zacisk hamulca przod |
Autor |
Wiadomość |
Tipo
Dołączył: 06 Lip 2005 Posty: 20 Skąd: Tarnow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-02-2009, 13:37 zacisk hamulca przod
|
|
|
witam
po krotce opisze moj problem
tipek sciaga mi na lewa strone wiec wymienilem wachacz lacznik stabilizator koncowki drazkow i pojechalem na zbieznosc. Ale auto dalej sciaga na lewo.
Zauwazylem ze lekko mi sie grzeje lewa felga
rozebralem hamulce i okazalo sie ze mam 1 klocek bardziej starty.
Zabralem sie za remont hamulcow wyczyscilem tloczek zmienilem gumki, wyczyscilem caly zacisk, kupilem nowe prowadnice bo 1 byla skrzywiona.
I tu mam problem bo po zalozeniu nowych prowadnic widoczne sa delikatne luzy i prosze was o pomoc czy wymieniac caly ten korpus czy to zostaic z tymi luzami?
Co moze byc jeszcze przyczyna sciagania na lewo?
dodam ze przewody elastyczne byly wymieniane 4 lata temu na nowe |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-02-2009, 14:06
|
|
|
jesli dalej kolo ci sie grzeje to wymien przewody elastyczne |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
Tipo
Dołączył: 06 Lip 2005 Posty: 20 Skąd: Tarnow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-02-2009, 18:03
|
|
|
ok
ale co z tymi luzami? |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-02-2009, 20:03
|
|
|
Tipo, jesli sa na tyle duze, ze podczas jazdy na nierownosciach slyszysz jak sie jazmo na prowadnicach tlucze to wymien jazmo lub daj do regeneracji. Aczkolwiek nie kazy podejmuje sie regenerowania tego. Jak szukalbys na szrocie czy gdziekolwiek, zwroc uwage na typ swojego jazma, bo bylo kilka rodzai w TT.
Jesli zas luzy sa nie wielkie to nawciskaj w gniazda prowadnic gestego smaru i po zawodach.
Czy przed wymiana prowadnic nie miales luzu? moze kupiles nie te prowadnice co trzeba? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Tipo
Dołączył: 06 Lip 2005 Posty: 20 Skąd: Tarnow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-02-2009, 20:09
|
|
|
Nic nieslychac zadnych niepokojacych odglosow
luzy wczesniej byly, prowadnice sa identyczne jak mialem zalozone
co moze byc jeszcze przyczyna sciagania auta podczas jazdy w lewo
chce wszystko zrobic jak mam auto rozebrane |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 25-02-2009, 20:13
|
|
|
Tipo napisał/a: | co moze byc jeszcze przyczyna sciagania auta podczas jazdy w lewo |
Przyczyn moze byc wiele... wahacz, drązek kierowniczy, a mogło to byc tylko za niskie cisnienie w oponie
No i sprawdziłbym jeszcze łozysko skoro ci sie koło grzało |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-02-2009, 20:23
|
|
|
Tipo, luzy na sworzniach nawet w nowym układzie są, jeśli się nie tłucze to tak jak Ciechu78, piszę dużo smaru do układu hamulcowego w gniazda prowadnic i nie ma problemu. Co do ściągania to napisz czy to się dzieje jak tylko hamujesz czy cały czas. Tak a propos jestem w trakcie regeneracji zacisków z 1.8 16V, właściwie to skończyłem (jeszcze tylko farba schnie, a tłoczki czekają na poler) niedługo założę temat i fotki może się do czegoś przyda. Tipo napisał/a: | dodam ze przewody elastyczne były wymieniane 4 lata temu na nowe | hmm.. przewody powinny być ok, ale to tez nie jest pewnik bo jeśli użyłeś jakiegoś taniego zamiennika i po 4 latach mogą się nadać do kosza. Dobre przewody to koszt około 25zł za stronę, może warto wymienić.
Cytat: | Przyczyn moze byc wiele... wahacz, drązek kierowniczy | egon., no ale kolega pisze Tipo napisał/a: | wymienilem wachacz lacznik stabilizator koncowki drazkow i pojechalem na zbieznosc | no to to chyba można odfajkować. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 25-02-2009, 20:32
|
|
|
JAM_BELFEGOR, no fakt
No ale łozysko chyba moze sprawdzic bo moze nie szumiec, ale moze ciezko sie "krecic" i tez bedzie sciągał na lewo bo koło bedzie miało opór, przynajmniej tak mysle |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-02-2009, 20:48
|
|
|
egon. napisał/a: | No ale łozysko chyba moze sprawdzic bo moze nie szumiec, ale moze ciezko sie "krecic" | nie no owszem niech sprawdza nie zbiednieje od tego, dlatego go się pytam czy go ściąga przy hamowaniu czy cały czas. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-02-2009, 20:52
|
|
|
Tipo, a masz wspomaganie? mi tez sciaga auto ale delikatnie na lewo i wiem, ze to maglownica jest winna, ale nie jest to na tyle uciazliwe zeby trzeba bylo cos z tym robic. Sprawdz cisnienie we wszystkich oponach, wzglednie zamien przednie kola miejscami (lewe na prawe). |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Tipo
Dołączył: 06 Lip 2005 Posty: 20 Skąd: Tarnow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-02-2009, 21:46
|
|
|
wspomagania niemam, a sciaga caly czas |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-02-2009, 21:56
|
|
|
Tipo, mocno Ci sciaga? jak puscisz kierownice to odrazu leci ci na przeciwny pas? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Tipo
Dołączył: 06 Lip 2005 Posty: 20 Skąd: Tarnow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-03-2009, 17:56
|
|
|
witam ponownie
a wiec tak:
sprawdzilem zbieznosc w innym zakladzie jest ok
wywazylem wszystkie kola
hamulce juz sa ok, nic nie ociera i sie nie grzeje
bylem u mechanika i twierdzi ze jest to jakis kąt pochylenia auta ze to w tipo czesto sie psuje
czy to rzeczywiście może byc przyczyną? |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-03-2009, 18:12
|
|
|
Tipo, a widać u Ciebie żeby koło z przodu leciało pod kątem?Ja miałem kiedyś rozwaloną poduszkę górną amortyzatora
i cały macperson leciał po skosie,auto uciekało z jezdni nie mówiąc już o oponie |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
Tipo
Dołączył: 06 Lip 2005 Posty: 20 Skąd: Tarnow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-03-2009, 19:03
|
|
|
Zeby naprawic ten kat trzeba nawiercac cos w kolumnie mcpersona?
poducha nad amorem niewyglada za specjalnie, jest cala zardzewiala i czasem cos tam stukalo,
jutro mam jechac na to nawiercanie i ustawianie kata ale prosze o porade czy sie wstrzymac i wymieci ta poduche (jaki koszt jest poduszki?)
juz mi rece opadaja, tyle kasy i roboty wlozone w to auto a tu efektow niewidac tylko jeszcze gorzej. |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-03-2009, 20:37
|
|
|
Tipo, nic nie nawiercaj broń Panie Boże,wymień tylko poduchę a koszt to nie wiem jak do Twojego modelu
(Brak dokładniejszych Informacji) zresztą poszukaj na Allegro albo daj ogłoszenie w dziale Kupię |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
Tipo
Dołączył: 06 Lip 2005 Posty: 20 Skąd: Tarnow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-03-2009, 20:40
|
|
|
tak mi mechanik nagadal ze cos trzeba nawiercac aby ten kat poprawic.
narazie sie z tym wstrzymam podjade jutro zapytac sie o koszt poduszki |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-03-2009, 21:52
|
|
|
Tipo napisał/a: | jaki koszt jest poduszki? |
coś około 50-60zł
Tipo napisał/a: | tak mi mechanik nagadal ze cos trzeba nawiercac aby ten kat poprawic. |
Pewnie miał na myśli rozwiercenie otworów na "fasolki" w dolnym mocowaniu amortyzatora do zwrotnicy, niektóre samochody mają takie rozwiązania fabryczne, szczerze nie jest to całkiem głupie rozwiązanie i dosyć praktyczne.
Oczywiście wpierw wymienia się w zawieszeniu części zużyte a jak to nie pomaga to można rzeźbić |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Tipo
Dołączył: 06 Lip 2005 Posty: 20 Skąd: Tarnow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-03-2009, 10:02
|
|
|
witam
taki zabieg jest bezpieczny?
dzwonilem do mechanika podobno jest wachacz fabrycznie zadługi
i to rozwiercanie jest musowe
Prosze o porade |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-03-2009, 11:44
|
|
|
Tipo, pisałeś,że zmieniałeś wahacz ale czy to ori z tipo?bo wiem,że Fiat Marea ma bardzo podobne i są ciut dłuższe albo Bravo teraz nie wiem |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
Tipo
Dołączył: 06 Lip 2005 Posty: 20 Skąd: Tarnow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-03-2009, 14:03
|
|
|
Kupilem zamiennik, na etykiecie pisalo Tipo, Tempra
podobno jest dluzszy o 3mm i dlatego tak sciagalo
jak odbiore auto to napisze czy zabieg rozwiercania sie udal |
|
|
|
|
|