|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
dodatkowy panel. |
Autor |
Wiadomość |
cezar60
Wiek: 34 Dołączył: 31 Lip 2008 Posty: 324 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 23-12-2008, 17:47 dodatkowy panel.
|
|
|
witam,
chcialbym zrobic w moim tipo dodatkowy panel z takimi pstryczkami,. Myslalem zeby je umiescic nad tymi pokretłami od sterowania nawiewu , na tym plastiku umiescic pstryczki i wzdłuz jakas blaszke i do niej podłaczyc + i - , i do pstryczkow podłaczyc np, podswietlenia dodatkowe np. na nogi itp. i zeby tym pstryczkiem wyłaczac i właczac , i pare tych pstyczkow zrobic i opo podłaczac,. taki pomysł, tylko niewiem jak sie zabrac za to i co bedzie potrzebne. co o tym myslicie?? |
_________________ Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-12-2008, 18:15
|
|
|
cezar60, to nie od blaszki + i - tylko do przełącznika. Poza tym to nie + i - tylko np odcinanie minusa, albo plusa. Przecież przełącznikiem nie łączysz plisa i minusa, tylko łączysz odcięcie danego bieguna z jego źródłem - np. Dajesz do żarówki nad nogi plusa z aku, a minusa skądkolwiek, puszczasz tego minusa do przełącznika, a dopiero potem to żarówki.
cezar60 napisał/a: | wzdłuz jakas blaszke i do niej podłaczyc + i - | żeby się grzała, czy żeby się przewody paliły?
cezar60 napisał/a: | co o tym myslicie?? | kto potrzebuje ten robi. Ja u siebie zrobiłem 3 przełączniki i 2 guziki i gra to wszystko ok. nie robiłem żadnych kombinowanych paneli tylko wkomponowałem to w tunel środkowy.
cezar60 napisał/a: | co bedzie potrzebne | po pierwsze to wiertło, pilnik, kabel, wsuwki do przełącznika, taśma izolacyjna, albo opaski termokurczliwe, nóż, kombinerki i klucz o ile kupisz przełączniki montowane na gwint.
U mnie jest tak:
od lewej 2 czarne przyciski - klapa i póki co nic, ale plan jest
poniżej 3 włączniki: tuba, oświetlenie nad nogami i halogeny
|
_________________
|
|
|
|
|
Mrogas
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 143 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-12-2008, 19:32
|
|
|
cezar60 ja tez mysle nad czyms podobnym i tak jak Ty planowałem zrobic to nad sterowaniem nawiewu tyle że też nie proponuje blaszek na + & - tylko przełączniki hebelkowe trójpozycyjne np: do podświetlania na nogi 1 pozycja 2 pozycja - 0 a trzecia pozycja na nogi i jakies satelitki po bokach i na mocowaniach gwintowanych tak jak podpowiadał mrk69 |
_________________
|
|
|
|
|
cezar60
Wiek: 34 Dołączył: 31 Lip 2008 Posty: 324 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 23-12-2008, 19:49
|
|
|
u mrk69 sa takie kołeczki , nie za bardzo i pasuja. chcialbym takie male plastikowe pstryczki 1 0.
o takie cos chodzi powinno wejsc tam i takie 3-4 wstawic i ok. http://allegro.pl/item507...erwony_437.html |
_________________ Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG |
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 23-12-2008, 19:52
|
|
|
cezar60, ja mam cos takiego (foto ponizej) i powiem Ci ze idealnie pasują włączniki jakie kupisz w kazdym sklepie elektrycznym. I tak jak poprzednicy pisali - najlepiej podpiac plus do odbiornika a minus przeciąć przełącznikiem.
|
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
cezar60
Wiek: 34 Dołączył: 31 Lip 2008 Posty: 324 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 23-12-2008, 19:58
|
|
|
tipacz, o wlasnie o to chodzi . tylko ze wstawie tam ze 3-4 takie wlaczniki. |
_________________ Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 23-12-2008, 20:01
|
|
|
Mozesz spokojnie wstamic bo spokojnie sie zmiesci. A kabelki bez problemu puscisz bo jest dużo miejsca aby je puscic bokami w okolice zapalniczki. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
cezar60
Wiek: 34 Dołączył: 31 Lip 2008 Posty: 324 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 23-12-2008, 20:02
|
|
|
a plus i minus to od radia wezme ,. |
_________________ Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 23-12-2008, 20:04
|
|
|
cezar60, tego rozwiazania nie polecam bo jak podepniesz cos co ma troche wiekszy pobór mocy może Ci radio gasnąć. Lepiej poprowadz sobie bezposrednio od aku i wstaw na plusie jakis bezpiecznik np 10A. Nad pedałami i jakies 15cm na lewo masz miejsce któredy mozesz przeciagnac kable z komory silnika. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
|
cezar60
Wiek: 34 Dołączył: 31 Lip 2008 Posty: 324 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 23-12-2008, 20:05
|
|
|
to skad proponujesz wziasc +i- ? zapalniczka tez jest pod radio podpieta. |
_________________ Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 23-12-2008, 20:08
|
|
|
Patrz post powyzej. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-12-2008, 21:13
|
|
|
tipacz, a po co pod akumulator (za dużo roboty), sprawa jest banalna ! Ja zasilanie biorę bezpośrednio ze skrzynki bezpieczników! a masę z punktu koncentrycznego masy zaraz obok. Już tłumacze co i jak. Mianowicie do skrzynki z bezpiecznikami przychodzi zasilanie w postaci grubego czerwonego kabla zakończonego oczkiem które jest przykręcone do skrzynki do blaszek rozdzielających prąd na bezpieczniki, więc nic innego jak ściągnąć klemę + z aku żeby nas nie zabiło odkręcić śrubę i włala na nią możemy zakładać kolejne końcóweczki oczkowe do których lutujemy kabelki czerwone którymi płynie +, zaś - (minus) jest zaraz obok do karoserii przykręcony (masa czarnych kabli wkręcona śrubą do blachy) i po krzyku. Podświetlanie nóżek, oraz przełączniki postaram ci się pstryknąć fotkę jak to wygląda. cezar60, panel z przyciskami taki jaki chcesz zrobić mam w swojej galerii pokazany zapraszam.
** Dodano: 23-12-2008, 23:33 **
cezar60, Dodam jeszcze że na każdy przewodów + zakładasz podstawę bezpiecznika wraz z bezpiecznikiem w zależności od osprzętu jaki będzie na danym kablu. Np. dla oświetlania na LED'ach bezpiecznik 5A to aż za dużo.
** Dodano: 23-12-2008, 23:37 **
Wszystko proponuje robić na kablach 1mm używając standardu czerwony i czarny |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 24-12-2008, 08:59
|
|
|
JAM_BELFEGOR, ja zaproponowałem takie rozwiazanie jakie ja stosuje. To które Ty zaproponowałes oczywiscie tez jest dobre. Kazdy robi tak jak mu pasuje. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-12-2008, 12:30
|
|
|
tipacz, jasne tylko napisałem to koledze żeby się nie męczył, bo pierwsze swoje kable tak ciągnąłem jak ty i wiem jaki jest problem z uszczelką w grodzi, jak ktoś ją ma poza tym pod maską w pobliżu aku robi się masa nie potrzebnych kabli. Tobie też polecam ten sposób gdybyś chciał jeszcze coś podłączać |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|