|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Szarpanina po rozgrzaniu |
Autor |
Wiadomość |
arti
Wiek: 44 Dołączył: 18 Paź 2006 Posty: 133 Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-12-2006, 20:19 Szarpanina po rozgrzaniu
|
|
|
Dziś rano wybrałem się swoim tipkiem 1.4 (jednopunktowy wtrysk) w podróż, dość daleką. Pogoda dziś była straszna, lało niemiłosiernie, woda wszędzie. po przejechaniu jakichś 40 km nagle ni z tego ni z owego światła zaczeły mi pszygasać do takiego stopnia że już nic nie mogłem przed sobą zobaczyć !! Silnik też był jakiś zamulony.. Po chwili wszystko wróciło do normy ale po przejechaniu kilku km znowu to samo, na dodatek po którymś razie silnik zrobił się słaby a gdy wciskałem gaz zamiast gnać do przodu to zwalniał, szarpał się. Dodam że pasek klinowy mam ok, nieślizgał się.Prosze o pomoc jeżeli ktoś wie co się mogło stać, bo to już nie ustąpiło. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-12-2006, 21:50
|
|
|
wilogć, deszcz, przebicie, wariujący przy przebiciu komp, zły zapon nie trafiony we właściwym momencie, za słaba iskra (brak co chwilę jej na poniektóre cylindry...) = zamulone auto, spadek w instalacji, problemy....
jak tam ogólnei instalacja a prócz niej zapłon?
w jakim stanie akumulator? bardziej też - w jakim stanie klemy, ładne, opiłowane, bez 'spawania' i syfu...
jeszcze bardziej w jakim stanie masy, pod akumulatorem, koło nadkola itp itd, poczyszczone złącza? ładne? a najbardziej-w jakim stanie kable zapłonowe do świec?
** Dodano: 12-12-2006, 21:54 **
jeśli np wieczorkeim (ciemno) jest wilgoć, deszcz, zapalisz, otworzysz maskę i widzisz dyskotekę iskier z kabli ew z cewki jeśli to ta pada - to wiesz już gdzie wariuje zapłon;
więc wśród w/w sprawdź w odwrotnej kolejności, wpierw kable i cewkę, potem masy...
a jako bonus przeczyść/udrożnij kabaliki odpływowe pod maską, blisko grodzi z kabiną pasażera, koło zakończeń amorków od góry; bo mogą być już zapchane i ew woda/wilgoć się przelewa a wtedy (tak to ktoś 'obmyślił' bo przegapił) zalewa Ci skrzynkę bezpieczników W AUCIE (wlewa się do środka i akurat na nią) i przekaźniki, a przez to cyrki też będą...
no, to masz coś na początek |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
arti
Wiek: 44 Dołączył: 18 Paź 2006 Posty: 133 Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-12-2006, 07:18
|
|
|
Z braku czasu dopiero wczoraj zajrzałem do silnika. Odkryłem, że na cewce widać małe iskrzenie w dwóch miejscach, iskry przeskakują z uzwojenia tego pośrodku na metalowe blaszki( nie znam nazwy więc prosze o wybaczenie ). Czy to oznacza że cewka jest do wymiany?? A jeżeli tak to jakie są koszty takiej cewki?? |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-12-2006, 12:06
|
|
|
Prawdopodobnie jest to wina przewodów wysokiego napięcia.Kiedy je wymieniałeś Proponuje wymyć cewkę w benzynie ekstrakcyjnej.
Lecz może to być także i cewka. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
arti
Wiek: 44 Dołączył: 18 Paź 2006 Posty: 133 Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-12-2006, 13:11
|
|
|
Sprawdzałem przewody, są ok. Chyba będę musiał wymienić cewke na nową.
** Dodano: 19-12-2006, 10:31 **
Czy to normalne że masa w moim tipku podłączona jest do silnika???
Dziwi mnie to bardzo bo przecież powinna być podłączona do budy. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|