|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Obniżenie Sedi |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 183 Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-08-2009, 07:28 Obniżenie Sedi
|
|
|
Mam do kolegów co siedzą w temacie kilka pytań.
Znalazłem na Allegro kilka ofert sprężyn obniżających ale nie wiem czy będą pasowały do Sedi, np.:
http://moto.allegro.pl/it...avo_weitec.html
http://moto.allegro.pl/it...rzod_i_tyl.html
lub jeszcze są Eibachy nowe. Novitec są wyciągnięte z 1.6 16v i obniżają około 2-3 mm.
Co by koledzy radzili? Uprzedzam pytania - miałem wymieniane zawieszenie. Z tego co widziałem to amory są jakieś JAKO. Najbardziej kuszą mnie te Novitec ale nie wiem czy będą się dobrze spisywać w Sedi. Patrzyłem na wagę Bravo 1.6 i ma 1050 kg. Mało jeżdżone w Polsce, wyciągnięte ze sprowadzonego z Niemiec.
No i zostają amorki. Czy z Alfy GTV 2.0 16v TS będą pasować? GTV było robione na płycie podłogowej Tipo.
Z jakich samochodów można szukać zawieszenia? Bravo/a, Dedra/Delta, Alfa 155? Tyle wiem że na bank pasują. Jeśli ktoś ma coś do zaoferowania to prosiłbym o PW. |
_________________ Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-08-2009, 11:43
|
|
|
Alfa GTV ma może wspólną płytę podłogową z Fiatem / Lancią , ale już zawieszenia nie !!!
- z przodu ma podwójny stabilizator , z czego ten drugi ( którego nie ma w Fiacie ) - mocowany jest do amortyzatora
- z tyłu ma zawieszenie wielowahaczowe , a nie pojedynczy wahacz wleczony jak Fiat / Lancia
Jak łatwo zgadnąć - amory też ma inne ... |
|
|
|
|
Dawid
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 183 Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-08-2009, 12:35
|
|
|
Z większymi silnikami dobra. Ale waga tego 1.6 jest podobna do Sedi, różnica to ~70 kg. Taką różnicę robi? Nie znam się w ogóle na sprężynach i amorach dlatego takie moje pytania. Znowu te Weiteci są niby od 1.2 do 1.8. Zawiasu z HGT raczej bym nie chciał, ponieważ słyszałem, że nieźle potrafi wytrzepać.
Co sądzicie o H&R. Warto? Wcześniej czytałem że łamliwe są.
http://moto.allegro.pl/it...fiat_brava.html
schab, gdzie ten dodatkowy stabilizator jest montowany w przednim amorze do GTV?
Mógłby ktoś napisać z czego i co mogę wsadzić do Tipo? Z góry dziękuję za odpowiedź. |
_________________ Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 31-08-2009, 13:33
|
|
|
ja mam H&R już jakiś czas i nic się nie dzieje |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-09-2009, 09:18
|
|
|
H&R są łamliwe jak każde inne . Jak jeździsz przeładowanym autem , albo przelatujesz przez torowiska z prędkością światła - to połamiesz każde ...
A z innej beczki- tak wygląda fragment przedniego zawieszenia GTV ( kliknij na obrazek , to się powiększy ) :
|
|
|
|
|
Dawid
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 183 Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-09-2009, 17:32
|
|
|
schab, czyli wsadzając amory od GTV będą one niepoprawnie pracować z powodu braku stabilizatora? Amortyzator się szybciej zużyje w Tipo? Pomęczę Cię jeszcze trochę bo mam okazyjnie do kupienia przednie amory z GTV. Oferta jest kusząca a nie chcę się władować i wyrzucić kasy w błoto. |
_________________ Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-09-2009, 17:58
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | ja mam H&R już jakiś czas i nic się nie dzieje |
Ja mam przeszło 5 latek i żyją |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-09-2009, 18:34
|
|
|
Ja mam H&R 2 lata i jeżdżę bez żadnych problemów |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-09-2009, 20:57
|
|
|
Dawid napisał/a: | schab, czyli wsadzając amory od GTV będą one niepoprawnie pracować z powodu braku stabilizatora? Amortyzator się szybciej zużyje w Tipo? Pomęczę Cię jeszcze trochę bo mam okazyjnie do kupienia przednie amory z GTV. Oferta jest kusząca a nie chcę się władować i wyrzucić kasy w błoto. |
Amory będą pracowały normalnie , będziesz miał jeden stabilizator , więc całe zawieszenie zadziała . Ja tylko zmierzam do czego innego : są to INNE amortyzatory niż dedykowane do Tipo i jego krewnych . Nie dysponuję danymi typu siła odbicia , czy dobicia , ale mam wątpliwość , czy otwory mocujące do amora całą zwrotnicę z piastą - będą wyznaczać ten sam kąt pochylenia koła . Efekt może być karykaturalny - auto np. będzie miało koła pochylone dołem do środka , jak nie przymierzając krzywe nogi piłkarza , czy ( już bliżej - z motoryzacji ) tylne koła ciężarowej Tatry . Taki wynik dała mi na przykład próba przełożenia do mojej Dedry bardzo dobrych skądinąd amorów i sprężyn od Fiata Ritmo .
Nie wiem , czemu tak się przypaliłeś na tą GTV . Syn mający Lancię Deltę 2,0 16V ( więc bliską krewną Sedici ) wypatrzył na Allegro kilka typów nowych amorów w cenach poniżej 100 zł / szt . Jest to na pewno mniejsze ryzyko , niż używki nawet z tak elitarnego auta ... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|