Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Podlaczenie radia.
Autor Wiadomość
gary 



Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 188
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-01-2006, 23:40   Podlaczenie radia.

Siema.

Dzisiaj doszedlem do bradzo waznego problemu... ZLE PODPIALEM KABLE od samochodu do kostki... czy jest jakis schemat ... jaki kolor do czego ? samochodowe kabelki od radia maja kolorki trzeb mi jakis schemacik... :) bo mam podlaczone cos takiego. Ustawie w opcjach radi zeby graly tylnie glosniki to gra mi przedni lewy i tylni prawy... :| filma Maxa...

P.S. Jak np. wlcze radio i muza bedzie leciec i bede wyciagal kabelki i przepinl po koleji moge cos zpalic ? :P Bo nie czas przemienic kabel wlaczyc radio i tak w kolko... :)
_________________
Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.

Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe :P
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 13-01-2006, 23:49   

Nie powinienes spalic. Na radiu podgłoś tylko troche, zeby cicho grały głosniki i wtedy podłaczaj. Najlepiej ustawic na radiu np. lewy tył i po koleji podlaczac kabelki. Jak trafisz na lewy tył to wtedy już wiesz ze jest ok. I tak dalej, pozniej prawy tył ustaw na radiu zeby tylko grał no i dalej to juz wiesz co robic.

Poznizej zamieszczam schemat, co prawda zaznaczone sa tam tylko 2 przednie glosniki, no ale to juz bedzie połowa sukcesu ;) Z tyłem nie powinienes miec problemu.

Oznaczenia kolorów
Kod:

Oznaczenia kolorów przewodów
A   — błękitny
B   — biały
C   — pomarańczowy
G   — żółty
H   — szary
L   — niebieski
M   — brązowy
N   — czarny
R   — czerwony
S   — różowy
V   — zielony
Z   — fioletowy
AB — błękitno-biały
AG— błękitno-żółty
AŃ — błękitno-czarny
AR — błękitno-czerwony
AV — błękitno-zielony
BG — biało-żółty
BL — biało-niebieski
BN — biało-czarny
BR — biało-czerwony
BV — biało-zielony
BZ — biało-fioletowy
CA — pomarańczowo-błękitny
CB — pomarańczowo-biały
CN— pomarańczowo-czarny
GN— żółto-czarny
GL — żółto-niebieski
G R— żółto-czerwony
GV— żórto-zielony
HG— szaro-żółty
HN— szaro-czarny
HR— szaro-czerwony
HV— szaro-zielony
LB — niebiesko-biały
LG — niebiesko-żółty
LN — niebiesko-czarny
LR — niebiesko-czerwony
LV — niebiesko-zielony
MB— brązowo-biały
MN— brązowo-czarny
NZ — czarno-fioletowy
RB — czerwono-biały
RG— czerwono-żółty
RN — czerwono-czarny
RV — czerwono-zielony
SN — różowo-czarny
VB — zielono-biały
VN — zielono-czarny
VR — zielono-czerwony
ZB — fioletowo-biały
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-01-2006, 00:49   

hmmm, trochę dziwne ja maiłem seryjne radyjko z włoch(z tamtąd został sprowadzony) i mam kostke na din'a czy jakos takale jeśli masz te kable podłączone do radia to sproboj je poprzemieniaczeby ustalic który jst ktory //najłatwijszy sposob jak ma si enei fabryczne oznaczone kable// a jak masz juz duzy problem to miernikiem znajdziesz zasilanie masz +12v(czerwony gruby) i minus znajdziesz napewno (jak nie to spokojnie możesz bezpośredni od aku pociągnąć)a sterowanie radiem znajdziedsz bezproblemowo, znajdz tylko schemat kostki wychodzącej z radia jakie masz i podpinaj pod +12v wtedy masz non stop zasilanie radia, a głośniki znajdziesz tez . jak masz fabryczne radio i głośniki to wystarczy że lukiesz na kable od głośników i już wiesz a jak nie to podłanczas miernik pod jeden koniec i drugi koniec kabla i szukasz który od czego(warto zaznaczyć sobei te kable kawałek taśmy izolacyjnej nalepić łądnie i opisac cienkowisem ) // pamiętaj nigdzy nie zrob czegoś takiego jak pomylnie kabli głosników plus z minusem , tracisz bardzo dużo na jakości muzyki/grania i mocy, głośniki gorzej pracują i bardzo szybko moga się zwalic (bardzo prowsty sposób na sprawdzenie , podłanczasz baterie 1,5v paluszek AA , pod kable jak membrana podnosi sie do góry to jest OK jak w dół to jest źle i musisz przemienić kable)

Dobrego grania życzy Moley:D
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-01-2006, 02:18   

znaczy się maszjakieś owe radio z pewno typową na dziś kostką ISO, a w aucie masz jeszcze kostkę starego typu i tam przepinałeś kabelki do nowej?
bo jeśli tak to: opis kostki ISO w necie nzajdziesz, nawet nietypowych ,konkretnych producentów; zazwyczaj trzymają się w kostce kolorów, ale nie zawsze, za to z opisem po kolei znajdziesz który kabel w kostce to który kanał czy zasilanie - będziesz miał więc rozgryzioną stronę radia; teraz zostaje strona auta - tu jeśli masz starą kostkę jakąś - albo zdobyć tej starej fiatowskiej opis albo po kolorkach przewodów jak Ci podan poukadać co jest co i wtedy łączyć do radia, ktre masz już wcześniej rozgryzione. Radio po opisie kostki sobie najlepiej wybadaj, na którym jego kabelku / zlączy w jego (radia) koste co ma (który kanał, zasilanie itp), eksperymentuj w ostateczności. Lepiej mieć radio rozpisane i niewiedzieć tylko co w aucie - który kabel który i gdzie go do radia - bo w aucie to albo po kabelku dojdziesz albo sabiutką bateryjką ok1,5V leciutko pykając w parę kabli bdziesz 'trafiał' w dany głośnik (krÓciutko, dotkij tylko biegunami do pary kabli by pyknął dany kanał choć to też nie jest poprawnie polityczna metoda, nie uszkodzi niby głośnika, chyba ,że ktoś się postara).

Z samym radiem by rozgryźć na którym z niego kablu wychodzącym który jest kanał itp to najlepiej właśnie rozpoznać kostkę (czy typowa ISO czy inna) i mieć z sieci jej opis;
dopiero gdy niewykonalne to balansem i fader'em (jeśli jest) przód-tył ustawiać na słyszalny tylko lewy przód, potem tylko prawy przód i tak po kolei. Ale to też jeśli mamy totalny mix w kablach nie jest do koca dobra metoda. Jeśli mamy zasilanie ale zostaje np. 8 kabli (4 kanały) i totalnie nie wiemy co jest co, więc też który kabel; to np + i - danego kanału, to ściszając wszystkie 3 kanały prócz w danej chwili szukanego (np lewy przód) może i trafisz np na jego + i będzie grało, ale czy np jego - to będzie ten, czy np przez pomyłkę ten lewy przód nie zapniejsz w rzeczywistości pod + lewy przód ale - np z tylnego? jeśli wiesz o co chodzi... (każdy kanał ma swój + i -) chodzi mi tylko o to, że niektóre (ale bywają, nawet w nowych radiach z mp3) scalaki - końcówki mocy są robione tak, że z małego scalaka mamy dość dużą moc i radio spoxx, ale kosztem powiedzmy pewnej zasady działania, a co za tym te scalaki nie lubią mieszania kabli a już szczególnie zwarcia do + czy - zasilania (np sygnał audio głośnika - jeden z pary kabli zewrzesz do masy czy + zasilania, nawet przez głośnik).Mają niby zabezpieczenia ale na góra kilka sekund.
Jak pomieszasz je ze sobą (np lewy przedni głośnik nie idzie pod lewy przedni + i - a np + czy - bierze z innego kanału, a inny z tego bo się zamieniło, pomieszało) to możesz sobie końcówkę upalić z czasem w ostateczności, a potem "czemu radio nie gra? / trzeszczy? " miej to na uwadze, ostatnio takie naprawy komuś przerabiałem..... nie wszystkie radia są idiotoodporne.....
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load