|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Problem z akumulatorem |
Autor |
Wiadomość |
bass308
witamy nowego
Dołączył: 18 Mar 2012 Posty: 2 Skąd: Osw
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-03-2012, 10:08 Problem z akumulatorem
|
|
|
Witam
Mam taki problem z akumulatorem a mianowicie jest on na wariancji auto pali za 1 razem ale musi chwilkę pokręcić bylem u gościa u którego kupiłem akumulator on twierdził ze aku jest doby wiec pojechałem na stacje diagnostyczna i poprosiłem żeby mi sprawdzili akumulator i wyszło tak napięcie przy odpalaniu 9,5volt napięcie aku 12,4volt i 370A a ma mieć 540A i alternator jest ok , pojechałem jeszcze raz do gościa u którego kupowałem i kazałem u go oddać na gwarancje no i aku już jest do odebrania ale stary serwis stwierdził ze jest dobry muszę podpisać protokół co ma w tej sytuacji zrobić?? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 18-03-2012, 10:38
|
|
|
Ładowanie jakie masz ?
Jaki masz silnik i jaki to jest akumulator ? Jaka pojemność i prąd ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
bass308
witamy nowego
Dołączył: 18 Mar 2012 Posty: 2 Skąd: Osw
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-03-2012, 10:45
|
|
|
Ładowanie jest 14,7v , silnik 1,4tdi akumulator Amper MAX 60AH 540A. |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-03-2012, 11:04
|
|
|
ładowanie jest za wysokie, nie powinno przekraczać 14,4V. zmierz to dokładnie jeszcze raz, zapal światła i daj trochę gazu i obserwuj co się dzieje z napięciem ładowania. powinno być w granicach 13,5-14,4V jeśli jest wyższe do wymiany regulator napięcia.
sam akumulator wygląda na dobry. a że na obudowie napisali, że może oddać 540A to pewnie według normy SAE albo EN. gdzie rzeczywisty prąd rozruchu podaje się w DIN. więc tym się nie martw.
z kolei napięcie na akumulatorze trochę za bardzo kuca przy odpalaniu, szczególnie jesli akumulator jest nowy i naładowany. to by wskazywało, że problem stanowi rozrusznik, który stawia za duży opór. próbowałeś odpalić na innym akumulatorze ? może się okazać, że na innych aku też będzie tak kręcił. |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-03-2012, 12:40
|
|
|
bass308, jeśli masz taką możliwość wrzuć akumulator to innego auta i wtedy sprawdź, czy zachowuje się podobnie. W dalszym ciągu, jak napisał kolega Leśniczy, będziesz musiał sprawdzić trochę rzeczy, oczywiście jeżeli akumulatora będzie sprawny. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|