|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Bicie podczas jazdy z przodu |
Autor |
Wiadomość |
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-03-2009, 19:58 Bicie podczas jazdy z przodu
|
|
|
Przy jeździe na luzie cisza, przy dodaniu gazu bicie, narastające bicie razem z prędkością (skręt kół niema znaczenia)
1.Luźna przeciwwaga na prawej półosi, (jaka może być tego cena?? ktoś to wymieniał??)
2.Przegub prawy lekko się rusza i czasami przy szybkim ruszaniu nim zawiesza się i rusza się bardzo ciężko. (może tu problem??)
3.Krzyżaki - na paluchach zero luzu, kilka drobinek piasku było |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
dafi1985
Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 15 Skąd: Grabin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 09-03-2009, 23:01
|
|
|
Według mnie to będzie przegub. Jeśli mówisz, że ma luzy, więc to zapewne jego wina. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 i.e.
Fiat Brava 1.4 12v
A następny... Prawdopodobnie Alfa 156:) |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-03-2009, 09:44
|
|
|
Też jest taka możliwość ale mam już serdecznie dosyć odpinania prawego wahacza.
Pierw zmienie tulejkę pod odważnikiem, jakby ktoś nie wiedział to koszt oryginału i zamienników jest w granicach 3,5zł-10zł .
Jutro pomyśle i może coś wykombinuje. |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 10-03-2009, 10:27
|
|
|
Sprawdź łożysko koła. Złap koło rękoma jak na godzienie 9-15 i później 12-18. Oczywiście wpierw podnieś to koło.
Ruszaj i zobacz czy są luzy. Minimalne luzy mogą być, ale jak już wyczuwalne będą to łożysko do wymiany.
Przegub nie ma prawa się ruszać! On jest przykręcony to dużą wystająca śrubą. Ta śruba nie jest luźna przypadkiem?
Ja wczoraj wymieniałem przegub. Z zewnątrz niby wszystko ok. Odpiąłem manszetę, a tam woda mi się polała. A manszeta niby cała. Nie było widać pęknięć.
Co do wymiany przeguba, to jest to łatwa sprawa. Nie trzeba odpianać wahacza!
Poluzuj dużą śrubę. Zdejmij koło, skręć koła tak, aby było widać dobrze przegub i półośkę. Dla lepszego dostępu odkręć (2 śruby, znajdują się od środka nadkola, tak jak by za tarczą.) cały zespół hamulcowy. Tzn. jarzmo z zacikiem. Odstaw to na bok, ale tak aby nie przerwał się przwód elastyczny.
Rozerwij zaciski od manszety, cofniją ją. Weź szmatę i wyczyść okolice wejścia półośki do przegubu, aby odnaleźć to zagłębienie od zawleczki. Weź szczypce takie do pierścieni segera. Rozewrzyj je i wycofał półośkę. To może chwilkę zająć, bo często zawleczka potrafi odskoczyć. I teraz najlepszy moment!. Odkręć tylko jedną śrubę tą górną od mocowania amortyzatora. Drugą tylko poluźnij. Wybij górną śrubę. Mocnym ruchem gdy pociągniejsz za mocowanie amortyzatora całość Ci się "wygnie". Tak jak by złamie. Wyjmujesz bez problemów półośkę, wywalasz przegub. Zdejmij manszetę z półośki, założ nową. Do nowego przegubu tam do środka wpuść dostarczony smar. Wkładasz nowy przegub (nie zapomnij przełożyć zawleczki!!!). Skręć koła na wprost. Dopchnij całość i włóż półośkę. Do manszety wpuść reszte smaru który Ci został.
Mi wczoraj wymiana przegubu zajęła 1h włącznie z czyszczeniem wszystkiego, aby bród nie spadał mi podczas pracy z góry czy amortyzatora.
Acha przegu kupiłem z allegro za 71zł + 20 wysyłka za pobraniem czyli 91zł.
Bo w sklepie chceli drożej....
Mogę polecić kolesia od którego kupiłem. Wszystko się zgadzało i szybko wysłał. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 11-03-2009, 23:40
|
|
|
Mały Update:
Bicie na obu półośkach.
Półośki chodzą ekscentrycznie tzn góra dół przy czym dłuższa ma większy skok.
Z faktu ich ugrzęzłem w robocie na dłużej to jutro będę mógł dopiero diagnozować co dalej.
Wszystko wskazuje na krzyżaki, ale nie ma luzu (przynajmniej wyczuwalnego przy szarpaniu półośką. Jutro skontroluje.
Dodam, że stara skrzynia (oryginalna która byłą do zeszłej środy na aucie miała zmielony 5-ty bieg) po zdjęciu miała tyle oleju co kot napłakał (~0,5L takiej ładnej rudawej gęstwiny)
@ Miszko, thx za dobry pomysł ze zmianą przegubu
** Dodano: 12-03-2009, 20:38 **
Update:
Krzyżaki są całe, zero luzów w gnieździe.
Bicie na prawej (dłuższej) półosi. Odważnik luźny półoś KRZYWA (chyba?)
bo jak wszystko OK to gdzie szukać problemu??? z 3 rz3czy tj. przegub wewnętrzny , zewnętrzny to jest jeszcze półoś . pełna załamka
** Dodano: 12-03-2009, 20:43 **
WIELKA PROŚBA !!!!!
Czy ktoś z władnych może zmierzyć jaka jest odległość od łożyska koła / przegubu do odważnika. A jak niemożna zmierzyć to tylko sprawdzić czy odważnik jest we wgłębieniu czy styka się wgłębienia bliżej krzyżaka czy bliżej przegubu zewnętrznego. Wg książki to ma być 305mm od krzyżaka co daje że ma być na styk do wgłębienia od strony krzyżaka. |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|