Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
POMOCY nie mam ciepła w samochodzie
Autor Wiadomość
bajer



Dołączył: 11 Sty 2005
Posty: 48
Skąd: KRAKÓW N-H
Wysłany: 27-01-2005, 23:53   POMOCY nie mam ciepła w samochodzie

Proszę o pomoc nie mam zbyt ciepło w samochiodzie leci ale nie tak jak rok temu co może być tego przyczyną wszystko odnośnie układu sprawdziłem i jest spoko czyżby od tego pokrętła zimne ciepłe powietrze idzie jakiś przewód który mógł się poluzować. Pomóżcie.
_________________
Tempra 1,6ie zagazowana
  
 
 
Y@nek 


Wiek: 59
Dołączył: 01 Gru 2004
Posty: 87
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 28-01-2005, 13:52   

Szukaj w starych postach , odpowiedz napewno znajdziesz :)
Najprędzej to termostat.
_________________
Janek
Tempra SW 1,6 i.e.
     assistance   Moneta
 
 
Jagi 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 252
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-01-2005, 14:21   

Jeśli temperatura silnika jest ok to pewnie nie termostat...
Natomiast przewód który idzie od pokrętła do dźwigni zaworu nagrzewnicy jest mocowany pod osłoną środkową do ścianki platikowym zaczepem który lubi pekać i wtedy zawór nie działa w pełnym zakresie czyli nie otwiera się i nie zamyka do końca ...

Mogła tez się zamulić nagrzewnica lub masz zapowietrzony układ... (ale piszesz ze to sprawdzone)

Niestety żeby dobrać cię do tych plastikowych uchwytów trzeba troche zdemontować w środku ... uchwyty są na wysokości prawego kolana kierowcy

Pozdrawiam
_________________
KIA Clarus 1.8 SLX DOHC
     Moneta
 
 
bajer



Dołączył: 11 Sty 2005
Posty: 48
Skąd: KRAKÓW N-H
Wysłany: 28-01-2005, 14:59   

Dzięki wielkie będe próbował to porozbierać i zobaczyć co tam się stało.
Mam nadzieję że tam się coś poluzowało i to chodzi tylko o naciągnięcie linki zobaczymy co się stanie jak to rozbiore jeszcze raz dzięki.
_________________
Tempra 1,6ie zagazowana
  
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 28-01-2005, 20:15   

No ale jeśli ma pęknięty zawór to płyn chłodniczy by raczej wyciekał pod nogi na dywaniki :( .Ja mam super grzanie przy 90 st
oco nie łatwo tak mam kartony na chłodnicy ale to czasowe .
Bo chyba mi termostat zabardzo otwiera na max przelot musze dać nowy i luz nie potrzeba wtedy kartonu 8)
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Jagi 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 252
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-01-2005, 22:41   

Ale ja nie mowie o peknietym zaworze tylko o tym "przewodzie" "sprezynie" ktora porusza dzwignia zaworu, ona jest mocowana takimi plastikowymi zaczepami do nadwozia i dzieki niej masz odpowiedni "naciag" linki ... jak peknie naciagu nie ma i zawor nie domyka i/lub nie otwiera sie w pelni
_________________
KIA Clarus 1.8 SLX DOHC
     Moneta
 
 
memo 


Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 74
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 30-01-2005, 21:33   

Sprawdź jeszcze czy nie zarosła rdzą rurka - króciec odchodząca od grubej metalowej rury łaczącej się z pompa wodną a służąca do podłaczenia wężą nagrzewnicy. Ja ostatnio wymieniałem pompę wodną i ta rura przy pompie była bardzo zarośnięta (włąściwie to te dwa króćce na jej końcu) nie spodziewałem się , że tak to może korodować. Poza tym fragmenty rdzy odrywały się i dostawały do układu chłodzenia - po prostu koszmar.
_________________
Tipo 1.4 (gażnik)
     Moneta
 
bajer



Dołączył: 11 Sty 2005
Posty: 48
Skąd: KRAKÓW N-H
Wysłany: 30-01-2005, 21:36   

Nie chce mi się tego robić na takim zimnie teraz jak się ociepli to spróbuje ztą linką od pokrętła bo wtym mi leży przyczyna jak miałem poloneza to było dokładnie tak samo nienaciągnięta linka i zawór się do końca nie otwierał tylko mam prośbę o podanie gdzie ta linka jest po której stronie i jak się do niej dostać. Z góry DZIĘKI.
_________________
Tempra 1,6ie zagazowana
  
 
 
Jagi 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 252
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-01-2005, 12:12   

Musisz wyjac radio, popielniczke odkrecic caly panel sterujacy nawiewami i zdjac srodkowa oslone ... jak to zrobisz to po lewej stonie patrzac z wnetrza samochodu zobaczysz 2 przewody ... jeden bedzie szedl do dzwigni zaworu nagrzewnicy a drugi do dzwigni zmiany kierunku nawiewu ... trzeciego nie zobaczysz bo idzie w prawo pod polke pasazera do dmuchawy :)

Ok i te dwa przewody beda przymocowane do pionowej scianki takimi bialymi zaczepami tak jak pisalem jak siedzisz to na wysokosci kolan...
Sprawdz czy sa cale te mocowania i czy linka z nich nie wypadla, lub czy wogole sa :)

Roboty troche jest dlatego warto samemu to robic bo w warsztacie duzo biora wlasnie przez to ze trzeba sporo rozkrecic a potem skrecic tak zeby zadna srubka nie zostala co jest sztuka :) Mi po wymianie nagrzewnicy zostaly 2 srubki :D

Powodzenia
_________________
KIA Clarus 1.8 SLX DOHC
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load