Potrzebuję tabelę napięć podawanych przez alternator |
Autor |
Wiadomość |
dzejbi
Wiek: 44 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 310 Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 28-10-2005, 08:49 Potrzebuję tabelę napięć podawanych przez alternator
|
|
|
Muszę to mieć, żeby udowodnić bucowi, ktory sprzedał mi akumulator z zepsutą celą a teraz wmawia mi, że akumulator sie rozładowuje, bo mam za mały prąd ładowania.
Po sprawdzeniu napięcia na klemach wychodzą następujące wartości:
- wolne obroty bez obciążenia - 14,4 V
- 2000-2500 obr. z włączonymi światłami mijania i dmuchawą na IV biegu - 13,7 V
Koleś przyczepił się do tej drugiej wartości i zawzięcie twierdzi że zawsze (bez względu na obciążeniu) musi podawać od 14 do 14,4 V. Wierutna bzdura, ale musze mu to udowodnić pokazując jakąs fachową literaturę (książkę, stronę w necie).
Dodam, że alternator był sprawdzony (nawet kilkukrotnie) przez autoelektryka, podobnie jak felerny akumulator.
Bardzo proszę o odpowiedź i z góry dziękuję. |
_________________ ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
|
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 28-10-2005, 09:00
|
|
|
Wiec tak.
Co do napiec - wszystko sie zgadza. Ja mam podobnie, cos ponad 14V na "jałówce", a przy obciazeniu okolo 13,4-13,6V.
Ale z tego goscia palant! Co do tabelki nie wiem czy znajdziesz.
U nas na www w manualu sam tam podane dane, ale glownie o zalecanych aku i jaki prad ladowania (szybkiego rozlaodywania) sie stosuje.
Moze sprobuj sciagnac z downloadu jakies manuale do T/T. Mozliwe ze beda tam tabelki z wartosciami napiec. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
dzejbi
Wiek: 44 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 310 Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 28-10-2005, 09:03
|
|
|
Ano palant. Będę się dziś z nim ostro kłócił.
Znalazłem w manualu Haynes'a cos takiego (patrz załącznik), ale mu tego nie pokaże bo się uczepi że u mnie jest 13,7 a nie 14,0. Koleś twierdzi bowiem, że bez względu na obciążenie napięcie powinno być właśnie pomiedzy 14 a 14,4 V.
Koleś wybitnie próbuje mnie zrobić w ch... ale ja mu sie nie dam
Rozumiem, że poniższe wartości podawane sa bez obciążenia innymi urządzeniami (światła, dmuchawa)? |
_________________ ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
|
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-10-2005, 18:37
|
|
|
Aby uwalić cele to musiałby popłynąć jakiś ogromny prąd. Gość cię robi w bambuko. |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-10-2005, 19:12
|
|
|
Hmm cela mogla byc walnieta juz na poziomie produkcyjnym, albo podczas transportu itp itd
Hmm jakiej to firmy akus gdzie kupiony i ile go masz
Chcialbym wiedziec bo ja wymienialem po 23 miesiacach akusia i dostalem nowiutki buhaha |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
dzejbi
Wiek: 44 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 310 Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-10-2005, 12:05
|
|
|
Akumulator mam już w domu. Oczywiście ten reklamowany bo reklamacja została odrzucona z racji (wg. tego buca) za małego napięcia na końcówkach klem (innymi słowy wg. niego sp.... alternator). No i oczywiście wg. niego cela jest ok.
On twierdzi, że bez względu na to jakie jest obciążenie (a więc nawet jak włączymy na raz wszystkie światła, wycieraczki, nawiew, ogrzewanie szyby, radio itd.) ładowanie powinno być na poziomie 14 V i więcej i jak spada poniżej to juz źle ładuje.
W związku z powyższym mam pytanko do Was jakie napięcie podaje alternator:
a) na wolnych obrotach bez obciążenia
b) na wolnych obrotach z włączonymi światłami i dmuchawą powiedzmy na III biegu
c) jak wyżej tylko około 3500 obr./min.
U mnie te wartości są odpowiednio:
a) 14,4 V
b) 13,9 V
c) 13,7 V (generalnie jak dodaję obrotów to napięcie spada a powinno chyba wzrastać?)
Bardzo proszę o pomiary w Waszych bolidach i podanie tych wartości. To ważne.
Dodam tylko, że wczoraj sprawdzałem napięcie alternatorów w Oplu Astrze I z 99r i Hyundaiu Pony z 92r. Niestety (dla mnie) napięcie nawet pod znacznym obciążeniem było ponad 14 V. Czy w takim razie faktycznie coś nie tak z moim alternatorem? |
_________________ ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-10-2005, 16:02
|
|
|
Zmierzyłem i u mnie jest tak:
a) 14,3
b) 13,6
c) 13,6 |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Erewan
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 397 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-10-2005, 22:38
|
|
|
Dzejbi, wszystko masz raczej w porządku - dzisiaj zmierzyłem u siebie w 1.8
Bez obciążenia mam 14,2V
Z obciążeniem - 13,8V
Z obciążeniem przy 3500obr/min 13,8V
W dodatku ciągle mi się żarzy kontorlka od ładowania - pewnie jakieś zwarcie jest w desce (czasami gaśnie na pręnaście sekund)... |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 31-10-2005, 20:36
|
|
|
Jarek38, mogles na nasz FTP wrzucic. I mozesz podlinkowac opcja [ img ] bo teraz obrazki sie automatycznie zmniejszaja jak da sie duzy... |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-11-2005, 20:12
|
|
|
Miszko już wrzuciłem na nasz serwer FTP i zmieniłem linki w moim poście.
Nie wiem o co chodzi z tym [img] ale obrazki się wczytują. |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-11-2005, 08:36
|
|
|
Erewan napisał/a: | Dzejbi, wszystko masz raczej w porządku - dzisiaj zmierzyłem u siebie w 1.8
Bez obciążenia mam 14,2V
Z obciążeniem - 13,8V
Z obciążeniem przy 3500obr/min 13,8V
W dodatku ciągle mi się żarzy kontorlka od ładowania - pewnie jakieś zwarcie jest w desce (czasami gaśnie na pręnaście sekund)... |
U mnie jest dokładnie tak samo - nawet z tą żarzącą się kontrolką.
No, może z małą różnicą tzn z obciążeniem, przy obrotach rzędu 850 - 900 mam napięcie w instalacji 13.6V. |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
dzejbi
Wiek: 44 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 310 Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-11-2005, 09:55
|
|
|
Cholera, to ja już nic nie rozumiem. Wasze pomiary wskazują na fakt, że albo z moim alternatorem jest wszystko w porządku, albo z wszystkimi naszymi jest nie w porządku.
Z drugiej strony producenci akumulatorów w swoich kartach gwarancyjnych piszą, że prawidłowe ładowanie akumulatora bez względu na obciążenie alternatora nie powinno spaść poniżej 14 V.
Jak sprawdzałem ładowanie w kilku autach (ostatnio wczoraj w Toyocie Corolli z 95r) to faktycznie tam ładowanie jest mocno powyżej 14 V (w Toyocie nawet na włączonych światłach, radiu, dmuchawie jest 14,5V i o dziwo jest tylko 0,1V nizsze niż bez obciążenia).
Czemu więc nowy (3-miesięczny) akumulator (który wg. sprzedawcy jest ok) już po 3 dniach od pełnego naładowania powoduje takie zapalanie:
zapalanie rano
Jak słychać, nie jest jeszcze źle, ale ideał to to nie jest.
Przy niższych temperaturach już zapala rano tak:
zapalanie rano przy temp. około +3
Po minutowej pracy silnika (po pierwszym zapaleniu) bez obciążenia już zapala tak:
zapalanie po minucie
Powyższe problemy występują wyłącznie po długim przestoju pracy silnika (większym od 10h) czyli praktycznie zawsze rano. Później auto zapala jak nowe.
Dodam, że w zeszły piątek sam sprawdzałem akumulator zarówno miernikiem prądowycm, jak i aerometrem i był naładowany. Teraz jest on już niedoładowany. |
_________________ ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
|
|
|
|
|
Erewan
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 397 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-11-2005, 12:12
|
|
|
Dżejbi, ja już nawet nie będę zamieszczał tutaj odgłosu zapalania mojego silnika, bo Cię w kompleksy wpedzę (od dotknięcia stacyjki idzie jak burza)
Wniosek z tego, ze z moim i Radkego alternatorem jest OK, wiec przez implikację - z Twoim również... Może idź do tego wała co Ci sprzedał akumulator i spuść mu po prostu wp...
|
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-11-2005, 19:38
|
|
|
Dzejbi a jaką pojemność ma ta Twoja bateria, bo nic o tym nie napisałeś? |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
dzejbi
Wiek: 44 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 310 Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-11-2005, 19:42
|
|
|
Pojemnośc to 50 Ah (wiem, że trochę mało ale elektryk stwierdził, że to niewielka różnica).
Prąd rozruchu to 420 A |
_________________ ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
|
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-11-2005, 20:18
|
|
|
Zastanawiałem się czy nie kupiłeś zbyt dużego akumulatora i dlatego masz niedoładowany ale 50Ah powinno się ładować bez problemu. |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
dzejbi
Wiek: 44 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 310 Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-11-2005, 20:22
|
|
|
Zastanawiam się jeszcze czy to nie jest wina jakichś dużych oporów rozrusznika (na zimnym). Może rozrusznik pobiera także jakiś gigantycznie wielki prąd rozruchu?
Nie wiem juz co mysleć... |
_________________ ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
|
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-11-2005, 22:04
|
|
|
Spróbuj może podłączyć na noc akumulator do prostownika i zobacz jak wtedy autko rano odpali. Może problem nie tkwi w akumulatorze tylko w rozruszniku (przytarty na tulejach lub ma już może przebicia i ciągnie dużo prądu.
Przy takim prądzie rozruchowym jak piszesz to nawet z odpalaniem diesla nie powinno być kłopotów.
Przypomniało mi się coś odnośnie akumulatora. Dawno temu jak jeszcze miałem komplet włosów na głowie jeździłem Fiestą z silniczkiem 1.8D. Kiedyś jak siadł mi akumulator kupiłem nowy posiadający ciekawą właściwość. Mianowicie w pierwszej fazie nie dawał pełnego prądu rozruchowego tylko dopiero po chwili. Przy odpalaniu samochodu w pierwszej chwili odnosiło się wrażenie, że akumulator pada ale nagle dostawał kopa i jak zakręcił nie było mocnych żeby nie odpalił silniczka nawet przy -25.
Jak słuchałem odgłosów odpalania Twojego auta to co prawda nie słychać żeby nagle rozrusznik zaczynał kręcić z impetem ale z drugiej strony auto odpala dość szybko. |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
dzejbi
Wiek: 44 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 310 Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-11-2005, 22:24
|
|
|
Fakt, na tuleje w rozruszniku już mi kilka osób zwracało uwagę.
Z drugiej strony gdyby to od nich zależało to chyba zapalałby podobnie za każdym razem, a tak zapala tylko po długim postoju i wychłodzeniu.
W każdym razie będę się musiał przyjrzeć temu ustrojstwu. |
_________________ ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
|
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-11-2005, 15:01
|
|
|
Erewan napisał/a: | Wniosek z tego, ze z moim i Radkego alternatorem jest OK... |
Może i OK ale niesamowicie drażni mnie ta żarząca się kontrolka.
Co może być przyczyną? |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
bronek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Paź 2005 Posty: 284 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-11-2005, 21:24
|
|
|
witam,
wlasnie mialem potrzebe zmierzyc napiecie, bo padlo podejrzenie na problem z ladowaniem
a) 14,7
b) 14,5
c) nie mierzylem
ale moge miec delikatny blad wskazania miernika... niemniej ladowanie u mnie na oko jest OK. |
|
|
|
|
dzejbi
Wiek: 44 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 310 Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-11-2005, 22:06
|
|
|
Z tego co widzę u bronka napięcia są znacznie wyższe niż u nas.
Bronek, napisz może jaki masz silnik i jeśli wiesz to także jaki tym (marka) alternatora. |
_________________ ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
|
|
|
|
|
muflonek
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2005 Posty: 84 Skąd: Ciechanów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-11-2005, 00:10
|
|
|
dzejbi a jak ty mierzysz przad ladowania? przytykasz miernik do klem podlaczonych do akumulatora. bo jesli tak to zmierz przy odlaczonej przynajmniej jednej klemie
[ Dodano: 03-11-2005, 23:13 ]
a ten facet to jakis glupi bo nawet jesli bys mial 12,5V to akumulator nie mial by prawa sie wyczerpac przez 3dni |
|
|
|
|
bronek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Paź 2005 Posty: 284 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-11-2005, 07:58
|
|
|
dzejbi, silnik 1.6 na gaźniku. Nie wiem nic na temat mojego alternatora.
Zastanawiam sie, czy ja przypadkiem nie mam zbyt wysokiego prądu ładowania - mój problem polegał na tym, że podczas rozruchu krztusił sie rozrusznik. Pierwsze podejrzenie padło na słabe ładowanie (światła + grzanie + radio robią swoje ). Okazuje się, że ładowanie jest OK. Być może nadszedł czas żeby zajrzeć do rozrusznika.... :/ |
|
|
|
|
|