|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
żarzenie sie kontrolki ładowania aku |
Autor |
Wiadomość |
SlaVo
Wiek: 36 Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 20 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 06:01 żarzenie sie kontrolki ładowania aku
|
|
|
Witam, mam nastepujacy problem czasami ( bardziej czesciej) sie zapal kontrolka od ładowania ale nie jest ona w pelni świcaca tylko tak do połowy żarzy sie co to moze być czyżby szczotki w alternatorze czy jeszcze cos innego moze być przyczyna ?? z góry thx |
_________________ Jest VW Passat B3 Variant 1.8 '90 i jest Tipo 1.4 '94 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 08:57
|
|
|
tylko na wolnych obrotach czy niezależnie od obrotów??
szczotki idą na pierwszy ogień do przejrzenia |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 04-05-2008, 09:15
|
|
|
A ja obstawiam sprawdzenie naciągu paska na alternatorze. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 09:16
|
|
|
A ja obstawiam regulator napięcia Kolego poszukaj na forum,bo było o tym sporo pisane... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 04-05-2008, 09:17
|
|
|
Ciekawe kto bedzie miał racje? |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 09:28
|
|
|
Cytat: | A ja obstawiam sprawdzenie naciągu paska na alternatorze. |
dlatego spytałem o obroty... |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 04-05-2008, 09:31
|
|
|
yoyo, ale ja wcale nie sądzę że nie masz racji |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
kajuja
Pomógł: 2 razy Wiek: 76 Dołączył: 16 Mar 2008 Posty: 82 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-05-2008, 13:22
|
|
|
Witaj SlaVo
Dorzucę moje doświadczenie z podobnego przypadku.
Alternator ma trzy małe diody (oprócz tych sześciu dużych), które dają napięcie do regulatora.
U mnie jedna z nich padła (przerwa) i podświetlała się ta kontrolka.
Załączam plik (nie wiem jak mi to wyjdzie), w którym sobie to opisałem kiedyś.
http://www.tempra.org/uploads/alternator.doc
i sam schemat
Może podobne zjawisko wystąpiło u Ciebie?
Oryginalnie te diody są zalane we wspólnej obudowie, ale sam stosowałem w to miejsce zwykłą diodę na prąd 1A i napięcie większe niż 100V (z uwagi na możliwe przepięcia).
Powodzenia w dociekaniu i naprawie.
kajuja |
_________________ Kazimierz, Ford Fusion 1.4 TDCI |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 13:30
|
|
|
Miałem podobne objawy w Temperce i też powodem żarzenia były diody. |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
SlaVo
Wiek: 36 Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 20 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 14:16
|
|
|
yoyo napisał/a: | tylko na wolnych obrotach czy niezależnie od obrotów??
szczotki idą na pierwszy ogień do przejrzenia |
wogole na wolnych i na wysokich obrotach ...
dzieki chłopaki bede szperał aż dojde i napisze co było |
_________________ Jest VW Passat B3 Variant 1.8 '90 i jest Tipo 1.4 '94 |
|
|
|
|
kajuja
Pomógł: 2 razy Wiek: 76 Dołączył: 16 Mar 2008 Posty: 82 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-05-2008, 17:00
|
|
|
SlaVo
Dorzucę tylko jeszcze, że napięcie z tych trzech diod decyduje wprost o tym czy się świeci kontrolka czy nie, natomiast regulator alternatora z tego napięcia (jako żródła nie podlegającego zmiennym obciążeniom akumulatora przez różne odbiorniki samochodu) puszcza prąd do uzwojenia wzbudzenia (jak taki regulowany kran) i póki mu starczy "otwarcia" stara się utrzymać właściwe napięcie na zaciskach alternatora. Więc jest możliwy stan gdy to napięcie jest za niskie, co daje efekt w postaci żarzenia się kontrolki ładowania, a starcza go jeszcze (przy pełnym otwarciu się regulatora) na zapewnienie właściwego prądu wzbudzenia i utrzymanie poprawnego napięcia na wyjściu alternatora. Po prostu margines bezpiecznej pracy alternatora (niezależności napięcia od obciążenia) został w ten sposób bardzo ograniczony.
To tyle teoretyzowania, a na marginesie przytoczę historyjkę mojego kolegi, który na wolnych i niskich obrotach miał ładowanie, a na wysokich już nie. Wszyscy teoretycy już włosy rwali sobie z głów nie mogąc tego nijak wyjaśnić, a sprawa była banalna. Pasek klinowy był tylko trochę za luźny (ani za mało, ani za dużo za luźny) i na niskich obrotach jakoś jeszcze napędzał alternator, a na wysokich na pasek przesuwający się po kółkach działała już taka siła odśrodkowa, że odsuwał się on od kółka i zaczynał się poślizg. Wystarczyło mocniejsze napięcie paska.
Pozdrawiam deszczowo (aktualnie u mnie za oknem)
kajuja |
_________________ Kazimierz, Ford Fusion 1.4 TDCI |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|