Tylnia wycieraczka nie działa |
Autor |
Wiadomość |
mateusz123
witamy nowego
Dołączył: 25 Lut 2008 Posty: 5 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 16-08-2008, 10:27 Tylnia wycieraczka nie działa
|
|
|
Cześć mam problem.
Tylnia wycieraczka nie działa od momentu gdy kupiłem autko, nie miałem czasu aby naprawić lecz chce jak to zrobic ponieważ nie mam zielonego pojęcia, jak to powiinno byc podłoczone (prosze o zdjęcia) czy jest to możliwe aby silniczek był spalony?
Płyn do spryskiwaczy z tyłu leci ale tylko się skrapla jagby był zapchany wężyk
pliska o pomoc. |
_________________ Matek |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-08-2008, 10:37
|
|
|
Silniczek prawdopodobnie jest sprawny, sprawdź przewody pod gumową osłonką w górnej części klapy bagażnika, lubią się w tym miejscu przecierać lub łamać :/ |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-08-2008, 10:39
|
|
|
mateusz123, jest możliwe że silniczek padł ale będziesz miał pewność jak sprawdzisz miernikiem lub próbnikiem kable czy dochodzi prąd jak włączysz wycieraczkę. Często kable lubią się złamać na połączeniu klapy z resztą auta. To samo dotyczy wężyka. Na tym łączeniu mógł się zagiąć i dlatego nie leci. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 16-08-2008, 12:59
|
|
|
mateusz123 napisał/a: | Płyn do spryskiwaczy z tyłu leci ale tylko się skrapla jagby był zapchany wężyk |
Co do wężyka to sobie zobacz pod maske bo tam jest (powinien byc) taki mały zaworek i może tam sie zapowietrza. Znajduje sie on pomiedzy aku a zbiorniczkiem. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-08-2008, 13:16
|
|
|
Poza tym co pisze Sucre79, i Kajlon, to w ostateczności mogła sie rozwalić manetka, ale raczej kable w klapie. |
_________________
|
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-08-2008, 14:45
|
|
|
mrk69 napisał/a: | w ostateczności mogła sie rozwalić manetka |
ale to sprawdzi jak sprawdzi miernikiem kable. jak nie będzie prądu przy silniczku to możliwe że manetka poszła, ale szczerze jeszcze się z tym nie spotkałem. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
drobek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 191 Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-08-2008, 23:44
|
|
|
Ostatnio ćwiczylem ten sam temat. Najpierw sprawdz kable w gumowej oslonie w prawym górnym rogu klapy(wady tych wozow bo czesto sie tam łamia ) jesli nIe pomoze to rozwalasz klape i sprawdzasz czy prad dochodzi jak tak to wyciagasz silniczek i go rozkrecasz . Silnik na ostro do akusia jak chodzi to na 90 % zatarte prowadnice i do wymiany jedyna dioda na przekazniku. wszystko czyscisz zeby elegancko sie slizgalo,smarujesz montujesz. W srodku jest jedno kolo zebate na ktorym od wewnatrz sa ściezki wyczysc je ze smaru i zostaw tylko minimum tyci tyci. |
_________________ Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM |
|
|
|
|
madmax777
witamy nowego
Dołączył: 01 Sty 2008 Posty: 2 Skąd: oświęcim
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-01-2010, 00:05
|
|
|
Ja mam podobny problem lecz mi wycieraczka chodzi nawet przy wyłączonej manetce.Nie potrafię jej wyłączyć! Czyżby smar na stykach? Jak się dobrać pod spód zębatki? |
|
|
|
|
tommy77
Wiek: 47 Dołączył: 25 Kwi 2008 Posty: 16 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-02-2010, 20:16
|
|
|
Witam u mnie po kupnie auta tez tylna wycieraczka nie działała,wziąłem schemat i po kablach doszedłem do silniczka w klapie,który okazał się spalony-na szrocie kupiłem za 40zł i problem rozwiązany.A kable w górnej części tylnej klapy też warto obejrzeć,u mnie dwa się przetarły i na desce na check panel robiło mi choinkę-poizolowałem i gitara. |
_________________ THOMAS |
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-06-2013, 16:45
|
|
|
Nie zakładam nowego posta, bo problem mam podobny..
Kilka miesięcy temu tylna wycieraczka przestała działać - najpierw reagowała z opóźnieniem na włączenie, a potem wcale..
Spryskiwacz na tył działa cały czas.
Dzisiaj zacząłem od sprawdzenia kabli przy klapie. Wszystkie miały nadłamania, niektóre już były kiedyś lutowane..
Przeciąłem i zrobiłem wstawki, oczywiście ładnie polutowane i na koszulkach. Kiedyś zrobię to może inaczej i wymienię całą wiązkę, na razie jest tak:
Niestety wymiana kabli nic nie pomogła.
Sprawdziłem kostkę przy silniku wycieraczek i jest na niej na stałe 12V (po załączeniu stacyjki) tak jak poniżej.
Ta wartość się nie zmienia przy załączaniu na manetce.
Na trzecim kablu nie ma napięcia, niezależnie od załączania manetki.
Jakieś wskazówki, co dalej sprawdzać? Bezpieczniki sprawdzałem jakiś miesiąc temu i były ok..
Czy przy bezpiecznikach jest jakiś przekaźnik od tej wycieraczki? |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-06-2013, 21:34
|
|
|
A sprawdzałeś czy silnik jest ok? |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-06-2013, 21:41
|
|
|
D@wIdS napisał/a: | A sprawdzałeś czy silnik jest ok? |
Na wtyczce (zdjęcie) mam cały czas, niezależnie od ustawienia manetki: 1.mase 2.12V 3.nic
Na logikę, to nie jest wina silnika.. i jak mam go sprawdzić - przyłożyć 12V na tą 3. złączkę? I wtedy powinien ruszyć? |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-06-2013, 21:59
|
|
|
Kurde nie mam schematu, nie pamiętam który do czego tam jest, ale tak czy inaczej silnik po podłączeniu na krótko powinien zadziałać. A skoro mowa o logice to przecież silnik nie może cały czas być pod prądem bo po przekręceniu zapłonu włączała by się"na zawsze" wycieraczka. Na jakimś przewodzie musi pojawiać się impuls po przekręceniu manetki. Tyle mogę Ci powiedzieć na ta chwile A jak by co to mam silniczek. Wczoraj demontowałem z tipo które dziś poszło na złom Szkoda że wcześniej nie napisałeś to bym jeszcze sprwdził jak to z tym pradem jest. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-06-2013, 22:44
|
|
|
mikee72, Sprawdź na krótko. Ten trzeci kabel to właśnie jest kabel sterujący silniczkiem. Musisz go ominąć i do plusa i minusa podpiąć bezpośrednio zasilanie. Jeśli ruszy tzn że silnik jest ok i przyczyna leży gdzieś w kablach.
** Dodano: 20-06-2013, 23:45 **
P.S. U mnie też nie działa ale nic z tym jeszcze nie robiłem. Możliwe że u mnie to wina tylko kabli łączących klapę i nadwozie. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-06-2013, 23:14
|
|
|
Ja bym stawiał albo na manetkę albo na przekaźnik
** Dodano: 21-06-2013, 00:16 **
Czyli ten trzeci daje impuls. No dobra, wiec do sprawdzenia tak jak napisałem przekaźnik, przewód i manetka Zaczął bym od skrzynki bezpieczników
** Dodano: 21-06-2013, 00:19 **
O ile tylna wycieraczka jest na przekaźniku i zakładając że jest on dobry to powinno dać się słyszeć cykanie po przekręceniu manetki. Jak silnik jest ok to wtedy kabel. Jak nie cyka to manetka nie włącza przekaźnika i ją trzeba sprawdzić ;P Szkoda że nigdy nie grzebałem przy tym bo nie mam pewności że jest to zrobione tak jak myślę |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-06-2013, 06:02
|
|
|
OK, czyli najpierw przyłożyć +12 na trzeci styk - pytanie tylko, czy na tą chwilę zdjąć napięcie z drugiego styku?
Zakładam, że silnik jest w porządku - nie chcę go zepsuć podając w zły sposób napięcia.
Obstawiałbym przekaźnik, ale który to jest? Pod wieczór spróbuję jeszcze podłubać. |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-06-2013, 10:42
|
|
|
mikee72, W momencie włączenia wycieraczki cyka coś delikatnie w kabinie ? jeśli nie to musisz odszukać ze schematu który to przekaźnik w skrzynce steruję silniczkiem bo najprawdopodobnie to on padł. Manetki tak często nie siadają więc ją wykluczam.
U mnie jest tak że nic nie daje znaku życia. Nic nie cyka, także do sprawdzenia również mam przekaźnik.
Dzisiaj się z tym pobawię |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-06-2013, 11:57
|
|
|
U mnie zegarek cyka tak głośno, że nic innego już nie słychać ale spróbuję się wsłuchać..
Ja też podejrzewam przekaźnik - tym bardziej,
że jak już wcześniej pisałem - wycieraczka nie padła od razu, tylko przez jakiś czas załączała się z opóźnieniem..
Ktoś wie, który przekaźnik odpowiada za wycieraczkę tylną? Jakiś symbol.. umiejscowiecie.. cokolwiek..? |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-06-2013, 20:31
|
|
|
mikee72, Też chętnie się dowiem który to przekaźnik |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
krzysiek82
Pomógł: 12 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 237 Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-06-2013, 14:05
|
|
|
Panowie, za "przerywaną" prace przednich jak i tylnych wycieraczek odpowiada przekaźnik oznaczony symbolem E9 - w białej obudowie, pierwszy od góry Jest o wyższy i posiada więcej złącz i po tym można go odróżnić od innych przekaźników .
Zaznaczyłem go na zdjęciu:
Ostatnio wymieniałem u siebie i założyłem z Alfy 146 - jest identyczny. Dodatkowo posiada on funkcje zwłoki po włączeniu spryskiwaczy szyb (zarówno przedniej i tylnej) - najpierw psika płyn na szybe, a po paru sekundach włączają się wycieraczki
W standardowym przekaźniku tej funkcji u mnie nie było...
mikee72, Jak coś to mam taki przekaźnik na zbyciu- - daj znać czy potrzebujesz |
_________________ Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r. |
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-06-2013, 16:51
|
|
|
Dzięki krzysiek82 za bogate info i za propozycję sprzedaży. Wstępnie jestem zainteresowany - daj znać co byś chciał za to cudo.
Ciekawi mnie, czy to możliwe że w moim przekaźniku poleciała jedynie tylna wycieraczka..?
Przednie chodzą bez problemu (nie słychać cykania z przekaźnika), spryskiwacze tył i przód też chodzą..
Może spróbuję jeszcze pobawić się samym przekaźnikiem z miernikiem i małym aku 12V, ale trzebaby jakiś schemat dorwać..
krzysiek82 napisał/a: | posiada on funkcje zwłoki po włączeniu spryskiwaczy szyb (zarówno przedniej i tylnej) - najpierw psika płyn na szybe, a po paru sekundach włączają się wycieraczki |
u mnie najpierw sika i po chwili startują wycieraczki, to znaczy że mam wypasioną wersję he he |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
|
|
|
|
|