Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Potrzebuję tabelę napięć podawanych przez alternator
Autor Wiadomość
dzejbi 



Wiek: 44
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 310
Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 28-10-2005, 08:49   Potrzebuję tabelę napięć podawanych przez alternator

Muszę to mieć, żeby udowodnić bucowi, ktory sprzedał mi akumulator z zepsutą celą a teraz wmawia mi, że akumulator sie rozładowuje, bo mam za mały prąd ładowania.

Po sprawdzeniu napięcia na klemach wychodzą następujące wartości:

- wolne obroty bez obciążenia - 14,4 V
- 2000-2500 obr. z włączonymi światłami mijania i dmuchawą na IV biegu - 13,7 V

Koleś przyczepił się do tej drugiej wartości i zawzięcie twierdzi że zawsze (bez względu na obciążeniu) musi podawać od 14 do 14,4 V. Wierutna bzdura, ale musze mu to udowodnić pokazując jakąs fachową literaturę (książkę, stronę w necie).
Dodam, że alternator był sprawdzony (nawet kilkukrotnie) przez autoelektryka, podobnie jak felerny akumulator.

Bardzo proszę o odpowiedź i z góry dziękuję.
_________________
ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
  
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 28-10-2005, 09:00   

Wiec tak.

Co do napiec - wszystko sie zgadza. Ja mam podobnie, cos ponad 14V na "jałówce", a przy obciazeniu okolo 13,4-13,6V.

Ale z tego goscia palant! Co do tabelki nie wiem czy znajdziesz.
U nas na www w manualu sam tam podane dane, ale glownie o zalecanych aku i jaki prad ladowania (szybkiego rozlaodywania) sie stosuje.

Moze sprobuj sciagnac z downloadu jakies manuale do T/T. Mozliwe ze beda tam tabelki z wartosciami napiec.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
dzejbi 



Wiek: 44
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 310
Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 28-10-2005, 09:03   

Ano palant. Będę się dziś z nim ostro kłócił.

Znalazłem w manualu Haynes'a cos takiego (patrz załącznik), ale mu tego nie pokaże bo się uczepi że u mnie jest 13,7 a nie 14,0. Koleś twierdzi bowiem, że bez względu na obciążenie napięcie powinno być właśnie pomiedzy 14 a 14,4 V.

Koleś wybitnie próbuje mnie zrobić w ch... ale ja mu sie nie dam ;)

Rozumiem, że poniższe wartości podawane sa bez obciążenia innymi urządzeniami (światła, dmuchawa)?
_________________
ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-10-2005, 18:37   

Aby uwalić cele to musiałby popłynąć jakiś ogromny prąd. Gość cię robi w bambuko.
     assistance   Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-10-2005, 19:12   

Hmm cela mogla byc walnieta juz na poziomie produkcyjnym, albo podczas transportu itp itd

Hmm jakiej to firmy akus gdzie kupiony i ile go masz :>
Chcialbym wiedziec bo ja wymienialem po 23 miesiacach akusia i dostalem nowiutki :D buhaha
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
dzejbi 



Wiek: 44
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 310
Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 29-10-2005, 12:05   

Akumulator mam już w domu. Oczywiście ten reklamowany bo reklamacja została odrzucona z racji (wg. tego buca) za małego napięcia na końcówkach klem (innymi słowy wg. niego sp.... alternator). No i oczywiście wg. niego cela jest ok.
On twierdzi, że bez względu na to jakie jest obciążenie (a więc nawet jak włączymy na raz wszystkie światła, wycieraczki, nawiew, ogrzewanie szyby, radio itd.) ładowanie powinno być na poziomie 14 V i więcej i jak spada poniżej to juz źle ładuje.

W związku z powyższym mam pytanko do Was jakie napięcie podaje alternator:
a) na wolnych obrotach bez obciążenia
b) na wolnych obrotach z włączonymi światłami i dmuchawą powiedzmy na III biegu
c) jak wyżej tylko około 3500 obr./min.

U mnie te wartości są odpowiednio:
a) 14,4 V
b) 13,9 V
c) 13,7 V (generalnie jak dodaję obrotów to napięcie spada a powinno chyba wzrastać?)

Bardzo proszę o pomiary w Waszych bolidach i podanie tych wartości. To ważne.
Dodam tylko, że wczoraj sprawdzałem napięcie alternatorów w Oplu Astrze I z 99r i Hyundaiu Pony z 92r. Niestety (dla mnie) napięcie nawet pod znacznym obciążeniem było ponad 14 V. Czy w takim razie faktycznie coś nie tak z moim alternatorem?
_________________
ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-10-2005, 16:02   

Zmierzyłem i u mnie jest tak:
a) 14,3
b) 13,6
c) 13,6
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-10-2005, 16:58   

Jacek zeskanowałem Ci parę stron z książek "Fiat Tipo i Tempra" wyd. WKŁ oraz "Fiat Tempra-obsługa i naprawa" wyd. AUTO.
Niestety nie mogę ich podłączyć do posta bo chyba są za duże.
Prześlij mi swój adres e-mail to wyślę Ci te skany pocztą.

[ Dodano: Nie 30 Paź, 2005 17:45 ]
Wrzuciłem skany na serwer:

http://www.tempra.org/ttt/Alternator/AUTO1.jpg
http://www.tempra.org/ttt/Alternator/AUTO2.jpg
http://www.tempra.org/ttt/Alternator/AUTO3.jpg
http://www.tempra.org/ttt/Alternator/AUTO4.jpg
http://www.tempra.org/ttt/Alternator/WKL.jpg

Na wszelki wypadek meilem też Ci wyślę.
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
  
     assistance   Moneta
 
Erewan 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 397
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 30-10-2005, 22:38   

Dzejbi, wszystko masz raczej w porządku - dzisiaj zmierzyłem u siebie w 1.8 ;)

Bez obciążenia mam 14,2V
Z obciążeniem - 13,8V
Z obciążeniem przy 3500obr/min 13,8V

W dodatku ciągle mi się żarzy kontorlka od ładowania - pewnie jakieś zwarcie jest w desce ;) (czasami gaśnie na pręnaście sekund)...
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 31-10-2005, 20:36   

Jarek38, mogles na nasz FTP wrzucic. I mozesz podlinkowac opcja [ img ] bo teraz obrazki sie automatycznie zmniejszaja jak da sie duzy...
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-11-2005, 20:12   

Miszko już wrzuciłem na nasz serwer FTP i zmieniłem linki w moim poście.
Nie wiem o co chodzi z tym [img] ale obrazki się wczytują.
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-11-2005, 08:36   

Erewan napisał/a:
Dzejbi, wszystko masz raczej w porządku - dzisiaj zmierzyłem u siebie w 1.8 ;)

Bez obciążenia mam 14,2V
Z obciążeniem - 13,8V
Z obciążeniem przy 3500obr/min 13,8V

W dodatku ciągle mi się żarzy kontorlka od ładowania - pewnie jakieś zwarcie jest w desce ;) (czasami gaśnie na pręnaście sekund)...

U mnie jest dokładnie tak samo - nawet z tą żarzącą się kontrolką.
No, może z małą różnicą tzn z obciążeniem, przy obrotach rzędu 850 - 900 mam napięcie w instalacji 13.6V.
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
dzejbi 



Wiek: 44
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 310
Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 02-11-2005, 09:55   

Cholera, to ja już nic nie rozumiem. Wasze pomiary wskazują na fakt, że albo z moim alternatorem jest wszystko w porządku, albo z wszystkimi naszymi jest nie w porządku.

Z drugiej strony producenci akumulatorów w swoich kartach gwarancyjnych piszą, że prawidłowe ładowanie akumulatora bez względu na obciążenie alternatora nie powinno spaść poniżej 14 V.

Jak sprawdzałem ładowanie w kilku autach (ostatnio wczoraj w Toyocie Corolli z 95r) to faktycznie tam ładowanie jest mocno powyżej 14 V (w Toyocie nawet na włączonych światłach, radiu, dmuchawie jest 14,5V i o dziwo jest tylko 0,1V nizsze niż bez obciążenia).

Czemu więc nowy (3-miesięczny) akumulator (który wg. sprzedawcy jest ok) już po 3 dniach od pełnego naładowania powoduje takie zapalanie:
zapalanie rano
Jak słychać, nie jest jeszcze źle, ale ideał to to nie jest.

Przy niższych temperaturach już zapala rano tak:
zapalanie rano przy temp. około +3

Po minutowej pracy silnika (po pierwszym zapaleniu) bez obciążenia już zapala tak:
zapalanie po minucie

Powyższe problemy występują wyłącznie po długim przestoju pracy silnika (większym od 10h) czyli praktycznie zawsze rano. Później auto zapala jak nowe.

Dodam, że w zeszły piątek sam sprawdzałem akumulator zarówno miernikiem prądowycm, jak i aerometrem i był naładowany. Teraz jest on już niedoładowany.
_________________
ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
     assistance   Moneta
 
 
Erewan 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 397
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 02-11-2005, 12:12   

Dżejbi, ja już nawet nie będę zamieszczał tutaj odgłosu zapalania mojego silnika, bo Cię w kompleksy wpedzę (od dotknięcia stacyjki idzie jak burza) :lol: ;)

Wniosek z tego, ze z moim i Radkego alternatorem jest OK, wiec przez implikację - z Twoim również... Może idź do tego wała co Ci sprzedał akumulator i spuść mu po prostu wp... :evil:

;)
     Moneta
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-11-2005, 19:38   

Dzejbi a jaką pojemność ma ta Twoja bateria, bo nic o tym nie napisałeś?
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
dzejbi 



Wiek: 44
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 310
Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 02-11-2005, 19:42   

Pojemnośc to 50 Ah (wiem, że trochę mało ale elektryk stwierdził, że to niewielka różnica).
Prąd rozruchu to 420 A
_________________
ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
     assistance   Moneta
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-11-2005, 20:18   

Zastanawiałem się czy nie kupiłeś zbyt dużego akumulatora i dlatego masz niedoładowany ale 50Ah powinno się ładować bez problemu.
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
dzejbi 



Wiek: 44
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 310
Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 02-11-2005, 20:22   

Zastanawiam się jeszcze czy to nie jest wina jakichś dużych oporów rozrusznika (na zimnym). Może rozrusznik pobiera także jakiś gigantycznie wielki prąd rozruchu?
Nie wiem juz co mysleć... :-k
_________________
ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
     assistance   Moneta
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-11-2005, 22:04   

Spróbuj może podłączyć na noc akumulator do prostownika i zobacz jak wtedy autko rano odpali. Może problem nie tkwi w akumulatorze tylko w rozruszniku (przytarty na tulejach lub ma już może przebicia i ciągnie dużo prądu.
Przy takim prądzie rozruchowym jak piszesz to nawet z odpalaniem diesla nie powinno być kłopotów.
Przypomniało mi się coś odnośnie akumulatora. Dawno temu jak jeszcze miałem komplet włosów na głowie jeździłem Fiestą z silniczkiem 1.8D. Kiedyś jak siadł mi akumulator kupiłem nowy posiadający ciekawą właściwość. Mianowicie w pierwszej fazie nie dawał pełnego prądu rozruchowego tylko dopiero po chwili. Przy odpalaniu samochodu w pierwszej chwili odnosiło się wrażenie, że akumulator pada ale nagle dostawał kopa i jak zakręcił nie było mocnych żeby nie odpalił silniczka nawet przy -25.
Jak słuchałem odgłosów odpalania Twojego auta to co prawda nie słychać żeby nagle rozrusznik zaczynał kręcić z impetem ale z drugiej strony auto odpala dość szybko.
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
dzejbi 



Wiek: 44
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 310
Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 02-11-2005, 22:24   

Fakt, na tuleje w rozruszniku już mi kilka osób zwracało uwagę.
Z drugiej strony gdyby to od nich zależało to chyba zapalałby podobnie za każdym razem, a tak zapala tylko po długim postoju i wychłodzeniu.

W każdym razie będę się musiał przyjrzeć temu ustrojstwu.
_________________
ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
     assistance   Moneta
 
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-11-2005, 15:01   

Erewan napisał/a:
Wniosek z tego, ze z moim i Radkego alternatorem jest OK...

Może i OK ale niesamowicie drażni mnie ta żarząca się kontrolka.
Co może być przyczyną?
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
bronek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-11-2005, 21:24   

witam,
wlasnie mialem potrzebe zmierzyc napiecie, bo padlo podejrzenie na problem z ladowaniem
a) 14,7
b) 14,5
c) nie mierzylem
ale moge miec delikatny blad wskazania miernika... niemniej ladowanie u mnie na oko jest OK.
     Moneta
 
dzejbi 



Wiek: 44
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 310
Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-11-2005, 22:06   

Z tego co widzę u bronka napięcia są znacznie wyższe niż u nas.
Bronek, napisz może jaki masz silnik i jeśli wiesz to także jaki tym (marka) alternatora.
_________________
ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
     assistance   Moneta
 
 
muflonek 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2005
Posty: 84
Skąd: Ciechanów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-11-2005, 00:10   

dzejbi a jak ty mierzysz przad ladowania? przytykasz miernik do klem podlaczonych do akumulatora. bo jesli tak to zmierz przy odlaczonej przynajmniej jednej klemie

[ Dodano: 03-11-2005, 23:13 ]
a ten facet to jakis glupi bo nawet jesli bys mial 12,5V to akumulator nie mial by prawa sie wyczerpac przez 3dni
     Moneta
 
 
bronek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-11-2005, 07:58   

dzejbi, silnik 1.6 na gaźniku. Nie wiem nic na temat mojego alternatora.
Zastanawiam sie, czy ja przypadkiem nie mam zbyt wysokiego prądu ładowania - mój problem polegał na tym, że podczas rozruchu krztusił sie rozrusznik. Pierwsze podejrzenie padło na słabe ładowanie (światła + grzanie + radio robią swoje :| ). Okazuje się, że ładowanie jest OK. Być może nadszedł czas żeby zajrzeć do rozrusznika.... :/
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load