniaj i pobieraj pliki!
     assistance
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 31-07-2005, 14:47   

Ja tez kiedys mialem sie w to bawic... ale ja czesto jezdze (u siebie, do miasta) bez zapietych pasow, jak juz jade gdzies dalej poza moje miasto (ponad 3km) to wtedy zapinam i wiem ze by mnie ta kontrolka wkurzala :D

Ale dobrze ze Radke opisales to! Widac ze tylko wsytarczy polaczyc to i po problemie.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-07-2005, 20:01   

miszko napisał/a:
... ale ja czesto jezdze (u siebie, do miasta) bez zapietych pasow, ...

Cóż, moim zdanie powyższe to nie jest powód do dumy [-X
Ale to Twój wybór.

Co do samego podłączenia to zajęło mi to ok. 30 minut.
Jednak podczas instalacji dokonałem odkrycia kontrolki niskiego poziomu płynu do spryskiwacza - jest dokładnie piętro niżej. Zatem już kombinuję uaktywnić jeszcze i tą lampkę; przewód już odpowiednio wyprowadziłem i szukam teraz czujnika poziomu do zbiornika - jest nawet miejsce :)
Zatem, zawsze pojawia się coś nowego, że aż nudzić się trudno ... :)
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ViNYL 



Wiek: 41
Dołączył: 11 Gru 2004
Posty: 54
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-08-2005, 13:27   

Witam.

Radke napisał/a:
Jakiś czas temu na Forum przewijał się temat dziwnej kostki zwisającej pod fotelem kierowcy. Po dokładnym sprawdzeniu okazało się, że faktycznie jest to złącze od czujnika niezapiętego pasa bezpieczeństwa. A skoro kostka tak sobie zwisała bez celu - trzeba było ją wykorzystać.


Czy chodzi o kostke do ktorej dochadza przewody: 2 czarne i jeden niebiesko-biały?
_________________
pozdrawiam, vinyl
Tipo 1.6i.e. '92 / LPG BRC
N 51º13'44.91'' / E 22º35'17.58''
     assistance
 
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-08-2005, 19:03   

Szczerze powiem, że nie przyglądałem się, jaki jest kolor przewodów. Faktem jest, że do tej kostki dochodzą tylko dwa przewody a nie trzy...
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ViNYL 



Wiek: 41
Dołączył: 11 Gru 2004
Posty: 54
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-08-2005, 19:06   

Witam.

Radke napisał/a:
Szczerze powiem, że nie przyglądałem się, jaki jest kolor przewodów. Faktem jest, że do tej kostki dochodzą tylko dwa przewody a nie trzy...

Wiec moze u mnie to kostka od czegos innego :? Ma ona 2 kontakty. Do jednego ida 2 czarne przewody, a do drugiego 1 bialy z niebieskim paskiem.
_________________
pozdrawiam, vinyl
Tipo 1.6i.e. '92 / LPG BRC
N 51º13'44.91'' / E 22º35'17.58''
     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 03-08-2005, 19:56   

Radke napisał/a:
Jednak podczas instalacji dokonałem odkrycia kontrolki niskiego poziomu płynu do spryskiwacza - jest dokładnie piętro niżej.



Ale tym mnie rowniez zaciekawiles... tez pomysle o tym!

Co do jazdy bez zapietych pasow, wiem ze to nie powod do dumy, ale jak sie ma prosta droge do miasta 3km to czesto nie chce sie ich zapinac po to tylko zeby je odpinac za 5 min... no ale nadal wiem ze to nie powod do dumy.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-08-2005, 09:21   

miszko napisał/a:

Co do jazdy bez zapietych pasow, wiem ze to nie powod do dumy, ale jak sie ma prosta droge do miasta 3km to czesto nie chce sie ich zapinac po to tylko zeby je odpinac za 5 min... no ale nadal wiem ze to nie powod do dumy.


[-X Miszko zapinaj pasy! :)
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
gaabik 


Wiek: 46
Dołączył: 18 Lut 2005
Posty: 83
Skąd: Poniatowa
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 04-08-2005, 11:33   

Sh4rKy napisał/a:
Dobre ale w digitalu tego niestety nie ma :(

A robi takie charakterystyczne: "ding....ding....ding.....ding...(...)" jak sie nie zapnie pasów? :P


U mnie w digitalu jest zarówno niepodłączona kostka pod siedzeniem jak i działająca kontrolka niezapiętych pasów.Nic nie robi ding.....ding.Więc do czefo tak naprawdę jest ta kostka?
     assistance   Moneta
 
ViNYL 



Wiek: 41
Dołączył: 11 Gru 2004
Posty: 54
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 04-08-2005, 15:12   

Witam.
gaabik napisał/a:
U mnie w digitalu jest zarówno niepodłączona kostka pod siedzeniem jak i działająca kontrolka niezapiętych pasów.Nic nie robi ding.....ding.Więc do czefo tak naprawdę jest ta kostka?

A jakie kolorki kabelkow wchodza do tej kostki? Moze takie jak u mnie (2x czarny + 1x bialo-niebieski) ?

I tak w ogole to po ktorej stronie fotela zwisaja Wam te kostki? U mnie np. jest ona po lewej stronie.
_________________
pozdrawiam, vinyl
Tipo 1.6i.e. '92 / LPG BRC
N 51º13'44.91'' / E 22º35'17.58''
     assistance
 
 
kazub 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 59
Skąd: Katowice
Wysłany: 04-08-2005, 21:06   Pytanko?

Na desce analogowej jest jeszcze kontrolka ktora ma symbol "ssania" taki sam jak na raczce do wyciagania ssania, ciekawe jak ja podlaczyc i czy sygnalizowala by wyciagniete ciegno?
  
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-08-2005, 21:16   

Kazub u mnie ta kontrolka dziala.
Moze Ci sie zarowka przepalila.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-08-2005, 21:12   

A jak podpiołeś to do zatrzasku pasów?
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 06-08-2005, 23:21   

A ja sobie dodałęm nowe swieciace kontrolki. Teraz jak pala mi sie halogeny wrescie pali mi sie wlasciwa kontrolka, jest ona na samym dole po prawej.
No i dodalem sobie tez kontrolke plynu w zbiorniczku od spryskiwaczy ;)
Zrobilem to na zasadzie 2 naczych to znaczy podpialem pod zbiorniczek drugi taki maly polaczylem rurka i dodalem czujnik z plywakiem. Jak sie konczy plyn plywak opada i zalacza "swiatelko" :D
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
ViNYL 



Wiek: 41
Dołączył: 11 Gru 2004
Posty: 54
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-08-2005, 12:11   

Witam.

Obadalem dzisiaj ta wiszaca kostke i niestety u mnie nie ma ona nic wspolnego z niezapietym pasem. Pojawia sie na niej napiecie po wlaczeniu stacyjki. Do czego to moze sluzyc?
_________________
pozdrawiam, vinyl
Tipo 1.6i.e. '92 / LPG BRC
N 51º13'44.91'' / E 22º35'17.58''
     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 10-08-2005, 21:56   

Pewnie to jest spowodowane tym ze za duzo pijesz "Łaciatego" :)

A dokladniej jesli pojawia Ci sie napiecie to znaczy ze jesli polaczysz to z kontrolko to gdy pasy nie beda zapiete bedzie "przejscie" i kontrolka sie zapali i na odwrot jak zapniesz pasy rozlaczysz uklad i kontrolka zgasnie.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
ViNYL 



Wiek: 41
Dołączył: 11 Gru 2004
Posty: 54
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-08-2005, 22:01   

Witam.

miszko napisał/a:
A dokladniej jesli pojawia Ci sie napiecie to znaczy ze jesli polaczysz to z kontrolko to gdy pasy nie beda zapiete bedzie "przejscie" i kontrolka sie zapali i na odwrot jak zapniesz pasy rozlaczysz uklad i kontrolka zgasnie.


Raczej nie, bo napiecie pojawia sie na tych dwoch zaciskach niezaleznie od tego czy pas jest zapiety czy nie. Jesli byloby tak jak mowisz to tam nie powinno sie pojawic zadne napiecie.
_________________
pozdrawiam, vinyl
Tipo 1.6i.e. '92 / LPG BRC
N 51º13'44.91'' / E 22º35'17.58''
     assistance
 
 
andrzejdg 


Wiek: 41
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 139
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-08-2005, 22:09   

Witam.
W mojej włoszce są dwie kostki pod siedzeniem kierowcy ale nie da się ich połączyć bo mają identyczne gniazda. Jedna wystaje spod siedzenia a drugą znalazłem przez przypadek jak grzebałem w tych okolicach. ta co wystaje spod siedzenia jest od pasów (zresztą już podpięta) i na niej nie miałem żadnego napięcia. Natomiast na drugiej kostce po przekręceniu kluczyka pojawia się napięcie 12 V i nie wiem czy dobrze myślę ale wydaje mi się że ona jest od wycieraczki tylnej szyby (może) bo w niektórych Temperówkach jak zapewne wiecie są owe wycieraczki. W dodatku jak zdejmę tylną półkę to tam również jest kostka która nie jest podłączona do niczego. Nawet nie pamiętam ile tam kabli dochodzi ale może to właśnie instalacja pod wycieraczkę tylnej szyby... Jak będę miał okazje grzebać w tych okolicach to bardziej się przyjżę tej kostce i postaram się postprawdzać po co ona sobie tam jest.

Pozdrawiam.
_________________
FIAT TEMPRA 1.6 gaźnik. 1994, benzyna + inst LPG "BRC"
     assistance
 
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-08-2005, 13:40   

andrzejdg napisał/a:
.... Natomiast na drugiej kostce po przekręceniu kluczyka pojawia się napięcie 12 V i nie wiem czy dobrze myślę ale wydaje mi się że ona jest od wycieraczki tylnej szyby (może) bo w niektórych Temperówkach jak zapewne wiecie są owe wycieraczki.


Nie sądzę, żeby to było złącze od tylnej wycieraczki, zwłaszcza że z tyłu też masz wolną kostkę. Ta tylna bardziej pasuje do wycieraczki natomiast przednia - szczerze powiem, że nie wiem. Może masz fotel z opcją podgrzewania (choć nie mam pojęcia, jak to sprawdzić)...:-k
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-08-2005, 19:10   

raczej nie.... takich chyba nie było opcji, a poza tym to napięcie musiało by się włączać tylko na jakiś czas (bo inaczej by Ci D.. spaliło :lol: ) i ponadto pojawianie się napięcia jakoś uzależnione od nastaw temperatury... dodatkowe kable jakieś od termostatu/termistora itp itd.... może ot tak, jakby ktoś sobie pod D.. chciał coś zamontować :-) na super autoalarm - pojawia się napięcie, jak nie odłączysz to po chwili 'skopie' Ci zadek prądem :lol: jak się naładuje
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-08-2005, 21:23   

Z tego, co wiem to były Tempry z podgrzewanymi przednimi fotelami.
Jeśli chodzi o instalację to też raczej "wszystko" pasuje: Po włączeniu zapłonu na przewodzie pojawia się zasilanie. Włączniki do ogrzewania foteli są zazwyczaj (choć nie jest tak zawsze) montowane w okolicach siedziska fotela. Przez taki włącznik - jeśli go włączymy - idzie sobie prąd do "grzałki" w fotelu. Bardzo często takie włączniki są kilku-pozycyjne (tzn różne poziomy grzania). Żaden czujnik temperatury nie jest potrzebny.

Do niczego innego mi raczej ta kostka nie pasuje.
Chyba, że ktoś kiedyś zamontował pod fotelem subwoofer i to jest do niego zasilanie :?
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-08-2005, 00:51   

woofer jeśli jush pod siedzenie to raczej pasażera się montuje, tak się przyjęło , z kolei pod kierowcy fotelem się w sumie gaśnicę teoretycznie zazw wozi....
a co do kostki - zgoda, może być 12V do grzałki cały czas i wyłącznik termiczny 'na miejscu' w fotelu/okolicy siedziska, i od razu bez powrotu kablami do deski ten włącznik wł/wyłącza, ale i tak trzeba by gdzieś jakiś przełącznik temperatury do niego umieścić i wyłącznik ogólny, na 0, np w lecie, przecież nikt pod fotelem regulacji temp/włącznika nie szuka... a jeśli byłby na desce czy połączony z normalną regulacją temperatury to tak czy siak muszą być jakieś kabel 'powrotne' do deski...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
DARO 


Wiek: 58
Dołączył: 10 Lut 2005
Posty: 8
Skąd: LUBLIN/ŁĘCZNA
Wysłany: 18-08-2005, 21:45   

WITAM.
Nawiązując do kabli pod fotelem kierowcy w mojej Temprze jest jeszcze przełącznik na którym jest napisane '891432 D' i >PBT GF 20< .Przełącznik ten u góry ma przycisk i nie wiem czy jest on sprawny bo nie ma żadnej reakcji na desce digital (pobór prądu, czy zapalona kontrolka) po naciśnięciu i przytrzymaniu(tylko tak działa, nie ma pstryknięcia ) na włączonym zapłonie i silniku .
Co to może być i do czego służy . Może ktoś to rozszyfruje .
Dodam jeszcze że nie działa mi kontrolka czy sygnał od pasów kierowcy , chociaż wszystkie kable są połączone .
_________________
__________________________
Tempra 1.9 TD, 95r.
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 18-08-2005, 22:08   

A ten przelacznik nie jest przypadkiem koloru pomaranczowego?

O ile dobrze kojarze Tempry wlasnie w tych rocznikach '95 mialy takie cos jak odciecie zaplonu podczas kolizji. I ten przelacznik wlasnie tym sterowal. Jesli masz instrukcje od Tempry to sprawdz w niej, jest tam opisane jak to dziala.

Co do kontolki (sygnalu u T/T nie ma, jest tylko kontrolka) to mozliwe ze masz przepalona zaroweczke. To juz musisz zdjac deske i dobrac sie do zaroweczek od kontrolek.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load