|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
wymiana serwa Tipo 1.4 |
Autor |
Wiadomość |
yeah90
Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 103 Skąd: Nowy Duninów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-02-2011, 18:11 wymiana serwa Tipo 1.4
|
|
|
Witam,
dzisiejszy dzień nie zaczął się dla mnie zbyt kolorowo, więc zanim co kolwiek ruszę wolę się Was poradzić.
Jakiś czas temu wymieniałem tylne przewody hamulcowe (przednie w czerwcu zeszłego roku) +nowy płyn i konkretne odpowietrzanie. Niestety hamulce nie były po tym zabiegu zbyt idealne (tak mi się wydawało :/ ). Dziś po odpaleniu zapaliła mi się kontrolka ręcznego (mało płynu) ale trochę mnie to zdziwiło bo nie dawno wszystko wymieniane itd, więc zaglądam pod maskę a tam serwo mokre płyn wydobywa się z połączenia pompy hamulcowej i serwa.
I moje pytanie do Was jak sądzicie która opcja będzie najlepsza:
1 zakup zaestawu naprawczego (mam na myśli coś takiego: http://allegro.pl/fiat-ti...420915249.html)
2 Zakup samej pompy (oczywiście jakiejś używki bo na nówkę mnie nie stać )
3 zakup pompy razem z serwem i przekładka całości (mam znajomego którego Tipo stoi "w pokrzywach" więc tanio by oddał, ale obawiam się jak długo jego może podziałać bo to zawsze używka )
A propo jeszcze rozwiązania nr 3. Jak wymontować serwo z Tipo 1.4 ie (bez ABS`u) Na co zwrócić uwagę krok po kroku, czy dużo z tym roboty idt?
Sory za jakość fotki, ale to tylko tel.
A jak sądzicie czy jazda z tym wyciekiem jest możliwa? Mam ok 7km do mijsca w którym sobie trochę dorabiam i jest to poza miastem wiec stała prędkość, mało hamowań (ręczny bardzo dobrze bierze więc nim trochę też można przyhamować) obawiam się po prostu tego czy nawet przy delikatnym hamowaniu nie zrobi mi jebudu i zero hamulca i (prawie nowego) płynu w układzie.
Czekam na sugestie i propozycje. Z górry dzięki już dziś nasze forum strasznie mi pomogło więc licze na Was i tym razem. |
_________________ /F/I/A/T/ Tipo 1.4 cat i.e rocznik `89 - PEREŁKA
"Życie młodego kierowcy to wieczna rezerwa..." |
|
|
|
|
wladeczek22
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 135 Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-02-2011, 19:26
|
|
|
kolego ja kiedyś miałem podobnie ,hamulce wo gule nie brały i serwo też było mokre
kupiłem używana pompę za 12 zł i po wymianie pompy i odpowietrzeniu hamulce jak żyleta
aby wykręcić serwo to z tego co pamiętam w okolicach pedału hamulca masz 4 śruby albo nakrętki odkręcasz je i serwo powinno wyjść bez problemu |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-02-2011, 19:34
|
|
|
od Srodka nakrętki są tylko troche cięzki dostep do nich, i nie zapomnij wyjąć sworzeń łączący pedał z popychaczem |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-02-2011, 09:08
|
|
|
wykręcasz od środka, najpierw sobie rozłącz oczywiście przewody na pompie. Wyjmiesz bez problemów.
kup sobie zestaw naprawczy bo Ci padły uszczelniacze. Z elementów metalowych nie ma co tam nawalić. Sprawdź tez czy puszka serwa nie jest przekorodowana... |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
yeah90
Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 103 Skąd: Nowy Duninów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-02-2011, 14:11
|
|
|
Siemka dzięki za rady jak skołuje coś kasy to wezme się za to,ale mam kolejny problem.
Wcześniej pisałem, że ręczny pieerwsza klasa (bo taki był) wczoraj jadę (powoli), ale żeby oszczędzać płyn w zbiorniczku zaciągam trochę ręcznego a tu nic po mocniejszym zaciśnięciu z tylnego prawego koła zdało się słyszeć jakiś dziwny stukot czy coś (dźwięk ktoego wcześniej nigdy nie było ) Jak myślicie skończyły się okładziny na szczekach Czy to coś gorszego?
I jeszcze takie pytanie. Czy po wymianie okładzin trzeba znowu odpowietrzać hamulce itd Bo jeżeli tak to może od razu zakupię te okładziny i razem z serwem wszystko by wymnienić....
Ech tylko z kąd brać na to wszystko
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź |
_________________ /F/I/A/T/ Tipo 1.4 cat i.e rocznik `89 - PEREŁKA
"Życie młodego kierowcy to wieczna rezerwa..." |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-02-2011, 16:41
|
|
|
Przy wymianie szczęk nie trzeba nic odpowietrzac. Zobacz sobie w jakiejś książce jak wyglądają chamulce bębnowe. Zdejmij koło, i pooglądaj wszystko dokładnie, to samo po rozebraniu bębna. Nie kupuj w ciemno okładzin, jeżeli nie jesteś pewien że to akurat to. Może coś się zapiekło, albo urwała się linka. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|