|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Wypadajace biegi oraz inne, Kraków, pilne !!! |
Autor |
Wiadomość |
raques
Wiek: 51 Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 29 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-04-2006, 21:41 Wypadajace biegi oraz inne, Kraków, pilne !!!
|
|
|
Witam Panowie
Mam kilka problemów z moim TIPO 1.4 EX.
1. Wypadaja mi niektóre biegi (1,3,5), z tego co sie orientuje to wytarta jest cześc zwana popularnie "jabłkiem" lub poduszka, tzn element w którym jest osadzony drążek zmiany biegów , czy ktos zna poprawna fachowa nazwę tego elementu? a może jest inna przyczyna bo cięgła sa raczej OK?
2. Nie działaja mi przednie wycieraczki na pierwszym najwolniejszym położeniu, co może byc przyczyną?
Może jest ktos z Krakowa kto odpłatnie pomoże mi usuna te usterki ?
Pozdrawiam; Rafał |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 09-04-2006, 22:02
|
|
|
Co do wycieraczek to było na forum sporo postów dotyczących tej usterki, trzeba będzie rozebrać mechanizm i podumać/wyczyścić. Natomiast co do biegów to jest to bolączka tych typów, jak zapiecze się "wybierak" (czy jak to zwą) to zacinają się biegi (1,3,5) przy których lewarek zmiany biegów idzie do przodu. Możena jakoś ratować ten stan poprzez nasmarowanie (w dużych ilościach) tego wybieraka który jest zainstalowany na maglownicy. Dostęp w tamte rejony jest okropny więc operacja nie jest prosta. Zapewne można ten element wymienić na nowy tylko ciekawe jaki był by tego koszt. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
raques
Wiek: 51 Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 29 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-04-2006, 22:12
|
|
|
Poprzedni własciciel mówił coś o tzw. jabłko elemencie plastikowym? |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 09-04-2006, 22:16
|
|
|
Może jemu chodziło o taką kulkę która jest zaraz pod lewarkiem zmiany biegów, trzeba zdjąć mieszek z lewarka i zobaczysz taką kremową kulkę z tworzywa, tylko czy smarowanie tego coś da - warto spróbować. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 09-04-2006, 22:18
|
|
|
raques napisał/a: | 1. Wypadaja mi niektóre biegi (1,3,5), z tego co sie orientuje to wytarta jest cześc zwana popularnie "jabłkiem" lub poduszka, tzn element w którym jest osadzony drążek zmiany biegów , czy ktos zna poprawna fachowa nazwę tego elementu? a może jest inna przyczyna bo cięgła sa raczej OK? |
Temat poruszant na forum. Prawdopodobnie poduszki silnika są do wymiany.
Poszukaj o tym na forum
raques napisał/a: | 2. Nie działaja mi przednie wycieraczki na pierwszym najwolniejszym położeniu, co może byc przyczyną? |
A reszta działa? Możliwe, że uszkodził się przełącznik tam w środku. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
valdmidi
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 64 Skąd: tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-04-2006, 22:22
|
|
|
Miałem to samo w Temprze 1.6. Nie ma cudów, trzeba "drzeć" wszystko od lewarka w kabinie, aż do miejsca, gdzie są wpinane cięgna, do tzw. "sierżanta". W moim wypadku mechanik kombinował cały tydzień, zmieniłem wszystkie poduszki pod silnikiem i skrzynią, nic nie pomogło. Nie pomogła nawet wymiana na nowy lewarek. Dopiero trzeba było ściągnąć nawałek układu wydechowego, żeby dobrać się do tunelu, gdzie przebiega między innymi cięgno od lewarka do cięgien idących do skrzyni biegów, a tam zdumiony mechanik odkrył, że są jeszcze jakieś śruty, które skądś wypadły i są tam koniecznie potrzebne. Dopiero wtedy wszystko poskładał, wyregulował i od 2 lat mam święty spokój.
Wcześniej sprawdź, czy masz dobre poduszki na których zamocowany jest silnik i skrzynia biegów. Mają one wpływ na wypadanie biegów. Jeśli to wykluczysz, to jak pisałem nie ma cudów, trzeba "drzeć". Mechanik, który mi to zrobił, twierdzi, że teraz może brać do roboty wszystkie Tipa i Tempry z tym problemem, bo po robocie przy mojej, przy biegach, nie ma na niego mocnych, bo rozebrał wszytko na czynniki pierwsze (tak się zawziął na tę cholerę) Problem jest tego typu, że ten mechanik jest w Tarnowie. Jakbyś chciał "namiary", to daj znać. |
|
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 09-04-2006, 22:23
|
|
|
Wymiana poduszek silnika nie pomaga na problemy z biegami - nic a nic (tylko strata pieniędzy) |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
valdmidi
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 64 Skąd: tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-04-2006, 22:26
|
|
|
Jeśli chodzi o poduszki, to się całkowicie zgadzam, ale chciałem pocieszyć "biedaka"! |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-04-2006, 20:01 Re: Wypadajace biegi oraz inne, Kraków, pilne !!!
|
|
|
raques napisał/a: | Witam Panowie
Mam kilka problemów z moim TIPO 1.4 EX.
1. Wypadaja mi niektóre biegi (1,3,5), z tego co sie orientuje to wytarta jest cześc zwana popularnie "jabłkiem" lub poduszka, tzn element w którym jest osadzony drążek zmiany biegów , czy ktos zna poprawna fachowa nazwę tego elementu? a może jest inna przyczyna bo cięgła sa raczej OK?
2. Nie działaja mi przednie wycieraczki na pierwszym najwolniejszym położeniu, co może byc przyczyną?
Może jest ktos z Krakowa kto odpłatnie pomoże mi usuna te usterki ?
Pozdrawiam; Rafał |
Witaj moge ci pomóc ale bez zostawienia auta na ok 2-3 dni się nie obejdzie. Na PW wysłałem ci mój numer Tel. |
|
|
|
|
raques
Wiek: 51 Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 29 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-04-2006, 18:56
|
|
|
Witam
Zrobiłem rozeznanie zgodnie z sugestiami kolegów z forum i sprawa wyglada następujaco:
1. to nie lewarek z tzw" jabłkiem" jest przyczyną niewskakiwania biegów które wrzuca sie do przodu czyli : 1, 3, 5
2. przycxzyna lezy na poziomie przegubu układu kierowniczego i połaczenia sierzanta ze stalową wajhą która łaczy sie z lewarkiem od biegów
Wiec Panowie pytanie brzmi tak: Jak dostac się do tego miejsca: Czy tylko kanał wchodzi w grę czy mozna lub trzeba tez to rozebrać od strony środka auta?
Da rade zrobic to samemu czy jechac do warszatu tzn jakie musze miec narzedzia oprocz standartowych kluczy?
Pozdrawiam: Rafał |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-04-2006, 19:04
|
|
|
Jak masz stalowe nerwy to zrobisz to od góry.
Narzędzia:
Klucz płaski 10, 13
Kąbinerki
POZDRAWIAM... |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-04-2006, 19:05
|
|
|
też by mi się dokładniejsze info przydało... i z kanału i z góry dostęp tragiczny, a instalacja LPG jeszcze go ograniczyła... posmarować jeszcze ujdzie ale nei wszystko, a rozruszać już nie... trzeba wydech ściągać by sierżanta kopnąć porządnie i popieścić wd40 i okolice? |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-04-2006, 19:12
|
|
|
Panowie z kanału nie jest zły dostęp.
Ale od góry też to robiłem. |
|
|
|
|
raques
Wiek: 51 Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 29 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-04-2006, 19:44
|
|
|
chetnie bym sie z tym sprobował:
Mozna prosic o krotki opis step by step jak to zrobic? )):
Oczywiscie z zakladajac że mam kanał do dyspozycji: |
|
|
|
|
Witek
Pomógł: 1 raz Wiek: 58 Dołączył: 04 Lis 2005 Posty: 28 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-04-2006, 14:12 Znalazłem winowajcę wypadających biegów szczególnie 1,3,5ki
|
|
|
Witam Panowie i Panie.
Ten chochlik który nas denerwuje i wywala nam biegi tkwi w cięgnach pomiędzy sierżantem a skrzynią biegów( te 3 patyki ) Wymieniłem te cięgna i wkońcu mam św spokój i po problemie w mojej Temperce.
PS.
....i lewarek wkońcu chodzi normalnie a nie mieszam nim na wszystkie strony aby znaleźć poszczególne biegi.
Pozdrawiam Witek |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-04-2006, 18:01
|
|
|
napisalem o tym chyba ze 4 posty. "sierzant" i jeszcze raz "sierżant"!!!
Nie zadne poduszki! Jak ciegna nie maja luzow to na bank sierzant zatarty. Nie ma co szukac innego bo łeb sobie dam uciac ze to to. Sam robilem u siebie. |
|
|
|
|
raques
Wiek: 51 Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 29 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-04-2006, 18:40
|
|
|
dzeki za info, oddałem dzis do mechanika bo niestety nie mam czasu? ( mam nadzieje ze ostatni raz )
ps; Robertino to ciegiełka do wymiany?
Pozdr. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|