|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Skrzynia... |
Autor |
Wiadomość |
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-07-2005, 23:38 Skrzynia...
|
|
|
Problem mój występuje u mnie w aucie już od dłuższego czasu. Ale nigdy mi to aż tak strasznie nie przeszkadzało. Ostatnio sobie pomyślałem że może ktoś z was bedzie wiedział co z tym fantem zrobić, a mianowicie przy pokonywaniu szybciej, dynamiczniej zakrętu (bieg II), łuku (bieg III) w lewo biegu albo nie da się 'wyjąć' (II) albo wypada (III)! Co o tym sądzicie, ogolnie skrzynia sprawuje się dobrze, swoje już ma nalatane (250tyś) ale wszystko jest wporządku.
No w sumie to czasem przy szybkiej zmianie z jeden na dwa, dwójka nie wejdzie, ale raczej to z mojej winy, bo za szybko chcę to zrobić
Da się te 'biegi' naprawić, czy tak będzie do końca życia skrzyni?
POZDRO |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-08-2005, 11:11
|
|
|
Napraw sterowanie wybieraniem począwszy od drążka zmiany biegów zmniejsz luzy.
Możesz także smarować łożyska i przeguby. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-08-2005, 13:11
|
|
|
nigdy nie miałem takiego problemu, ale z innych postów (jeszcze na starym forum) wynikało wprost że przyczyną takiego zachowania jest tzw. szeryf czyli wodziki zamocowane na przekładni kierowniczej (tak, tak, to nie pomyłka)... należy je raz na kiedyś przesmarować - a w przypadku ich zapieczenia (co pewnie ma miejsce u ciebie) trzeba je najpierw potraktować jakimś WD40 albo innym cudem "odkleszczającym"
życzę powodzenia w tej nierównej walce!
szkoda że wcześniej się za to nie wziąłeś - teraz pewnie będzie więcej walki |
_________________ Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę... |
|
|
|
|
Y@nek
Wiek: 59 Dołączył: 01 Gru 2004 Posty: 87 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 01-08-2005, 14:39
|
|
|
W moim przypadku pomogła wymiana poduszki silnika , była oberwana i właśnie przy dynamicznej jezdzie w zakręcie takie cuda się działy , tyle że u mnie wyskakiwała dwójka i piątka. |
_________________ Janek
Tempra SW 1,6 i.e. |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-08-2005, 21:54
|
|
|
tez wlasnie przy tym wielkim rozebraniu wymienialem poduszke nad skrzynia
przekladnia kierownicza okazala sie jedynym "sprawnym" elementem ktory pozwolil ze soba wspolpracowac
wodziki lepiej za wczasu przesmarowac tak jak mowi czecho, to ustrojstwo malo ze dziko pracuje bez specjalnego smarowania to jeszcze jest dosc delikatne |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
Piterro
Pomógł: 2 razy Wiek: 46 Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 181 Skąd: Scunthorpe - UK
Województwo: Other
|
Wysłany: 05-08-2005, 08:27
|
|
|
Ja miałem z biegami podobnie. Wypadały mi "górne" biegi, czyli I, III i V. Musiałem je trzymać podczas jazdy. Wyobraźcie sobie włączanie się do ruchu na skrzyżowaniu z osiedlowej drogi na szybką drogę, trzymając w prawej ręce lewarek skrzyni biegów a lewą ręką wykonując ponad jeden obrót kierownicą bez wspomagania. Po lekturze starego forum przestawiłem troszeczkę skrzynię na poduszcze i przez miesiąc psikałem WD40 po wodzikach. Przyczyną takiego stanu rzeczy u mnie był zapieczony sewrżant a nie czecho napisał/a: | tzw. szeryf | . Nazwa wzięła się stąd, że ów element ma kształt taki jak wojskowe oznaczenie sierżanta na pagonach.
Psikałem mniej więcej 2 razy dziennie, od czasu do czasu robiłem to podczas, gdy ktoś mi zmieniał biegi. Gdy już straciłem nadzieję, że będzie lepiej, (po jakichś 2 miesiącach). Nagle zauważyłem że biegi już od pewnego czasu nie wypadają.
Co prawda górne biegi nadal nie wchodzą do końca, ale już nie wypadają. I nie trzeba ich trzymać podczas jazdy. I jeżdżę już tak ponad półtora roku. Profilaktycznie psikam co jakiś czas.
Psikaj i miej cierpliwość. |
_________________ In UK at this moment - workin'
Fiat Tipo 1.4 S 1995r., LPG - Forever |
|
|
|
|
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-08-2005, 09:50
|
|
|
Piterro napisał/a: | sewrżant a nie
czecho napisał/a:
tzw. szeryf |
sierżant, sierżant... oczywiste przejęzyczenie |
_________________ Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę... |
|
|
|
|
Piterro
Pomógł: 2 razy Wiek: 46 Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 181 Skąd: Scunthorpe - UK
Województwo: Other
|
Wysłany: 05-08-2005, 16:21
|
|
|
Oki, każdemu może się pomylić, kto nie był w wojsku (ja nie byłem) |
_________________ In UK at this moment - workin'
Fiat Tipo 1.4 S 1995r., LPG - Forever |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|