|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
silnik ducato 2.8tdi w tipo 1.9td |
Autor |
Wiadomość |
paluch231186
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 126 Skąd: Karłowice
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 11-09-2010, 17:58 silnik ducato 2.8tdi w tipo 1.9td
|
|
|
witam orientuje sie ktos moze czy sotor z ducato 2.8 podejdzie do tipo???
jak silnik jest wysterowany???czy jest tam jakas elektronika i czy turbo jest mechaniczne czy elektronika???oraz czy skrzynia od 1.9 podejdzie do 2.8???
dzieki za info
a i czy ewentualnie turbo z 2.8 pasuje do 1.9 oraz jezeli takie cos pasuje to na turbo z 2.8 jaka moca moze sie legitymowac 1.9td(92km w serii) |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 11-09-2010, 18:28
|
|
|
Rozbawiłeś mnie do łez .... |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 11-09-2010, 18:55
|
|
|
:p
Co najwyżej podepniesz turbo
kolega z tego co pamiętam chyba z ducato 2.4 włożył turbo do uno 1.7 td
** Dodano: 11-09-2010, 19:56 **
tylko że wtedy może silnik *s*ać* |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
paluch231186
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 126 Skąd: Karłowice
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 11-09-2010, 20:44
|
|
|
jezeli do innych aut pasuja silniki to dlaczego nie mialby byc taki we fiacie?????tu nie ma z czego sie smiac bo przerobic mocowania itp itd to zaden problem bardziej martwi mnie jego uruchomienie i zgranie wszystkiego do kupy wiec komentaze typu bawi mnie to czy inne pierdy sa nie na miejscu a dla chcacego nic trudnego wiec interesuja mnie tylko konkretne wypowiedzi
a i jeszcze jedno LUCZU kolega RAKU uturbil sedici i jakos mu motoru nie wysralo wiec dlaczego ma mi go wysrac????
a dieselek w tipo z moca 130km to juz mala wyscigowka i auta typu passat czy golf czy nawet co innego moze sie schowac |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 11-09-2010, 20:55
|
|
|
paluch231186 napisał/a: | jeszcze jedno LUCZU kolega RAKU uturbil sedici i jakos mu motoru nie wysralo wiec dlaczego ma mi go wysrac???? |
po 1 to nie *s*ać* tylko *s*ać*
A po 2 RAKU ma silnik z doładowaniem pod ten silnik. Turbo z ducato dmucha mocniej i to dużo |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 11-09-2010, 20:55
|
|
|
paluch231186, wiesz co kolego, przesiedź długie godziny w garażu przy aucie i pogadamy, masz mierną wiedzę na temat mechaniki, inna sprawa nie zdajesz sobie sprawy ile jest pracy przy przekładce silnika z auta dawcy o innej karoserii, nie zdajesz sobie sprawy jaką masę ma taki silnik z ducato i z czym się to wiąże.
Jak ja rozbierałem auta na czynniki pierwsze ty na g@#no mówiłeś papu, koniec tematu. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
|
|
|
|
paluch231186
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 126 Skąd: Karłowice
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 11-09-2010, 21:05
|
|
|
widze sami fachowcy sie udzielaja
a i przy przekladce nie widze wiekszego problemu problem pojawia sie w monencie kiedy chcesz to ruszyc i zgrac w calosc a ile jest roboty z tym to ja doskonale wiem i zdaje sobie sprawe z tego ze to nie zadanie dla laika!
a i moze mechanikiem nie jestem ale na ten temat mam wieksze pojecie niz ci sie zdaje
a nie pytam o to ile jest roboyt z przekladka tylko czy owa przekladka jest realna |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 11-09-2010, 21:08
|
|
|
Dobrze że z Ciebie kawał fachowca. Więc teraz fachowcu powiedz mi jedno, widziałeś jaką wysokość ma blok +głowica tego silnika, jak chcesz go wsadzić pod maskę Tipo, pochylić, co wtedy z układem smarowania i zmieszczeniem turbo i wydechu od grodzi. No słucham chętnie się czegoś douczę od Ciebie, dla mnie jesteś tylko kolejnym forumowym teoretykiem pieniaczem który i tak nic nigdy takiego nie zrobi. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
paluch231186
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 126 Skąd: Karłowice
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 11-09-2010, 21:15
|
|
|
mozliwe ze usztywnienie seryjnego zawieszenia (NIE OBNIZENIE) i przerobienie mocowan silnika dalo by rade do tego mozna zalozyc wieksze felgi zeby dzwignac auto w gore a silnik wcale nie jest tak wielki jak by sie wydawalo bo mam taki wlasnie w garazu z rozbitego auta |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 11-09-2010, 21:19
|
|
|
Moje pytanie nadal się nie zmieniło, będziesz musiał pochylić ten silnik, co z miska oleju, smokiem pompy, co z odprowadzeniem oleju z głowicy po pochyleniu, z czego skrzynia skrzynia żeby dała się spiąć z tym silnikiem, nie może być to skrzynia od silnika z prostym blokiem bo będzie się zacierał dyfer pracując z pochylonym silnikiem. Nie pisz bzdur o dźwiganiu auta felgami w górę bo się tylko ośmieszasz i wychodzi brak wiedzy ... |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
paluch231186
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 126 Skąd: Karłowice
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 11-09-2010, 21:22
|
|
|
a jak sie ma zamontowanie tylko turbiy z 2.8 do 1.9 poza montarzem wiekszego IC |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 11-09-2010, 21:24
|
|
|
paluch231186 napisał/a: | a jak sie ma zamontowanie tylko turbiy z 2.8 do 1.9 poza montarzem wiekszego IC |
Widzisz parę prostych technicznych pytań i już uciekasz kolego "fachowcu" od tematu 2.8, może jednak wysilisz się trochę umysłowo i udowodnisz mi że wiesz więcej o mechanice niż mi się wydaje, bo jak na razie to widzę że w niczym odnośnie Twojej osoby się nie pomyliłem... |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-09-2010, 21:45
|
|
|
Kolega paluch tylko pyta a wy jak,,,,,,,,,,baba w ciazy!! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 11-09-2010, 23:04
|
|
|
skoro kolega pyta to ja może odpowiem w sposób cywilizowany bo umarłem ze śmiechu parę minut temu i juz mi przeszło, przekładka praktycznie nie wykonalna, silnik nie będzie pasował nie tylko pod wzgłedem mocowań ale także gabarytów, ponadto skrzynia tez nie będzie pasowała ( inna konstrukcja, inne przełożenia ) waga takiego silnika spowoduje potrzebę przebudowania całego zawieszenia oraz ogólnie przeniesienie napędy również nie będzie pasowało .... w sumie to nic do niczego nie będzie pasowała
przekładka technicznie nie wykonalna ... no może wykonalna pytanie tylko czy masz na to worek siana, dobry warsztat i wiedzę popartą praktycznym swapem kliku silników... bleee co ja piszę
swap nie wykonalny i na tym skończmy temat |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 12-09-2010, 00:34
|
|
|
Przeróbkami typu ,,Monster project'' się trochę interesowałem i ludzie robią cięższe do ogarnięcia przebudowy. przykładem może być syrena na podzespołach porsche albo rover SD1 z silnikiem od shermana(czołg z czasów II wojny). Przeszkodą są tylko 3 czynniki- czas, umiejętności fachowców i pieniądze. Projekty o których piszę to realizacja przebiega całkiem z drugiej strony niż na to wygląda, najpierw budujesz na ramie ,,potworka'' a potem korzystając nie obraź się, ze złomu upodabniasz go do samochodu który ma imitować. czyli twoje pytanie palucha nie powinno brzmieć ,,jak załadować prawie 3L motor z ciężarówki do tipo'' tylko ,,jak przerobić ciężarówkę z prawie 3L silnikiem tak, żeby wyglądała na tipo''
Pomijając fakt, że to pewnie zostanie tylko projektem w głowie jego twórcy (i częściowo na kartach forum) to mógłby to być nawet ciekawszy pojazd niż wspomniane wcześniej sedici kolegi Raku albo nawet swap GrześkKa. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 12-09-2010, 00:44
|
|
|
łooo ..
widzę, że temat się rozwinął. . .
paluch231186 napisał/a: | widze sami fachowcy sie udzielaja |
jeżeli chodzi o mnie to dałem linka i podpowiedziałem ogólnikowo że DUPA Z TEGO ale jeżeli chodzi o GrzesiekK., to ... nie rozumiem o co masz do Niego
kamilsitek1983 napisał/a: | Kolega paluch tylko pyta a wy jak,,,,,,,,,,baba w ciazy!! |
takich "pytań" jest sporo na forum ... pytania typu - chcę mieć Tipo z super przyspieszeniem co mam zrobić lub mam 1000zł. i chcę z 1.4 zrobić WRC
Tak wiem nie ma dosłownie takich problemów ale na ogół jest mnóstwo takich tematów. A i to z jakim podejściem do sprawy jak i do forumowiczów odnosi się paluch231186, też ma znaczenie |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 12-09-2010, 01:05
|
|
|
http://www.youtube.com/wa...-aC5B348rA&NR=1 małe sprostowanie, nie od shermana, tylko od meteora. Ale mniej więcej pokazuje na jakim poziomie to by była przeróbka. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 12-09-2010, 10:19
|
|
|
paluch231186 napisał/a: | czy jest tam jakas elektronika i czy turbo jest mechaniczne czy elektronika???oraz czy skrzynia od 1.9 podejdzie do 2.8???
dzieki za info |
Elektroniki nie ma, turbo sterowane mechanicznie Skrzynia nie podejdzie bo to silnik Iveco i popraw temat bo to sinik 2.8 i.d.TD - 3 miesiące temu robiłem swapa w ducato z tym silnikiem tyle ze wymieniałem motor na nowy. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
mlodybe
Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 46 Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-09-2010, 10:50
|
|
|
z tego co się orietuje silnik ducato jest pokrewny z silnikami iveco co może być utrudnieniem przy podmiance.
Turbo możesz sprubować podmienić ale pamietaj żeby zawór upustowy przesterowac na troche mniejsze ciśnienieale przy standardowym ustawieniu diselek powinien wyrobić.
Sam pomysł mi sie podoba.
kiedyś jak miałem golfa II to chciałem wsadzić silnikod LT-ka 2.8 td ale niestety on miał 5 garów i skonczyło sie na 2,4 td:) |
_________________ WOLE PCHAĆ SWOJEGO FIAT
NIŻ JEŹDZIĆ VW
ŁADA SAMARA rakieta
DAIHATSU CHARADE 1,0 super pączek CC 900 nie miało szans:)
VW GOLF 1,6D gorszej padliny nie miałem
FORD MONDEO 1,8 fajny ale dużo palił
FIAT UNO 1,0 rudy go pożarł:(
FIAT TIPO 1,4 |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-09-2010, 22:57
|
|
|
Widze że dyskusja idzie burzliwie i dobrze od tego forum. Ale co do silnika...
Nie ma takiego powiedzenia "nie da sie". Wszystko się da tylko czy zainteresowany wytrwa w tym projekcie? Gadajmy o tym że ciężko i kosztownie ale powiedzmy też o tym że nie jest to nie możliwe, a końcowy efekt będzie naprawde super. Gdybym to ja posiadał taki silnik i wolnego tipo to bez wachania bym się w to bawił - duzo można się nauczyć.
Kwestia mechaniki:
Mówicie tu o pochylaniu silnika i innych bzdetach. Prawda jest taka, nad oryginalnym silnikiem jest w miare dużo miejsca (jutro powiem konkretnie), powiecmy jest wzmocnienie które można wyciąć to jakieś 3-4cm. Trzeba jakoś oznajmić swiatu nową jednostke wiec moze wytłoczenie na masce? Jakieś 5cm aby było dyskretnie. Mamy 9cm + jakieś 10-15 między głowicą mojego 1,4 a maską - 24cm może być wyzszy od strony głowicy - a to dużo. No chyba że skok tłoka to 1metr?
Popatrzmy od strony miski - tu mamy nieco więcej - ale konkretnie powiem jutro. Można pokusić się o większe felgi z oponami o niskim profilu i może "wysoko i twardo" jest rozwiązaniem?
Skrzyna - jeśli jest od diesla to nie ma znaczenia od jakiego. Jeśli silnik dużo mniejszej mocy wiadomo że możemy mieć problemy z niektóymi trybami ale jednak są one dostępne na rynku. Między skrzynią i silnikiem potrzebna flansza którą zrobimy sami (dużo czasu i ciepliwości). Zależnie od sprzęgła będziemy musieli przetoczyć wałek sprzęgłowy (lub zrobić nowy) lub przejściówke na sprzęgło z Tipo. Koszta? Górna granica tokarza to 200zł, blacha dostępna na każdym złomie max 30zł.
Mocowania silnika to jedynie inewncja własna, trzeba dopadować poduchy od innego samochodu być może zmienić ich rozmieszczenia ale to raczej nie trudne (spawarka, duzo blachy i zrobione)
Osprzęt silnika? To diesel wiec problemu raczej nie ma! Jeśli się na to zdecydujesz to masz u mnie pełne wsparcie!
Pamiętam, kiedyś napisałem temat o tipo 1,4 i turbo i dowiedziałem się, że będzie miał baaardzo małą żywotność. Nawet pomyślałem że tak może być do czasu kiedy zobaczyłem poloneza ze starą ohvką z turbo doładowaniem i jakoś mimo tego że wszyscy wokół twierdzili że to nie ma prawa bytu, właściciel przejeździł bezawaryjnie tysiące kilometrów. Nie wszystko co usłyszysz to jest wypowiedzią ekspertów i musisz sam odróżnić mity. Są osoby które nic nie robią bo to nie będzie działać - a są osoby co porostu mimo wszystko zrobią jakiś wielki mod i wbrew wypowiedzią "teoretyków' to działa! Osobiście żałuje że nie uturbiłem swojego Tipo a wtedy akurat miałem na to dużo gotówki o chęci. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 16-09-2010, 01:05
|
|
|
Larry075 napisał/a: | Są osoby które nic nie robią bo to nie będzie działać - a są osoby co porostu mimo wszystko zrobią jakiś wielki mod i wbrew wypowiedzią "teoretyków' to działa! |
i są osoby zadające pytania typu: czy silnik z X podejdzie do Tipo ( przy czym X = jakiś monster ) i mają na to "pińcet" zł.
** Dodano: 16-09-2010, 02:07 **
Larry075 napisał/a: | Osobiście żałuje że nie uturbiłem swojego Tipo a wtedy akurat miałem na to dużo gotówki o chęci. |
nic straconego
Ja osobiście się dowiedziałem, że w moim przypadku ( silnik 1.4 gaźnik ) będzie to minimum 2 tys zł. Przy czym wytrzyma on "normalną" jazdę. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-09-2010, 10:33
|
|
|
Cytat: | i są osoby zadające pytania typu: czy silnik z X podejdzie do Tipo ( przy czym X = jakiś monster ) i mają na to "pińcet" zł. |
W sumie to masz też racje, zamiast pytać czy to podejdzie, zabrali by się do roboty ew. pytać o jakieś gotowe rozwiązania pewnych kwestii. W zamianie samego silnika koszta są śmieszne - co innego cały zespół napędowy. Tu liczą się umiejętności manulne.
Być może moje pytanie o turbo brzmiało podobnie, jednak ja mam tak, że jeśli się na czymś skupie, to potrzebną wiedze zdobywam niemal natychmiast mimo, że jestem w temacie laikiem (tak było z lakiernictwem, blacharstwem, elektroniką i wszystkim innym). Naprawde żałuje, projekt mógłby być czymś ciekawym na forum, być może inspiracją dla "nowych". Luczu wyobraź sobie że w momencie zadawania pytania o turbine miałem 2,5tys zł na wydatek typu mechanika i blacharstwo + niezłe dochody. Zniechęcony zainwestowałem w co innego, niestety nie w tipo NAPEWNO takie tipo wytrzyma normalną jazde, wbrew pozorą wał i korby NIE (!) są wykonane z plastiku, wał jest podparty na więcej niż 3ch łożyskach a wałek rozrządu jest w głowicy. Mój jakoś częśto się wkręca na 6tys rpm i nic mu nie jest (a wielu uważa że dawno się powien rozsypać). Ta konstrukcja SPOKOJNIE wytrzyma 100kucy bez utraty trwałości. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 16-09-2010, 11:46
|
|
|
Larry075 napisał/a: | Mój jakoś częśto się wkręca na 6tys rpm i nic mu nie jest |
to dobrze że nic się nie dzieje bo ja zawsze mam kaca moralnego jak go trochę przypiłuję
Zwłaszcza, że mówią że LPG i wysokie obroty = śmierć silnika.
Owszem normalną jazdę wytrzyma 1.4 z turbiną ale kto jeździ normalnie przynajmniej zaraz po takiej przeróbce :p
Zacznie się targanie spod świateł i musi coś je*nąć |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-09-2010, 13:17
|
|
|
Luczu, ale musisz zrozumieć to, że nikt nie wylicza elementów silnika na tą moc. Czasami jest dosyć duży zapas. Zakładam, że mała turbinka da nam te 100km i jedyne co wymienimy przy takim targaniu to przegłuby i sprzęgło które w tipo jest dosyć słabe, wiecej nie ma prawa się nic popsuć. Do tego dobre klocki hamulcowe i mamy pod sobą dosyć znaczną różnice w przyśpieszaniu. Zauważyłem, iż tipo w których dochodzi do awari np. pierścieni, gładzi cylindra, tłoków są sprowadzone z niskim przebiegiem. Nie każdy wie że niektóre z tych samochodów mają po 400-500tys przebiegu i to całkiem normalne.
Moje zdanie jest taki, jeśli dbamy wymiane i jakość olei, filtrów oleju i powietrza, napinaczy i pasków rozrządu to nie ma takiej opcji aby spoktać większą awarie nawet z zwiększoną mocą.
Cytat: | Zwłaszcza, że mówią że LPG i wysokie obroty = śmierć silnika. |
Raczej wątpie, że lpg ma tu jakieś znaczenie a "śmierć silnika" to raczej takie ogólne powiedzenie (konkretnie jakie mechanizmy?). W sumie to gdy chce go podkręcić to wciskam na benzynke - więcej mocy.
A tak poza tym to juz kilka latek jezdze sobie na lpg i widze same zalety (prócz zmiejszenia dynamiki). Olej jest prawie jak nowy mimo, że nabite juz ma kilka tys (na benzynie juz się zrobi smoła), nagarów prawie nie ma. W dodatku drugi raz (wczoraj) mi się zdażyło, że uzbierała mi się pełna butla gazu - nie mam wskaźnika poziomu gazu - co jest szczerze mówiąc bardzo miłym uczuciem |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|