Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z alternatorem
Autor Wiadomość
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-10-2012, 13:15   Problem z alternatorem

Witam. Od kilku dni mój alternator się dziwnie zachowuję. Przy obciążeniu i zapaleniu świateł piszczy pasek i alternator nie wzbudza się. Pasek jest dość mocno napięty. Koło od alternatora jest już zjechane i pasek wpada za głęboko. Czy takie koło można kupić ?

Altek wzbudza się dopiero po dobrej minucie i przy spadku obrotów znowu umiera. Dopiero jak się dobrze nagrzeje auto altek jest wzbudzony. Co ma wpływ na wzbudzanie altka ?

Myślałem o mostku diodowym ale nie jestem pewien. PRzy włączonych światłach i ogrzewaniu szyby tylnej problem cały czas się pojawia.

Proszę o porady.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
vego21 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-10-2012, 13:27   

Wyjmij go, rozkręć, sprawdź stan szczotek, łożysk, wirnika itp... Przecie to pare minut roboty :) Mi regeneracja i czyszczenie rozrusznika wraz z altkiem zajęła godzinę.
  
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-10-2012, 13:48   

Lasgo07,wzbudzenie jest przez zarowke(kontrolke alternatora)i mostek w ktorym sa 3 diody.U mnie byla jedna spalona i byl problem ze wzbudzaniem i zazeniem sie kontrolki.Nie kupowalem mostka a zrobilem go sam.Identyczne diody dostalem w elektronicznym po 0,5 zl.Dla swietego spokoju wymienilem tez regulator napiecia.Za markowy MM dalem 25 zl.I do tej pory wszystko smiga dobrze:)

Nowe kolo pasowe tez powinno sie dac dokupic.jezeli pasek wchodzi gleboko w kolo i opiera sie az o spod to jak bys nie napial bedzie sie slizgal i piszczal bo nie opiera sie dostatecznie bokami.Jesli dobrze mysle masz pasek klinowy bo np.u mnie alternator ma pasek plaski wieloklinowy.

Czasem na wyciete kola da sie zalozyc szerszy pasek.Np yamiast 10mm yakladasy 11mm i wtedz nie potryeba wzmieniac kol.Ale pod warunkiem ze sie zmiesci z szerokosci.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-10-2012, 14:46   

shagger78, No u mnie jest problem ze wzbudzeniem i jak jest ciemno to widać jak się tli kontrolka od ładowania. Regulator napięcia mam dobry bo ładowanie jest ok. A taką rolkę od altka to dostanę w sklepie moto ?
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-10-2012, 15:30   

Lasgo07, jesli sie tli to na 100% diody wzbudzenia.Jesli tli sie ze tylko w nocy widac to jedna dioda uszkodzona jesli jasniej to dwie.U mnie po zakupie bylo to samo.Rok temu naprawialem i jest ok.Chodzi Ci o kolo pasowe alternatora czy rolke napinacza paska?Bo nie wiem jak u Ciebie jest.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-10-2012, 15:37   

shagger78, chodzi mi o koło pasowe altka.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-10-2012, 15:44   

Lasgo07, powinno sie dac kupic nowe tyle tylko,ze pewnie trzeba stare na wzor
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-10-2012, 16:55   

Skoro pasek piszczy, to znaczy że altek stawia opór, czyli pracuje. Jeżeli pracuje, a mimo to, nie ma ładowania to albo wina koła pasowego (wyślizgane), albo diody mostka, albo zwarcie stojana do obudowy. Sprawdź czy w momentach jak nie ma ładowania altek jest gorący.
     Moneta
 
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-10-2012, 20:45   

ja kiedyś to koło na pasek klinowy kupiłem nowe w ASO fiata za jakieś niewielkie pieniądze...ale to było z 8 lat temu. Zaniosłem stare na wzór i chyba to było to samo co w cienkim 900.
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-10-2012, 22:14   

Skoro elektrycy podczas regeneracji altków wymieniają te koła na nowe więc skądś je muszą brać :) będę szukał. Jak nie znajdę to na forum napewno ktoś będzie miał używkę ;)
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-10-2012, 13:10   

Lasgo07, jesli od sc900 kolo pasowe pasuje tak jak ktos wyzej pisal to takie posiadam po przebiegu ok.60kkm.Jakbys zmierzyl swoje moze by bylo wiadomo :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-10-2012, 13:26   

shagger78, Zmierzyłem, średnica to niecałe 7 cm, na pasek 9,5 lub 10, klucz 19 stka.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-10-2012, 19:09   

Lasgo07, moje ma ok 67mm srednicy,pasek 10mm ale klucz 22.Gwint na osce alternatora M12
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-10-2012, 19:30   

shagger78, możliwe że to jest to samo. Rozmiar klucza podałem ci na oko ale z tego co pamiętam to również 22. Ile byś chciał za takie koło ? prześlij mi info na PW.


Dziś wymieniłem koło od altka na drugie. Dostałem je od kolegi shager za co bardzo dziękuję. Problem mój nie ustał. Altek nadal się wzbudza dopiero po długim czasie. Potem piszczenie paska ustaje. Ponadto gdy altek nie jest wzbudzony rolki od pompy wody jak i altka okropnie się nagrzewają. Po wzbudzeniu, troszkę stygną. Rozberałem altka i widać że jedna dioda ostatnia jest upalona. Odkręciłem mostek ale nie mogłem go wyciągnąć. Moje pytanie brzmi czy mostek w środku altka się na czymś jeszcze trzyma ??

Drugie pytanie zaś to czy można założyć troszkę szerszy pasek od altka ? aktualnie mam 10-tkę założoną ale wydaje mi się że wpada on za głęboko w rolki.

Proszę o pomoc. Na dniach chcę zakupić mostek i w końcu to zrobić.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-10-2012, 20:42   

A odlutowałeś druty ze stojana? Oprócz tego nic juz nie trzyma.
     Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-10-2012, 20:44   

lynx, Nie bo o tym nie wiedziałem. Jak się za to zabrać, trzeba rozpołowić altka ?
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-10-2012, 13:33   

Lasgo07, zeby rozpolowic faktycznie trzeba rozlutowac uzwojenie.Od strony pokrywki wystaja 3 konce uzwojen.Najpierw sa zacisniete w takich blaszkach a dopiero potem zalutowane wiec czasem ciezko rozlaczyc.Trzeba rozgrzac lutowie a jednoczesnie rozgiac te blaszki.

Dalej jednak nie przypomnialem sobie jak zamocowany jest mostek.I nie wiem ktora diode Ci upalilo bo w sumie jest ich chyba 9 sztuk.3 male od wzbudzenia i 6 duzych wysokopradowych.Najlepiej jakbys dal foto :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-10-2012, 18:44   

shagger78, W przyszłym tygodniu rozbiorę jeszcze raz ten alternator. Myślę że sobie poradzę z lutowaniem. Tak jak ci wczoraj na spocie mówiłem pojechałem dzisiaj na urlop ale przed tym udałem się do sklepu po nowy pasek. Znalazłem sklep firmy "AutoLand" gdzie panowie powiedzieli mi że moj aktualny pasek jest firmy krzak, strasznie niskiej jakości. Kupiłem pasek Gatesa za 18 zł tylko że nie rozmiar 10 a 11,2. Po założeniu jest perfekt. Nie dość że nie wpada wcale w rolki głęboko to od razu jest krótszy odrobinkę dzięki czemu nie miałem problemu z jego dobrym naciągnięciem. Altek nawet szybko się teraz wzbudza ponieważ nic się nie ślizga jak wcześniej. Tak o to przejechałem dzisiaj ponad 200 km bez najmniejszego problemu.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-10-2012, 19:49   

Lasgo07,no to nie pozostaje nic innego jak zyczyc udanego urlopu i oby altek go nie zepsul :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-10-2012, 20:11   

shagger78, Dzięki wielkie jak narazie jest zaj...ście :) Pamiętaj, o polerce u mnie ;)
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load