Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
perzegub
Autor Wiadomość
arekk17
witamy nowego


Dołączył: 27 Gru 2004
Posty: 6
Skąd: Nowy Dwor Gd.
Wysłany: 19-01-2005, 22:24   perzegub

Witam,nosze sie z zamiarem wymiany przegubu wewnetrznego i do konca nie wiem jak sie do tego zabrac.Prosze o kilka podstawowych rad.Pozdro.
ArekK. Tipo 2.0ie
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 19-01-2005, 22:40   

Wiec , moze zacznij od przejzenia manuala - do sciagniecia jest ze strony, manual po angielsku, ale obrazki sa w miare czytelne to powinienes dojsc.

A oto co ja robilem

Na wolno stojacym aucie, wez duzy klucz i mocna "wajche" i odkrec srube , ta co jest na samym srodku kola. To ona trzyma przegub i cale kolo ;)

Nastepnie jak poluzujesz srube (trzeba uzyc sily przy odkrecaniu, wiec sie nie boj!) podnies auto do gory. Zdejmij kolo.
Nastepnie zdejmij opaski trzymajace gume chroniaca przegub, odsun ja w glab silnika, tzn. przesun ja na przegubie.

Wtedy ujzysz wnetrze przegubu.
Na polosce przy przegubie powinienes zobaczyc taka zawleczke, musisz ja zdjac, ona trzyma zeby poloska nie wypadla z przegubu.

I teraz tak, mi sie to udalo wcale nie mowie ze tobie ma sie udac.
Skrecilem kola w lewo, wzialem poloske i mocno popchanlem w kierunki skrzyni, starajac sie wypchnac ja , pchalem w kierunku przodu auta.

Mi udalo sie ja tak wyjac. Jesli u CIebie to nie wyjdzie to musisz rozpinac cala piaste, a to jest roboty.
Jak poloske wyjmiesz, to odkrec do konca srube, i poprostu wypchnij przegub w kierunku skrzyni. Wloz nowy przegub, przykrec ale lekko nowa sruba, zaloz poloske, metoda "odwrotna do wyjmowania". Mi sie tak udalo to zrobic. Mozesz tez krecic tarcza to przegub bedzie sie obracal i masz szanse ze Ci wskoczy polos.

Jak polos wejdzie nie zapomnij o zapince!
Teraz nasmaruj to dobrze smarem do przegubów. Tube kupisz w sklepie za pare zlotych.

Zaloz gume ochronna i opaski (ja dalem nowe opaski bo stare zniszczylem).
Teraz przykrec kolo, opusc auto. Wez druga osobe i niech odpali auto i nacisnie hamulec! Ty wez duzy klucz i dokrec MOCNO srube!!!
Nawet mozesz poskakac po kluczu (ja mialem taki duzy, ze szlo wejsc na niego ;) ) Sruba MUSI BYC mocno przykrecona! W ASO tak samo robili ;)

Nastepnie musisz zabezpieczyc srube, poprostu ja "zabij" w miejscu gdzie jest rowek na osce od przegubu.
Poszukaj w tym manualu po angielsku! Tam masz foto!
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-04-2006, 09:50   

mnie ktoś straszył tu i w sumie słusznie, jak się dowiedziałem, że skakanie po kluczuto niekoniecznie najlepsze wyjście, bo sia ma być mocna ale odpowiednia, nie przesadnie duża, co by łożyska w kole nie spsuć z czasem.. chodzi Ci oczywiście o nakrętkę półosi w piaście..
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Alan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 636
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 08-04-2006, 14:56   

ale co by nie mowic tytul posta zajefajny :dance:
_________________
Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...

Lancia Kappa SW 2.4 Tds

     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load