Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
żarzenie sie kontrolki ładowania aku
Autor Wiadomość
SlaVo 



Wiek: 36
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 20
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-05-2008, 06:01   żarzenie sie kontrolki ładowania aku

Witam, mam nastepujacy problem czasami ( bardziej czesciej) sie zapal kontrolka od ładowania ale nie jest ona w pelni świcaca tylko tak do połowy żarzy sie :( co to moze być czyżby szczotki w alternatorze czy jeszcze cos innego moze być przyczyna ?? z góry thx
_________________
Jest VW Passat B3 Variant 1.8 '90 i jest Tipo 1.4 '94 ;)
     assistance
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-05-2008, 08:57   

tylko na wolnych obrotach czy niezależnie od obrotów??

szczotki idą na pierwszy ogień do przejrzenia
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 04-05-2008, 09:15   

A ja obstawiam sprawdzenie naciągu paska na alternatorze.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-05-2008, 09:16   

A ja obstawiam regulator napięcia ;D Kolego poszukaj na forum,bo było o tym sporo pisane...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 04-05-2008, 09:17   

Ciekawe kto bedzie miał racje?
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-05-2008, 09:28   

Cytat:
A ja obstawiam sprawdzenie naciągu paska na alternatorze.


dlatego spytałem o obroty...
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 04-05-2008, 09:31   

yoyo, ale ja wcale nie sądzę że nie masz racji :lalala:
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
kajuja 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 76
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 82
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-05-2008, 13:22   

Witaj SlaVo
Dorzucę moje doświadczenie z podobnego przypadku.
Alternator ma trzy małe diody (oprócz tych sześciu dużych), które dają napięcie do regulatora.
U mnie jedna z nich padła (przerwa) i podświetlała się ta kontrolka.
Załączam plik (nie wiem jak mi to wyjdzie), w którym sobie to opisałem kiedyś.
http://www.tempra.org/uploads/alternator.doc
i sam schemat

Może podobne zjawisko wystąpiło u Ciebie?
Oryginalnie te diody są zalane we wspólnej obudowie, ale sam stosowałem w to miejsce zwykłą diodę na prąd 1A i napięcie większe niż 100V (z uwagi na możliwe przepięcia).

Powodzenia w dociekaniu i naprawie.
kajuja
_________________
Kazimierz, Ford Fusion 1.4 TDCI
     Moneta
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-05-2008, 13:30   

Miałem podobne objawy w Temperce i też powodem żarzenia były diody.
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
SlaVo 



Wiek: 36
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 20
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-05-2008, 14:16   

yoyo napisał/a:
tylko na wolnych obrotach czy niezależnie od obrotów??

szczotki idą na pierwszy ogień do przejrzenia


wogole na wolnych i na wysokich obrotach ...

dzieki chłopaki bede szperał aż dojde i napisze co było :idea:
_________________
Jest VW Passat B3 Variant 1.8 '90 i jest Tipo 1.4 '94 ;)
     assistance
 
 
kajuja 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 76
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 82
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-05-2008, 17:00   

SlaVo

Dorzucę tylko jeszcze, że napięcie z tych trzech diod decyduje wprost o tym czy się świeci kontrolka czy nie, natomiast regulator alternatora z tego napięcia (jako żródła nie podlegającego zmiennym obciążeniom akumulatora przez różne odbiorniki samochodu) puszcza prąd do uzwojenia wzbudzenia (jak taki regulowany kran) i póki mu starczy "otwarcia" stara się utrzymać właściwe napięcie na zaciskach alternatora. Więc jest możliwy stan gdy to napięcie jest za niskie, co daje efekt w postaci żarzenia się kontrolki ładowania, a starcza go jeszcze (przy pełnym otwarciu się regulatora) na zapewnienie właściwego prądu wzbudzenia i utrzymanie poprawnego napięcia na wyjściu alternatora. Po prostu margines bezpiecznej pracy alternatora (niezależności napięcia od obciążenia) został w ten sposób bardzo ograniczony. ;D

To tyle teoretyzowania, a na marginesie przytoczę historyjkę mojego kolegi, który na wolnych i niskich obrotach miał ładowanie, a na wysokich już nie. Wszyscy teoretycy już włosy rwali sobie z głów nie mogąc tego nijak wyjaśnić, a sprawa była banalna. Pasek klinowy był tylko trochę za luźny (ani za mało, ani za dużo za luźny) i na niskich obrotach jakoś jeszcze napędzał alternator, a na wysokich na pasek przesuwający się po kółkach działała już taka siła odśrodkowa, że odsuwał się on od kółka i zaczynał się poślizg. Wystarczyło mocniejsze napięcie paska. :lol:

Pozdrawiam deszczowo (aktualnie u mnie za oknem)
kajuja
_________________
Kazimierz, Ford Fusion 1.4 TDCI
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load