|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
POMOCY nie mam ciepła w samochodzie |
Autor |
Wiadomość |
bajer
Dołączył: 11 Sty 2005 Posty: 48 Skąd: KRAKÓW N-H
|
Wysłany: 27-01-2005, 23:53 POMOCY nie mam ciepła w samochodzie
|
|
|
Proszę o pomoc nie mam zbyt ciepło w samochiodzie leci ale nie tak jak rok temu co może być tego przyczyną wszystko odnośnie układu sprawdziłem i jest spoko czyżby od tego pokrętła zimne ciepłe powietrze idzie jakiś przewód który mógł się poluzować. Pomóżcie. |
_________________ Tempra 1,6ie zagazowana |
|
|
|
|
Y@nek
Wiek: 59 Dołączył: 01 Gru 2004 Posty: 87 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 28-01-2005, 13:52
|
|
|
Szukaj w starych postach , odpowiedz napewno znajdziesz
Najprędzej to termostat. |
_________________ Janek
Tempra SW 1,6 i.e. |
|
|
|
|
Jagi
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 252 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-01-2005, 14:21
|
|
|
Jeśli temperatura silnika jest ok to pewnie nie termostat...
Natomiast przewód który idzie od pokrętła do dźwigni zaworu nagrzewnicy jest mocowany pod osłoną środkową do ścianki platikowym zaczepem który lubi pekać i wtedy zawór nie działa w pełnym zakresie czyli nie otwiera się i nie zamyka do końca ...
Mogła tez się zamulić nagrzewnica lub masz zapowietrzony układ... (ale piszesz ze to sprawdzone)
Niestety żeby dobrać cię do tych plastikowych uchwytów trzeba troche zdemontować w środku ... uchwyty są na wysokości prawego kolana kierowcy
Pozdrawiam |
_________________ KIA Clarus 1.8 SLX DOHC |
|
|
|
|
bajer
Dołączył: 11 Sty 2005 Posty: 48 Skąd: KRAKÓW N-H
|
Wysłany: 28-01-2005, 14:59
|
|
|
Dzięki wielkie będe próbował to porozbierać i zobaczyć co tam się stało.
Mam nadzieję że tam się coś poluzowało i to chodzi tylko o naciągnięcie linki zobaczymy co się stanie jak to rozbiore jeszcze raz dzięki. |
_________________ Tempra 1,6ie zagazowana |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-01-2005, 20:15
|
|
|
No ale jeśli ma pęknięty zawór to płyn chłodniczy by raczej wyciekał pod nogi na dywaniki .Ja mam super grzanie przy 90 st
oco nie łatwo tak mam kartony na chłodnicy ale to czasowe .
Bo chyba mi termostat zabardzo otwiera na max przelot musze dać nowy i luz nie potrzeba wtedy kartonu |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
Jagi
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 252 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-01-2005, 22:41
|
|
|
Ale ja nie mowie o peknietym zaworze tylko o tym "przewodzie" "sprezynie" ktora porusza dzwignia zaworu, ona jest mocowana takimi plastikowymi zaczepami do nadwozia i dzieki niej masz odpowiedni "naciag" linki ... jak peknie naciagu nie ma i zawor nie domyka i/lub nie otwiera sie w pelni |
_________________ KIA Clarus 1.8 SLX DOHC |
|
|
|
|
memo
Dołączył: 30 Sty 2005 Posty: 74 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 30-01-2005, 21:33
|
|
|
Sprawdź jeszcze czy nie zarosła rdzą rurka - króciec odchodząca od grubej metalowej rury łaczącej się z pompa wodną a służąca do podłaczenia wężą nagrzewnicy. Ja ostatnio wymieniałem pompę wodną i ta rura przy pompie była bardzo zarośnięta (włąściwie to te dwa króćce na jej końcu) nie spodziewałem się , że tak to może korodować. Poza tym fragmenty rdzy odrywały się i dostawały do układu chłodzenia - po prostu koszmar. |
_________________ Tipo 1.4 (gażnik) |
|
|
|
|
bajer
Dołączył: 11 Sty 2005 Posty: 48 Skąd: KRAKÓW N-H
|
Wysłany: 30-01-2005, 21:36
|
|
|
Nie chce mi się tego robić na takim zimnie teraz jak się ociepli to spróbuje ztą linką od pokrętła bo wtym mi leży przyczyna jak miałem poloneza to było dokładnie tak samo nienaciągnięta linka i zawór się do końca nie otwierał tylko mam prośbę o podanie gdzie ta linka jest po której stronie i jak się do niej dostać. Z góry DZIĘKI. |
_________________ Tempra 1,6ie zagazowana |
|
|
|
|
Jagi
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 252 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-01-2005, 12:12
|
|
|
Musisz wyjac radio, popielniczke odkrecic caly panel sterujacy nawiewami i zdjac srodkowa oslone ... jak to zrobisz to po lewej stonie patrzac z wnetrza samochodu zobaczysz 2 przewody ... jeden bedzie szedl do dzwigni zaworu nagrzewnicy a drugi do dzwigni zmiany kierunku nawiewu ... trzeciego nie zobaczysz bo idzie w prawo pod polke pasazera do dmuchawy
Ok i te dwa przewody beda przymocowane do pionowej scianki takimi bialymi zaczepami tak jak pisalem jak siedzisz to na wysokosci kolan...
Sprawdz czy sa cale te mocowania i czy linka z nich nie wypadla, lub czy wogole sa
Roboty troche jest dlatego warto samemu to robic bo w warsztacie duzo biora wlasnie przez to ze trzeba sporo rozkrecic a potem skrecic tak zeby zadna srubka nie zostala co jest sztuka Mi po wymianie nagrzewnicy zostaly 2 srubki
Powodzenia |
_________________ KIA Clarus 1.8 SLX DOHC |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|