|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
perzegub |
Autor |
Wiadomość |
arekk17
witamy nowego
Dołączył: 27 Gru 2004 Posty: 6 Skąd: Nowy Dwor Gd.
|
Wysłany: 19-01-2005, 22:24 perzegub
|
|
|
Witam,nosze sie z zamiarem wymiany przegubu wewnetrznego i do konca nie wiem jak sie do tego zabrac.Prosze o kilka podstawowych rad.Pozdro.
ArekK. Tipo 2.0ie |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 19-01-2005, 22:40
|
|
|
Wiec , moze zacznij od przejzenia manuala - do sciagniecia jest ze strony, manual po angielsku, ale obrazki sa w miare czytelne to powinienes dojsc.
A oto co ja robilem
Na wolno stojacym aucie, wez duzy klucz i mocna "wajche" i odkrec srube , ta co jest na samym srodku kola. To ona trzyma przegub i cale kolo
Nastepnie jak poluzujesz srube (trzeba uzyc sily przy odkrecaniu, wiec sie nie boj!) podnies auto do gory. Zdejmij kolo.
Nastepnie zdejmij opaski trzymajace gume chroniaca przegub, odsun ja w glab silnika, tzn. przesun ja na przegubie.
Wtedy ujzysz wnetrze przegubu.
Na polosce przy przegubie powinienes zobaczyc taka zawleczke, musisz ja zdjac, ona trzyma zeby poloska nie wypadla z przegubu.
I teraz tak, mi sie to udalo wcale nie mowie ze tobie ma sie udac.
Skrecilem kola w lewo, wzialem poloske i mocno popchanlem w kierunki skrzyni, starajac sie wypchnac ja , pchalem w kierunku przodu auta.
Mi udalo sie ja tak wyjac. Jesli u CIebie to nie wyjdzie to musisz rozpinac cala piaste, a to jest roboty.
Jak poloske wyjmiesz, to odkrec do konca srube, i poprostu wypchnij przegub w kierunku skrzyni. Wloz nowy przegub, przykrec ale lekko nowa sruba, zaloz poloske, metoda "odwrotna do wyjmowania". Mi sie tak udalo to zrobic. Mozesz tez krecic tarcza to przegub bedzie sie obracal i masz szanse ze Ci wskoczy polos.
Jak polos wejdzie nie zapomnij o zapince!
Teraz nasmaruj to dobrze smarem do przegubów. Tube kupisz w sklepie za pare zlotych.
Zaloz gume ochronna i opaski (ja dalem nowe opaski bo stare zniszczylem).
Teraz przykrec kolo, opusc auto. Wez druga osobe i niech odpali auto i nacisnie hamulec! Ty wez duzy klucz i dokrec MOCNO srube!!!
Nawet mozesz poskakac po kluczu (ja mialem taki duzy, ze szlo wejsc na niego ) Sruba MUSI BYC mocno przykrecona! W ASO tak samo robili
Nastepnie musisz zabezpieczyc srube, poprostu ja "zabij" w miejscu gdzie jest rowek na osce od przegubu.
Poszukaj w tym manualu po angielsku! Tam masz foto! |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-04-2006, 09:50
|
|
|
mnie ktoś straszył tu i w sumie słusznie, jak się dowiedziałem, że skakanie po kluczuto niekoniecznie najlepsze wyjście, bo sia ma być mocna ale odpowiednia, nie przesadnie duża, co by łożyska w kole nie spsuć z czasem.. chodzi Ci oczywiście o nakrętkę półosi w piaście.. |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Alan
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 06 Lis 2005 Posty: 636 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 08-04-2006, 14:56
|
|
|
ale co by nie mowic tytul posta zajefajny :dance: |
_________________ Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...
Lancia Kappa SW 2.4 Tds
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|