Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
PROBLEM!!!
Autor Wiadomość
skarybeusz 



Wiek: 43
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 13
Skąd: Wyszków
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-03-2006, 00:37   PROBLEM!!!

Witam! Mam mały problem, albo duży tylko jeszcze o tym nie wiem. Gdy jadę na LPG, wszystko jest OK, problem zaczyna się gdy postoję w korku więcej niż 5 minut. Silnik zaczyna nierówno pracować, kierownica się trzęsie i po dłuższym czasie potrafi zgasnąć! Wtedy jest źle, bo każdorazowe odpalenie kończy się niepowodzeniem. Muszę przełączyć na benzynę i stać w korku dalej. Dopiero jak wydostanę się i zacznę jazdę mogę przerzucić na LPG i jadę bez problemu. Co to może być? Gaźnik mam prawie nowy (panowie z Warszawy, na ul. Szarych szeregów postawili mój stary gaźnik na nogi i silnik pracuje jak szwajcarski zegarek) Czy to wina instalacji LPG czy czegoś innego? Proszę o pomoc
     assistance
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 19-03-2006, 02:51   

Qrde właśnie mam to samo ale nie wiem co jest tego przyczną :(
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 19-03-2006, 11:16   

Miałem taki objaw w zagazowanym garbusie - pomogła regulacja instalacji - podkręcenie wolnych obrotów.

Z tym, że w garbie mam najprostszą instalację. Może, jeśli masz jakąś nowszą, to ma ona jakiś patent zabezpieczający przed przegrzaniem i gdy stoi w korku, silnik się zbytnio grzeje to odłancza gaz... - no ale to tylko teoria. :aniolek:
_________________

     assistance   Moneta
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-03-2006, 13:02   Re: PROBLEM!!!

Miałem takie objawy zaraz po kupnie auta z zaniedbaną instalacją. Pomogła wymiana świec i regulacja.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Hemi 


Dołączył: 04 Gru 2004
Posty: 337
Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-03-2006, 08:48   

skarybeusz napisał/a:
Witam! Mam mały problem, albo duży tylko jeszcze o tym nie wiem. Gdy jadę na LPG, wszystko jest OK, problem zaczyna się gdy postoję w korku więcej niż 5 minut. Silnik zaczyna nierówno pracować, kierownica się trzęsie i po dłuższym czasie potrafi zgasnąć! Wtedy jest źle, bo każdorazowe odpalenie kończy się niepowodzeniem. Muszę przełączyć na benzynę i stać w korku dalej.


U mnie podobnie. Jak temperatura przekroczy 90 stopni, silnik dostaje drgawek. Przy dłuższym postoju w korku gaśnie. U mnie jednak bez problemu potem odpala na LPG.
_________________
był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V
     Moneta
 
Tempers 



Wiek: 51
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 182
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 20-03-2006, 12:02   

A może tzw drgawki spowodowane sa włączeniem się dmuchawy chłodnicy ? Dodatkowy pobór prądu może spowodowac spadek obrotów.

Pozdro
_________________
Oto moje furki:

- Tempra 1.6 SX ie Gaz
- KIA SHUMA - 2001 r.- 1.8 Full Wersja
     assistance
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-03-2006, 21:25   

ja bym też poweidział, że trzeba wyreglować i sprawdzić instalację LPG, zwłaszcza wolne obroty, też inne śruby jak współcz. gazu do powietrza, ale przejżeć wszystko nei zaszkodzi i podkręcić...

a membrany same w reduktorze nie są jakieś stare i dziwne i temperatura ma na nie jakiś konkretniejszy wpływ?

instalację LPG masz najzwyklejszą, 1szej generacji do gaźniczków?
znaczy nie licząc elektrozaworków to reduktor i najzwyklejszy wlot z góry, w gaźniku dołożony, do LPG? bez żadnych innowacji? czy jakąś inną?
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
skarybeusz 



Wiek: 43
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 13
Skąd: Wyszków
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-04-2006, 19:03   

Emf napisał/a:
Qrde właśnie mam to samo ale nie wiem co jest tego przyczną :(


No to jest nas dwóch ;-D

[ Dodano: 15-04-2006, 20:08 ]
Tempers napisał/a:
A może tzw drgawki spowodowane sa włączeniem się dmuchawy chłodnicy ? Dodatkowy pobór prądu może spowodowac spadek obrotów.

Pozdro


Zgadza się, po załączeniu dmuchawy chłodnicy silnik dostaje "drgawek", ale jak wiertolot przestaje się kręcić drgawki nie ustępują. Byłem u swojego gazownika, a ten rozłożył ręce i nie wie co to może być. Nie znacie dobrego gazownika w pobliżu Wyszkowa lub gdzieś w Warszawie.
     assistance
 
 
wglogowski 



Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 126
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-04-2006, 06:40   

Miałem tak samo w ładzie na gaźniku. Samochód po prostu się "zalewa" gazem. Jak zgasł to przełączałem przełącznik od gazu na pozycję "0" czyli odcinałem dopływ gazu i benzyny i na rozrusznik jak załapał to szybko włączałem gaz i dalej w droge. W moim fiacie (też gaźnik) też już tak mi się zaczęło robić. Jedyna rada na tą bolączkę w przypadku łady to była wymiana mieszalnika a w fiacie regeneracja mieszalnika (wymiana membran). Sprubuj zrobić tak samo jak ja robiłem jak ci zgaśnie to przełącz na 0 i sprawdź czy zapali. Jak tak to czeka cię wymiana membran w mieszalniku.
_________________
KLIK
  
 
 
bloku 



Wiek: 44
Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 55
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 20-05-2006, 13:38   

Panowie mam ten sam problem i przyznam się ze probowalem walki samodzielnie. Regulacja , wymiana swiec, kopulki zaplonu, filtra paliwa, powietrza i gazu...i nic. Teraz NEWS!!! To cecha dla gaznikowcoe - jest zbyt uboga mieszanka na gazie!!! Dobra ilosc gazu ale za duzo ilosc powietrza. Co sie okazuje na laczeniu gumowo metalowym u podstawy gaznika wyrabia sie uszczelka i dostajesie "lewe" powietrze. jedna rada aby wymienic uszczelke pod podstaw gaznika - problem tkwi w tym ze ja nie moge jej nigdzie dostac...
_________________
/F/I/A/T/ Tipo 1.4 S 1992r.(159A2) 78 KM
LPG Lovato,
Audio: JVC MP3, 2x250W SONY, 2x120 Hertz,

Citroen Saxo VAN(!) - służbowy... :(
     assistance   Moneta
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-05-2006, 14:04   

Zgadzam się z Tobą, moja Temperka miała podobne objawy. Ja takową podstawe zakupiłem na allegro od gostka z Łomianek w cenie 38 zł.
     assistance
 
 skype
 
thug83 


Wiek: 40
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 34
Skąd: Pruszków
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-06-2006, 19:54   

jezeli chodzi o gaz to ja polecam autoryzowany warsztat Lovato, w Nadarzynie. Ok. 25km od warszawy. Dwoch blizniakow prowadzi i trzeba przyznac, ze znaja sie na rzeczy i wybija wam z glowy niektore mity i zabobony. :)
_________________
Tempra 1.6 sx ie cat - wywalony :) 1994
  
 
 
sbiscec 
witamy nowego



Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 8
Skąd: Świdnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 27-11-2008, 23:27   

bob96 napisał/a:
Zgadzam się z Tobą, moja Temperka miała podobne objawy. Ja takową podstawe zakupiłem na allegro od gostka z Łomianek w cenie 38 zł.


W lublinie 28 zl. Ale doliczajac koszt przesylki prawie to samo (chyba, ze PP to wydatek =5 PLN ;P)
     assistance
 
 skype
 
titanea 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 165
Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-11-2008, 09:45   

Zgadzam sie z kolegami to wina podstawy gaźnika do wymiany ponieważ nie jest to drogie.

http://autowanda.pl/

Wejdźcie sobie na tą stronkę i zadzwońcie do chłopka i powiedzcie, jakie uszczelki wam potrzeba, ja akurat nabyłem tam zestaw naprawczy do gaźnika w bardzo atrakcyjnej cenie
_________________
TIPO 1.4 I.E. 93 r. Gaźnik, Bialutki można go nazwać również TARANEM ;]
http://img137.imageshack....62/dowodya4.jpg

Ford Escort 1,8 TD MK VII Ghia - 1998
     assistance
 
 skype
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-11-2008, 17:21   

skarybeusz napisał/a:
a ul. Szarych szeregów postawili mój stary gaźnik na nogi
- to blisko mnie, nie znam lepszego gaźnikowca w okolicy....naprawde goraco polecam.....

A ja uwazam ze przyczyna u Ciebie jest albo zuzywajace sie membramki w parowniku, albo dolot cieplego powietrza masz nie zatkany tudziez wywalony.....przebadaj te opcje....
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load