Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Bicie podczas jazdy z przodu
Autor Wiadomość
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 09-03-2009, 19:58   Bicie podczas jazdy z przodu

Przy jeździe na luzie cisza, przy dodaniu gazu bicie, narastające bicie razem z prędkością (skręt kół niema znaczenia)

1.Luźna przeciwwaga na prawej półosi, (jaka może być tego cena?? ktoś to wymieniał??)
2.Przegub prawy lekko się rusza i czasami przy szybkim ruszaniu nim zawiesza się i rusza się bardzo ciężko. (może tu problem??)
3.Krzyżaki - na paluchach zero luzu, kilka drobinek piasku było
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
dafi1985 


Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 15
Skąd: Grabin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 09-03-2009, 23:01   

Według mnie to będzie przegub. Jeśli mówisz, że ma luzy, więc to zapewne jego wina.
_________________
Fiat Tipo 1.6 i.e.
Fiat Brava 1.4 12v
A następny... Prawdopodobnie Alfa 156:)
     assistance
 
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 10-03-2009, 09:44   

Też jest taka możliwość ale mam już serdecznie dosyć odpinania prawego wahacza.
Pierw zmienie tulejkę pod odważnikiem, jakby ktoś nie wiedział to koszt oryginału i zamienników jest w granicach 3,5zł-10zł .

Jutro pomyśle i może coś wykombinuje.
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 10-03-2009, 10:27   

Sprawdź łożysko koła. Złap koło rękoma jak na godzienie 9-15 i później 12-18. Oczywiście wpierw podnieś to koło.
Ruszaj i zobacz czy są luzy. Minimalne luzy mogą być, ale jak już wyczuwalne będą to łożysko do wymiany.

Przegub nie ma prawa się ruszać! On jest przykręcony to dużą wystająca śrubą. Ta śruba nie jest luźna przypadkiem?

Ja wczoraj wymieniałem przegub. Z zewnątrz niby wszystko ok. Odpiąłem manszetę, a tam woda mi się polała. A manszeta niby cała. Nie było widać pęknięć.

Co do wymiany przeguba, to jest to łatwa sprawa. Nie trzeba odpianać wahacza!

Poluzuj dużą śrubę. Zdejmij koło, skręć koła tak, aby było widać dobrze przegub i półośkę. Dla lepszego dostępu odkręć (2 śruby, znajdują się od środka nadkola, tak jak by za tarczą.) cały zespół hamulcowy. Tzn. jarzmo z zacikiem. Odstaw to na bok, ale tak aby nie przerwał się przwód elastyczny.

Rozerwij zaciski od manszety, cofniją ją. Weź szmatę i wyczyść okolice wejścia półośki do przegubu, aby odnaleźć to zagłębienie od zawleczki. Weź szczypce takie do pierścieni segera. Rozewrzyj je i wycofał półośkę. To może chwilkę zająć, bo często zawleczka potrafi odskoczyć. I teraz najlepszy moment!. Odkręć tylko jedną śrubę tą górną od mocowania amortyzatora. Drugą tylko poluźnij. Wybij górną śrubę. Mocnym ruchem gdy pociągniejsz za mocowanie amortyzatora całość Ci się "wygnie". Tak jak by złamie. Wyjmujesz bez problemów półośkę, wywalasz przegub. Zdejmij manszetę z półośki, założ nową. Do nowego przegubu tam do środka wpuść dostarczony smar. Wkładasz nowy przegub (nie zapomnij przełożyć zawleczki!!!). Skręć koła na wprost. Dopchnij całość i włóż półośkę. Do manszety wpuść reszte smaru który Ci został.

Mi wczoraj wymiana przegubu zajęła 1h włącznie z czyszczeniem wszystkiego, aby bród nie spadał mi podczas pracy z góry czy amortyzatora.

Acha przegu kupiłem z allegro za 71zł + 20 wysyłka za pobraniem czyli 91zł.
Bo w sklepie chceli drożej....

Mogę polecić kolesia od którego kupiłem. Wszystko się zgadzało i szybko wysłał.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 11-03-2009, 23:40   

Mały Update:

Bicie na obu półośkach.

Półośki chodzą ekscentrycznie tzn góra dół przy czym dłuższa ma większy skok.
Z faktu ich ugrzęzłem w robocie na dłużej to jutro będę mógł dopiero diagnozować co dalej.

Wszystko wskazuje na krzyżaki, ale nie ma luzu (przynajmniej wyczuwalnego przy szarpaniu półośką. Jutro skontroluje.

Dodam, że stara skrzynia (oryginalna która byłą do zeszłej środy na aucie miała zmielony 5-ty bieg) po zdjęciu miała tyle oleju co kot napłakał (~0,5L takiej ładnej rudawej gęstwiny)


@ Miszko, thx za dobry pomysł ze zmianą przegubu :D

** Dodano: 12-03-2009, 20:38 **
Update:

Krzyżaki są całe, zero luzów w gnieździe.

Bicie na prawej (dłuższej) półosi. Odważnik luźny półoś KRZYWA (chyba?)
bo jak wszystko OK to gdzie szukać problemu??? z 3 rz3czy tj. przegub wewnętrzny , zewnętrzny to jest jeszcze półoś . pełna załamka :sciana: :sciana:

** Dodano: 12-03-2009, 20:43 **
WIELKA PROŚBA !!!!!

Czy ktoś z władnych może zmierzyć jaka jest odległość od łożyska koła / przegubu do odważnika. A jak niemożna zmierzyć to tylko sprawdzić czy odważnik jest we wgłębieniu czy styka się wgłębienia bliżej krzyżaka czy bliżej przegubu zewnętrznego. Wg książki to ma być 305mm od krzyżaka co daje że ma być na styk do wgłębienia od strony krzyżaka.
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load