pali bezpiecznik |
Autor |
Wiadomość |
solac
Wiek: 56 Dołączył: 06 Cze 2006 Posty: 20 Skąd: Łomża
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 07-06-2006, 05:46 pali bezpiecznik
|
|
|
CZy ktoś wiedziałby dlaczego pali się bezpiecznik,gdy włączam (4) bieg dmuchawy!!!
Pozdro!! |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-06-2006, 07:40 Re: pali bezpiecznik
|
|
|
solac napisał/a: | CZy ktoś wiedziałby dlaczego pali się bezpiecznik,gdy włączam (4) bieg dmuchawy!!! |
Opcje są dwie:
1. zbyt mały bezpiecznik (np 10A zamiast 20A)
2. zwarcie w instalacji.
Sprawdź, jaki masz w tej chwili włożony bezpiecznik i wymień go chwilowo na większy. Jeśli się spali to patrz pkt 2. Jeśli się nie spali to sprawdź, jaki bezpiecznik zgodnie z zaleceniami producenta powinien być użyty i włóż właściwy. Jeśli ten "właściwy" będzie się palił to trzeba sprawdzić instalację - może masz zwarcie w silniku wentylatora dmuchawy... |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
solac
Wiek: 56 Dołączył: 06 Cze 2006 Posty: 20 Skąd: Łomża
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 07-06-2006, 09:55
|
|
|
Opcje z bezpiecznikami już przerabiałem nie ma znaczenia jaki siedzi czy dużu czy mały, a jeśli chodzi instalację odrzucałem tę opcję, dlatego że, 1-2-3-bieg jest ok.Podejżewalem raczej sam przełącznik lub silniczek. Jeżeli żle myśle to proszę o podpowiedzi a może ktoś to już przerabiał!? |
|
|
|
|
magi-marcin
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Maj 2006 Posty: 323 Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-06-2006, 10:31
|
|
|
solac napisał/a: | Podejżewalem raczej sam przełącznik lub silniczek. |
Stawiam na 90% że to bedzie blaszka w przełączniku |
_________________ Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek |
|
|
|
|
solac
Wiek: 56 Dołączył: 06 Cze 2006 Posty: 20 Skąd: Łomża
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 07-06-2006, 10:45
|
|
|
Magi-Marcin rozumiem że spotkałeś się taką sytuacją?Czyli przełącznik obrotowy jest rozbieralny!? Czy to tylko przypuszczenia?Bo choinka moja praca zabiera mi dużo czasu dlatego chciałem uzyskać jak najwięcej informacji gdy zabiorę się za te cholerstwo! |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-06-2006, 13:08
|
|
|
Witam !
O ile dobrze pamietam temat byl poruszany na forum wiec powinienes go znalesc bez wiekszych problemow |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
tba
Wiek: 43 Dołączył: 30 Paź 2005 Posty: 19 Skąd: Lubań
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 07-06-2006, 13:35
|
|
|
Witam !
Przełącznik jest rozbieralny(są tam blaszki stykowe) ,ale szczerze wątpię ,że to coś w przełączniku ... Rozbierz i sprawdź . Nic trudnego ... spróbuj zmienić bezpiecznik na większy ... Na 4ce płyną większe prądy być może pali się ponieważ jest zbyt mały ... |
_________________ tomba Tipo 1.8ie GranTurismo |
|
|
|
|
magi-marcin
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Maj 2006 Posty: 323 Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-06-2006, 14:12
|
|
|
tba napisał/a: | Witam !
Przełącznik jest rozbieralny(są tam blaszki stykowe) ,ale szczerze wątpię ,że to coś w przełączniku ... Rozbierz i sprawdź . Nic trudnego ... spróbuj zmienić bezpiecznik na większy ... Na 4ce płyną większe prądy być może pali się ponieważ jest zbyt mały ... |
Jest rozbieralny tak jak napisał tba . miałem takie cudo i w srodku jedna blaszka sie wygła i jak palec do niej dochodził robiło sie zwarcie i bazpiecznik kaput.
tba on już wkładał większe bezpieczniki |
_________________ Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek |
|
|
|
|
solac
Wiek: 56 Dołączył: 06 Cze 2006 Posty: 20 Skąd: Łomża
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 07-06-2006, 17:48
|
|
|
Kurcze z większymi bezpiecznikami próbowałem i kaplica!!To samo!A co do tematu na forum to szukałem (wydaję mi się) dogłębnie, nie natrafiłem na podobny przypadek.Zostaje mi tylko opcja przełącznika i chyba silniczka.
Pozdro !! |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 07-06-2006, 18:32
|
|
|
4 bieg to prąd płynący bezpośrednio do silnika czyli bez opornika.Gdyby silnik był walnięty to wogule by stał a i opornik szlag by trafił-wyjarałby się.Stawiam na włącznik. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-06-2006, 22:20
|
|
|
zgadza się, wyłącznik , ewentualnie na siłę jakieś zwarcie (uszkodzenie) uzwojeń silnika, na biegu 1-2-3 idzie przez oporniki, to jeszcze, ale na 4 bezpośrednio jak idzie na 'zmniejszone' (przez zwarcie w uzwojeniu) uzwojenie to prąd za duży i pali...
rozbierz i wyklucz włącznik to się dowiesz, albo ew pod schowkiem jak jest ten wkład z opornikami to go wyjmij i kabelkami bezpośrednio podłącz dmuchawę poprzez jakiś bezpiecznik do 12V, z pominięciem włącznika i instalacji (podczep się do wyjścia płytki z opornikami a tą wyjmij a drugą stronę kabla do zasilania poprzez bezpiecznik). Omijając włącznik(zmianę biegów dmuchawy) wiesz już czy to jego wina |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
magi-marcin
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Maj 2006 Posty: 323 Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-06-2006, 23:17
|
|
|
picek napisał/a: | 4 bieg to prąd płynący bezpośrednio do silnika czyli bez opornika.Gdyby silnik był walnięty to wogule by stał a i opornik szlag by trafił-wyjarałby się.Stawiam na włącznik. |
wyjaśnił prosto i logicznie
pozdrawiam |
_________________ Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek |
|
|
|
|
solac
Wiek: 56 Dołączył: 06 Cze 2006 Posty: 20 Skąd: Łomża
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 08-06-2006, 11:48
|
|
|
Dzięki!! teraz sprawa jest jasna a więc zestaw wkrętaków i do dzieła!! O efektach napiszę jeszcze raz DZIĘKI!! i
POZDRO!! |
|
|
|
|
MarcinWrocław
Wiek: 43 Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 280 Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-06-2006, 09:49
|
|
|
Ja stawiam raczej na opornik silnika dmuchawy. Umieszczony jest nad nogami pasazera i przykręcony na dwa wkręty.. Silnik jeśli juz cos to by palić bezpiecznik na kadym biegu...... |
_________________ była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive |
|
|
|
|
Artur
Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 35 Skąd: Kłodzko
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-11-2006, 14:51
|
|
|
Witam tez mi pali bezpiecznik na 4 bigu ale po jakis 10 minutach ale miedzy czasie zaczyna mi smierdziec z ogzewania spalenizna jagby palily sie kable i tez niewiem co to moze byc |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-11-2006, 22:12
|
|
|
pali Ci bezpiecznik i śmierdzi spalenizną? a rozbierałeś to? może masz gdzieś styki np od kostki ten tego, zaśniedziałe, brudne, 'spawające', 'robią' za opornik powiedzmy gdzie wytwarza się ciepło i coś się topi? a może na samej płytce z rezystorami? a najprawdopodobniej za duży prąd ciągnie dmuchawa bo się przyciera silnik... wyjąć i popatrzeć, może syfu już tyle, starczy wyczyścić, a może silnik niestety ma dość... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|