Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
n-ty raz Hamulce
Autor Wiadomość
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 10-05-2006, 21:40   n-ty raz Hamulce

Witam,
przejrzałem forum i znalazłem dwa rozwiązania do mojego probelemu.
A problem jest taki:
ostatnio wymianiałem klocki z tyłu, przy okazji rozebrałem zacisk (bo przez niego wewnętrzny klocek starło mi do zera), układ odpowietrzyłem. Jednak teraz auto hamuje zdecydowanie gorzej. A wygląda to tak, że wciskam pedał to wchodzi on dziwnie lekko a jak juz trafi na opór to naciskając go dalej, powoli, ale nadal opada.
Na forum znalazłem dwa rozwizania:
1. poszła pompa hamulcowa
2. gumowe wężyki hamulcowe

I teraz pytania - do czego się dobrać najpier? Czy jest jakaś możliwość wykluczenia wężyków lub pompy?
Bardzo nieprzyjemnie mi się tak jeździ i chciałbym jaknajszybciej coś z tym zrobić - wszak z hamulcami nie ma żartów.
_________________

     assistance   Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-05-2006, 22:27   

hmm... wężyków nie sprawdzisz raczej, bo one lubią robić przeróżne jaja, raz dizałają, raz nie , z przelotem przez nie jest różnie, więc po wyjęciu jak na złość mogą być ok a w aucie cuda będą... warto nowe dać, za komplet tych elastycznych odcinków przewodów hamulcowych (tak się mądrze to nazywa :D oficjalnie) dasz z 34-38zł, pasują od Bravo/Brava CNQ i Seicento o ile wiem, no i Tipo/Tempra :D
możesz mieszać, ja jeden mam z CNQ, drugi z czegoś innego; byle gwinty te same i odcinki podobne; masz duże szanse , że po wymianie przewodów i ew płynu hamulcowego jeśli jest już starszy będzie OK; a przewody tak czy tak kiedyś zrobią Ci jaja... T.T.T.M.
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
keves 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 104
Skąd: Gdynia/Reda
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 10-05-2006, 22:41   

RaV napisał/a:
I teraz pytania - do czego się dobrać najpier?
Witam.Moim skromnym zdaniem masz dalej zapowietrzony układ.Sprubuj jeszcze raz odpowietrzyć.Jeżeli przed wymianą klocków było wszystko ok. to przewody nie są problemem.Bywa też że potrzeba trochę czasu by nowe klocki się dotarły do tarcz,szczegulnie jeśli masz zużyte tarcze.
_________________
Gdynia-Miasto z Morza i Marzeń .Tempra 1,8ie SW +LPG http://www.skiforum.pl/
  
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 10-05-2006, 22:55   

Chyba jak przedmowca pisal, nadal masz zapowietrzony uklad. Pamietaj o dolewaniu plynu do zbiorniczka - czyli kontrolowaniu go jak bedziesz odpowietrzal.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 10-05-2006, 23:13   

ja w felicji miałem coś podobnego i musiałęm odpowietryć jeszcze raz układ. przy okazji skoczyłem na taki jakiś multumservis tj kwikfit czy cuś tam i sprawdziłem płyn hamulcowy i wyszło że trza go wymienić bo już do niczego jest i taka przyjemność jak wymiana płynu hamulcowego+wspomagania kosztowała mnie 200zł=wymiana, zalanie nowego, odpowietrzenie i zutylizowanie starych płynów i teraz chodzi wszystko miodzio.
zastanawiam się czy nie zrobić tego samego w temperówce
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 11-05-2006, 09:34   

hmmm kurcze - hamulec odpowietrzyłem już maksymalnie....
W takim razię musz spróbować cały układ (4 koła) odpowietrzyc.

Płyn hamulcowy jest na Max.

No jak odpowietrzenie układu nie pomoże to z tego wynika najpierw wężyki nowe a potem jak nie pomoże, to pompa.... :?

Dzięki za rady :)
_________________

     assistance   Moneta
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 11-05-2006, 10:02   

Możliwe iż trzeba wypłukać cały układ hamulcowy. Jeżeli masz stary płyn ok 2 - 3 lat to przydało by się odkręcić wszystkie odpowietrzniki i go spuścić, nalewać następnie nowy.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-05-2006, 14:53   

w sumie z pomroczności wieczornej :D jakoś nie doczytałem o wymianie, tu koledzy mają rację, układ dalej możesz mieć zapowietrzony i jakoś złośliwie dokucza dalej... a płyn świeży nie zaszkodzi... spróbuj może jeszcze z odpowietrzaniem z dwa razy :) ja np. z zaciskami (tłoczkami) od klocków kilka razy grzebałem przez 2 tyg nim były ok jak zaczęły dokuczać; chyba hamulce w t/t lubią jak się kilka razy do nich podchodzi :D :roll:
no a potem wężyki dopiero, może były jakieś już z lekka do d... i jak zalewałeś płyn, odpowietrzałeś potem to się zaczęły przypychać do reszty... one są ogólnie magiczne jakieś czasem :D
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-05-2006, 15:58   

bardzo ładnie i treściwie :D

a ja się tak zastanawiałem (hipotetycznie :D ), przy ciut gorzej odpowietrzonym układzie, bąbelki w zasadzie po czasie powinny mimo wszystko wrócić do początku układu chyba i siup do zbiorniczka?
będzie to wymagało duuużo czasu, ale tak jak z chłodniczym 'samo' ostatecznie też powinno dojść do końca... miał ktoś układ 'co sam się poprawił' ?
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-05-2006, 16:55   

szczerze mowiac to watpie aby tak latwo poszlo bo jak spojrzysz pod samochod rurki ida roznie wiec moga stac w miejscu. ewentualnie musial bys postawic samochod silnikiem do gory wtedy mozliwe ze by same wrucily. jednak na przeszkodzie stanela by jeszcze pompa hamulcowa. tak wiec rekawy do zakasania i czeka cie mila robotka. wes kumpla kilka piwek a ze pogoda ladna to i grill. i bedzie wilk syty i owca cala. :idea:
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 12-05-2006, 18:58   

TEMPRAWG napisał/a:
tak wiec rekawy do zakasania i czeka cie mila robotka. wes kumpla kilka piwek a ze pogoda ladna to i grill. i bedzie wilk syty i owca cala. :idea:

Zapowiada się naprawdę uroczo :lol:
Dzięki za wszystki rady.
TEMPRAWG dzięki za dokładny opis procedury :D

Jutro się za to zabieram - zobaczymy coś się okaże...

[ Dodano: 13-05-2006, 20:35 ]
Śliczną pogodę dziś mieliśmy... zatem klucze w dłoń i do dzieła 8)

Odpowietrzenie faktycznie pomogło - co dziwne (dla mnie) robiłem zacisk tylny a zapowietrzony był przód.... :roll:

A przy okazji - w końcu udało mi się należycie naciągnąc pasek klinowy - coby wreszcie nie piszczał, a także podłączyłem jakiś kabelek, który się urwał - nie wiem od czego. Jak byłe zerwany wszystko działało, no i teraz po przyłączeniu wszystko działa nadal *]
Chciałem jeszcze wyprostować dziś kierownicę, bo jest lekko przekrzywiona, niestety brak dziwnych kluczy (11 i 20) pokrzyżował mi ten plan... :?

Ogólnie dzień spędzony bardzo wydajnie :lol:

Raz jeszcze dzięki za rady

Pozdrawiam :piwko:
_________________

     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load