Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nagrzewanie sie silnika
Autor Wiadomość
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 17-10-2007, 19:36   Nagrzewanie sie silnika

Powiedzcie mi czym może być spowodowane długie nagrzewanie płynu chłodniczego? Termostat wymieniałem w tamtym roku wiec powinien być ok
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
kubek 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 459
Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 17-10-2007, 19:45   

ale ja bym go sprawdzil bo mogl sie zwiesic. wkoncu niczego nie ma wiecznie :D
     Moneta
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-10-2007, 19:49   

a termostat zakladales z zamiennika prawda?
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 17-10-2007, 20:01   

No oczywiście! musze kiedyś sprawdzić czy czasem nie przepuszcza
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-10-2007, 20:12   

to oblukaj sobie go jednak..
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 21-10-2007, 20:42   

Obserwowałem dokładnie jak zachowuje sie temperatura i okazało sie, że do 90°C silnik sie grzeje ok tylko jak puści termostat na chłodnice to spada do około 70°C. Czyli nasuwa mi sie jedno rozwiązanie - tekturka na chłodnice i powinno być ok
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 21-10-2007, 20:46   

To świadczy o uszkodzonym termostacie. Może i puszcza przy 90C, ale nie utrzymuje prawidłowej temperatury. To jego zadanie, jak jest zimno na dworze, to powinień się tylko lekko otworzyć tak, aby cały czas utrzymywać 90C.

Wymień termostat. Nie baw się w tekturki!
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 22-10-2007, 07:58   

Widać że otwiera się jak należy ale ma kłopoty z poprawnym zamknięciem.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 22-10-2007, 08:00   

Jak to zamienniki, czlowiek zaplaci, zalozy i pozniej musi za pol roku wymieniac bo juz padaczka.. zerknij sobie moze na termostat Wahlera teraz
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 22-10-2007, 08:33   

opti napisał/a:
zerknij sobie moze na termostat Wahlera teraz


A ile taki termostacik może kosztować?
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
bolsx 


Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 21
Skąd: wawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-12-2007, 19:59   

witam,mialem podobny problem tylko w 1,9td moge ci doradzic nie bierz wloszczyzny ,poszukaj niemieckiego zamiennika albo znane valeo bedzie napewno drozsze ale warto termostat orginalny wytrzymal mi 7 miesiecy zaznaczam ze jezdze na borygo ,od dwoch lat mam niemiecki termostat i mam spokuj ale dalem za niego 250 zl za oginalny ponizej 200 zl kupilem fiata zeby byl tani w eksplatacji a tu takie zaskoczenie do benzyniaka pewnie bedzie duzo tanszy
_________________
Tomasz
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 17-12-2007, 21:25   

bolsx napisał/a:
nie bierz wloszczyzny ,poszukaj niemieckiego
Nie germanizuj forum :wrrrr: Only włoszczyzna ;D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jarek 5TT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 62
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 297
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 17-12-2007, 21:56   

tipacz96vc napisał/a:
Powiedzcie mi czym może być spowodowane długie nagrzewanie płynu chłodniczego?

Oprócz wadliwego termostatu to cytując klasyka filmowego "... jak jest zima to musi byc' zimno...
     Moneta
 
Rudiger 


Wiek: 46
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 130
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 21-12-2007, 07:38   

No a ja kupiłem niedawno termostat produkowany w Białymstoku w dawnych zakładach Mera-Pnefal. Kupiłem właściwie dwa: do Tipo i do CC. W CC już siedzi i na razie sprawuje się dobrze. Niedługo założe też do TIPO. Ciekaw jestem jak się bedzie sprawować :?:
Czy ktoś miał kontakt z ich produktami?

** Dodano: 21-12-2007, 07:45 **
O a to ich stronka
http://www.mera.termostat.pl/

Za wkład termostatu do Tipo zapłaciłem śmieszne pieniądze 14,22zł a do CC 36,60
  
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-12-2007, 09:21   

Rudiger napisał/a:
Czy ktoś miał kontakt z ich produktami?

Ja ostatnio kupiłem wkład ich produkcji.
Na razie jestem zadowolony bo wszystko działa jak należy.
Zobaczymy jak się będzie sprawował w dłuższym okresie, bo u mnie co 1-1,5 roku zmieniam termostat.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 21-12-2007, 09:27   

Jarek 5TT,

Spoko sprawa już załatwiona - wadliwy termostat. Kupiłem wkładke za całe 19 zł. i utrzymuje idealnie 90'C
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Adonay 



Wiek: 43
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 377
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-01-2008, 08:14   

Kurde, wiecie co ?
U mnie dzisiaj się stało to co jakiś miesiąc temu - normalnie sobie rano wyjechałem do roboty i po około 6 minutach temp. silnika przekroczyła lekko 90 stopni (znowu z dmuchawy leciało tylko zimne powietrze, a i tak jak leci ciepłe to słabiutko) .
Zjechałem na bok, otwieram maskę i co ? Oczywiście płyn się gotuje i co dziwne - w okolicy wiatraka coś strzelało, jakby coś się chciało kręcić a nie mogło, czy coś takiego (wiatrak się nie kręcił). Tym razem wiem na 100% że miałem płyn do -35` bo sam wlewałem. Odczekałem, dolałem.
Ruszyłem, temperatura znowu poszła w górę, doszła do 90 stopni i zaczęła spadać :|
Co jest do ciężkiej cholery ? Czy chodzi o termostat ? Jak znam poprzedniego właściciela, to ma pewnie z 10 lat, albo jest od początku.
Aha, czy to normalne, że u mnie temperatura silnika w zasadzie nie przekracza około 55 stopni nigdy ? Poza właśnie takimi dniami jak dziś
_________________
był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V :P
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-01-2008, 12:33   

temp silnika by był odpowiednio wygrzany jak pojeździsz powinna Ci dojść do ok 85'C , 55'C to jeszcze nie zagrzany...po góra półgodzinnej jeździe około 85'C powinno osiągnąć i taką utrzymywać; może masz coś z termostatem;
jeśli Ci się zbyt nagrzał (bo np masz coś przytkane czy z termostatem, obieg płynu nie jest ok momentami stąd też z dmuchawy nie wiało ciepło bo nie doszło) top powinien chcieć Ci się włączyć wentylator;
skoro coś strzelało a się nie włączał to albo masz coś z termowłącznikiem wkręconym w chłodnicę na dole (wątpię) albo sam wentylator jaoś zatarty (ręką się kręci luźno?) albo gdzieś kabel przerwa się i 'spawa' (mi tak z niczego jeden z kbli do wentylatora pośrodku długości, wewnątrz tego peszla się przerwał, przekorodował, jakby był przecięty...
sam wentylator masz jak sprwdzić - pisało na forum - omijając termowłącznik zewrzeć go na krótko czy ruszy wentylator; jak ruszy to powinien się włączać powyżej 90'C jeśli termowłącznik nie jest do D.
a pozostałe bajery - brak nawiewu, przegrzewanie momentami - blokujący się termostat naj-najprawdopodobniej;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 04-01-2008, 13:36   

Adonay,

W silniku 1,4 przy sprawnym termostacie temperatura powinna dochodzić do ok 85-88 stopni po przejechaniu ok 10 km (tak jest u mnie po wymianie termostatu) i utrzymywać idealnie tą temperature. a jak Ci nie leci ciepłe powietrze z nawiewów to sprawdź sobie czy są ciepłe węże doprowadzające płyn do chlodnicy (nad nogami kierowcy)
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
bernard509 


Wiek: 39
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 81
Skąd: Dobrodzień
Województwo: Opolskie
Wysłany: 01-03-2008, 14:36   

i jak kolega z Gliwic rozwiazał ten problem z temeratura silnika ,ja wymieniłem termostat na nowy a temp.r,nie przekracza 70 stopni i nic nie pomogło przed wymiana tak samo sie nagrzewał ??
  
 
maro.marek 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 137
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-03-2008, 14:52   

panowie ja do niedawna tez walczylem z tym problemem i po wymianie termostatu nic sie nie zmienilo ale jak wymieniłem czujnik temperatury towszystko sie uregulowalo.mnie poprostu zmylil odczyt temp.
_________________
maro.marek
     assistance   Moneta
 
 
bernard509 


Wiek: 39
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 81
Skąd: Dobrodzień
Województwo: Opolskie
Wysłany: 04-03-2008, 16:04   

a gdzie jest czujnik temp. i jag go sprawdzic ile moze kosztowac? ale jak mam na wskazniku 90 to włącza sie wentylator to nie wiem o co chodzi??
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 04-03-2008, 16:47   

bernard509, termostat ewentualnie zapchany układ masz gdzies
:D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-03-2008, 17:32   

czujnik jest w bloku silnika pomiędzy świecami.
moja tempra tez się dziwnie nagrzewa, podczas jazdy mam ok 80 stopni a 90 tylko jak jadę za tirem, lub bardzo wolno, u mnie to chyba będzie uchylony termostat
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
bernard509 


Wiek: 39
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 81
Skąd: Dobrodzień
Województwo: Opolskie
Wysłany: 04-03-2008, 17:56   

tylko ja juz wymieniałem termostat chyba ze trafiłem na walniety
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load