Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
cisnieniowy uklad chlodzenia?
Autor Wiadomość
tad42 


Dołączył: 09 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-03-2008, 17:53   cisnieniowy uklad chlodzenia?

Byłem dzis w sklepie z czesciami samochodowymi, bo chcialem zorientowac sie co do cen chłodnic do tipka 1.4 i przy okazji pan w sklepie powiedzial mi, ze bardzo wazny jest korek chlodnicy, poniewaz uklad chlodzenia w tipo jest cisnieniowy. Moze orientujecie sie w czym rzecz i co sie dzieje jak korek jest nieszczelny i cisnienie w ukladzie maleje? Jaki to ma wplyw na chlodzenie silniczka?
Pozdrawiam
_________________
tp
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-03-2008, 18:58   

I dobrze ci powiedział.
Korek od chłodnicy ma zawór, który się otwiera po wzroście ciśnienia(nie pamiętam powyżej jakiej wartości) w układzie chłodzenia, żeby nie rozerwało węży tylko cała para poszła w powietrze.
Przy nieszczelnym korku, płyn/woda będzie szybciej wrzeć i odparowywać przez tą nieszczelność i układ chłodzenia będzie działał nieefektywnie.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 02-03-2008, 20:32   

Szczeze mówiąc nie wiedziałem o tym :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-03-2008, 13:26   

Wiem, ze temat pewnie zamknięty ale.....Tak jak pisał romano układ jest ciśnieniowy a korek po przekroczeniu ciś.98 kPa otwiera zawór wylotowy. Oprocz tego, gdy korek jest nieszczelny, płyn bedzie Ci prawdopodobnie wyrzucało już przy temp. włączenia wentylatora, przynajmniej teoretycznie, bo u mnie nie wyrzuca płynu nawet przy 96 st mimo ze mocno "syknie" przy odkręceniu ;D Wentylator w moim aucie włącza sie przy 96 st i wyłącza przy 90 st.
     assistance   Moneta
 
 
tad42 


Dołączył: 09 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 22-04-2008, 17:15   

Proszę jeszcze o odpowiedź czy stala temperatura plynu podczas jazdy do 1,5-2 kresek za 90 stopni nie jest szkodliwe dla silnika. W moim samochodzie tak wlasnie to wyglada. Na szczescie temp. nigdy nie doszla do 100 st,bo nie pozwala na to wentylator, ktory wlacza sie podczas postoju w korkach...Reasumujac - chce tylko znac Wasze zdanie na temat stalej temperatury powyzej 90 stopni... pozdrawiam wszystkich !
_________________
tp
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-04-2008, 17:46   

rozumiem, że ma zegary digital, też o to pytałem, bo jazda na niedogrzanym silniku jest dla niego niezdrowa, ale podobno przy tych zegarach takie wskazanie to jest norma i nie należy się przejmować, mi tak wskazywał całą zimę, 90 osiągał tylko jak jechałem za tirem lub w korku, teraz jak jest ciepło to dość często siedzi kreskę powyżej 90 stopni, na więcej wentylator nie pozwala
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
tad42 


Dołączył: 09 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 22-04-2008, 18:08   

Nie napisałem, ale mam deskę analogową, są tradycyjne wskazówki poszczególnych mierników, ale to chyba nie ma znaczenia dla odpowiedzi na to pytanie.
_________________
tp
  
 
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-04-2008, 19:34   

:) tad42, kolega yoyo, słusznie zadał pytanie! Chodzi o to jak jest wyskalowany wskaźnik temperatury w digitalu. Bo może sie okazać (nigdy digitala nie widziałem) ,że dwie kreski to skok o 10 stopni tak jak w analogowym!!! Wtedy Temp. w trasie miałbyś na poziomie 100 st.C a to jak na trase, troche za dużo. A może sie też okazać ze te 1,5-2 kreseczki to skok np. o 4 st.C no to wtedy bedzie ok :)

** Dodano: 22-04-2008, 20:42 **
Jeżeli w korku temp. nigdy do 100 st.C nie doszła, to tad42, możesz spać spokojnie!!! :) Nic twojemu autku nie grozi.
Pewnie w trasie masz ok 93 do 95, a to dobra temperatura.

Pozdro;)
_________________
Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna
  
     assistance   Moneta
 
 
tad42 


Dołączył: 09 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 22-04-2008, 20:07   

Dzieki szczesciarz... troche mnie uspokoiles, tylko czy te wiecej niz 90 st moze miec np. wplyw na szybsze zuzywanie sie oleju silnikowego?
_________________
tp
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-04-2008, 20:48   

tad42 napisał/a:
tylko czy te wiecej niz 90 st moze miec np. wplyw na szybsze zuzywanie sie oleju silnikowego?


nie, ok 90 stopni to optymalna temperatura pracy silnika ale nic mu nie będzie jeśli pracuje przy ok 100 stopni,
nie wiem jak jest z T/T ale do niektórych aut można kupić termostaty o różnej temp. pełnego otwarcia, właśnie po to aby silnik szybciej/wolniej się nagrzewał
seryjnie montowany jest taki uśredniony, ale jeśli ktoś robi tylko bardzo krótkie trasy to kupuje taki który później się otwiera itp.
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-04-2008, 22:26   

Dokładnie... 90 czy pod 100 st C(np.w korku) to jest z przeproszeniem jeden ch... :) Silnikowi, olejowi, itp. nic nie bedzie....Tak sie tad42, przyjeło, że w autach powinno byc równe 90 st. i ani Celsjuszka wiecej ani mniej. Fakt...wtedy rzeczywiście jest nominalnie :) ,ale tak naprawde 5 stopni w tą czy w tamtą to jeden ciul, silniki są wyliczone na różne warunki i temperatury,tak aby warunki te, nie miały wpływu na ewentualny spadek trwałości.
Jak by Ci płyn wyrzucało, wentylator się nie włączał, wskazówka temperatury wchodziła na czerwone pole i takie tam to byś sie mogł przejmowac, ale niepokoić sie z powodu 3, czy tam 4 stopni nadwyzki temperatury... daj spokuj :D .

Pozdrowienia!!! :)
_________________
Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load