Tipo 1.4 Benzyna Gaźnik muli |
Autor |
Wiadomość |
tobiasz256
witamy nowego
Wiek: 31 Dołączył: 13 Cze 2011 Posty: 9 Skąd: Przysucha
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-06-2011, 17:17 Tipo 1.4 Benzyna Gaźnik muli
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów jestem tutaj nowy lecz często przeglądam wasze forum i czerpę z niego wiedzę chciałbym przedstawić wam problem z moim autem.
Samochód Tipo 1.4 Benzyna na Gaźniku 1994r problem polega na pracy silnika otóż strasznie dużo palił choć gaźnik był robiony mechanik zakładał zestaw naprawczy i mulił zauważyłem że z rury wydechowej wydobywała się chyba woda i zabrałem się za oględziny gaźnika po zdjęciu wężyka zasilania benzyną gaźnika i włożeniu jej do butelki naleciało strasznie dużo paliwa pomyślałem coś tu jest nie tak i wpadłem na pomysł aby założyć tam kranik i tą benzynę przykręcić. Po założeniu kranika samochód częściowo przestał się mulić lecz nadal występował problem przy ruszaniu i dodaniu gwałtownie pedału gazu mocno go szarpało i było słychać jakby taki leciutki strzał w rurę od filtra powietrza. Sprawdziłem też świece które są nowe tak jak przewody WN i kopułka które były strasznie czarne taki mocny osad wyczyściłem je lecz problem pozostał. Odpalając dziś samochód pojechałem na małą przejażdżkę do lasu po zrobieniu może 2km samochód rozgrzał się do 90 stopni lecz wiatrak się nie załączył (w ogóle nie pamiętam aby się załączał) i o dziwo mulenie ustało dodawałem gwałtownie gazu a samochód ciągnął do przodu nie szarpał nie wiem dlaczego tak się stało. Zajeżdżając na podwórko otworzyłem maskę silnik cieplutki i nie zauważyłem nic podejrzanego odpaliłem go jeszcze raz i wdepnąłem do oporu na pedał gazu samochód nie strzelił w rurę lecz na samym początku miał jakby taki ustęp i zaraz wszedł na obroty. Panowie poradźcie coś bo nie daje już z nim rady. |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-06-2011, 17:25
|
|
|
tobiasz256, jak się Tipek zachowywał przed zamontowaniem zestawu naprawczego przez mechanika ? |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
tobiasz256
witamy nowego
Wiek: 31 Dołączył: 13 Cze 2011 Posty: 9 Skąd: Przysucha
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-06-2011, 17:29
|
|
|
Identycznie może leciutko przerywał na wolnych obrotach i lubiał zgasnąć wrzucając na "luz" |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-06-2011, 17:36
|
|
|
Odpala normalnie i trzyma obroty ? mógł mech o czymś zapomnieć przy składaniu byłeś na regulacji dawki na analizatorze ? |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
|
tobiasz256
witamy nowego
Wiek: 31 Dołączył: 13 Cze 2011 Posty: 9 Skąd: Przysucha
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-06-2011, 17:43
|
|
|
Jak postoi przez noc i pójdę go odpalić dajmy na to po południu to muszę mu leciutko gazu dodać aby zapalił, pali bez problemu lecz jak chce ruszać nim od razu to gaśnie ale wystarczy go raz przegazować i chodzi już równo dodam że dziś po tej przejażdżce nie widziałem śladów wody na rurze wydechowej. Myślę że mechanik o niczym nie zapomniał to dobry znajomy mojego ojca. Na analizatorze nie byłem. |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-06-2011, 17:55
|
|
|
Warto pojechać na analizator i dobrze ustawić, wygląda mi to na zbyt dużą dawkę paliwa.
Wodą nie musisz się przejmować, kiedy auto postoi pod chmurka, wilgoć siada w wydechu i i wylatuje przez rurkę końcowa po odpaleniu. Kranik na wężyku paliwa jest zbędny gdyż w gaźniku jest pływak odcinający nadmiar paliwa, które wraca spowrotem do baku. Możesz ewentualnie przykręcić delikatnie wkręt regulacji dawki i sprawdzić jak się zachowuje. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
tobiasz256
witamy nowego
Wiek: 31 Dołączył: 13 Cze 2011 Posty: 9 Skąd: Przysucha
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-06-2011, 18:04
|
|
|
Jutro po południu będę miał czas to pokręcę do śróbką od składu mieszanki i opisze co wyszło. |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-06-2011, 18:05
|
|
|
tobiasz256, wkręć do końca licząc obroty ( pamiętaj ile było) a ustaw na 2,5 obrotu u mnie optymalne ustawienie na oko |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-06-2011, 19:00
|
|
|
Mnie się nasuwa kilka teorii, fotka komory silnika trochę by rozwiała moje wątpliwości. Przede wszystkim czy gaźnik został poprawnie poskładany i zregenerowany. Brak ustawiania składu mieszanki na analizatorze to już poważny błąd który zrobił mechanik. Z twojego opisu wynika że zalewa silnik dużą ilością paliwa. Przed wszystkim dobra i poprawna regeneracja gaźnika, po drugie, dobre ustawienie pływaka w komorze gaźnika, po trzecie regulacja składu mieszanki, po czwarte dobra regulacja reszty osprzętu gaźnika (pompki sterujące dawkowaniem paliwa). Poza tym ta duża ilość paliwa mnie zastanawia (choć może być to twoje subiektywne odczucie). Masz w ogóle zbiorniczek przelewowy za gaźnikiem? On częściowo powinien niwelować nadmiar paliwa z pompy, powinien pełnić taką role kraniku. Do do spalania może się dłużyć jeszcze kiepski stan "elektryki" czyli od cewki aż po świece. Nawet właściwa regulacja zapłonu może wiele zmienić w spalaniu. Poza tym prewencyjnie skontroluj stan przewodów podciśnieniowych włoku gaźnika.
Kajlon napisał/a: | tobiasz256, wkręć do końca licząc obroty ( pamiętaj ile było) a ustaw na 2,5 obrotu u mnie optymalne ustawienie na oko | masz 1.6 i to po wymianie wałka na ostrzejszy, więc nie wiem czy koledze to pomoże Lepiej jak Maciek by policzył ile jest obrotów do całkowitego wkręcenia w moim byłym Tipku (potem oczywiście wykręci sobie o tyle samo). |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
tobiasz256
witamy nowego
Wiek: 31 Dołączył: 13 Cze 2011 Posty: 9 Skąd: Przysucha
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-06-2011, 20:06
|
|
|
Tak jak myślałem, powiem więcej byłem pewien że pod maska znają się patenty dobromira pomysłowego za instalowane czy to przez mechanika czy właściciela. Po pierwsze rura dolotowa nie oryginalna i do tego bardzo mądrze założona! Po co robić odcinek prosty żeby powietrze swobodnie płynęło bez oporów jak można poskręcać jak kiszkę i do tego nadmiar jeszcze sobie taśmą do pakowania paczek zalepić (bo pewnie dziurawy). Dobra rada obetnij ten dziurawy nadmiar! Dwa wpatruje się w te zdjęcia i zasilanie benzyny idzie do donikąd chyba jest nie podłączone zgaduje. Zlikwiduj ta samoróbkę z dławika i węża ogrodowego. Ustaw pływak i zajmij się regulacją gaźnika a nie będzie ci to potrzebne. Typowe myślenie Polaka zamiast zniwelować przyczynę, walczy się za skutkiem.
Polecam jeszcze tu lekturę http://www.belfegor.neost..._32_34_TLDE.pdf
P.S gaźnik absolutnie nie wygląda jak by ktoś czyścił to swoja drogą
Popatrz się jak wyglądał mój ostatni zregenerowany gaźnik
Jaki jest sens rozebrać gaźnik i wymienić zestaw naprawczy nie robiąc dokładnego czyszczenia wszystkich kanałów mechanizmów itp. ?!? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
tobiasz256
witamy nowego
Wiek: 31 Dołączył: 13 Cze 2011 Posty: 9 Skąd: Przysucha
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-06-2011, 08:05
|
|
|
Tam gdzie jest ta tasma nie ma dziurki poprostu nie zdjalem jej. Pozwijam ja, zdejme ten kranik i sprobuje ustawic plywak |
|
|
|
|
g_p
Wiek: 46 Dołączył: 23 Lut 2009 Posty: 42 Skąd: LODZ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-06-2011, 09:09 1.4 gaznik
|
|
|
Moim zdaniem są pomylone kable zapłonowe. Znalazłem takie zdjęcie porównaj i zobacz.
http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0012348.jpg
Wiesz co i chyba brakuje cutoffa w gazniku. Nie wiele widac na zdjeciach. Czerwony przewod na 3 zdjeciu gdzie idzie? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-06-2011, 10:06
|
|
|
g_p napisał/a: | Moim zdaniem są pomylone kable zapłonowe. Znalazłem takie zdjęcie porównaj i zobacz. | Moim zdaniem ma dobrze podpięte choć do końca nie widać gdzie co leci (straszne spaghetti, można by je trochę uporządkować zawłaszcza że są mocowania na kable), na pewno ma krzywo wsadzony aparat, ale to standard, co zresztą widać na drugiej fotce z aparatem zapłonowym. g_p napisał/a: | Wiesz co i chyba brakuje cutoffa w gazniku. Nie wiele widac na zdjeciach. Czerwony przewod na 3 zdjęciu gdzie idzie? | Po czym wnioskujesz? Na żadnej fotce nie widać cut-off, a zasilanie biegnie w dobrą stronę czyli w stronę grodzi.
Z tego co pamiętam było tak
|
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
g_p
Wiek: 46 Dołączył: 23 Lut 2009 Posty: 42 Skąd: LODZ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-06-2011, 12:33
|
|
|
Nie wiele widac na zdjeciach. Gdybam koszt kontroli zaden. Czasem najprostsze rzeczy wychodza najpóźniej. |
|
|
|
|
tobiasz256
witamy nowego
Wiek: 31 Dołączył: 13 Cze 2011 Posty: 9 Skąd: Przysucha
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-06-2011, 13:29
|
|
|
Przewody są dobrze podłączone ale sprawdze jeszcze dla pewnosci i napiszę co wyszlo |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-06-2011, 15:06
|
|
|
tobiasz256, dobrze masz podłączone badałem na foto. Sprawdź ewentualnie czy aparat zapłonowy dobrze siedzi w bloku i nie obraca się w gnieździe. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
tobiasz256
witamy nowego
Wiek: 31 Dołączył: 13 Cze 2011 Posty: 9 Skąd: Przysucha
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-06-2011, 14:09
|
|
|
Witam sprawdziłem połączenie świec jest OK tak jak mówiłeś Kajlon za regulację pływaka wezmę się w sobotę wykręcę gaźnik wyczyszczę i zmontuje, wymienię wszystkie wężyki od podciśnienia. Dziś na rozgrzanym silniku coś około 70stopni wkręciłem śrubkę od regulacji składu mieszanki o 0.5 obrotu efekt zero mulenia sprawdzę jeszcze dziś wieczorem jak porządnie silnik ostygnie. Teraz jak odpalam Tipo gwałtownie dodaje gaz w dechę i zero mulenia czy strzału w rurę dolotową. Rurę poskręcałem troszeczkę jak mogłem, kranik zlikwiduję w sobotę jak ustawie ten pływak. Czytałem ten pdf na temat regulacji, regeneracji gaźnika i wnioskuję że ciężko byłoby mi go ustawić przy tych pompkach podciśnieniowych dlatego nie będę kupował nowego zestawu naprawczego tylko postaram się dokładnie wyczyścić to co już jest. |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-06-2011, 21:00
|
|
|
tobiasz256, kup sobie preparat do czyszczenia gaźników w sprayu, rozbierz gaźnik na części i przepłukaj tym preparatem wszystkie kanaliki gaźnika jak masz możliwość przedmuchania sprężonym powietrzem to też polecam po kanalikach przejechać Resztę masz w PDF od Przemka. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
tobiasz256
witamy nowego
Wiek: 31 Dołączył: 13 Cze 2011 Posty: 9 Skąd: Przysucha
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-06-2011, 06:39
|
|
|
Dziś pójdę do sklepu i kupie, posiadam kompresor to przedmucham.
** Dodano: 18-06-2011, 10:42 **
Gaźnik wyczyszczony, pływak ustawiony rezultat leciutkie przyduszenie czasami zgaśnięcie gdy silnik chodzi na małych obrotach a ja wdepne mu odrazu gaz w deche, po za tym idzie ładnie myślę że trzeba podjechać na regulacje składu mieszanki. Poniżej fotka gaźnika.
PS: taśma jest już zdjęta i rura pozwijana.
|
|
|
|
|
|