ubywa płynu w ukłądzie chłodzenia |
Autor |
Wiadomość |
--Adamo--
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 51 Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-11-2011, 19:36 ubywa płynu w ukłądzie chłodzenia
|
|
|
witam
mój kolega kupił samochód w ktorym ubywa my płynu chłodzącego... niewycieka gdzies tylko prawdopodobnie dostaje sie do silnika moje pytanie jest takie.
płyn ubywa niemiesza sie z olejem bo jego stan sie niezmienia wienc sie spala tak??
jaki moze to miec wpływ na zywotnosc jednostki?? |
_________________ te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13 |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 30-11-2011, 19:57
|
|
|
Ma wpływ, bo to oznacza pogorszenie parametrów oleju, czyli ryzyko zatarcia oraz jest to sygnał uszkodzonej uszczelki pod głowicą, czyli, że głowica zaczyna odłazić od reszty silnika. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
--Adamo--
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 51 Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-11-2011, 20:00
|
|
|
ze uszczelka jest do wymiany domysliłem sie tylko chodzi o to czy jest mozliwe spalanie płynu bez mieszania z olejem bo stan oleju pozostaje ten sam
** Dodano: 30-11-2011, 20:08 **
kolega pyta jeszcze czy wymiana uszczelki sama w sobie wystarczy czy mósi jeszce dac głowice do plana |
_________________ te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-11-2011, 20:25
|
|
|
--Adamo--, Przy wymienię uszczelki powinno się splanować głowicę. Średnio widzę żeby płyn dostawał się do silnika, bo zauważyłbyś, czy tam kolega zanieczyszczenia w samym chłodziwie (często na brzegach zbiorniczka osadza się brunatna lub czarna obwódka) lub oleju (w olej jest nie jednorodny i widać wtrącenia, często mówi się że widać "kawę z mlekiem"). Ja bym obstawił raczej wyciek poza silnikiem z jakiegoś wężyka, połączenia, może ze zbiorniczka lub co też możliwe gubisz płyn w samej kabinie na nagrzewnicy czego często się nie zauważa, no chyba że gruchnie ciurkiem U mnie z zaworu nagrzewnicy kapało sobie powoli a że była zima i wykładzina pod nogami była mokra często zwalałem po porostu na masę śniegu na dywanikach, zorientowałem się dopiero przypadkiem jak poprawiałem radio że tuż zanim jest dość mokro. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 30-11-2011, 20:27
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Przy wymienię uszczelki powinno się splanować głowicę |
Zazwyczaj, ale nie jest to regułą. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
--Adamo--
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 51 Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-11-2011, 20:28
|
|
|
wiesz wsumie ja samochodu nieoglądalem i niemam pojecia czy on dobrze to zdrobił pisze z tego co mi opowiedział. JAM BELFEGOR. to jak zdiagnozowac taki wyciek ze spala płyn??twoim zdanuiem?? |
_________________ te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-11-2011, 20:29
|
|
|
Jelcyn, ja bym funka kłaków za takie połączanie nie dał choć ostatnio słyszałem na spocie jak to koledzy szlifowali głowice ręcznie kamieniami szlifierskimi nie powiem którzy |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 30-11-2011, 20:30
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | szlifowali głowice ręcznie kamieniami |
Ty sobie chyba jaja robisz? |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-11-2011, 20:31
|
|
|
Jelcyn, nie auto było na spocie Dopisałem szlifierskimi gdybyś przypadkiem pomyślał sobie o takich polnych |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
--Adamo--
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 51 Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-11-2011, 20:31
|
|
|
panowie odbiegamy od tematu przewodniego...
jakie mogą byc objawy ze płyn chlodzacy dostaje sie do silnika mówimy o borygo nie o wodzie |
_________________ te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-11-2011, 20:33
|
|
|
--Adamo--, nie czytasz napisałem ci parę postów wyżej.... dobra kopiuj wklej samego siebie
"zanieczyszczenia w samym chłodziwie (często na brzegach zbiorniczka osadza się brunatna lub czarna obwódka) lub oleju (w olej jest nie jednorodny i widać wtrącenia, często mówi się że widać "kawę z mlekiem" |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
--Adamo--
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 51 Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-11-2011, 20:35
|
|
|
czytam czytam tzn powiecmy ze zaleje płynu do pełna w zbiorniczku i bede widział w nim wtrącenia?? taksamo gdy puuszcze olej bede miał niejednorodny tak??
** Dodano: 30-11-2011, 20:37 **
a skoro maz jest w zbiorniczku?? to olej miesza sie z płynem mam rozumiec?? |
_________________ te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-11-2011, 20:39
|
|
|
to znaczy że jak pójdziesz teraz czy jutro do auta i uszczelka nie trzyma przynajmniej od kilku dni to na brzegu zbiorniczka zobaczysz nalot im dłużnej taki stan tym więcej go, a co do oleju to jak wyciągniesz bagnet lub zajrzysz pod korek wlewu oleju to zobaczysz w oleju pęcherzyki płynu, w stadium agonalnym olej wymiesza się tak z płynem że będziesz miał brunatną ciecz o wyglądzie "kawy z mlekiem" |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
--Adamo--
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 51 Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-11-2011, 20:40
|
|
|
a moze byc tak ze płyn jes z mazia a olej jest czysty?? |
_________________ te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-11-2011, 20:43
|
|
|
Wiesz wszystko zależny gdzie jest ten wyciek, może być pęknięcie w bloku czy na głowicy w taki miejscu że ciśnienie oleju będzie go wypychać do układu chłodzenia a nie odwrotnie. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
--Adamo--
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 51 Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-11-2011, 20:46
|
|
|
aha. a gdy było by cos pękniętego mogło by byc ze silnik dlaej normalni jezdzi?? |
_________________ te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-11-2011, 20:49
|
|
|
--Adamo--, skoro ubywa ci płynu to skupmy się na znalezieniu wycieku. Proponuje poszukać najpierw włoku silnika, pod nim, potem w kabinie. Nie zawsze się znajdzie od razu. My z kolegą Dawid już od jakiegoś czasu szukamy w jego aucie wycieku i nie możemy dojść skąd cieknie... a cieknie bo robi plamy czasem pod autem z płynu chłodniczego. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
--Adamo--
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 51 Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-11-2011, 20:56
|
|
|
teraz tak myslałem i pamiętam ze kiedys gdy pociemku sprawdzałem ile ma płyny w sbiorniczku po przeszorowaniu w zbiorniczku miałem własnie jakis syf na rece cos ale ta maz co opisujecie wiec raczej ta uszczelka bedzie do remontu. a wiecie moze po czym poznac czy głowica jest do palnowania? i jakie są koszta takiego zabiegu bo słyszałem ze podobno z 300zl |
_________________ te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13 |
|
|
|
|
Dawid
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 183 Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-11-2011, 21:15
|
|
|
OT: --Adamo--, pochwal się Temprą Abarth |
_________________ Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth |
|
|
|
|
--Adamo--
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 51 Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-11-2011, 21:17
|
|
|
pochwale sie pochwale:D po zimie mam nadzieje odswieze ją i sie pochwale:P
** Dodano: 30-11-2011, 21:17 **
ale powiem ci dawid takiej jeszcze niewidziałeś hah |
_________________ te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-11-2011, 21:39
|
|
|
--Adamo-- napisał/a: | a wiecie moze po czym poznac czy głowica jest do palnowania? | Po tym że jest ściągnięta z silnika hehehe Planowanie głowicy to koszt 40-50zł
Tu masz przykładowe ceny pod Krakowem: http://www.autonalepa.pl/regeneracja_glowic |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-11-2011, 22:05
|
|
|
gdyby uszczelka puszczała płyn do silnika byłoby odczuwalne osłabienie osiągów oraz dymienie z wydechu. mógłby się również podnosic poziom oleju a na korku osadzałby się szlam przypominający "kawę z mlekiem".
osobiście podejrzewam wyciek, tyle że płyn wycieka podczas jazdy kiedy ciśnienie w układzie jest duzo wyższe niż na postoju. na postoju, przy silniku pracującym na niskich obrotach wycieku może nie być. proponuje aby kolega dokładnie obadał wszystkie węże od chłodnicy i bloku silnika. w nie których autach (np. u mnie ) do silniczka krokowego dochodzi przewód z płynem chłodniczym, a sam silniczek umieszczony jest z tyłu silnika centralnie nad rura wydechową .... gdyby doszło do wycieka z tego miejsca płyn kapał by na rozgrzany do paru set stopni wydech i natychmiast odparowywał bez śladów wycieku |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-11-2011, 22:38
|
|
|
Stawiam że któryś wąż puszcza gdy temp. przebija 90, u mnie tak było, na postoju nic pełny zbiornik, po długiej jeździe poziom niski a pod autem sucho, dopiero gdy rozgrzaliśmy auto porządnie, wąż cieknął, a po załączeniu wentylatora i ochłodzeniu problem znikał, ew. moze któraś opaska przetarła węża, i w czasie jazdy się przesuwa, przez co płyn wycieka, na postoju wraca na swoje miejsce i ściska dobrze, też miałem taki przypadek |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-11-2011, 23:30
|
|
|
Też tak myślę ale kolega woli teorie spiskowa z głowicą w tle zamiast poszukać bez rozbierania połowy silnika |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 02-12-2011, 07:17
|
|
|
Przecież ławo sprawdzić. Jak płyn dostaje się do oleju to będą białe smugi jak wyjmie korek wlewu oleju. Oczywiście wszystko zależy od ilości tego płynu w oleju. |
|
|
|
|
|