|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Jaka wartosc zbieznosci... |
Autor |
Wiadomość |
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-03-2012, 08:43 Jaka wartosc zbieznosci...
|
|
|
Witam.Jaka powinna byc prawidlowa wartosc zbieznosci kol przednch bo kazdy jak widze ma inne zdanie na ten temat.Wydaje mi sie nawet ze z przednim napedem przednie kola powinny byc nawet lekko rozbierzne(ok 1mm)Poradzcie koledzy:) |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-03-2012, 09:15
|
|
|
kiedyś się dowiedziałem że ma być zero (+/- 10')
czy to prawda to nie wiem. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
pawel200388
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Sie 2006 Posty: 69 Skąd: Skierki
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 23-03-2012, 09:24
|
|
|
Z tego co słyszałem jak mi ustawiał zbieżność to ma być 0, a normy dopuszczają odchyłkę 1,5 stopnia |
_________________ --------------------
Szukasz części do tempry? Sprawdź tu:
http://forum.tempra.org/-vt22568.htm#273568 |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-03-2012, 10:31
|
|
|
W przednio napędówce powinny być delikatnie zbieżne, w tylno rozbieżne, albo na odwrót juz nie pamiętam, na 0 na pewno nie powinny być... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 23-03-2012, 10:45
|
|
|
Właśnie powinno być 0 ponieważ wtedy koła stoją prosto i zapewniają najlepszy kontakt z podłożem. Przynajmniej w teorii. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-03-2012, 10:54
|
|
|
Jelcyn, przy zbieżności i rozbieżności koła cały czas stoja prosto, więc mają jednakowy kontakt z podłożem, to o czym piszesz to geometria i kąty kół, rzeczywiście, przy geometrii najlepiej jak jest na 0 wtedy opona dotyka największa ilością swojej powierzchni do nawierzchni, ale np do driftu koła specjalnie się wykrzywia, a jeśli chodzi o zbieżność i rozbieżność to koła w aucie przy przyspieszaniu rozchodzą się w przednio i tylno napędówce odwrotnie, w przednio, koła ciągną całą mas samochodu a w tylno napędówce pchają... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 23-03-2012, 12:30
|
|
|
a ja wam powiem tak. ile razy jechałem na zbieżność ( czy to fiatem czy honda ) do serwisów które korzystają z tych "takich" standardowych laserków nigdy nie byłem zadowolony i wracałem na reklamacje po kilka razy i zawsze słyszałem bzdury że to nie geometria tylko krzywe felgi, zwichrowane opony albo coś innego .....
od pewnego czasu jeżdżę za miasto do zakładu gdzie zajmują sie tylko zawieszeniami, a zbieżność robią komputerowo. zarówno przód jak i tył ustawiają jak najbliżej zera ( na zielonych polach )
po takim zabiegu auto prowadzi się jak marzenie, idealnie stabilnie i prosto. generalnie jak ktoś planuje robić zbieżność to zamiast zastanawiać czy ma byc zero czy lekka rozbieżność niech pojedzie do zakładu gdzie robią komputerowo ...
|
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-03-2012, 13:24
|
|
|
Leśniczy, a mógł byś podać jakies namiary i jaki to koszt, byłem na ścieżce, diagnosta nic nie znalazł, kazał zrobic zbiezność i geometrie bo mi sie jedno koło rozchodzi, mam nadzieje ze to nie krzywy wahacz... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-03-2012, 14:24
|
|
|
Z tego co wiem to 0 jest idealna wartoscia ale ma byc nie na postoju.Ale podczas jazdy wskutek naprezen kola sie delikatnie przestawiaja wiec wydaje mi sie ze na postoju ustawic trzeba rozbieznie(zalozmy milimetr czy dwa)tak by podczas jazdy gdy ciagna ciezar samochodu byly idealnie na 0.Wiem ze w tylnionapedowych ustawia sie na odwrot-zero lub zbieznie(milimetr czy dwa)Zagladalem do ksiazki tipo i podaja ze ma byc zero plus minus 2mm.Wiec moze byc zbezny na 2 lub rozbierzny na 2 i tez sie miesci w normie.Jak dla mnie troche duze te normy.Sprobuje ustawic na 0 ewentualnie na rozbiezny 1mm.Dziekuje za zainteresowanie. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 23-03-2012, 18:45
|
|
|
Bdm, w ostrowcu nie ma takiego zakładu ale jest w ożarowie. z radomia to będziesz miał prawie 100km w jedna stronę. koszt zbieżności u nich 100zł. a w radomiu z tego co wygooglałem ro ten zakład może mieć odpowiedni sprzęt
"Auto-Serwis" Jacek Krawczyk
ul. 1905 r. 49, Radom
tel. 48 331 31 01 |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-03-2012, 18:54
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | ożarowie |
OT
szkoda, ze nie w moim ozarowie....
END OT |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|