|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
n-ty raz Hamulce |
Autor |
Wiadomość |
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-05-2006, 21:40 n-ty raz Hamulce
|
|
|
Witam,
przejrzałem forum i znalazłem dwa rozwiązania do mojego probelemu.
A problem jest taki:
ostatnio wymianiałem klocki z tyłu, przy okazji rozebrałem zacisk (bo przez niego wewnętrzny klocek starło mi do zera), układ odpowietrzyłem. Jednak teraz auto hamuje zdecydowanie gorzej. A wygląda to tak, że wciskam pedał to wchodzi on dziwnie lekko a jak juz trafi na opór to naciskając go dalej, powoli, ale nadal opada.
Na forum znalazłem dwa rozwizania:
1. poszła pompa hamulcowa
2. gumowe wężyki hamulcowe
I teraz pytania - do czego się dobrać najpier? Czy jest jakaś możliwość wykluczenia wężyków lub pompy?
Bardzo nieprzyjemnie mi się tak jeździ i chciałbym jaknajszybciej coś z tym zrobić - wszak z hamulcami nie ma żartów. |
_________________
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-05-2006, 22:27
|
|
|
hmm... wężyków nie sprawdzisz raczej, bo one lubią robić przeróżne jaja, raz dizałają, raz nie , z przelotem przez nie jest różnie, więc po wyjęciu jak na złość mogą być ok a w aucie cuda będą... warto nowe dać, za komplet tych elastycznych odcinków przewodów hamulcowych (tak się mądrze to nazywa oficjalnie) dasz z 34-38zł, pasują od Bravo/Brava CNQ i Seicento o ile wiem, no i Tipo/Tempra
możesz mieszać, ja jeden mam z CNQ, drugi z czegoś innego; byle gwinty te same i odcinki podobne; masz duże szanse , że po wymianie przewodów i ew płynu hamulcowego jeśli jest już starszy będzie OK; a przewody tak czy tak kiedyś zrobią Ci jaja... T.T.T.M. |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
keves
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 104 Skąd: Gdynia/Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-05-2006, 22:41
|
|
|
RaV napisał/a: | I teraz pytania - do czego się dobrać najpier? | Witam.Moim skromnym zdaniem masz dalej zapowietrzony układ.Sprubuj jeszcze raz odpowietrzyć.Jeżeli przed wymianą klocków było wszystko ok. to przewody nie są problemem.Bywa też że potrzeba trochę czasu by nowe klocki się dotarły do tarcz,szczegulnie jeśli masz zużyte tarcze. |
_________________ Gdynia-Miasto z Morza i Marzeń .Tempra 1,8ie SW +LPG http://www.skiforum.pl/ |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 10-05-2006, 22:55
|
|
|
Chyba jak przedmowca pisal, nadal masz zapowietrzony uklad. Pamietaj o dolewaniu plynu do zbiorniczka - czyli kontrolowaniu go jak bedziesz odpowietrzal. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-05-2006, 23:13
|
|
|
ja w felicji miałem coś podobnego i musiałęm odpowietryć jeszcze raz układ. przy okazji skoczyłem na taki jakiś multumservis tj kwikfit czy cuś tam i sprawdziłem płyn hamulcowy i wyszło że trza go wymienić bo już do niczego jest i taka przyjemność jak wymiana płynu hamulcowego+wspomagania kosztowała mnie 200zł=wymiana, zalanie nowego, odpowietrzenie i zutylizowanie starych płynów i teraz chodzi wszystko miodzio.
zastanawiam się czy nie zrobić tego samego w temperówce |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 11-05-2006, 09:34
|
|
|
hmmm kurcze - hamulec odpowietrzyłem już maksymalnie....
W takim razię musz spróbować cały układ (4 koła) odpowietrzyc.
Płyn hamulcowy jest na Max.
No jak odpowietrzenie układu nie pomoże to z tego wynika najpierw wężyki nowe a potem jak nie pomoże, to pompa....
Dzięki za rady |
_________________
|
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 11-05-2006, 10:02
|
|
|
Możliwe iż trzeba wypłukać cały układ hamulcowy. Jeżeli masz stary płyn ok 2 - 3 lat to przydało by się odkręcić wszystkie odpowietrzniki i go spuścić, nalewać następnie nowy. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-05-2006, 14:53
|
|
|
w sumie z pomroczności wieczornej jakoś nie doczytałem o wymianie, tu koledzy mają rację, układ dalej możesz mieć zapowietrzony i jakoś złośliwie dokucza dalej... a płyn świeży nie zaszkodzi... spróbuj może jeszcze z odpowietrzaniem z dwa razy ja np. z zaciskami (tłoczkami) od klocków kilka razy grzebałem przez 2 tyg nim były ok jak zaczęły dokuczać; chyba hamulce w t/t lubią jak się kilka razy do nich podchodzi
no a potem wężyki dopiero, może były jakieś już z lekka do d... i jak zalewałeś płyn, odpowietrzałeś potem to się zaczęły przypychać do reszty... one są ogólnie magiczne jakieś czasem |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-05-2006, 15:58
|
|
|
bardzo ładnie i treściwie
a ja się tak zastanawiałem (hipotetycznie ), przy ciut gorzej odpowietrzonym układzie, bąbelki w zasadzie po czasie powinny mimo wszystko wrócić do początku układu chyba i siup do zbiorniczka?
będzie to wymagało duuużo czasu, ale tak jak z chłodniczym 'samo' ostatecznie też powinno dojść do końca... miał ktoś układ 'co sam się poprawił' ? |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-05-2006, 16:55
|
|
|
szczerze mowiac to watpie aby tak latwo poszlo bo jak spojrzysz pod samochod rurki ida roznie wiec moga stac w miejscu. ewentualnie musial bys postawic samochod silnikiem do gory wtedy mozliwe ze by same wrucily. jednak na przeszkodzie stanela by jeszcze pompa hamulcowa. tak wiec rekawy do zakasania i czeka cie mila robotka. wes kumpla kilka piwek a ze pogoda ladna to i grill. i bedzie wilk syty i owca cala. |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-05-2006, 18:58
|
|
|
TEMPRAWG napisał/a: | tak wiec rekawy do zakasania i czeka cie mila robotka. wes kumpla kilka piwek a ze pogoda ladna to i grill. i bedzie wilk syty i owca cala. |
Zapowiada się naprawdę uroczo
Dzięki za wszystki rady.
TEMPRAWG dzięki za dokładny opis procedury
Jutro się za to zabieram - zobaczymy coś się okaże...
[ Dodano: 13-05-2006, 20:35 ]
Śliczną pogodę dziś mieliśmy... zatem klucze w dłoń i do dzieła
Odpowietrzenie faktycznie pomogło - co dziwne (dla mnie) robiłem zacisk tylny a zapowietrzony był przód....
A przy okazji - w końcu udało mi się należycie naciągnąc pasek klinowy - coby wreszcie nie piszczał, a także podłączyłem jakiś kabelek, który się urwał - nie wiem od czego. Jak byłe zerwany wszystko działało, no i teraz po przyłączeniu wszystko działa nadal *]
Chciałem jeszcze wyprostować dziś kierownicę, bo jest lekko przekrzywiona, niestety brak dziwnych kluczy (11 i 20) pokrzyżował mi ten plan...
Ogólnie dzień spędzony bardzo wydajnie
Raz jeszcze dzięki za rady
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|