Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ostrzezenie - hamulce
Autor Wiadomość
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-04-2008, 10:22   Ostrzezenie - hamulce

Wyczytalem gdzies, ze jak strzeli jakis przewod hamulcowy idacy na tylne kola, to uklad powinien nadal hamowac przodem i odwrotnie. Otoz wczoraj strzelil mi jeden przewod z tylu, po krotkiej jezdzie zaswiecila mi sie kontrolka, ze jest malo plynu, po kilku kopnieciach w pedal samochod juz wcale nie hamowal,nawet przodem. moze w waszych temprach jest inaczej, w mojej to nie zadzialalo, a podkreslam, ze mam nowe hamulce z przodu(tarcze, tloczki, klocki i normlanie te hamulce pracuja wzorowo. pozdrawaim
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 22-04-2008, 10:33   

To jest też ciekawy, gdyż ja mam zrobione tak, że jedną sekcję mam na przednie koła, a drugą na tylnie.

Jak mi strzelił jeden przewód to auto co prawda hamowało słabo, ale hamowało ;)

Zaś inni klubowicze mówią o tym, że u nich jest na "krzyżą", czyli jedna sekcja jest do jednego koła tylniego i jednego przedniego.

Ja miałęm standardowo tak jak pisałęm powyżej. Kiedyś mi strzelił lewy przedni przy mocnym hamowaniu. Hamulce były, ale słabe. Po kilkukrotnym naciśnięciu pedała hamulca płynu już praktycznie nie było.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 22-04-2008, 13:59   

No i dobrze, bo tak to działa pompa jest dwustrefowa, dlatego do pompy sa dwa wejscia ze zbiorniczka.
Nie zmienia to faktu, że jak masz dziurę to pompa pompuje i plyn ucieka i tak...od tego jest działająca kontrolka płynu.

W starych pompach jednostrefowych inaczej jednotłoczkowych jak pękł przewód gdziekolwiek traciłeś wszytstkie hamulce bo płyn cały uciekał. A tak to masz na jednej sekcji zero ale na drugiej normalną siłę hamowania. Dlatego powinno być to podpinane właśnie na krzyż jak masz tarcze i bębny a jak same tarcze to parami.
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-04-2008, 15:15   

dcfan napisał/a:
No i dobrze, bo tak to działa pompa jest dwustrefowa, dlatego do pompy sa dwa wejscia ze zbiorniczka.
Nie zmienia to faktu, że jak masz dziurę to pompa pompuje i plyn ucieka i tak...od tego jest działająca kontrolka płynu.

W starych pompach jednostrefowych inaczej jednotłoczkowych jak pękł przewód gdziekolwiek traciłeś wszytstkie hamulce bo płyn cały uciekał. A tak to masz na jednej sekcji zero ale na drugiej normalną siłę hamowania. Dlatego powinno być to podpinane właśnie na krzyż jak masz tarcze i bębny a jak same tarcze to parami.


niby u mnie jest tez to rozwiazane na zasadzie dwoch sekcji i nic to nie pomoglo, uciekl caly plyn i po hamulcach
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 22-04-2008, 15:55   

No tak wtedy to jak płynu nie ma to ucieknie. Musiały by być dwa zbiorniczki, oddzielne.

A tutaj są dwie sekcje, ale wspólny zbiorniczek. Więc tutaj tkwi problem.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-04-2008, 16:11   

miszko napisał/a:
No tak wtedy to jak płynu nie ma to ucieknie. Musiały by być dwa zbiorniczki, oddzielne.

A tutaj są dwie sekcje, ale wspólny zbiorniczek. Więc tutaj tkwi problem.


dokładnie płyn zszedł przez tylną sekcję i zapowietrzyłl przód, jak się kontrolka zapali to powinno się od razu na pobocze zjechać i zajrzećdlaczego się zaświeciła
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 22-04-2008, 17:01   

miszko napisał/a:
Musiały by być dwa zbiorniczki, oddzielne.
niektóre duże fiaty tak nie miały czasem?
_________________
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-04-2008, 17:07   

mrk69, fiat i polonez tak miał, między zbiorniczkami był wprawdzie przelew (połączone były) ale umieszczony dosyć wysoko, mimo wszystko nie spełniało to swojego zadania i jak się układ zapowietrzał to cały mimo że pompa był niby dwu sekcyjna

nigdy nie przyglądałem się zbiorniczkowi w naszych autkach, ale tak na chłopski rozum to powinien być tak wyprofilowany aby jedna sekcja nie wyciągała płynu z drugiej
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-04-2008, 18:18   

yoyo napisał/a:
mrk69, fiat i polonez tak miał, między zbiorniczkami był wprawdzie przelew (połączone były) ale umieszczony dosyć wysoko, mimo wszystko nie spełniało to swojego zadania i jak się układ zapowietrzał to cały mimo że pompa był niby dwu sekcyjna

nigdy nie przyglądałem się zbiorniczkowi w naszych autkach, ale tak na chłopski rozum to powinien być tak wyprofilowany aby jedna sekcja nie wyciągała płynu z drugiej


tak jak kolega pisze, ten podzial jest wysoko, ale i tak jak peknie przewod z tylu to od razu ucieknie caly plyn
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load