|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Potrzebuję tabelę napięć podawanych przez alternator |
Autor |
Wiadomość |
Erewan
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 397 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-11-2005, 01:17
|
|
|
Radke napisał/a: | Może i OK ale niesamowicie drażni mnie ta żarząca się kontrolka.
Co może być przyczyną? |
No własnie się zastanawiam nad tym. Słyszałem coś o siadającej elektronice w Temprach i mam nadzieję, że to tylko to A może po prostu nam szczotki padają powolutku?
dzejbi napisał/a: | Pojemnośc to 50 Ah |
Ja mam bodajże 65Ah albo 70Ah, rzeczywiście trochę mało masz dzejbi |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 05-11-2005, 07:58
|
|
|
Ja mam przy 1.6 gaźnik chyba 74 czy 75Ah, a "ksiażkowo" przewidziany jest chyba 60Ah lub 55Ah - zapomniałem). I aku od czasu kupna chodzi ok. Alternator daje rade go ladowac. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
dzejbi
Wiek: 44 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 310 Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 05-11-2005, 09:31
|
|
|
Ale do mojego 1,6 na wtrysku przewidziany jest akumulator 55 Ah (nie większy) więc mam tylko o 5 Ah mniejszy.
Erewan, pamiętaj, że masz o 200 ccm więcej pojemności niż ja i dlatego masz większy akumulator. |
_________________ ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
|
|
|
|
|
muflonek
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2005 Posty: 84 Skąd: Ciechanów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-11-2005, 17:41
|
|
|
ja u siebie w 2.0 mialem akumulator 45ah i nie zawiodl mnie nigdy.bez ladowania przejechalem 100km albo i wiecej. po remoncie silnika zmienilem na 55ah i tez cyka super |
|
|
|
|
dzejbi
Wiek: 44 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 310 Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 05-11-2005, 17:42
|
|
|
muflonek napisał/a: | bez ladowania przejechalem 100km albo i wiecej |
Hehe, to nie dużo |
_________________ ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
|
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-11-2005, 18:46
|
|
|
Dzejbi Muflonkowi najprawdopodobniej chodzi o to, że siadł mu alternator i na samym akumulatorze udało mu się przejechać 100km, a to wcale nie jest mało. |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
Erewan
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 397 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-11-2005, 01:38
|
|
|
Fakt, dżejbi, mam większy silnik - zapomniałem... Niemniej mój alternator przy tym samym napięciu ładowania daje radę ładować akumulator, więc u Ciebie tez powinien dawać |
|
|
|
|
netsat
Wiek: 62 Dołączył: 26 Paź 2005 Posty: 143 Skąd: Jasło
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-11-2005, 20:10
|
|
|
Erewan napisał/a: | Fakt, dżejbi, mam większy silnik - zapomniałem... Niemniej mój alternator przy tym samym napięciu ładowania daje radę ładować akumulator, więc u Ciebie tez powinien dawać |
Dzisiaj robilem probe
Uruchanialem mojego Tipo 1.6.ie akumulator dosc stary (wiekowy) 65 Ah
Wlaczylem swiatla pozycyjne +dmuchawe na 4 biegu+grzalke tylnej szyby i radio gralo na 4 glosniki dosc glosno co tez bierze duzo pradu
Silnik odpalal bezproblemowo a rozrusznik krecil jak wsciekly
|
_________________ Tempra 1.6 ie /LPG 1991 rok |
|
|
|
|
dzejbi
Wiek: 44 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 310 Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 21-11-2005, 12:48
|
|
|
Panie i Panowie,
Problem z wolno kręcącym rozrusznikiem się rozwiązał.
Przyczyna nie leżała w akumulatorze a właśnie w rozruszniku.
Okazało się, że problemem są pozacierane tuleje a także powycierany bendix i luzy na nim.
Po wymianie tych części problem wolnego kręcenia rozrusznika zniknął jak ręką odjął.
Dla zainteresowanych podaję koszty naprawy:
- robocizna (wymontowanie, rozebranie, przesmarowanie i zamontowanie rozrusznika) = 60 zł
- dwie tuleje = 2 zł
- bendix (ponoć oryginał) = 47 zł
===========================
RAZEM: 109 zł
Jeszcze jedna sprawa wydaje się dziwna. Po wymianie rozrusznika napięcie ładowania na włączonych światłach i dmuchawie (I bieg) na wolnych obrotach wzrosło z 13,8 do 13,95. To dość dużo. Czemu tak się stało, nie mam pojęcia. Może ktoś z Was ma jakiś pomysł? |
_________________ ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-11-2005, 12:57
|
|
|
dzejbi napisał/a: | 13,8 do 13,95. To dość dużo. |
Dużo? 0,15V? 1V czy 1,5V to dużo. Wydaje mi sie ze taki minimalny skok raczej mogl byc zbiegiem okolicznosci. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
dzejbi
Wiek: 44 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 310 Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 21-11-2005, 13:09
|
|
|
miszko napisał/a: | Dużo? 0,15V? 1V czy 1,5V to dużo. Wydaje mi sie ze taki minimalny skok raczej mogl byc zbiegiem okolicznosci. |
O zbiegu okoliczności nie może być raczej mowy, gdyż zarówno wcześniejsze pomiary, jak i te po wymianie podzespołów rozrusznika wykonywalem kilkakrotnie.
Co do wielkości wzrostu napięcia to oczywiście ocena czy to dużo czy mało może być jak najbardziej subiektywna, ale biorąc pod uwagę fakt, iż producenci akumulatorów w swoich kartach gwarancyjnych uzależniają jej ważnośc od napięcia ładowania rzędu 14,0-14,4 V to moje napięcie 13,95 V daje podstawę do ewentualnych roszczeń wobec tego producenta. Wcześniej mając 13,8 V koleś prawie że nie chciał ze mną rozmawiać.
Jak widzisz, dla mnie wzorst o 0,15V to dużo.
O, przypomnialo mi sie o co chciałem Was zapyać. Czy też macie tak, że wraz ze wzrostem obrotów lekko spada napięcie? U mnie tak właśnie jest a chyba powinno być odwrotnie, prawda? |
_________________ ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-11-2005, 13:43
|
|
|
dzejbi napisał/a: | Wcześniej mając 13,8 V koleś prawie że nie chciał ze mną rozmawiać.
Jak widzisz, dla mnie wzorst o 0,15V to dużo. |
Nie dziwie sie. Na głupka nie ma rady... wiec nawet twoje 0,15V sie liczy Rozumie.
dzejbi napisał/a: | O, przypomnialo mi sie o co chciałem Was zapyać. Czy też macie tak, że wraz ze wzrostem obrotów lekko spada napięcie? U mnie tak właśnie jest a chyba powinno być odwrotnie, prawda? |
Chmm dziwne, u mnie jest wlasnie tak ze rośnie wraz z zwrostem obrotów. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Basteq
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 115 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 22-11-2005, 07:36
|
|
|
dzejbi napisał/a: | O, przypomnialo mi sie o co chciałem Was zapyać. Czy też macie tak, że wraz ze wzrostem obrotów lekko spada napięcie? U mnie tak właśnie jest a chyba powinno być odwrotnie, prawda? |
Hymm nie chce cię martwic, ale miałem tak 2 tygodnie temu i przyczyna był alternator a raczej regulator napięcia!! Kolejnym objawem był pocący się akumulator. A następnie żarząca się kontrolka ładowania!! = Naprawa, o której rozmawialiśmy via GG.
Oby to nie to.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
dzejbi
Wiek: 44 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 310 Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 22-11-2005, 10:26
|
|
|
Cholera, nie strasz.
Mam już dosyć wydatków w tym miesiącu.
Może to jednak nie to. Regulator miałem juz wymieniany jakies 2 lata temu. Poza tym napięcie nie spada jakoś drastycznie. Powiedzmy o 0,1 V (różnica pomiędzy obrotami o wartości 1000 i 2500 obr/min) |
_________________ ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
|
|
|
|
|
PiotrekLu
Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 15 Skąd: lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 21-12-2005, 00:47
|
|
|
ja ostatnio tez byłem u elektryka zeby zmierzył czy mam dobre ładowanie, odpaliłem samochód na wolnych obrotach bez swiateł bez niczego wyszło 14 z groszami ,a na światłach wyszło mi 13,5, powiedział ze ciutke niby zamało i ze moze niedoładowywac. do czego zmierzam , tydzien temu ładowałem 4 miesięczny akumulator wsiadam dzisiaj do samochodu a tu piz da moja pszczółka nieodpaliła podczepiłem przewody pod koleszki samochód i chciałem odpalic tez pi zda (az mi sie przewód przetopił) czyli wniosek moim zdaniem jest taki ze wina nie jest w alternatorze czy tam w akumulatorze tylko chyba rozrusznik za dużo mi prądu ciągnie ,cos tam musi byc pop. . . . . jutro wyciągam rozrusznik i zobaczymy gdzie tkwi przyczyna |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-12-2005, 18:11
|
|
|
W donwloadzie leza skany ksiazki z rodzajami alternatorów + rozrusznikow w T/T. Wlacznie z tabelkami napiec. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|