Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
atrapa i oslona chlodnicy
Autor Wiadomość
snajper555 


Dołączył: 24 Lis 2005
Posty: 68
Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-07-2007, 06:19   atrapa i oslona chlodnicy

witam,
temat atrap i chlodzenia w temprze.

mam atrape "zamknieta" plastikiem, wiec nie ma przelotu. i powiedzmy, ze to jest akceptowalne. ale jak juz to sciagne, to za atrapa widac plastikowa oslone chlodnicy (wyglada na oryginalna), ale cala gora jest porzadnie zaslonieta tym plastikiem. pytanie, czy ta oslona plastikowa powinna byc na lato demontowana? jak jest mocowana (na ilu srubach trzyma i gdzie sa zlokalizowane)? czy trzeba odkrecac zderzak zeby zdjac ta oslone?jaka czesc chlodnicy jest zaslonieta tym plastikiem (1/2? 1/4? cala?
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 18-07-2007, 08:09   

Tak ma być i nic nie należy ruszać! T/T mają wlot powietrza do chłodnicy od dołu, a ta plastikowa osłona to jak by "tunel", aby powietrze było doprowadzane na całą chłodnicę.

Nic nie należy demontować, czy kombinować. Termostat ma za zadanie regulować temperaturę silnika, a jak ona się podniecie do około 100C, to wentylator pownień się włączyć i ją obniżyć.

Co do atrapy, to są atrapy z dziurkami, a są tak jak ty masz "pełne" w środku, bez dziurek. Różne były te atrapy.

Generalnie o nic nie musisz się martwić, tak jak jest jest ok!
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
malarpl 


Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 41
Skąd: slaskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-07-2007, 16:55   

wlasnie nie jestem w 100% pewien, czy wszystko jest OK. w upaly (kilka ostatnich dni) temperatura z reguly jest powyzej 90stopni, nawet do tego stopnia, ze mam wrazenie, ze czasami jest stale na granicy wlaczania wentylatora. niby wszystko jest: olej, plyn chlodniczy (uklad odpowietrzony), silnik dobrze wyregulowany, jazda bez szalenstw, ale temp. jakby troszke podniesiona. w zeszlych latach bylo podobnie. ale w innym fiaciku, ktorym jezdze, temperatura trzyma sie bez wzgledu na pogode (oczywiscie przy jezdzie w korku troche podskakuje). no, ale jezeli tak ma byc...

czy ktos inny zaobserwowal take zjawisko, ze goracym latem temperatura przekracza 90st. podczas normalnej jazdy?
  
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 18-07-2007, 17:11   

malarpl, na pewno tak ma być , ja tak samo mam ,że jest w okolicy 90 i wyżej za łącza sie wentylator ,i tak jak miszko, napisał każda tempra tak ma ,że kominem plastikowym ma dolot powietrza do chłodnicy
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-07-2007, 17:28   

...a przekraczanie 90'C czasem takie, że można się wystraszyć, w upały i/lub jazdę po pó metra w korkach to niestety nie rzadkość... byle by Ci się wentylator poniżej 100'C włączał... no i układ sprawny, płyn, chłodnica nie zasyfiona wewnątrz - bo z ZEWNĄTRZ warto ją obejrzeć i zmyć myjką ew muchy i inne pierdoły, by nie była zabita syfami, to daje dużą różnicę;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 18-07-2007, 18:19   

Wczoraj były mega upały - bynajmniej u mnie ;)

Temperatura na dworze ~35C. Jeździłem dużo po mieście i temperatura jak jechałem stała na równym 90C, ale wystarczyło tylko stanąć gdzieś na sekundę w korku czy choćby przygazować ostro, żeby wyprzedzić auto i odrazu było widać, że temperatura skacze o 2-3C. Jak już się zatrzymałem na światłach to minutka i wentylator chodził.

Odstawiłem auto i odszedłem, wentylaotr jak wychodziłem się włączył to jeszcze z 30 sekund chodził.

Wydaje mi się, że masz wszystko ok!

Dzisiaj jest chłodniej to tak szybko temperatura nie skakała.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
emeres 



Wiek: 50
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 116
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-07-2007, 21:22   

U mnie w czasie jazdy w korkach 100'C to standard. I tak jest lepiej niż w tamtym roku jak raz widziałem 115 a standardem było 110'C. Myślę, że wtedy przyczyną było niedokładne odpowietrzenie układu chłodzenia po montażu instalacji LPG. Wentylator załącza się przy ok 100, a wyłącza przy ok 95'C. Mimo wszystko rozwiązanie w Uno, gdzie miałem tylko kontrolkę przegrzania(dwa razy widziałem jak na chwilę się zapaliła -wcześniej myślałam, że jest żarówka spalona) z punktu zdrowia psychicznego jest zdrowsze - nie widzisz wskazówki to się nie stresujesz. :lol:
_________________

Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km
     assistance
 
 skype
 
malarpl 


Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 41
Skąd: slaskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-07-2007, 20:35   

no niby sie nie stresujesz, ale 2 lata temu jadac cc, gdzie zawszer bylo 70st poszla uszczelka pod glowica i wtedy trzeba bylo kontrolowac zeby wszystko bylo OK... szczegolnie ze wyjezdzam (650km w 1 strone, a auto nie jest pierwszej nowosci, a temperatury niczego sobie...)

slyszalem, ze zalozenie gazu powoduje, ze temperatura roznie, szczegolnie latem... ale czy ja wiem, u mnie to chyba tak samo na pb i tak samo na gazie...

** Dodano: 19-07-2007, 21:36 **
mmm mm
  
 
emeres 



Wiek: 50
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 116
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-07-2007, 20:42   

To był żart. Wskazówka jest znacznie lepsza. Jak w Uniaku popsuł się termostat, to musiałem robić uszczelkę, bo się zagotował. Przy wskaźniku temperatury jest szansa, że można by tego uniknąć, a lampka jak się zapali tzn. że już po zawodach.
_________________

Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km
     assistance
 
 skype
 
krzys_mh 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 107
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-07-2007, 22:01   

Myslalem ze tylko ja mam problem z podniesiona temperatura. W ostatnich dniach 90st osiagalo po kilkunastu minutach. Wystarczyly swiatla by temperatura skakala.. w korku zaczynam sie bac... Faktem jest ze mam chlodnice naprawianą - jeden blok wylaczony, do tego automat na wyzszych obrotach normalnie pracuje.
Zaobserwowalem tez dziwne zjawisko. Gdy mialem problemy z chłodnicą (wycieki) i mialem zbyt niski poziom plynu chlodniczego a w zbiorniczku wyrownawczym byla większa niż normalnie objętość pary pod ciśnieniem wentylator sie nie włączał i temperatura szybko rosła dalej!!! Musialem zatrzymywać samochód by schłodzić układ. Jeśli poziom płynu w zbiorniczku jest prawidłowy z wentylatorem nie ma najmniejszych problemów. Czym to wytłumaczyć?
_________________
Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011
     assistance
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-07-2007, 18:36   

może się zapowietrza jakoś i nie podgrzeje na tyle termowłącznika... nie przepłynie po nim... a może sam termowłącznik masz taki 'prawie zawsze działający', miałem taki, a obecny też mam ekhm... włącza wentylator przy chyba nawet dobrze ponad 100'C co wydaje mi się za późno
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
malarpl 


Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 41
Skąd: slaskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-07-2007, 21:29   

rozumiem, ze czujnik od wlaczenia wentylatora jest na chlodnicy a miernik temperaturym, sprzegniety ze wskaznikiem na desce rozdzielczej, na bloku sinika?
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 29-07-2007, 09:10   

malarpl, zgadza się,tylko że ten czujnik jest wkręcony w głowicę a w blok jest wkręcony czujnik ciśnienia oleju.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load