Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana serwa Tipo 1.4
Autor Wiadomość
yeah90 



Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 103
Skąd: Nowy Duninów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-02-2011, 18:11   wymiana serwa Tipo 1.4

Witam,
dzisiejszy dzień nie zaczął się dla mnie zbyt kolorowo, więc zanim co kolwiek ruszę wolę się Was poradzić. :?
Jakiś czas temu wymieniałem tylne przewody hamulcowe (przednie w czerwcu zeszłego roku) +nowy płyn i konkretne odpowietrzanie. Niestety hamulce nie były po tym zabiegu zbyt idealne (tak mi się wydawało :/ ). Dziś po odpaleniu zapaliła mi się kontrolka ręcznego (mało płynu) ale trochę mnie to zdziwiło bo nie dawno wszystko wymieniane itd, więc zaglądam pod maskę a tam serwo mokre :red_kartka: płyn wydobywa się z połączenia pompy hamulcowej i serwa.

I moje pytanie do Was jak sądzicie która opcja będzie najlepsza:
1 zakup zaestawu naprawczego (mam na myśli coś takiego: http://allegro.pl/fiat-ti...420915249.html)
2 Zakup samej pompy (oczywiście jakiejś używki bo na nówkę mnie nie stać :( )
3 zakup pompy razem z serwem i przekładka całości (mam znajomego którego Tipo stoi "w pokrzywach" więc tanio by oddał, ale obawiam się jak długo jego może podziałać bo to zawsze używka :? )

A propo jeszcze rozwiązania nr 3. Jak wymontować serwo z Tipo 1.4 ie (bez ABS`u) :?: :?: :?: Na co zwrócić uwagę krok po kroku, czy dużo z tym roboty idt? :roll:
Sory za jakość fotki, ale to tylko tel.
A jak sądzicie czy jazda z tym wyciekiem jest możliwa? Mam ok 7km do mijsca w którym sobie trochę dorabiam i jest to poza miastem wiec stała prędkość, mało hamowań (ręczny bardzo dobrze bierze więc nim trochę też można przyhamować) obawiam się po prostu tego czy nawet przy delikatnym hamowaniu nie zrobi mi jebudu i zero hamulca i (prawie nowego) płynu w układzie.
Czekam na sugestie i propozycje. Z górry dzięki już dziś nasze forum strasznie mi pomogło więc licze na Was i tym razem.
_________________
/F/I/A/T/ Tipo 1.4 cat i.e rocznik `89 - PEREŁKA :)
"Życie młodego kierowcy to wieczna rezerwa..."
     assistance
 
wladeczek22 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 135
Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-02-2011, 19:26   

kolego ja kiedyś miałem podobnie ,hamulce wo gule nie brały i serwo też było mokre

kupiłem używana pompę za 12 zł i po wymianie pompy i odpowietrzeniu hamulce jak żyleta :)





aby wykręcić serwo to z tego co pamiętam w okolicach pedału hamulca masz 4 śruby albo nakrętki odkręcasz je i serwo powinno wyjść bez problemu
  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-02-2011, 19:34   

od Srodka nakrętki są tylko troche cięzki dostep do nich, i nie zapomnij wyjąć sworzeń łączący pedał z popychaczem
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-02-2011, 09:08   

wykręcasz od środka, najpierw sobie rozłącz oczywiście przewody na pompie. Wyjmiesz bez problemów.

kup sobie zestaw naprawczy bo Ci padły uszczelniacze. Z elementów metalowych nie ma co tam nawalić. Sprawdź tez czy puszka serwa nie jest przekorodowana...
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
yeah90 



Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 103
Skąd: Nowy Duninów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-02-2011, 14:11   

Siemka dzięki za rady jak skołuje coś kasy to wezme się za to,ale mam kolejny problem.
Wcześniej pisałem, że ręczny pieerwsza klasa (bo taki był) wczoraj jadę (powoli), ale żeby oszczędzać płyn w zbiorniczku zaciągam trochę ręcznego a tu nic :roll: po mocniejszym zaciśnięciu z tylnego prawego koła zdało się słyszeć jakiś dziwny stukot czy coś (dźwięk ktoego wcześniej nigdy nie było :( ) Jak myślicie skończyły się okładziny na szczekach :?: Czy to coś gorszego?
I jeszcze takie pytanie. Czy po wymianie okładzin trzeba znowu odpowietrzać hamulce itd :?: Bo jeżeli tak to może od razu zakupię te okładziny i razem z serwem wszystko by wymnienić.... :?:
Ech tylko z kąd brać na to wszystko :sciana:
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź
_________________
/F/I/A/T/ Tipo 1.4 cat i.e rocznik `89 - PEREŁKA :)
"Życie młodego kierowcy to wieczna rezerwa..."
     assistance
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-02-2011, 16:41   

Przy wymianie szczęk nie trzeba nic odpowietrzac. Zobacz sobie w jakiejś książce jak wyglądają chamulce bębnowe. Zdejmij koło, i pooglądaj wszystko dokładnie, to samo po rozebraniu bębna. Nie kupuj w ciemno okładzin, jeżeli nie jesteś pewien że to akurat to. Może coś się zapiekło, albo urwała się linka.
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load