Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Gasnie po wrzuceniu na luz w czasie jazdy...
Autor Wiadomość
tw20 


Wiek: 43
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 48
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-07-2007, 22:17   Gasnie po wrzuceniu na luz w czasie jazdy...

Witam. Mam Tipo 1.4 ie 91r LPG.
Samochód gasł mi w czasie jazdy po wrzuceniu na luz... Działo sie juz tak wczesniej...pojechałem do gazownika wyrególował mi wszystko ładnie i przestał gasnąc... Powiedział mi że mam do wymiany świece, przewody w/n kopułkę i palec. To było jakieś 4 miesiące temu, ostatnio zapaliła mi sie lampka od ładowani więc wymieniłem szczotki w alternatorze bo jedna okazała sie wytarta, wymieniłem tez przewody w.n i świece... i jak odpalam lampka się juz nie pali i po odpaleniu ma bardzo niskie obroty, nawet go tak "trzęsie" jakby zaraz miał zgasnąć... Jak przejade kawałek i wrzucam na luz, to obroty spadają bardzo nisko zapala się lamka od ładowania i zaraz gaśnie... tak jakby mu za mało gazu dochodziło:/ Co to może być? Nie znam, sie za bardzo na tym ale mam nadzieje ze jasno opisałem... Czytałem inne posty i widze że może być wiele przyczynm: digiplex, cewka, CPW... Macie jakiś pomysły co to może być? Ptroszę o odpowiedz. Pozdrawiam

** Dodano: 17-07-2007, 23:20 **
Acha no i sonnda lambda do wymiany...
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-07-2007, 22:50   

niekoniecznie CPW aczkowliek w ostateczności.....

1) :!: tylko na LPG tak się dzieje? jak na benzynie?
2) na pewno masz zapłon w porządku, tj, świece, kopułkę, kable.... zrobiłeś z tym porządek?
3) w jakim stanie reduktor LPG? stary i nie regenerowany? a może do tego w zimie na LPG odpalałeś?
tak czy tak jak przejechał swoje to nawet po 2-3 latach może się zdarzyć, że masz membrany już sztywne,twarde i nie reagują dobrze na szybkie zmiany ciśnienia gazu jak depniesz/puścisz, więc zalewa silnik lub brakuje mu momentami... niekoniecznie ale to bardzo możliwe; nad stanem reduktora się więc zastanów, może by wymienić jego wnętrze i wyregulować instalkę...?

więcej konkretów, a minimum to odpowiedzi na w/w pytania
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
tw20 


Wiek: 43
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 48
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-07-2007, 23:03   

Więc tak:
Ad. 1. Jeżdże tylko na LPG bo z benzynką jest mały problem chyba przewody muszą być zapchane bo wogóle nie dochodzi.
Ad.2. Swiecei kable wczoraj nówki założyłem jutro zmienie kopułkę chociaz źle nie wygląda i palec rozdzielacza.
Ad.3. Reduktor robiony przed opisaną wizytą u gazownika i jak ustawił to wszystko ładnie grało.
Może to ta sonda lambda musi być wymieniona...może mieć aż taki wpływ na to gaśnięcie?
Jutro jeszcze alternator wyjmę i przeczyszcze te miejsca gdzie szczotki trą może tam coś nie tak jest...

** Dodano: 18-07-2007, 12:34 **
Dzisiaj wymieniłem kopułke i zobaczymy co się bedzie działo jak sie troche przejade... Śsiągałem przewody po kolei ze świec na niskich obrotach i praktycznie nie było żadnej różnicy... to normalne? (odrazu mówie że sie nie znam)... Wieczorem napisze co i jak w czasie jazdy.
  
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-07-2007, 19:45   

tw20, ale tak się dzieje na zimnym czy na gorącym silniku, że obroty zaraz po odpaleniu ma za niskie obroty, a potem gaśnie po na luzie. Bo jeśli na gorącym również to ja na początek bym spróbował na rozgrzanym silniku podregulować obroty na reduktorze, bo może po prostu są za niskie? Bo skoro gaśnie po wrzuceniu na luz to by znaczyło, że ma za małą dawkę paliwa na biegu jałowym.
Objawy są podobne jakbym odpalił swojego w chłodniejszy dzień (po nocy) bez ssania - po odpaleniu będzie mi trzepało silnikiem, bo będzie miał za niskie obroty, a jak wrzucę na luz to zgaśnie.
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
tw20 


Wiek: 43
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 48
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-07-2007, 21:39   

To znaczy jest tak: jak odpale np rano to trzepie silnikiem i ewidentnie są obroty za niskie ale po jakiś 30 sekundach tak jakby sie podnoszą nieznacznie... A jak sie silnik rozgrzeje np. jak przejade nim z 1km to przy wrzuceniu na luz gaśnie. A jak jest silnik rozgrzany juz do 90 stopni to zawsze na luzie gaśnie... Spróbuje jutro podregulować na reduktorze te obroty... tak jak mówisz... kurde może jak te szczotki wymieniłem w alternatorze to tam coś nie tak zrobiłem...ale tam chyba nie da sie zrobić coś źle...
Jak nie znajde jutro przyczyny to sie musze w piątek do mechaniora wybrać...
  
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-07-2007, 21:46   

silniczek krokowy


wszyscy na forum mówicie ze jak jest zatarty/zepsuty to autko ma za wysokie obroty a nie za niskie. otóż nie jest tak! sam mam taki problem jak tu tw20, opisuje i żadna regulacja parownika czy inne szamańskie metody nie pomagają. czekam na wypłatę i kupuje nowy!

tw20, zrób taki test. jak spadną ci obroty i zacznie trzepać budą otwórz maskę i poruszaj bolcem od silniczka krokowego, po chwil usłyszysz i zobaczysz jak wysuwa się i obroty ładnie idą na swoje 900.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
tw20 


Wiek: 43
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 48
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-07-2007, 21:54   

troche wstyd pytać ale nie wiem gdzie jest silniczek krokowy :roll: (dobra juz sie nie śmiej :lol: ) Mógłbyś mi mniej więcej opisać gdzie on jest?
Znalazłem taką aukcje na allegro http://moto.allegro.pl/it...lio_lancia.html i to mi wygląda na taką część na rurze przed tym pokrętłem do regulacji gazu przed reduktorem...
  
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-07-2007, 21:59   

nie to nie ten. wcale się nie śmieje. :lalala:


silniczek krokowy masz tam gdzie jest linka do dodawania gazu, przy przepustnicy

wygląda tak http://www.allegro.pl/ite..._4_polonez.html

** Dodano: 18-07-2007, 23:01 **
o mam fotke

_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
tw20 


Wiek: 43
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 48
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-07-2007, 22:01   

a juz kumam :) To ten taki z bolcem i taką sprenżynką:) ok to jutro odpale i nim poruszam zobacze jaka bedzie reakcja. Dzięki za pomoc konikks.
Pozdrawiam

** Dodano: 18-07-2007, 23:15 **
Mam jeszcze pytanko konikks:) Mechanior ostatnio jak byłem powiedział mi że mam do wymiany sonde lambda...tylko tak jak wyzej nie wiem jak ją zlokalizować:) Jest trzy przewodowa...
Widze że jest odłączona taka wtyczka z trzema przwodami (biały, czarny i biało-czarny) i nie wiem czy to to i do niczego nie przypięta...to może być to? Koncówka coś takiego jak na zdjęciu http://moto.allegro.pl/it...iena_palio.html
  
 
 
gawor06 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 517
Skąd: ŁódŸ Polesie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-07-2007, 23:02   

tak to jest wtyczka od sondy lambda podlacz jeszcze ja i zobacz co bedzie...
_________________
FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
  
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-07-2007, 06:37   

jak mówi gawor06, podłącz ją. jak masz ją uszkodzoną to postaraj się kupić - spalanie spadnie znacząco.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
tw20 


Wiek: 43
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 48
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 19-07-2007, 10:50   

więc troche sie zamotałem:/ odpaliłem go dzisiaj i próbowałem ruszać tym bolcem przy silniczku krokowym ale on sie nie chciał ruszac... odkręciłem go i jak tak luźno go położyłem podłączonego i odpaliłem to sie wysunął ten bolec... (mimotego że on sie rusza może być zepsuty?) potem założyłem go spowrotem i pojechałem sie przejechać. Na początku normalnie przy wrzuceniu na luz obroty spadały do 0 i gasł ale po jakiś 10 minutach normalnie działała...znaczy miał troche niskie obroty ale nie gasł... no i znowu po 10 minutach zaczął gasnąć:/ dramat z nim jest:/ A jeśli chodzi o sonde to ta wtyczka co wyżej pisałem jest 3 przewodowa ma krótkie przewody i nie znalazłem tam miejsca gdzie można ją wpiąć:/ Jest takie coś na rórze doprowadzającej gaz do reduktora ale tam są 4 piny i poza tym ta z trzema przewodami nie sięga:/ Jutro jade do mechanika bo juz nie wiem co robić ? Macie jakieś pomysły?? Z góry przepraszam za język laika:)

Najlepiej w sklepach jak sie pytałem o silniczek krokowy do tipo, byłem w trzech:
w pierwszym 60-70, w drugim ok.150zł, a w trzecim 300zł...do czwartego juz nie jechałem :D
  
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-07-2007, 15:11   

u mnie też korokowy czasem nie działa (bolec się nie wysuwa). wg mnie po zmianie będzie ok.

jaki to sklep że za 70zł mają ten silniczek? nowy? strasznie tanio!!!


w krakowskim inter-cars`ie cena 580zł...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Mateuszhg 



Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 95
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-07-2007, 20:41   

HEj wszystkim możecie jakieś lepsze fotki rzuci na forum Silniczka krokowego bo ja nie moge go znaleść :)
_________________
Tempra 1.8SW była :-(
CB-Uniden pro 520xl antena lemm at-72
Passat B3 170tysKm 89r
Passat b4 TDI 258tys.Km 95r
Truck
Man TGA
  
 
 
tw20 


Wiek: 43
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 48
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 19-07-2007, 21:38   

Witam. Dzisiaj wracałem z pracy i wszystko było ok:) i mam jeszcze jeden pomysł...
Ostatnio jak mi padł akumulator to go wyjąłem do ładowania na całą noc (czy odłączenie akomulatora na tak długo resetuje komputer?) bo potem wsadziłem akumulator spowrotem odpaliłem i pojechałem i może pozapisywał sobie jakieś głupoty i dlatego tak jest:/

Gdzieś tu na forum czytałem że aby zresetować kompa trzeba na 30 min odłączyć + i - i to wystarczy a potem włączyć silnik bez dodawania gazu aż sie rozgrzeje do momentu włączenia wentylatora...

co myslicie??

** Dodano: 19-07-2007, 22:39 **
a jak to nie pomoże to ide po ten krokowy i zamontuje.

** Dodano: 20-07-2007, 11:24 **
dzisiaj zrobiłem reset kompa i sie przejechałem...narazie wszystko gra zobaczymy do wieczora jade troche dalej i zobaczymy jak sie bedzie sprawował...
  
 
 
Mateuszhg 



Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 95
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 21-07-2007, 07:18   

MI się wydaje że niewiele CI to da , może teraz tak Ci się wydaje ze jest ok ale póżniej i tak zobaczysz że to nie jest to. NO ale probuj może akurat . Jak juz go wytestujesz to daj tu znać .
_________________
Tempra 1.8SW była :-(
CB-Uniden pro 520xl antena lemm at-72
Passat B3 170tysKm 89r
Passat b4 TDI 258tys.Km 95r
Truck
Man TGA
  
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-07-2007, 18:02   

Mateuszhg, niestety aparat kaput... i tak masz inny silnik niż ja. niech ktoś cię wypowie co wie lepiej czy przypadkiem 1,8 zamiast silniczka krokowego nie ma przypadkiem elektrozaworu tak jak 2,0 :?:

** Dodano: 21-07-2007, 20:45 **
se znalazłem :D

masz silnik krokowy taki http://www.allegro.pl/ite...nto_uno_in.html

miejsce takie jak pisałem wcześniej. szkoda że nie mam aparatu. poszukaj raz jeszcze - znajdziesz
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
tw20 


Wiek: 43
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 48
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 22-07-2007, 05:25   

Panowie jak narazie działa i nie gaśnie i równo trzyma obroty :lol: Nie wymieniałem nic tylko zrobiłem ten reset (na pół godziny klemy z akumulatora i potem odpaliłem bez dodawania gazu aż sie rozgrzał do włączenia wentylatora... i działa :)
  
 
 
Mateuszhg 



Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 95
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 22-07-2007, 07:51   

Śliczne dzięki konikks dzisiaj będe szukać a jutro się wezme się za rozebranie tego i dam znać czy pomogło czy nie.
Tw20 widocznie kolego miałeś jakieś błedy w kompie u mnie to nie podziałało bo też to robiłem. [/b]

** Dodano: 22-07-2007, 13:53 **
szukam i szukam i nie moge znaleść może ktoś by mi pomógł gdzie to się znajduje w temprze 1,8
_________________
Tempra 1.8SW była :-(
CB-Uniden pro 520xl antena lemm at-72
Passat B3 170tysKm 89r
Passat b4 TDI 258tys.Km 95r
Truck
Man TGA
  
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-07-2007, 19:15   

Mateuszhg napisał/a:
może ktoś by mi pomógł gdzie to się znajduje w temprze 1,8



no panowie co jest :?: mi centymetry sześcienne nie pozwalają haha

** Dodano: 23-07-2007, 19:58 **
no i pokazuje Mateuszhg zdjęcia silniczka w silniku 1,6.

to to czarne






w sumie tak dla sportu bo masz inny ale może pomoże
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Mateuszhg 



Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 95
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 24-07-2007, 09:26   

NO to teraz juz wiem chyba gdzie to u mnie się znajduje, :) Śliczne dzięki konikks ja też wrzuce swojego silniczka fotki i dam znać co i jak pozdrawiam
_________________
Tempra 1.8SW była :-(
CB-Uniden pro 520xl antena lemm at-72
Passat B3 170tysKm 89r
Passat b4 TDI 258tys.Km 95r
Truck
Man TGA
  
 
 
tw20 


Wiek: 43
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 48
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 21-09-2007, 23:30   

panowie juz działa tak jak trzeba :D wymieniłem przewody, świece, kopułke... i nic, potem silniczek krokowy i dalej nic... a okazało sie że kostka podłączona do czujnika położenia przepustnicy miała zaśniedziałe styki i dlatego nizbyt działał silniczek krokowy... Sprawdźcie to u siebie i problem powinien zniknąć... pozdr
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load