cisnienie |
Autor |
Wiadomość |
PITEK
Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 56 Skąd: KARSIBÓR
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 22-02-2012, 17:12 cisnienie
|
|
|
mam pytanko szukałem w różnych źródłąch i sa różne dane ile napompować ciśnienia w koła mam opony 185/60 zimówki i słyszałem że pompują od 2,2 nawet do 2,5 a mam tempre w kombi 1.4. czy ciśnienie w zimówkach różni ie od letnich ciśnień w kołach |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-02-2012, 17:21
|
|
|
przod 2.0, tył w kombi 2.2
Oczywiscie skala w Barach |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
PITEK
Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 56 Skąd: KARSIBÓR
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 22-02-2012, 18:11
|
|
|
a 2.0 z przodu to nie będzie za mało, a słyszałem też że raczej się powinno pompować z tyłu i przodu po tyle samo |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 22-02-2012, 18:33
|
|
|
PITEK, kolega maniutek, Ci dobrze napisał. Natomiast jeśli wozisz więcej osób czy dużo ładunku to możesz dobić ciut więcej |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-02-2012, 19:12
|
|
|
Ja w tipo 2.0 mialem taki problem ze z przodu jak bylo 2.2 to opony,,siedzialy"Dopiero 2.4 bylo dobrze(Tzn lekko ugiete)Z tylu pompowalem 1.9
Problem z przednimi oponami zawsze byl ten sam-kupowalem nowe i bylo dobrze ale niedlugo bo po jakims czasie opony robily sie garbate(chyba pekalo plotno)Trzy komplety i takie same usterki.Niestety na cisnieniu 2.2 nie dalo sie jezdzic.Nawet ludzie mi zwracali uwage ze nie mam powietrza a i samochod plywal.I to byla najwieksza wada 2.0.Moze opony byly za waskie nie wiem.Byly debice,hankook i jeszcze jakies.Wszystkie szlak trafial chyba wlasnie od tego cisnienia. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 22-02-2012, 22:29
|
|
|
maniutek napisał/a: | przod 2.0, tył w kombi 2.2
Oczywiscie skala w Barach |
hmmm przód przeważnie jest bardziej obciążony niz tył ( silnik + kierowca, ewentualnie pasażer ) i to tam bijemy 2.2 bara.
z kolei tył kombi jeśli jest pusty bijemy 2.2, jeśli jest obciążony 2.4
shagger78, tipo 2.0 GT felga 14" opony 185/55/14
zawsze biłem z przodu 2.2 a z tyłu 2.0 lub 2.2 nigdy nie było problemu z nie właściwym wycieraniem się opon czy coś podobnego. jedynie zawsze w schowku woziłem swój miernik ciśnienia bo te na stacjach bywają za przeproszeniem wyruchane... na po po bliskiej stacji BP bijąc w opony 2.2 rzeczywiście nabijałem 1.9 ....
może to pomoże
|
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
PITEK
Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 56 Skąd: KARSIBÓR
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 23-02-2012, 09:52
|
|
|
dzięki kolego "leśniczy" to mi w zupełności wystarcza a to jak kolega wyżej pisze o jakimś wycieraniu się kładzeniu opon to on najprawdopodobniej musi sobie sprawdzić zbieżność jak najszybciej albo kupuje jakieś uzywane opony i niech sprawdzi zawieszenie jak mu leży to niedobrze |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 23-02-2012, 10:32
|
|
|
A co jeśli nabijemy za dużo? Ja miałem zawsze po 2,7 we wszystkich oponach w temprze.
I drugi przypadek to co jeśli mamy niski profil opony np 40? Bijemy tyle ile trzeba czy walimy po 3 bary żeby na dziurze felgi nie pokrzywić? |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 23-02-2012, 11:51
|
|
|
jeśli nabijesz za dużo opona nie będzie stykała się z asfaltem całą powierzchnia.
odnośnie niskoprofilówek ... 3 bary żeby felgi nie rozwalić ? to wtedy rozwalisz oponę, a taka niskoprofilówka to koszt zbliżony do wartości felgi |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
PITEK
Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 56 Skąd: KARSIBÓR
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 23-02-2012, 13:29
|
|
|
2,7 w kole to głupota chyba że kogoś stać na nowe opony takie ciśnienie to nawet może grozić wystrzałem. takie ciśnienie to chyba nawet przy niskoprofilówkach za dużo |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 23-02-2012, 13:39
|
|
|
w tipo 1.4 dawałem kolo 2.2 na przod i 2.0 na tyl.
w bravo daje 2.7 na przod |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 23-02-2012, 13:44
|
|
|
w tipo 1.4 latałem na cisnieniu 3.0 przód i tył, i nie było wystrzału ani nic, felgi i tak cierpiały i tak. w golfie mam ok 2.5 i tez nie narzekam |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-02-2012, 14:11
|
|
|
Leśniczy,kola w 2.0 mialem 14 a opony bodajze 185/65 i poki jezdzily na tyle bylo dobrze.Pozniej przednie bily wiec przekladalem te z tylu i bylo dobrze.3 miesiace i przednie znowu byly garbate.Tak zalatwilem 3 komplety roznych nowych opon.Ale juz nie ma tipoka 2.0 wiec i nie ma klopotu
W 1.6 i.e mam 2.0 przod i 1.9 tyl i wystarcza.Poki co zadnego klopotu z oponami
Ale w czym tkwil wlasciwy problem w 2.0 to sie nie dowiedzialem... |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 23-02-2012, 14:21
|
|
|
palidzojnt221 napisał/a: | w tipo 1.4 latałem na cisnieniu 3.0 przód i tył, i nie było wystrzału ani nic, felgi i tak cierpiały i tak. w golfie mam ok 2.5 i tez nie narzekam |
nie pisz takich bzdur, że nic się nie działo bo jeszcze ktoś cię posłucha i nabije sobie 3.0 bary.
z takim ciśnieniem w oponach znacznie obniżała się przyczepność auta, zwiększyło się zużycie bieżnika i zwiększyło się prawdopodobieństwo wystrzału opony ...
nie wspomnę już o nadmiernym hałasowaniu i gorszym komforcie jazdy jak i szybszym zużyciu elementów zawieszenia ...
ale co tam przecież nic się nie działo ....
http://www.oponeo.pl/artykul/cisnienie-to-podstawa
http://opon-market.pl/art...ienie-w-oponie/ |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 23-02-2012, 15:23
|
|
|
Leśniczy, no nie mówie nikomu zeby tak robił, kazdy nabija ile chce, ja tak jezdziłem niedługo i to moze mnie uratowało przed jakims nieszczesciem |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 23-02-2012, 15:25
|
|
|
kolega kiedyś przez roztargnienie dowalił coś koło 4 bar do tempry hahahahah i tak jezdzil ;d
dopiero po hamowaniu na piasku coś mu się nie spodobało i zajarzył o co chodzi |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 23-02-2012, 15:34
|
|
|
Luczu napisał/a: | dowalił coś koło 4 bar do tempry |
Przecież nawet dostawczaków się tyle nie pompuje |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 23-02-2012, 15:47
|
|
|
PITEK napisał/a: | 2,7 w kole to głupota chyba że kogoś stać na nowe opony |
Zwyzywaj mnie jeszcze do kompletu jeśli Cię to uszczęśliwi.
Zapytałem i dostałem odpowiedź, gdybym wiedział to wierz mi nie pompował bym tyle. Teraz już wiem. Podziękować Leśniczy |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-02-2012, 15:21
|
|
|
Mam niskoprofilówki. 2.2 przód 2.0 tył Jeździ się... normalnie |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-03-2012, 08:41
|
|
|
przy feldze 5,5 cala i oponie 165/65-14 w dieslu mam 2.2 z przodu i 2.0 z tylu
przy feldze 7 cali i oponie 185/55-15 w 16v mam 2.5 z przodu i 2.1 z tylu. |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
pabloTIPO1.4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 35 Skąd: lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-03-2012, 18:20
|
|
|
wszystko zależy od tego czy to opona nisko profilowa czy standardowa powinno się pompować kolo 14 calowe nie więcej niż 2.3 lub przy pełnym obciążeniu np.5 osób i bagaż to tył maks 2.5 a przód 2.3 mowa o wysokości opony powyżej \60\ wartości poniżej tych wysokości się różnią im niższy profil opony tym opona twardsza a więc niewolno przekroczyć 2.2 bara bo tak zwane laczki szybko się zamienią w sliki |
_________________ pabloTIPO1.4SX+LPG |
|
|
|
|
|