Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
cisnienie
Autor Wiadomość
PITEK 


Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 56
Skąd: KARSIBÓR
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 22-02-2012, 17:12   cisnienie

mam pytanko szukałem w różnych źródłąch i sa różne dane ile napompować ciśnienia w koła mam opony 185/60 zimówki i słyszałem że pompują od 2,2 nawet do 2,5 a mam tempre w kombi 1.4. czy ciśnienie w zimówkach różni ie od letnich ciśnień w kołach
     Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-02-2012, 17:21   

przod 2.0, tył w kombi 2.2
Oczywiscie skala w Barach
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
PITEK 


Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 56
Skąd: KARSIBÓR
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 22-02-2012, 18:11   

a 2.0 z przodu to nie będzie za mało, a słyszałem też że raczej się powinno pompować z tyłu i przodu po tyle samo
     Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 22-02-2012, 18:33   

PITEK, kolega maniutek, Ci dobrze napisał. Natomiast jeśli wozisz więcej osób czy dużo ładunku to możesz dobić ciut więcej ;)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-02-2012, 19:12   

Ja w tipo 2.0 mialem taki problem ze z przodu jak bylo 2.2 to opony,,siedzialy"Dopiero 2.4 bylo dobrze(Tzn lekko ugiete)Z tylu pompowalem 1.9
Problem z przednimi oponami zawsze byl ten sam-kupowalem nowe i bylo dobrze ale niedlugo bo po jakims czasie opony robily sie garbate(chyba pekalo plotno)Trzy komplety i takie same usterki.Niestety na cisnieniu 2.2 nie dalo sie jezdzic.Nawet ludzie mi zwracali uwage ze nie mam powietrza a i samochod plywal.I to byla najwieksza wada 2.0.Moze opony byly za waskie nie wiem.Byly debice,hankook i jeszcze jakies.Wszystkie szlak trafial chyba wlasnie od tego cisnienia.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 22-02-2012, 22:29   

maniutek napisał/a:
przod 2.0, tył w kombi 2.2
Oczywiscie skala w Barach


hmmm przód przeważnie jest bardziej obciążony niz tył ( silnik + kierowca, ewentualnie pasażer ) i to tam bijemy 2.2 bara.
z kolei tył kombi jeśli jest pusty bijemy 2.2, jeśli jest obciążony 2.4

shagger78, tipo 2.0 GT felga 14" opony 185/55/14
zawsze biłem z przodu 2.2 a z tyłu 2.0 lub 2.2 nigdy nie było problemu z nie właściwym wycieraniem się opon czy coś podobnego. jedynie zawsze w schowku woziłem swój miernik ciśnienia bo te na stacjach bywają za przeproszeniem wyruchane... na po po bliskiej stacji BP bijąc w opony 2.2 rzeczywiście nabijałem 1.9 ....

może to pomoże
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
PITEK 


Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 56
Skąd: KARSIBÓR
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 23-02-2012, 09:52   

dzięki kolego "leśniczy" to mi w zupełności wystarcza :) a to jak kolega wyżej pisze o jakimś wycieraniu się kładzeniu opon to on najprawdopodobniej musi sobie sprawdzić zbieżność jak najszybciej albo kupuje jakieś uzywane opony i niech sprawdzi zawieszenie jak mu leży to niedobrze
     Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-02-2012, 10:32   

A co jeśli nabijemy za dużo? Ja miałem zawsze po 2,7 we wszystkich oponach w temprze.
I drugi przypadek to co jeśli mamy niski profil opony np 40? Bijemy tyle ile trzeba czy walimy po 3 bary żeby na dziurze felgi nie pokrzywić?
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-02-2012, 11:51   

jeśli nabijesz za dużo opona nie będzie stykała się z asfaltem całą powierzchnia.

odnośnie niskoprofilówek ... 3 bary żeby felgi nie rozwalić ? to wtedy rozwalisz oponę, a taka niskoprofilówka to koszt zbliżony do wartości felgi :D
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
PITEK 


Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 56
Skąd: KARSIBÓR
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 23-02-2012, 13:29   

2,7 w kole to głupota chyba że kogoś stać na nowe opony takie ciśnienie to nawet może grozić wystrzałem. takie ciśnienie to chyba nawet przy niskoprofilówkach za dużo
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 23-02-2012, 13:39   

w tipo 1.4 dawałem kolo 2.2 na przod i 2.0 na tyl.


w bravo daje 2.7 na przod
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-02-2012, 13:44   

w tipo 1.4 latałem na cisnieniu 3.0 przód i tył, i nie było wystrzału ani nic, felgi i tak cierpiały i tak. w golfie mam ok 2.5 i tez nie narzekam
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-02-2012, 14:11   

Leśniczy,kola w 2.0 mialem 14 a opony bodajze 185/65 i poki jezdzily na tyle bylo dobrze.Pozniej przednie bily wiec przekladalem te z tylu i bylo dobrze.3 miesiace i przednie znowu byly garbate.Tak zalatwilem 3 komplety roznych nowych opon.Ale juz nie ma tipoka 2.0 wiec i nie ma klopotu :)
W 1.6 i.e mam 2.0 przod i 1.9 tyl i wystarcza.Poki co zadnego klopotu z oponami :)
Ale w czym tkwil wlasciwy problem w 2.0 to sie nie dowiedzialem...
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-02-2012, 14:21   

palidzojnt221 napisał/a:
w tipo 1.4 latałem na cisnieniu 3.0 przód i tył, i nie było wystrzału ani nic, felgi i tak cierpiały i tak. w golfie mam ok 2.5 i tez nie narzekam


nie pisz takich bzdur, że nic się nie działo bo jeszcze ktoś cię posłucha i nabije sobie 3.0 bary.
z takim ciśnieniem w oponach znacznie obniżała się przyczepność auta, zwiększyło się zużycie bieżnika i zwiększyło się prawdopodobieństwo wystrzału opony ...
nie wspomnę już o nadmiernym hałasowaniu i gorszym komforcie jazdy jak i szybszym zużyciu elementów zawieszenia ...

ale co tam przecież nic się nie działo ....

http://www.oponeo.pl/artykul/cisnienie-to-podstawa
http://opon-market.pl/art...ienie-w-oponie/
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-02-2012, 15:23   

Leśniczy, no nie mówie nikomu zeby tak robił, kazdy nabija ile chce, ja tak jezdziłem niedługo i to moze mnie uratowało przed jakims nieszczesciem
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 23-02-2012, 15:25   

kolega kiedyś przez roztargnienie dowalił coś koło 4 bar do tempry hahahahah i tak jezdzil ;d


dopiero po hamowaniu na piasku coś mu się nie spodobało i zajarzył o co chodzi :lalala:
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-02-2012, 15:34   

Luczu napisał/a:
dowalił coś koło 4 bar do tempry

Przecież nawet dostawczaków się tyle nie pompuje :sciana:
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-02-2012, 15:47   

PITEK napisał/a:
2,7 w kole to głupota chyba że kogoś stać na nowe opony

Zwyzywaj mnie jeszcze do kompletu jeśli Cię to uszczęśliwi.
Zapytałem i dostałem odpowiedź, gdybym wiedział to wierz mi nie pompował bym tyle. Teraz już wiem. Podziękować Leśniczy :)
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-02-2012, 15:21   

Mam niskoprofilówki. 2.2 przód 2.0 tył Jeździ się... normalnie :D
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-03-2012, 08:41   

przy feldze 5,5 cala i oponie 165/65-14 w dieslu mam 2.2 z przodu i 2.0 z tylu

przy feldze 7 cali i oponie 185/55-15 w 16v mam 2.5 z przodu i 2.1 z tylu.
_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
pabloTIPO1.4 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 35
Skąd: lubin
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 08-03-2012, 18:20   

wszystko zależy od tego czy to opona nisko profilowa czy standardowa powinno się pompować kolo 14 calowe nie więcej niż 2.3 lub przy pełnym obciążeniu np.5 osób i bagaż to tył maks 2.5 a przód 2.3 mowa o wysokości opony powyżej \60\ wartości poniżej tych wysokości się różnią im niższy profil opony tym opona twardsza a więc niewolno przekroczyć 2.2 bara bo tak zwane laczki szybko się zamienią w sliki :lol:
_________________
pabloTIPO1.4SX+LPG
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load