|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[POMOCY!!!!!!!!] Autem rzuca po rozgrzaniu!!!!!!!! |
Autor |
Wiadomość |
Daniela K.
witamy nowego
Dołączyła: 30 Lis 2008 Posty: 5 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-11-2008, 14:59 [POMOCY!!!!!!!!] Autem rzuca po rozgrzaniu!!!!!!!!
|
|
|
Witam!
Błagam, pomóżcie!!!!!! Mam problem z Fiatem Temprą, pojemność silnika 1.6, benzyna. Generalnie jest tak, że nie chce odpalić, choć rozrusznik kręci. A jak już cudem odpali, to gaśnie. Jak jest rozgrzany, to jest nieźle. Ale często jest tak, że w czasie jazdy samochodem zaczyna rzucać. Był już chyba u wszystkich możliwych mechaników w moej okolicy i oczywiście żaden nie pomógł, choć wszyscy byli mądrzy. Były wymieniane: filtr paliwa, silniczek krokowy, czujnik temperatury, przewody wysokiego napięcia. Były też czyszczone styki położenia przepustnicy, sam czujnik podobno jest dobry.
Proszę pomóżcie, bo już nie mam siły. Macie jakieś pomysły?? Czy to może być wina komputera??? Nawet najmniejsze sugestie mile widziane... Może się w końcu uda.... Dzięki z góry, piszcie tutaj bądź na meinkun@poczta.fm Pozdro |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-11-2008, 18:20
|
|
|
Daniela K. napisał/a: | Ale często jest tak, że w czasie jazdy samochodem zaczyna rzucać | tak jak gdyby nie zapalał jeden dwa cylindry? Generalnie z tego co piszesz wygląda na awarie układu zapłonowego, lub nie domagająca pompę paliwa. Co do układu zapłonowego to sprawdzić można jeszcze stan świec, kopułki oraz palca rozdzielacza, ewentualnie czy cewka czasem nie siadła i czy daje cały czas iskrę. Jeśli chodzi o pompę to można sprawdzić jakie ciśnienie daje, ale to trzeba mieć manometr przepływowy do pomiaru. Tu zapewne ktoś jeszcze ci napisze o znanym i znienawidzonym czujniku położenia wału w skrócie CPW to tez może być przyczyna. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Daniela K.
witamy nowego
Dołączyła: 30 Lis 2008 Posty: 5 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-12-2008, 21:36
|
|
|
Dzięki, będę próbować. Każda wskazówka jest dla mnie megacenna |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-12-2008, 22:28
|
|
|
Daniela K., nie jestem specem od wtrysków, moja brożka że tak powiem to silniki z T/T z gaźnikiem z takim draństwem ma do czynienia na co dzień. Odpisałem ci tak jak ja bym to sprawdził gdybyś podjechała do mnie autem ale broń Boże nie bierz to za pewnik, to są tylko moje domysły.
** Dodano: 01-12-2008, 22:31 **
Szkoda że żaden z kolegów właściciel 1.6 na wtrysku nie fatygował się by ci odpasać |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Daniela K.
witamy nowego
Dołączyła: 30 Lis 2008 Posty: 5 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 02-12-2008, 21:37
|
|
|
Wiem, wiem Spoko, w każdym razie - dzięki |
|
|
|
|
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-12-2008, 22:31
|
|
|
Witam!
Pierwsza sprawa jeśli są problemu z odpalaniem to CPW jak Kolega wyżej napisał. Kolejna sprawa to czujnik cieczy na kolektorze ssącym z niebieską wtyczką po lewej stronie. Te dwie sprawy to podstawa w przypadku kiedy auto ma ciężko odpalać itp Dobrze było by sprawdzić połączenie masowe pod akumulatorem.
Wydaje mi się że każdy mechanik powinien to na wstępie sprawdzić.
Pozdrawiam |
_________________ F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048 |
|
|
|
|
Daniela K.
witamy nowego
Dołączyła: 30 Lis 2008 Posty: 5 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 03-12-2008, 20:28
|
|
|
Samochodzik sprawdzało już ośmiu mechaników:(. dobra, ale jeżeli to jest problem z pompką, to czy świece nie powinny być suche? A u mnie właśnie są mokre i to mnie zastanawia |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-12-2008, 21:00
|
|
|
Zaczą bym od sprawdzenia świec po kolei czy jest iskra na każdej a i przy okazji wykluczy się świece ewentualnie cewkę bo kable są nowe. Jak będzie zimny spróbuj CPW polać gorącą woda gdy nie będzie chciał odpalić. Czujnik ten znajduje się po lewej stronie na dole silnika patrząc od przodu autka jeśli zaskoczy to znaczy ze on jest wszystkiemu winny . Drugi podejrzany to czujnik temp. cieczy z niebieska wtyczka tez po lewej stronie silnika u góry go trzeba sprawdzić za pomocą miernika jaką będzie miał oporność podczas nagrzewania się silnika. |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
Daniela K.
witamy nowego
Dołączyła: 30 Lis 2008 Posty: 5 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 05-12-2008, 20:51
|
|
|
MARIOVIRUS, dzięks. Spróbuję na pewno. Wogóle wszystkim wielkie dzięki się należą. Mam nadzieję, że wskutek którejś z tych rad, wreszcie ten mój biedny samochodzik wyjdzie na prostą:) |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-12-2008, 00:28
|
|
|
Ja też w takim wypadku obstawialbym CPW..on lubi takie problemy sprawiac....aczkolwiek z gory CI mowie, ze dostęp do niego jest troszke upierdliwy... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|