Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ubywa płynu
Autor Wiadomość
sqnix 


Wiek: 39
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 149
Skąd: Ostrołęka-Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 10-06-2007, 02:41   ubywa płynu

Witam jeśli ubywa mi w płynu w chłodnicy jakiś litr na 2000 3000 km to czy mam uszczelkę pod głowicą do wymiany??/
  
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-06-2007, 06:02   

nie musi byc odrazu uszczelka.. musisz sprawdzic szczelnosc wezy, stan chlodnicy czy czasem juz nie jest na wykonczeniu, stan pompy wody bo moze reperaturka uszczelnienie puscilo i pompa wylewa plyn juz.. uszczelka pod glownica moze byc ostatnim wariantem, oblukaj jeszcze czy czy z wydechu nie wydostaje sie para i czy nie miesza Ci sie plyn chlodniczy z olejem i czy nie robi podcisnienia w zbiorniczku wyrownawczym....
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
chmarka 


Wiek: 46
Dołączył: 04 Maj 2007
Posty: 21
Skąd: Długi Bród
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 10-06-2007, 08:43   

Warto sprawdzić opaski zasiskowe na przewodach gumowych. Mi akurak uciekało przy parowniku i na końcu metalowej rury od pompy wodnej.
_________________
1.4ie + LPG 836A4.000
Tipoloty wiecznie żywe!! :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 10-06-2007, 10:18   

chmarka napisał/a:
Warto sprawdzić opaski zasiskowe na przewodach gumowych. Mi akurak uciekało przy parowniku i na końcu metalowej rury od pompy wodnej.


Dokładnie mam to samo.
Nie pomaga już dokręcanie nawet.
Lekko się poci ale w ogólnym rozrachunku "upaca" mi się nieźle tego płynu.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-06-2007, 12:26   

Emf, bedziesz pewnie musial zapodac nowego weza i poty powinny zniknac ;)
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
miki 


Wiek: 49
Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-06-2007, 18:29   

Miałem ten sam problem. Były dwie przyczyny.
1. Ciekła pompa wody [zużyta] Jak to zwykle bywa puściła w najmniej oczekiwanym momencie.
2. Przy wymianie termostatu poruszyłem przewody doprowadzające płyn do parownika LPG.
  
 
 skype
 
adams 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-06-2007, 14:13   

Sprawdz połączenia węży jeżeli masz gaz to duże prawdopodobieństwo że gazownicy coś żle skręcili. Albo któryś wąż jest sparciały i jak sie płyn nagrzeje to gdzieś ci leci para. Uszczelka pod glowica odpada jezeli nie ma musztardy na bagnecie. Musztarda zrobi sie jak plyn chlodzacy zmiesza sie z olejem, mialem tak w 125p :piwko:
_________________
>>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<<
  
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-06-2007, 15:46   

adams napisał/a:
Uszczelka pod glowica odpada jezeli nie ma musztardy na bagnecie


tak nawiasem mówiąc nie zawsze wyznacznikiem wydmuchanej uszczelki jest ta "musztarda: pod korkiem wlewu oleju. doświadczyłem to na własnej skórze a raczej portfelu...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-06-2007, 16:07   

a więcej szczegółów :?: musiały być jakieś efekty... a może olej miałeś już przejeżdżony ;) i nie chciał się z płynem dobrze mieszać ? :)
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
adams 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-06-2007, 16:07   

A to sory jesli nie walnieta miedzy kanalem olejowym a kanalem chlodzenia to moze byc walnieta od strony cylindra i zalewa komore spalania co w efekcie powoduje prace np. na 3 garach jak odpalamy auto a po nagrzaniu pali ok :piwko:
_________________
>>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<<
  
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-06-2007, 16:56   

unknown napisał/a:
a więcej szczegółów


tu są: http://forum.tempra.org/t...blem-vt7704.htm

mój przed ostatni post

** Dodano: 13-06-2007, 17:56 **
a nie wymieszał się bo było tak ja napisał adams,
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
  
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-06-2007, 08:27   

W moim 1.9D było tak że potrafił zjeść nawet i 5l na 300km !!! ale co ciekawe nigdzie nie było śladu tego płynu, a on sobie po prostu sączył na wyjsciu z pompy i ładnie sobie kapało na rure wydechową, z niej sobie parowało i nie było śladu :D :D :D nawet fachowcy wymiękli :lol:
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Alan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 636
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 07-07-2007, 20:25   

ja mam taki problem....ubywa mi wody z ukladu...srednio ze dwa litry na tydzien....a wszedzie jest sucho,z wydechu nie leje....a cala sciana silnika od strony paskow jest w rdzawym nalocie to samo sciana komory silnika..wiec albo padla uszczelka albo pompa...tyle ze nigdzie nie widac wycieku...kuma ktos o co moze chodzic?nie bardzo mi sie pali wymieniac cokolwiek na slepo bo auta za jakis niewielki czas mam zamiar sie pozbyc
_________________
Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...

Lancia Kappa SW 2.4 Tds

     assistance
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-07-2007, 21:03   

Jeśli masz taki rdzawy nalot od strony pasków to znaczy że puscił pradopodobnie uszczelniacz w pompie, kapać nie musi bo wystarczy ze to co puszcza uszczelniacz jest rozbryzgiwane przez koło pasowo po komorze silnika.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-07-2007, 22:55   

Hipo napisał/a:
Jeśli masz taki rdzawy nalot od strony pasków to znaczy że puscił pradopodobnie uszczelniacz w pompie, kapać nie musi bo wystarczy ze to co puszcza uszczelniacz jest rozbryzgiwane przez koło pasowo po komorze silnika.


dokladnie
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-07-2007, 08:06   

opti, cieszę się że sie ze mną zgadzasz :lalala: :lalala: :lalala: ( wreszcie ... :lol: )
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-07-2007, 08:14   

Hipo, no tak.. chociaz raz masz racje wiec czemu sie mam nie zgadzac :lalala:
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
Alan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 636
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 08-07-2007, 09:12   

a ten uszczelniacz to jakas wymienna czesc czy jak?
_________________
Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...

Lancia Kappa SW 2.4 Tds

     assistance
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-07-2007, 10:24   

reperaturka (usczelniacz) jest czescia pompy wodnej, jesli udac Ci sie dostac jakis zestawik naprawczy to i tak jest duzo ryzyko ze podczas zakladania sie uszkodzi i dalej bedzie siurac.. jedyna rada jest zakup nowej pompy wodnej
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
Alan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 636
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 08-07-2007, 11:03   

no ta...a ile takowa..........bo koszta ponosic w wozie ktorego zamiezam sie pozbyc to mi nie w smak :roll:
_________________
Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...

Lancia Kappa SW 2.4 Tds

     assistance
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-07-2007, 12:26   

Cena jest uzalezniona od silnika, oczywiscie do najsłabszych wersji jest najtańsza.
Nikt nie powiedział że akurat przy zakładaniu reperaturki ulegnie ona uszkodzenia, jednak jeśli nie zachowasz ostrożności to takie ryzyko jak napisał opti istnieje.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load