Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wypadajace biegi oraz inne, Kraków, pilne !!!
Autor Wiadomość
raques 


Wiek: 51
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 29
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-04-2006, 21:41   Wypadajace biegi oraz inne, Kraków, pilne !!!

Witam Panowie

Mam kilka problemów z moim TIPO 1.4 EX.

1. Wypadaja mi niektóre biegi (1,3,5), z tego co sie orientuje to wytarta jest cześc zwana popularnie "jabłkiem" lub poduszka, tzn element w którym jest osadzony drążek zmiany biegów , czy ktos zna poprawna fachowa nazwę tego elementu? a może jest inna przyczyna bo cięgła sa raczej OK?

2. Nie działaja mi przednie wycieraczki na pierwszym najwolniejszym położeniu, co może byc przyczyną?

Może jest ktos z Krakowa kto odpłatnie pomoże mi usuna te usterki ?

Pozdrawiam; Rafał
     assistance   Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 09-04-2006, 22:02   

Co do wycieraczek to było na forum sporo postów dotyczących tej usterki, trzeba będzie rozebrać mechanizm i podumać/wyczyścić. Natomiast co do biegów to jest to bolączka tych typów, jak zapiecze się "wybierak" (czy jak to zwą) to zacinają się biegi (1,3,5) przy których lewarek zmiany biegów idzie do przodu. Możena jakoś ratować ten stan poprzez nasmarowanie (w dużych ilościach) tego wybieraka który jest zainstalowany na maglownicy. Dostęp w tamte rejony jest okropny więc operacja nie jest prosta. Zapewne można ten element wymienić na nowy tylko ciekawe jaki był by tego koszt.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
raques 


Wiek: 51
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 29
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-04-2006, 22:12   

Poprzedni własciciel mówił coś o tzw. jabłko elemencie plastikowym?
     assistance   Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 09-04-2006, 22:16   

Może jemu chodziło o taką kulkę która jest zaraz pod lewarkiem zmiany biegów, trzeba zdjąć mieszek z lewarka i zobaczysz taką kremową kulkę z tworzywa, tylko czy smarowanie tego coś da - warto spróbować.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 09-04-2006, 22:18   

raques napisał/a:
1. Wypadaja mi niektóre biegi (1,3,5), z tego co sie orientuje to wytarta jest cześc zwana popularnie "jabłkiem" lub poduszka, tzn element w którym jest osadzony drążek zmiany biegów , czy ktos zna poprawna fachowa nazwę tego elementu? a może jest inna przyczyna bo cięgła sa raczej OK?


Temat poruszant na forum. Prawdopodobnie poduszki silnika są do wymiany.
Poszukaj o tym na forum

raques napisał/a:
2. Nie działaja mi przednie wycieraczki na pierwszym najwolniejszym położeniu, co może byc przyczyną?

A reszta działa? Możliwe, że uszkodził się przełącznik tam w środku.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
valdmidi 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 64
Skąd: tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-04-2006, 22:22   

Miałem to samo w Temprze 1.6. Nie ma cudów, trzeba "drzeć" wszystko od lewarka w kabinie, aż do miejsca, gdzie są wpinane cięgna, do tzw. "sierżanta". W moim wypadku mechanik kombinował cały tydzień, zmieniłem wszystkie poduszki pod silnikiem i skrzynią, nic nie pomogło. Nie pomogła nawet wymiana na nowy lewarek. Dopiero trzeba było ściągnąć nawałek układu wydechowego, żeby dobrać się do tunelu, gdzie przebiega między innymi cięgno od lewarka do cięgien idących do skrzyni biegów, a tam zdumiony mechanik odkrył, że są jeszcze jakieś śruty, które skądś wypadły i są tam koniecznie potrzebne. Dopiero wtedy wszystko poskładał, wyregulował i od 2 lat mam święty spokój.
Wcześniej sprawdź, czy masz dobre poduszki na których zamocowany jest silnik i skrzynia biegów. Mają one wpływ na wypadanie biegów. Jeśli to wykluczysz, to jak pisałem nie ma cudów, trzeba "drzeć". Mechanik, który mi to zrobił, twierdzi, że teraz może brać do roboty wszystkie Tipa i Tempry z tym problemem, bo po robocie przy mojej, przy biegach, nie ma na niego mocnych, bo rozebrał wszytko na czynniki pierwsze (tak się zawziął na tę cholerę) Problem jest tego typu, że ten mechanik jest w Tarnowie. Jakbyś chciał "namiary", to daj znać.
  
  
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 09-04-2006, 22:23   

Wymiana poduszek silnika nie pomaga na problemy z biegami - nic a nic (tylko strata pieniędzy)
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
valdmidi 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 64
Skąd: tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-04-2006, 22:26   

Jeśli chodzi o poduszki, to się całkowicie zgadzam, ale chciałem pocieszyć "biedaka"! :D :D :D
  
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-04-2006, 20:01   Re: Wypadajace biegi oraz inne, Kraków, pilne !!!

raques napisał/a:
Witam Panowie

Mam kilka problemów z moim TIPO 1.4 EX.

1. Wypadaja mi niektóre biegi (1,3,5), z tego co sie orientuje to wytarta jest cześc zwana popularnie "jabłkiem" lub poduszka, tzn element w którym jest osadzony drążek zmiany biegów , czy ktos zna poprawna fachowa nazwę tego elementu? a może jest inna przyczyna bo cięgła sa raczej OK?

2. Nie działaja mi przednie wycieraczki na pierwszym najwolniejszym położeniu, co może byc przyczyną?

Może jest ktos z Krakowa kto odpłatnie pomoże mi usuna te usterki ?

Pozdrawiam; Rafał



Witaj moge ci pomóc ale bez zostawienia auta na ok 2-3 dni się nie obejdzie. Na PW wysłałem ci mój numer Tel.
     assistance   Moneta
 
 
raques 


Wiek: 51
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 29
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-04-2006, 18:56   

Witam

Zrobiłem rozeznanie zgodnie z sugestiami kolegów z forum i sprawa wyglada następujaco:

1. to nie lewarek z tzw" jabłkiem" jest przyczyną niewskakiwania biegów które wrzuca sie do przodu czyli : 1, 3, 5
2. przycxzyna lezy na poziomie przegubu układu kierowniczego i połaczenia sierzanta ze stalową wajhą która łaczy sie z lewarkiem od biegów

Wiec Panowie pytanie brzmi tak: Jak dostac się do tego miejsca: Czy tylko kanał wchodzi w grę czy mozna lub trzeba tez to rozebrać od strony środka auta?

Da rade zrobic to samemu czy jechac do warszatu tzn jakie musze miec narzedzia oprocz standartowych kluczy?

Pozdrawiam: Rafał
     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-04-2006, 19:04   

Jak masz stalowe nerwy to zrobisz to od góry.

Narzędzia:

Klucz płaski 10, 13
Kąbinerki

POZDRAWIAM... :lol:
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-04-2006, 19:05   

też by mi się dokładniejsze info przydało... i z kanału i z góry dostęp tragiczny, a instalacja LPG jeszcze go ograniczyła... posmarować jeszcze ujdzie ale nei wszystko, a rozruszać już nie... trzeba wydech ściągać by sierżanta kopnąć porządnie i popieścić wd40 i okolice?
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-04-2006, 19:12   

Panowie z kanału nie jest zły dostęp.

Ale od góry też to robiłem.
     assistance   Moneta
 
 
raques 


Wiek: 51
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 29
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-04-2006, 19:44   

chetnie bym sie z tym sprobował:

Mozna prosic o krotki opis step by step jak to zrobic? )):
Oczywiscie z zakladajac że mam kanał do dyspozycji:
     assistance   Moneta
 
 
Witek 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 58
Dołączył: 04 Lis 2005
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-04-2006, 14:12   Znalazłem winowajcę wypadających biegów szczególnie 1,3,5ki

Witam Panowie i Panie.
Ten chochlik który nas denerwuje i wywala nam biegi tkwi w cięgnach pomiędzy sierżantem a skrzynią biegów( te 3 patyki ) Wymieniłem te cięgna i wkońcu mam św spokój i po problemie w mojej Temperce.
PS.
....i lewarek wkońcu chodzi normalnie a nie mieszam nim na wszystkie strony aby znaleźć poszczególne biegi.
Pozdrawiam Witek
  
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 18-04-2006, 18:01   

napisalem o tym chyba ze 4 posty. "sierzant" i jeszcze raz "sierżant"!!!
Nie zadne poduszki! Jak ciegna nie maja luzow to na bank sierzant zatarty. Nie ma co szukac innego bo łeb sobie dam uciac ze to to. Sam robilem u siebie.
     assistance
 
raques 


Wiek: 51
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 29
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-04-2006, 18:40   

dzeki za info, oddałem dzis do mechanika bo niestety nie mam czasu? ( mam nadzieje ze ostatni raz :) )

ps; Robertino to ciegiełka do wymiany?

Pozdr.
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load