Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
zacisk hamulca przod
Autor Wiadomość
Tipo 


Dołączył: 06 Lip 2005
Posty: 20
Skąd: Tarnow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-02-2009, 13:37   zacisk hamulca przod

witam
po krotce opisze moj problem
tipek sciaga mi na lewa strone wiec wymienilem wachacz lacznik stabilizator koncowki drazkow i pojechalem na zbieznosc. Ale auto dalej sciaga na lewo.
Zauwazylem ze lekko mi sie grzeje lewa felga
rozebralem hamulce i okazalo sie ze mam 1 klocek bardziej starty.
Zabralem sie za remont hamulcow wyczyscilem tloczek zmienilem gumki, wyczyscilem caly zacisk, kupilem nowe prowadnice bo 1 byla skrzywiona.

I tu mam problem bo po zalozeniu nowych prowadnic widoczne sa delikatne luzy i prosze was o pomoc czy wymieniac caly ten korpus czy to zostaic z tymi luzami?

Co moze byc jeszcze przyczyna sciagania na lewo?

dodam ze przewody elastyczne byly wymieniane 4 lata temu na nowe
  
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 25-02-2009, 14:06   

jesli dalej kolo ci sie grzeje to wymien przewody elastyczne
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
Tipo 


Dołączył: 06 Lip 2005
Posty: 20
Skąd: Tarnow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-02-2009, 18:03   

ok
ale co z tymi luzami?
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-02-2009, 20:03   

Tipo, jesli sa na tyle duze, ze podczas jazdy na nierownosciach slyszysz jak sie jazmo na prowadnicach tlucze to wymien jazmo lub daj do regeneracji. Aczkolwiek nie kazy podejmuje sie regenerowania tego. Jak szukalbys na szrocie czy gdziekolwiek, zwroc uwage na typ swojego jazma, bo bylo kilka rodzai w TT.
Jesli zas luzy sa nie wielkie to nawciskaj w gniazda prowadnic gestego smaru i po zawodach.
Czy przed wymiana prowadnic nie miales luzu? moze kupiles nie te prowadnice co trzeba?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Tipo 


Dołączył: 06 Lip 2005
Posty: 20
Skąd: Tarnow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-02-2009, 20:09   

Nic nieslychac zadnych niepokojacych odglosow
luzy wczesniej byly, prowadnice sa identyczne jak mialem zalozone

co moze byc jeszcze przyczyna sciagania auta podczas jazdy w lewo

chce wszystko zrobic jak mam auto rozebrane
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 25-02-2009, 20:13   

Tipo napisał/a:
co moze byc jeszcze przyczyna sciagania auta podczas jazdy w lewo

Przyczyn moze byc wiele... wahacz, drązek kierowniczy, a mogło to byc tylko za niskie cisnienie w oponie ;)
No i sprawdziłbym jeszcze łozysko skoro ci sie koło grzało ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-02-2009, 20:23   

Tipo, luzy na sworzniach nawet w nowym układzie są, jeśli się nie tłucze to tak jak Ciechu78, piszę dużo smaru do układu hamulcowego w gniazda prowadnic i nie ma problemu. Co do ściągania to napisz czy to się dzieje jak tylko hamujesz czy cały czas. Tak a propos jestem w trakcie regeneracji zacisków z 1.8 16V, właściwie to skończyłem (jeszcze tylko farba schnie, a tłoczki czekają na poler) niedługo założę temat i fotki może się do czegoś przyda.
Tipo napisał/a:
dodam ze przewody elastyczne były wymieniane 4 lata temu na nowe
hmm.. przewody powinny być ok, ale to tez nie jest pewnik bo jeśli użyłeś jakiegoś taniego zamiennika i po 4 latach mogą się nadać do kosza. Dobre przewody to koszt około 25zł za stronę, może warto wymienić.
Cytat:
Przyczyn moze byc wiele... wahacz, drązek kierowniczy
egon., no ale kolega pisze
Tipo napisał/a:
wymienilem wachacz lacznik stabilizator koncowki drazkow i pojechalem na zbieznosc
no to to chyba można odfajkować.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 25-02-2009, 20:32   

JAM_BELFEGOR, no fakt :P
No ale łozysko chyba moze sprawdzic bo moze nie szumiec, ale moze ciezko sie "krecic" i tez bedzie sciągał na lewo bo koło bedzie miało opór, przynajmniej tak mysle ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-02-2009, 20:48   

egon. napisał/a:
No ale łozysko chyba moze sprawdzic bo moze nie szumiec, ale moze ciezko sie "krecic"
nie no owszem niech sprawdza :lalala: nie zbiednieje od tego, dlatego go się pytam czy go ściąga przy hamowaniu czy cały czas.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-02-2009, 20:52   

Tipo, a masz wspomaganie? mi tez sciaga auto ale delikatnie na lewo i wiem, ze to maglownica jest winna, ale nie jest to na tyle uciazliwe zeby trzeba bylo cos z tym robic. Sprawdz cisnienie we wszystkich oponach, wzglednie zamien przednie kola miejscami (lewe na prawe).
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Tipo 


Dołączył: 06 Lip 2005
Posty: 20
Skąd: Tarnow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-02-2009, 21:46   

wspomagania niemam, a sciaga caly czas
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-02-2009, 21:56   

Tipo, mocno Ci sciaga? jak puscisz kierownice to odrazu leci ci na przeciwny pas?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Tipo 


Dołączył: 06 Lip 2005
Posty: 20
Skąd: Tarnow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-03-2009, 17:56   

witam ponownie
a wiec tak:
sprawdzilem zbieznosc w innym zakladzie jest ok
wywazylem wszystkie kola
hamulce juz sa ok, nic nie ociera i sie nie grzeje

bylem u mechanika i twierdzi ze jest to jakis kąt pochylenia auta ze to w tipo czesto sie psuje

czy to rzeczywiście może byc przyczyną?
  
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-03-2009, 18:12   

Tipo, a widać u Ciebie żeby koło z przodu leciało pod kątem?Ja miałem kiedyś rozwaloną poduszkę górną amortyzatora
i cały macperson leciał po skosie,auto uciekało z jezdni nie mówiąc już o oponie
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
Tipo 


Dołączył: 06 Lip 2005
Posty: 20
Skąd: Tarnow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-03-2009, 19:03   

Zeby naprawic ten kat trzeba nawiercac cos w kolumnie mcpersona?

poducha nad amorem niewyglada za specjalnie, jest cala zardzewiala i czasem cos tam stukalo,

jutro mam jechac na to nawiercanie i ustawianie kata ale prosze o porade czy sie wstrzymac i wymieci ta poduche (jaki koszt jest poduszki?)


juz mi rece opadaja, tyle kasy i roboty wlozone w to auto a tu efektow niewidac tylko jeszcze gorzej.
  
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-03-2009, 20:37   

Tipo, nic nie nawiercaj broń Panie Boże,wymień tylko poduchę a koszt to nie wiem jak do Twojego modelu
(Brak dokładniejszych Informacji) zresztą poszukaj na Allegro albo daj ogłoszenie w dziale Kupię
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
Tipo 


Dołączył: 06 Lip 2005
Posty: 20
Skąd: Tarnow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-03-2009, 20:40   

tak mi mechanik nagadal ze cos trzeba nawiercac aby ten kat poprawic.

narazie sie z tym wstrzymam podjade jutro zapytac sie o koszt poduszki
  
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-03-2009, 21:52   

Tipo napisał/a:
jaki koszt jest poduszki?

coś około 50-60zł

Tipo napisał/a:
tak mi mechanik nagadal ze cos trzeba nawiercac aby ten kat poprawic.

Pewnie miał na myśli rozwiercenie otworów na "fasolki" w dolnym mocowaniu amortyzatora do zwrotnicy, niektóre samochody mają takie rozwiązania fabryczne, szczerze nie jest to całkiem głupie rozwiązanie i dosyć praktyczne.
Oczywiście wpierw wymienia się w zawieszeniu części zużyte a jak to nie pomaga to można rzeźbić
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Tipo 


Dołączył: 06 Lip 2005
Posty: 20
Skąd: Tarnow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-03-2009, 10:02   

witam
taki zabieg jest bezpieczny?

dzwonilem do mechanika podobno jest wachacz fabrycznie zadługi

i to rozwiercanie jest musowe

Prosze o porade
  
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-03-2009, 11:44   

Tipo, pisałeś,że zmieniałeś wahacz ale czy to ori z tipo?bo wiem,że Fiat Marea ma bardzo podobne i są ciut dłuższe albo Bravo teraz nie wiem :?
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
Tipo 


Dołączył: 06 Lip 2005
Posty: 20
Skąd: Tarnow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-03-2009, 14:03   

Kupilem zamiennik, na etykiecie pisalo Tipo, Tempra
podobno jest dluzszy o 3mm i dlatego tak sciagalo

jak odbiore auto to napisze czy zabieg rozwiercania sie udal
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load