wymiana wahacza |
Autor |
Wiadomość |
dolarinho
Wiek: 35 Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 114 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-07-2009, 18:45 wymiana wahacza
|
|
|
witam musze wymienic wahacz a nie wiem jak sie za to zabrac... ma moze ktos instrukcje z fotkami jak to zrobic, tzn co po kolei odkrecic itp.
po drugie jak mocuje sie ten sworzeń ? jest on tylko na wcisk?
po trzecie czy po wymianie wahacza musze ustawiac zbierznosc? |
_________________ dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...
Tempra 1.9D [*] R.I.P. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 12-07-2009, 18:59
|
|
|
http://forum.tempra.org/t...mieni%E6+wahacz
** Dodano: 12-07-2009, 19:59 **
dolarinho napisał/a: | po trzecie czy po wymianie wahacza musze ustawiac zbierznosc? |
tak |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-07-2009, 19:21
|
|
|
były opisy...
generalnie, po podparciu auta i zdjęcia koła trza się zabrać za rozkręcenie tego, do czego wahacz przyczepiony
od strony auta jego 'zawiasy' z tulejami są na 4śrubach, nie pamiętam, chyba na 15kę; po 2 śruby na mocowanie;
od strony koła wahacz tylko sworzniem się trzyma w zwrotnicy.
ze zwrotnicy wykręcasz tą 'śrubę' mocującą sworzeń, wysuwasz ją;
po prostu na sworzniu wystającym z wahacza masz wgłębienie, jak nacięcie, jak sworzeń włożysz do zwrotnicy i wsuniesz tam tą śrubę to ona sworzeń blokuje;
po jej wysunięciu sworzeń jest 'wolny';
tyle w teorii, ale by wymanewrować wahaczem i go wyjąć czasem trzeba troszkę się pobawić, dlatego możesz sobie odkręcić zwrotnicę od amortyzatora, to tylko 2 śruby, poluzować nakrętkę półosi lub część z tych elementów, zależy jak Ci to pójdzie, poodkręcać od siebie, wtedy po przykręceniu wahacza łatwiej Ci będzie tak manewrować tym by sworzeń wlazł w otwór w zwrotnicy;
zacznij może od przykręcenia nowego wahacza do podwozia auta, potem możesz np jakimś ramieniem, prętem go odgiąć w dół i spróbować przy puszczaniu trafić jego sworzniem do zwrotnicy, to może nic nie będziesz musiał rozkręcać;
sworznie w tych wahaczach są niewymienne, raz nabite a próby wybicia i wbicia nowego sworznia są wg mnie bez sensu, nieopłacalne i nie wiem jak z trwałością;
wahacze wypada wymieniać parami, nie są to amorki co prawda, ale warto czasem;
zbieżność oczywiście po wymianie musisz ustawić; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-07-2009, 19:33
|
|
|
Luczu napisał/a: | dolarinho napisał/a:
po trzecie czy po wymianie wahacza musze ustawiac zbierznosc?
tak | jakoś w moim przypadku zupełnie nie potrzebne było regulowanie zbieżności |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 12-07-2009, 19:44
|
|
|
ciechu, u mnie ścina opone |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-07-2009, 20:12
|
|
|
Panowie robić zbieżność po wymianie wachaczy dla mnie to przerost formy nad treścią |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
ToudiQn
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 28 Sie 2007 Posty: 139 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-07-2009, 20:36
|
|
|
hehehe ja wymieniałem wahacze razem z drążkami i nic mi nie ścina a mam nówki opony po prostu liczyłem obroty przy wykrecaniu i wkrecaniu drążka...... duży plus ze nie mamy regulacji konta pochylenia kół |
_________________ ByŁo :-Fiat Tipo 1.4S 1994r-
ByŁo -Fiat Tipo 2.0 16V- 1992r- Sedicivalvole
Jest: -Subaru Legacy 2.0 Turbo 260HP 1996r |
|
|
|
|
krzys80
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Lip 2008 Posty: 150 Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-07-2009, 20:40
|
|
|
dziura793@o2.pl napisał/a: | Panowie robić zbieżność po wymianie wachaczy dla mnie to przerost formy nad treścią |
Marek, u mnie przed wymianą wahacza oponki szły równo, a po wymianie - 4 cm od środka ścięło bieżnik. Tyle dobrze, że oponki były na dojechanie.
Ja osobiście zalecałbym regulację, aczkolwiek wiem że zdania na ten temat są podzielone. |
_________________ było: Tipo 1,4 LPG 91r.
jest: Mondeo mk2 1,8TD 98r. |
|
|
|
|
rudaslaska7
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 168 Skąd: Ruda Slaska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-07-2009, 20:48
|
|
|
gdzie mozna zrobic zbiezność i geometrię kół ? jakieś specjalne warsztaty są od tego ? czy trzeba sie umawiac miesiąc prędzej czy podjezdzam i juz ? jestem zielony |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 12-07-2009, 20:58
|
|
|
rudaslaska7, a choćby na stacji kontroli pojazdów
Cena... kolega w audi 80 płacił 110 zł chyba a ojcu znajomy robi za 50 zł. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-07-2009, 21:01
|
|
|
Krzychu powiem Ci ,że parę razy zmieniałem już wachacze u siebie i ani razu nie jechałem na zbieżność nie było takiej konieczności,nawet jak zmieniałem końcówki drążków to zrobiłem ta jak napisał ToudiQn, i nie ma problema
** Dodano: 12-07-2009, 22:29 **
rudaslaska7, gdybyś się wybierał na zrobienie zbieżości to pamiętaj,że musisz mieć sprawne zawieszenie
ogólnie wachacze,gałki,mile widziany minimalny luz na przekładni kierowniczej,opony też żeby nie były
wyjechane po bokach |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
krzys80
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Lip 2008 Posty: 150 Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-07-2009, 23:34
|
|
|
dziura793@o2.pl napisał/a: | Krzychu powiem Ci ,że parę razy zmieniałem już wachacze u siebie i ani razu nie jechałem na zbieżność nie było takiej konieczności,nawet jak zmieniałem końcówki drążków to zrobiłem ta jak napisał ToudiQn, i nie ma problema |
W sumie to narobiłem trochę zamętu. Wahacz był wymieniany + końcówka drążka (przez nieudolnego znajomego, pisałem o tym kiedyś) więc to pewnie było powodem utraty bieżnika.
Marku zwracam honor.
Luczu napisał/a: | Cena... kolega w audi 80 płacił 110 zł chyba a ojcu znajomy robi za 50 zł. |
U mnie w mieście taka usługa w warsztacie (nie w OSKP) kosztuje od 40 do 50 zł, aczkolwiek kumpel raz zapłacił 80 zeta (Vectra II). |
_________________ było: Tipo 1,4 LPG 91r.
jest: Mondeo mk2 1,8TD 98r. |
|
|
|
|
rudaslaska7
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 168 Skąd: Ruda Slaska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-07-2009, 04:28
|
|
|
dziura793@o2.pl napisał/a: | Krzychu powiem Ci ,że parę razy zmieniałem już wachacze u siebie i ani razu nie jechałem na zbieżność nie było takiej konieczności,nawet jak zmieniałem końcówki drążków to zrobiłem ta jak napisał ToudiQn, i nie ma problema
** Dodano: 12-07-2009, 22:29 **
rudaslaska7, gdybyś się wybierał na zrobienie zbieżości to pamiętaj,że musisz mieć sprawne zawieszenie
ogólnie wachacze,gałki,mile widziany minimalny luz na przekładni kierowniczej,opony też żeby nie były
wyjechane po bokach |
czyli najpierw musze gum poszukac bo przez rozwalone łożysko mam z 5cm ścięte z tyłu dzieki za odpowiedz |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-07-2009, 12:39
|
|
|
krzys80 napisał/a: | W sumie to narobiłem trochę zamętu. Wahacz był wymieniany + końcówka drążka (przez nieudolnego znajomego, pisałem o tym kiedyś) więc to pewnie było powodem utraty bieżnika.
Marku zwracam honor. |
Krzychu spoko miałem nawet zapytać,czy przy okazji nie wymieniałeś końcówek,bo przy wymianie samego wachacza to byłoby raczej mało prawdopodobne |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-07-2009, 16:07
|
|
|
dziura793@o2.pl napisał/a: | ,że musisz mieć sprawne zawieszenie
ogólnie wachacze,gałki,mile widziany minimalny luz na przekładni kierowniczej,opony też żeby nie były
wyjechane po bokach |
mile? chyba nie mile widziany... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
dolarinho
Wiek: 35 Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 114 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-07-2009, 16:16
|
|
|
Roport
wahacz wymieniony, z bólami godzine mi to zajęło, ogólnie stary to był szmelc kupy sie nie trzymał, nowy zakupiony w serwisie fiata, pare tysięcy wytrzyma |
_________________ dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...
Tempra 1.9D [*] R.I.P. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 13-07-2009, 16:24
|
|
|
dolarinho, tak się złożyło że ja godzinę temu skończyłem wymiane wahacza :p Okazało się, że końcówka drążka też do wymiany im usiałem gnać do motoryzacyjnego. Zakupiłem ją za całe 22 zł :p |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
dolarinho
Wiek: 35 Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 114 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-07-2009, 16:48
|
|
|
ja za drążek sie nie brałem, mam tylko nowe końcówki stabilizatorów po obu stronach |
_________________ dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...
Tempra 1.9D [*] R.I.P. |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-07-2009, 20:32
|
|
|
konikks napisał/a: | mile? chyba nie mile widziany... |
konikks,sorki źle sprecyzowałem,wiadomo chyba że chodzi o jak najmniejszy luz na przekładni |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
|