Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z akumulatorem
Autor Wiadomość
bass308 
witamy nowego


Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 2
Skąd: Osw
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-03-2012, 10:08   Problem z akumulatorem

Witam
Mam taki problem z akumulatorem a mianowicie jest on na wariancji auto pali za 1 razem ale musi chwilkę pokręcić bylem u gościa u którego kupiłem akumulator on twierdził ze aku jest doby wiec pojechałem na stacje diagnostyczna i poprosiłem żeby mi sprawdzili akumulator i wyszło tak napięcie przy odpalaniu 9,5volt napięcie aku 12,4volt i 370A a ma mieć 540A i alternator jest ok , pojechałem jeszcze raz do gościa u którego kupowałem i kazałem u go oddać na gwarancje no i aku już jest do odebrania ale stary serwis stwierdził ze jest dobry muszę podpisać protokół co ma w tej sytuacji zrobić??
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 18-03-2012, 10:38   

Ładowanie jakie masz ?
Jaki masz silnik i jaki to jest akumulator ? Jaka pojemność i prąd ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
bass308 
witamy nowego


Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 2
Skąd: Osw
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-03-2012, 10:45   

Ładowanie jest 14,7v , silnik 1,4tdi akumulator Amper MAX 60AH 540A.
  
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 18-03-2012, 11:04   

ładowanie jest za wysokie, nie powinno przekraczać 14,4V. zmierz to dokładnie jeszcze raz, zapal światła i daj trochę gazu i obserwuj co się dzieje z napięciem ładowania. powinno być w granicach 13,5-14,4V jeśli jest wyższe do wymiany regulator napięcia.
sam akumulator wygląda na dobry. a że na obudowie napisali, że może oddać 540A to pewnie według normy SAE albo EN. gdzie rzeczywisty prąd rozruchu podaje się w DIN. więc tym się nie martw.

z kolei napięcie na akumulatorze trochę za bardzo kuca przy odpalaniu, szczególnie jesli akumulator jest nowy i naładowany. to by wskazywało, że problem stanowi rozrusznik, który stawia za duży opór. próbowałeś odpalić na innym akumulatorze ? może się okazać, że na innych aku też będzie tak kręcił.
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-03-2012, 12:40   

bass308, jeśli masz taką możliwość wrzuć akumulator to innego auta i wtedy sprawdź, czy zachowuje się podobnie. W dalszym ciągu, jak napisał kolega Leśniczy, będziesz musiał sprawdzić trochę rzeczy, oczywiście jeżeli akumulatora będzie sprawny.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load